Kreatiinista

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
34
Itselläni on WRANGEN kreatiinia. Annostusohje: 3g jauhetta kerran päivässä.
Mielestäni se on aika vähän? Onko muilla kokemuksia kyseisestä kreatiinista?

Tuli itsekin aloitettua kreatini pitkästä aikaa. Tankkausviikon jälkeen olen ottanut 5-10g päivässä ja pakko sanoa että potkii.
Blaceboa eivoi olla kun olin niin pirun skeptinen kun tää purkkikin on vuoden vanha, ajattelin että kauhotaan pois vaan.
No ehkäpä se mulla sitten toimii keskivertoa paremmin, pumppikin on ihan mahoton :hyper:

Kreatiinista on todella paljon palstalla juttua, ehkä eniten lisäravinteista, eli todellakin kannattaa kokeilla myös tuota hakukonetta.

Mutta yleisesti se 5 g taitaa olla se yleisin annos mitä käytetään ja itsekin laitan suurinpiirtein tuon verran. Tietysti vähän omaan painoonkin tota pitää suhteuttaa, mutta 80 kiloiselle miehelle tuo 5-6 g on ihan hyvä annoskoko.

Ja samaa tavaraa sen Wrangen krea on kuin muutkin, taisi olla ensimmäinen krea mitä minä käytin ja mitään eroa en ole muihin huomannut. Fast on nyt mulla käytössä.

oon ajatellu hankkia tota kreatiinia niin sillähän ei oo vissiin väliä miten sitä ottaa eli siis laittaako vaikka 5g lasilliseen vettä tai treeni päivinä palkkarin sekaan?

tompsa sanoi:
oon ajatellu hankkia tota kreatiinia niin sillähän ei oo vissiin väliä miten sitä ottaa eli siis laittaako vaikka 5g lasilliseen vettä tai treeni päivinä palkkarin sekaan?

Kannattaa laittaa palkkariin ja ottaa treenin jälkeen sitten.

tompsa sanoi:
Tuskin sillä nyt kauhen suurta merkitystä on mutta sitä suositellaan ottamaan veden kanssa mihin vielä pari ruokalusikallista dextroa, imeytyy nopeammin. Ja sittä vettä pitää sitten muistaa juoda kreakuurin aikana.

Edit: Etana..

ja eihän siinä tarvii pitää sitä tankkauskuuria? mulla on nyt muscle plussaa palkkarina niin siihen sekaan vaan heitän sen krean vai ku siinähä on vähän jo valmiiksi kreatiinia?

tompsa sanoi:
ja eihän siinä tarvii pitää sitä tankkauskuuria? mulla on nyt muscle plussaa palkkarina niin siihen sekaan vaan heitän sen krean vai ku siinähä on vähän jo valmiiksi kreatiinia?

Ei tarvi tankata. Ei siitä kuitenkaan saa oikeestaan hyötyä irti, kuluu vaan se jauhe nopeampaa. Senkun vaan laitat palkkariin jonkin verran aina sekaan. Niissä valmiskreatiinijauheissa on kait 5 g? Lisää 5 g ei varmasti tee pahaa. Sinne vaan lisää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tompsa sanoi:
okei. joo 100g muscle plussaa on 5g kreatiinia.

Tietenkin voisit tehdä kokeen, jossa otat pari kuukautta 5 g ilman lisiä ja sitten sama aika ja 10 g. Sitten tutkit ja mietit kumpi olikaan parempi? Oliko lisästä hyötyä? Herra Hifi kävi meillä.. siksi tämmöinen posti.

Doggoned sanoi:
Tietenkin voisit tehdä kokeen, jossa otat pari kuukautta 5 g ilman lisiä ja sitten sama aika ja 10 g. Sitten tutkit ja mietit kumpi olikaan parempi? Oliko lisästä hyötyä? Herra Hifi kävi meillä.. siksi tämmöinen posti.
eli siis ottaisin vaikka siinä veden mukana 5g ja sit treeni päivinä en lisäisi sitä tonne palkkariin ja sen jälkeen lisäisin sen 5g palkkariin? vai mitä tarkoitit? :nolo:

tompsa sanoi:
eli siis ottaisin vaikka siinä veden mukana 5g ja sit treeni päivinä en lisäisi sitä tonne palkkariin ja sen jälkeen lisäisin sen 5g palkkariin? vai mitä tarkoitit? :nolo:

En tarkoittanut ihan noin monimutkaisesti, mutta näyttäisit olevan oikeilla jäljillä. Tarkoitin, että tekisit tutkimuksen, jossa ensin vaikka 2 kk ajan käyttäisit musclea ilman kreatiininlisäystä erillisestä jauheesta eli silloinhan kreaa tulisi sen musclen määrän mukaan eli 5g per 100g. Sen jälkeen toiset kaksi kuukautta perään ja niissä sitten vastaavasti LISÄISIT sinne musclen sekaan 5g kreatiinia erillisestä jauhepussista. Ja sitten lopussa tutkisit kumpi tuntui toimivan paremmin. Mikäli lisäys tuntui tuovan uutta potkua treeniin, niin sitä rataa sitten kannattaisi jatkaa. Varman päälle pelaamalla voisit tietysti yksinkertaisesti laittaa sen 10g heti sinne ja alkaa silleen vaan tekemään eli ei mitään tutkimuksia, koska niissä saattaa olla plaseboa mukana ja vaikutukset pitäisi tutkia solutasolla....

Taas aika epäselvää jaarittelua, mutta toivottavasti selkeni.

Doggoned sanoi:
En tarkoittanut ihan noin monimutkaisesti, mutta näyttäisit olevan oikeilla jäljillä. Tarkoitin, että tekisit tutkimuksen, jossa ensin vaikka 2 kk ajan käyttäisit musclea ilman kreatiininlisäystä erillisestä jauheesta eli silloinhan kreaa tulisi sen musclen määrän mukaan eli 5g per 100g. Sen jälkeen toiset kaksi kuukautta perään ja niissä sitten vastaavasti LISÄISIT sinne musclen sekaan 5g kreatiinia erillisestä jauhepussista. Ja sitten lopussa tutkisit kumpi tuntui toimivan paremmin. Mikäli lisäys tuntui tuovan uutta potkua treeniin, niin sitä rataa sitten kannattaisi jatkaa. Varman päälle pelaamalla voisit tietysti yksinkertaisesti laittaa sen 10g heti sinne ja alkaa silleen vaan tekemään eli ei mitään tutkimuksia, koska niissä saattaa olla plaseboa mukana ja vaikutukset pitäisi tutkia solutasolla....

Taas aika epäselvää jaarittelua, mutta toivottavasti selkeni.
joo nyt selveni. mä oon nyt suunnilleen kuukauden käyttäny tota plussaa ni sitä vois nyt sit varmaa hankkia sen kreatiinin ja käydä lisäilemään ja kattoa tuleeko mitään eroa.

tompsa sanoi:
joo nyt selveni. mä oon nyt suunnilleen kuukauden käyttäny tota plussaa ni sitä vois nyt sit varmaa hankkia sen kreatiinin ja käydä lisäilemään ja kattoa tuleeko mitään eroa.

Loistavaa:thumbs: Raportoihan kuukauden päästä tänne miten monta senttiä haba paksuni;)

tompsa sanoi:

Totakin kannattaa kokeilla että kumpi toimii omasta mielestään paremmin, tankkauksen kanssa vai ilman. Syöt sitä vaikka nyt ilman tankkausta sen 2-3kk ja sitten pidä 1kk tauon kreatiinista ja sen jälkeen alotat uudestaan niin että tankaat sen 5 päivää ensin sitä. Ainakin itse tein näin.

nyt vielä sellane kysymys että kun käyn nyt lisäämään sitä kreatiinia siihen palkkariin niin mites sitten lepopäivinä? jätänkö kokonaan ottamatta vai otanko sen ihan vaikka veden kanssa?

tompsa sanoi:
nyt vielä sellane kysymys että kun käyn nyt lisäämään sitä kreatiinia siihen palkkariin niin mites sitten lepopäivinä? jätänkö kokonaan ottamatta vai otanko sen ihan vaikka veden kanssa?

Ota veden kanssa tai voit myös laittaa lisäprotskun mukaan sen, jos otat protskua.

Pitää aina se kuukauden tauko välissä jos testaatte erilaisia annostuksia ja tankkauksia, ei niitä tuloksia muuten luotettavasti näe.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom