Kreatiinista kysymys

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Luin tossa vanhoja threadeja ja yritin löytää tietoa kreatiinista aloittelijalle.
Eli siis olisiko kaltaiseni puoli vuotta salilla käyneen syytä alkaa veteleen myös tota kreatiinia. Ruokapuolen pitäis olla kunnossa ja monipuolinen ja proteeinia se 2-2,5g/kg päivässä. Sen lisäks reenin jälkeen Fastin Reco2 ja illalla ennen nukkumaanmenoo Fastin Whey3 ja päiväs vedän kans 1rkl rypsäriä ja Möllerin omega-3:sta. ja siis mahtaakohan se kreatiini vaikuttaa lihasten kasvuun ja kuinka paljon? jos se lisää voimaa 5-15% ni näkyykö se lihaksen koossa? Kiitoksia

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Omalla kohdalla ainakin tulokset pompsahtivat hiukan, lähinnä sarjakestävyyden suhteen. Maksimeita en niinkään edes kokeillut. Toisaalta olen myös ihan aloittelija, joten en tiedä sitten kuinka suuri osuus tuolla krealla oli. Ainakin oli kokoajan ihan helvetillinen jano ja tästä johtuen myös jatkuva kusihätä. Ja sitä vettä kannattaa tosiaan juoda. Mulla meni treenipäivänä 4,5l normaalien ruoka juomien lisäksi. Tuo on n. 1,5l enemmän kuin ilman kreatiinia. Kreatiini kerää myös aika paljon nestettä, joten kyllä se nyt ainakin saattaa näyttää siltä, että lihakset olisivat kasvaneet.

Ja ainakin mun kohdalla tuli pieni lisäys akneen, kun käytin kuukauden kreaa. Finnit pompsahtivat esiin, kun lopetin. Tarkoituksena olisi ottaa tuo taas uudestaan mukaan kunhan tuo selkä tuosta hieman rauhoittuu. Ja voi vetää vatsan sekaisin ainakin tankkausjakson aikana. Mulla ei käynyt noin, mutta muistaakseni aika monelle on tullut ripulia.

Zone-sarja -42%
"Mulla meni treenipäivänä 4,5l normaalien ruoka juomien lisäksi. "
Tolkku veden kittaamisessakin. Tuo on jo liikaa. Liika veden juonti on vaarallista, kun menee natrium-kalium tasapaino sekaisin, ei välttämättä sydän tykkää..

Itellä on menny vatta vähän löysälle yli 5g annostuksilla, mutta jos ottaa sen 5g päivässä, niin ei tartte istuu pöntöllä :D . Omasta mielestä on ollu hyötyä lihasten kasvuun..

Jäätävä sanoi:
Luin tossa vanhoja threadeja ja yritin löytää tietoa kreatiinista aloittelijalle.
Eli siis olisiko kaltaiseni puoli vuotta salilla käyneen syytä alkaa veteleen myös tota kreatiinia. Ruokapuolen pitäis olla kunnossa ja monipuolinen ja proteeinia se 2-2,5g/kg päivässä. Sen lisäks reenin jälkeen Fastin Reco2 ja illalla ennen nukkumaanmenoo Fastin Whey3 ja päiväs vedän kans 1rkl rypsäriä ja Möllerin omega-3:sta. ja siis mahtaakohan se kreatiini vaikuttaa lihasten kasvuun ja kuinka paljon? jos se lisää voimaa 5-15% ni näkyykö se lihaksen koossa? Kiitoksia

Ensin korvaa toi Whey3 jollain hitaasti imeytyvällä proteiinilla. Whey 3 on sitä nopeampaa sorttia ja sopii hyvin palautusjuomaan. Kokeile vaikka kaseiinia tai soijaa.

Omalla kohdalla kreatiini toi sen toiston tai 2 lisää sarjaan. Kreatiini, kun kerää nestettä niin pientä lisä pyöreyttä saatta ilmestyä. Ei se kuitenkaan takaa mitään massiivista lihasten kasvua mitä, et voi saavuttaa ilman sitä. Ite pidän sitä varsin näppäränä ja halpana lisäravinteena.

Annostuksena kokeile 1vko(tankkaus) 20g/pvä ota parissa erässä ja ylläpitoon 5-10g/pvä.

Jos lompakosta löytyy muutamia ylimääräisiä euroja niin kokeile.

edit:

Laitoin tän tohon mun omaankin threadiin mut kun se kuuluu aiheeseen:

- Mitäs toi kreatiini on koostumukseltaan? Onks se joku proteiini (aminohappo?) vai?
- Onks siinäkin paljon kaloreita/gramma? Annoskoko on kai niin pieni että otatteko tuota tabuina vai onko se massatavaraa jauheena, ja kuinka usein - palautusjuoman yhteydessä vai?

Kreatiini on kehon oma aminohappo, jota elimistö tuottaa.Lisäksi sitä on ruoista lihassa varmaan eniten.Kalori määristä en tiedä ja jauhoahan tuo yleinsä on.
"Käyttö: Tankkaa 5 grammaa kreatiinia 4 kertaa päivässä 5-7 vuorokauden ajan. Ylläpitoannos 5 grammaa kreatiinia 1-2 kertaa päivässä."
Ei kai niin kauheesti pitäs olla väliä millon sen ottaa...itse(sitten kun hankin)
niin ainakin palautusjuomassa rupeen vetämään osan siitä kreatiinista.

rautasydän sanoi:
Tolkku veden kittaamisessakin. Tuo on jo liikaa. Liika veden juonti on vaarallista, kun menee natrium-kalium tasapaino sekaisin, ei välttämättä sydän tykkää..
Juu, tiedän kyllä tuosta ongelmasta, mutta tuo olikin treenipäivänä. Ilman kreaa menee treenipäivänä ruokajuomien lisäksi 1,5l vettä, treenipäivänä 3l. Kun käytin kreaa oli jostain syystä pakko juoda 1,5l enemmän, koska tuntui koko ajan siltä, että on jano ja suuta kuivaa.

Isojussi sanoi:
Kreatiini on kehon oma aminohappo, jota elimistö tuottaa.Lisäksi sitä on ruoista lihassa varmaan eniten.Kalori määristä en tiedä ja jauhoahan tuo yleinsä on.
"Käyttö: Tankkaa 5 grammaa kreatiinia 4 kertaa päivässä 5-7 vuorokauden ajan. Ylläpitoannos 5 grammaa kreatiinia 1-2 kertaa päivässä."
Ei kai niin kauheesti pitäs olla väliä millon sen ottaa...itse(sitten kun hankin)
niin ainakin palautusjuomassa rupeen vetämään osan siitä kreatiinista.
Kiitoksia. Oon epävarma just tosta aineen nopeudesta eli onko toi aamuvitamiinipilleri-kamaa vai salilta tulo palautusjuoma-kamaa. Ilmeisesti ei niin väliä eli hiukan hitaampaa tavaraa vaikutukseltaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
rautasydän sanoi:

4,5 litraa LIIKAA? Ja paskat, tuskinpa tommonen määrä mitenkään vaarallista ole. Luulis et se alkaa vasta siellä 10+ litran yläpuolella se 'vaarallisuus' raja olemaan.

en pidä kreaa välttämättömänä aloittelijalla...itse otan krean käyttöön kun kehitys tahti alkaa laantumaan...

arni sanoi:
en pidä kreaa välttämättömänä aloittelijalla...itse otan krean käyttöön kun kehitys tahti alkaa laantumaan...

tuossa ei imo ole erityisesti järkeä, että odotetaan, että kehitys alkaa laantua.

mutta siinä oot oikeassa, että ennen ku mitään kreaa alkaa käyttää, niin ruokavalio ja treeni kunnolla kuntoon.

Jep: Toi whey3 on ollu mun käytös semmottis ku luin jostain Fastin oppaasta et illalla ennen nukkumaanmenoa otetaan whey3 hedelmien kanssa ni oisko sillon niin et se imeytyy hitaammin?
Kreatiinista vielä että siis voiko se tuoda lisää esim. siihen lukuun että kuinka paljon voin saada massaa/painoa lisää vuodessa? ja ilmeisesti kuitenkin voin kehittyä ilmankin kreatiinia nyt aluksi melkoisen paljon?

Onkos joku punninnut paljonko mahtaa kukkurallinen ruokalusikallinen kreatiinia painaa? Olen aina kuvitellut, että se olisi suunnilleen sen 20 grammaa, mutta eipä ole ikinä tullut punnittua (tai eipä ole tullut itse asiassa hankittua vaakaa). Olenko kuinka pahasti hakoteillä tuon painon kanssa? Se on kuitenkin vaan ihan hatusta vedetty arvio...

Jäätävä sanoi:
Jep: Toi whey3 on ollu mun käytös semmottis ku luin jostain Fastin oppaasta et illalla ennen nukkumaanmenoa otetaan whey3 hedelmien kanssa ni oisko sillon niin et se imeytyy hitaammin?
Kreatiinista vielä että siis voiko se tuoda lisää esim. siihen lukuun että kuinka paljon voin saada massaa/painoa lisää vuodessa? ja ilmeisesti kuitenkin voin kehittyä ilmankin kreatiinia nyt aluksi melkoisen paljon?

siis ilman kreatiinia voi kehittyä ihan kuinka paljon vaan. Kreatiini nostaa painoa (kerää nestettä) ja yleensä sarjakestävyyttä, mutta ei se kokoajan mitään kehitystä tuo, eikä varsinkaan tuo mitään lihasta itsessään. Voit varmaan sekotella ton wheyn maitoon ja ottaa luraus öljyä, niin ei kauhean nopeesee imeydy.

Atkins sanoi:
Kiitoksia. Oon epävarma just tosta aineen nopeudesta eli onko toi aamuvitamiinipilleri-kamaa vai salilta tulo palautusjuoma-kamaa. Ilmeisesti ei niin väliä eli hiukan hitaampaa tavaraa vaikutukseltaan.

Käsittääkseni tuo kertyy lihaksiin, ja sitä kuluu sieltä sitten mm. treenatessa. Tuo latausjakso nostaa ne pitoisuudet lihaksessa tappiin ja sitten ylläpitoannoksella ne pidetään kokoajan tapissa. Eli kreatiinin annosteluajankohdalla ei pitäisi olla siihen potkimiseen sinällään vaikutusta, vaan sillä että pitoisuudet lihaksessa on kohdallaan. Sen sijaan kreatiinin imeytymiselle ja siten lompakon katabolialle tuolla ottamisajankohdalla voi olla vaikutusta.

Jees kiitokset kaikille vastanneille auttoi ongelman ratkaisussa... En siis aijo ottaa kreatiinia mukaan ruokavalioon..

AT79 sanoi:
Onkos joku punninnut paljonko mahtaa kukkurallinen ruokalusikallinen kreatiinia painaa? Olen aina kuvitellut, että se olisi suunnilleen sen 20 grammaa, mutta eipä ole ikinä tullut punnittua (tai eipä ole tullut itse asiassa hankittua vaakaa). Olenko kuinka pahasti hakoteillä tuon painon kanssa? Se on kuitenkin vaan ihan hatusta vedetty arvio...

Kyllä se sen abt. 20g painaa. Sama lusikallinen protskujauhetta painaa tosin 15g, eli kreatiinin popsimista aloittelevien kannattaa huomioida tämä. Painoeron voi todeta helposti talousvaa’an avulla. Esim. pari päivää sitten täytin kaksi 1 litran säilytysrasiaa, toisen krealla ja toisen proteiinijauheella. Piripintaan täytetty kreapurkki painoi abt. 300g enemmän kuin silmämääräisesti yhtä täynnä oleva protskutynnyri.

Ruokalusikallinen on sopiva mitta tankkausvaihetta ajatellen ja teelusikallinen toimii ylläpitoannoksen mittaamisessa. Kannattaa kuitenkin hankkia se vaaka ainakin suurempien määrien mittailuun. Itse tosin en jaksa pienimpien annosten kanssa enää hirveästi hifistellä vaan heitän lusikkamitoilla.

Ja ihan toimivaksi olen kyseisen lisäravinteen todennut (muutama +toisto sarjassa). Jos et vielä tartu purkkiin, niin kokeile tosiaan sitten kun alkaa tulokset ja kehitys hidastumaan.

ZeiZei sanoi:
tuossa ei imo ole erityisesti järkeä, että odotetaan, että kehitys alkaa laantua.

ok, ilmaisin itseäni huonosti...mutta kuitenkin suht kokeeneena kehomiehenä tiedät että kehitys tulee hidastumaan jossain vaiheessa kun metodit ovat "au naturel". ja sitten kun hidastuminen (ei laantuminen) alkaa v*********n niin otetaan krean avulla kevyttä buustia.

ja kuten sanoit, ruokapuolen on hyvä olla kunnossa ennen kuin alkaa ottamaan kreaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom