Kreatiinista vatsa kuralle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ozzy
  • Aloitettu Aloitettu
Oletteko muut huomanneet, että kreatiini laittaisi vatsan "ruikulille"? Itse olen nyt syönyt Fastin kreatiinia reilut 3 kk putkeen (2 reilua teelusikallista/vrk) ja viimeisen kuukauden ajan on tuntunut, että se laittaisi pakin sekaisin. Ensimmäisinä kahtena kuukautena ei ollut mitään ongelmia, kun muisti syödä jauheen ruokailun yhteydessä eikä tyhjään vatsaan.Toinen vaihtoehto voisi olla jonkinlainen yliherkistyminen heralle, mikä tuntuu aika epätodennäköiseltä. Oletteko muut kärsineet samasta vaivasta ja oletteko huomanneet eroja "vatsaystävällisyydessä" eri merkkien välillä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viimesimmällä kerralla ku tos alkuvuodesta söin kreatiinia, niin huomasin saman ilmiön. Oletin että olis jotenki "hapantunu" se kreatiini ku oli päässy oleileen viimesen myyntipäivän ohi, mutta tiedä sitte. Ikävää ku aamusellaki heitti kreaatiinit huiviin ni ei menny pitkään ku sai jo penottaa posliinijakkaralla varpusparvee tuottamassa. Aikasemmin en oo vastaavaan ilmiöön törmänny.

Originally posted by Jace
Viimesimmällä kerralla ku tos alkuvuodesta söin kreatiinia, niin huomasin saman ilmiön. Oletin että olis jotenki "hapantunu" se kreatiini ku oli päässy oleileen viimesen myyntipäivän ohi, mutta tiedä sitte. Ikävää ku aamusellaki heitti kreaatiinit huiviin ni ei menny pitkään ku sai jo penottaa posliinijakkaralla varpusparvee tuottamassa. Aikasemmin en oo vastaavaan ilmiöön törmänny.

Nuo "aamutoimet" menee mulla just noin. Mikähän mahtaa olla kreatiinin säilyvyysaika, onko niillä parasta ennen päiväys tjsp? Itse heitin sen pahvilaatikon heti roskiin ja kaadoin jauheen muovipurkkiin eli ei mitään tietoa kuinka vanhaa tavara on.

kerran!
heitin ruokalusikalla kukkurallisen kreatiinia nuamaan ja läksin
pelaa jalista..
no, siinä sitten yritettiin juosta ilman että tulee kakit pöksyyn!

Onpa paljon tullut valituksia kreatiinistaä, varsinkin FASTin. Itse en ole edes ajatellut käyttäväni kyseistä tuotetta. Pysyttelen FAST - Massassa :)

Mulla se kreatiini oli Wrangen kreatiinia. Sitä ennen oon aina syöny FAST:in kreatiinia ja se on toiminu ihan hyvin eikä vastaavaa oo ilmenny. Eikä tosta Wrangen kreatiinista heti oston jälkeen mitään tullu, mutta ku se pääsi sitte oleileen vähä liian pitkään ni johan rupes peräpää höpöttään...

eiiii mulla vaan mitään oo tullu....päätä tosin sillontällön kivisteleepi! oiskohan syynä tosiaan tuo liian suuri määrä...tai voihan olla,että elimistö sanoo haluavansa pikku tauon ton krean popsimiseen....

Eilen ostin Fäästiä(vanha merkki loppu) ja tänä aamuna pörähti vesiripulit pönttöön. Siitä en ole saletti johtuiko se välttämättä kreatiinista, mun maha kun on joku löysä tai kova. Noh oli mitä oli Imodiumilla siitä selvitään.

He he mä sanoin ripuli, hehehe

Mullakin meni maha sekasin ku vedin pelkästään kreatiinia, mutta nykyään kun vedän sen proteiinin kanssa niin ei mene maha sekaisin. Ei kai maha tykkää jos vetää pelkästään kreatiinia.

Mulla Wrangen ja Fastin kreatiini toimii ihan hyvin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kreatiini yksistään ei ole aiheuttanu mitään, mutta nyt kun olen ottanu reilusti sekä kreatiinia että dextroosia niin on saanu ripuloija ittensä melkein teholle. Taidan jatkossa jättää Dextroosin nauttimisen vähän vähemmälle.:)

Vooipi olla että oli päässyt vähän vanhentumaan mutta jos uusikin aiheuttaa oireita niin kannattaa kokeilla jotain muuta merkkiä, vaikka vähän kalliimpaakin:D En nyt mene haukkumaan minkään valmistajan kreatiineja mutta... Kannattaa hakea itselleen se parhaiten pelittävä tuote

Mulla jotain muuta...

Mulla tulee hirveet ilmavaivat kreatiinista. Ainaki mä luulen että se on toi kreatiini, koska käytön katkastua ongelmat poistu. Alussa toi meni hyvin ilman ongelmii, mutta just tossa kuukauden kohalla rupes kaasua kehittymään. Merkki on Wrange. Varsinki jos rupes vetää 8g per pvä niin se tuntu suolistossa.

Ei oo kiva istuu koulussa keskittyen vaan siihen ettei päästä ihan levottoman kovaa ja pahanhajusta pieruu... :mad:

Viimeksi muokattu:
Re: Mulla jotain muuta...

Originally posted by Odu
Ei oo kiva istuu koulussa keskittyen vaan siihen ettei päästä ihan levottoman kovaa ja pahanhajusta pieruu...
ratkaisu: älä keskity :D

itselläni ei ole ollut mitään ongelmia Wrangen kreatiinista, vaikka vedinkin ekan viikon 20g tankkausta, neljässä 5g annoksessa malton kanssa.

EDIT: oma kokemus

Ei oo ollu sellasta oireilua...edes vanhalla kreatiinilla. Se on varmaan aika yksilöllistä...eikö 3kk ole aika pitkä aika vetää koko ajan kreaa?

Oottekos sekoittaneet kunnolla ?dekstroosi + kreatiini yhdistelmällä ei koskaan ilmennyt tuota henk.koht. Sekoitin lämpimään veteen kunnes oli täysin sekoittunut (neste täysin kirkasta).

Joskus vuonna käpy, kun ensimmäisen kerran ostin kreatiinia, niin sillon ekan viikon se kävi vähän mahan päälle, mutta eipä enää.

Nykyään kreatiinin vaikutuksesta mahaan on vähän paha sanoo kun piereskelen muutenkin 24/7.
Tähän loppuun vielä pari mietelausetta: "joka pierua pidätää, se muutakin salaa", "joka pierun pidättää saa taudin tahallaan", "viis siitä miten se suolistoon vaikuttaa kun tietää miten hyvää se sulle tekee"

Mulla meni kreasta pötsi sekasi tankkauksen aikana. Otin varmaan liikaa kerralla. Lopetin tankkauksen ja nyt otan teelusikallisen päivässä. Ei oo enää pötsi sekasi. Ei varmaa kannata 3kk putkee sitä kreaa syödä!!!

Syökä silakkaa! Teelusikalinen jauhekreaa riittää ylläpitoon viikon tankkauksen jälkeen. Silakassa on hemmetisti luonnon kreatiinia ja proteiinejakin on hyvin. Hyvin menee esim ruisleivän välissä tai raejuuston kanssa.

Liikaa kreatiinia

Voisi myös ajatella, että jos aikaisemmin ei ole ollut ongelmia tuon kanssa ja pidentyneen käytön jälkeen alkaa ongelmat, että elimistö on saanut sen verran kauan yltäkylläisesti tuota kreatiinifosfaattia, että alkaa muuttaa sitä suoraan kreatiniiniksi. Tuohan taas ei tee hyvää elimistölle. Uskoisin että tuo on yksilöllistä, mutta jos tuollaiseen on taipumusta, olisi hyvä lopettaa kreatiinin käyttö kokonaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom