Kreatiinipyruvaatti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rane1
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, ei kyllä ole mitään plaseboa. Monohydraatista ei tullut kuin maha kipeeksi, Creastack buustasi hieman (kun tupla-annoksen otti :D), mutta pyruvaatti on kyllä todellakin yksi parhaista lisäravinteista mitä oon käyttänyt. Eikä ole edes pahaa tuo sitruunan makuinen. Nyt pohdiskelen, että kannattaiskohan ottaa myös lepopäivinä? Jos tehostuis vaikutus vielä lisää :hyper:.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Faidra sanoi:
Mulla loppui kans just eka pussi Crp:tä. On kyllä tähän mennessä yksi parhaista lisäravinteista joita oon käyttänyt. Viime viikkoina on sarjapainot ja toistomäärät noussu treeneissä todella mukavasti, ajatellen että dieetti on kalorimäärältään tosi tiukka ja aerobista tulee enemmän kuin laki sallii. Treenit on menneet niin putkeen kuin voi vaan mennä. Päivittäinen annos on n. 20g päivässä: 13g aamulla ja 7g ennen treeniä. Lepopäivänä otan aamulla tuon 13g.

Ennen Crp:tä mulla oli Leaderin kreatiinipyruvaatti käytössä. Tuon kanssa oli se ongelma, että se oli niin hapanta että pisti vatsan heittämään volttia usein aamuisin kun litku piti ottaa tyhjään mahaan. Ei kauhean hauskaa, kun lenkille lähtö saattoi viivästyä jopa 1.5h kun jouduin takaisin sängynpohjalle potemaan kipeää vatsaa. Käytin tuota sitten aika epäsäännöllisesti (ts. aina kun uskalsin :eek: ) joten hankala sanoa oliko siitä samalla tavalla hyötyä kuin Crp:stä.

Tavallisen monohydraatin vaikutusta en ole ikinä huomannut yhtään mitenkään.

Ootko käyttänyt tuota Crp:tä sanin V12:sta kanssa?Vai onko enää V12 käytössä?

Snake sanoi:
Ootko käyttänyt tuota Crp:tä sanin V12:sta kanssa?Vai onko enää V12 käytössä?
Ei ole nyt V12 käytössä. Sitä on vielä jäljellä n. viikoksi, mutta jätin sen pois kun halusin tietää aiheuttaako se mulle ennen treeniä semmoisen oudon "hervottoman" olon. Tuntuu kuin koko kroppa menis veteläksi.. sitten kun pääsee raudan kimppuun, olo tosin häviää. Outo juttu. No, onpa tuota tapahtunut senkin jälkeen kun sen jätin pois joten tuskin johtui siitä. Ehkä ens viikolla popsin sen pois kun on taas kova treeniviikko tulossa. :evil:

Faidra:sillä vaan kyselin,että olisitko kokenut tarvetta lisäkreaatiiniin tuon V12:sta kanssa...?Mulla ollut treenipainojen laskua jonkin verran,kun aloitin tuon V12:sta ja samalla lopetin tavallisen monohydraatin käytön,joten harkinnut tuon crp:n ottamista käyttöön.Rupee vaan jo itteekin huvittaan kun toistakymmentä erilaista lisäravinnetta käytössä ja kyselee vaan itteltään,että tarvinko mä nyt viä tätäkin,kun ei kaikkia aina joka päivä muista nytkään ottaa:lol2:

Jepps, eli kävin just ostaa purkin Leaderin kreatiinipyruvaattia ja aattelin kysästä että miten tuota kyseistä nyt olis paras käyttää, eli milloin ja kuinka paljon? Purkissa sanotaan että 45min ennen treeniä 5g. Kannattaako sitä otta myös aamuisin? Faidra ainaki kirjoitteli että tän kyseisen valmistajan jauhot heittäis vatsan sekaisin jos aamulla kiskaisee tyhjään vatsaan? Mulla on tapana ollu ottaa 30min ennen treeniä 1dl Muscle+'aa, eli sopisko tää vaikka sinne sekaan? Ja entäs treenin jälkeen ja lepopäivinä?

Riceburner sanoi:
Jepps, eli kävin just ostaa purkin Leaderin kreatiinipyruvaattia ja aattelin kysästä että miten tuota kyseistä nyt olis paras käyttää, eli milloin ja kuinka paljon? Purkissa sanotaan että 45min ennen treeniä 5g. Kannattaako sitä otta myös aamuisin? Faidra ainaki kirjoitteli että tän kyseisen valmistajan jauhot heittäis vatsan sekaisin jos aamulla kiskaisee tyhjään vatsaan? Mulla on tapana ollu ottaa 30min ennen treeniä 1dl Muscle+'aa, eli sopisko tää vaikka sinne sekaan? Ja entäs treenin jälkeen ja lepopäivinä?
Mä otan tota aamusin 5-10g pieneen vesimäärään sekotettuna - tyhjään vatsaan ennen aamulenkkiä :evil: Sitten äkkiä päälle funlightia! Ennen treeniä en oo koittanu, mutta eikös se oo toinen hyvä ajankohta, milloin tuota suositellaan otettavaksi. Huono arvioida, miten suuri vaikutus tuolla on ollut, mutta ei oo dieetillä 9 viikon aikana sarjapainot ainakaan laskeneet.

Setä-ilkiö sanoi:
Miksi ton Leaderin puryvaatti-paketin kyljessä lukee jotain:"annosta ei saa ylittää"? Mitä tapahtuu jos ylittää?:rolleyes:

Hyvä kysymys. Ei muuta kun testaamaan. :hyper: Hehe, eiköhän tuota samaa lue vähän sielä sun täällä, en sitte tiedä...

Emmah sanoi:
Mä otan tota aamusin 5-10g pieneen vesimäärään sekotettuna - tyhjään vatsaan ennen aamulenkkiä Sitten äkkiä päälle funlightia! Ennen treeniä en oo koittanu, mutta eikös se oo toinen hyvä ajankohta, milloin tuota suositellaan otettavaksi. Huono arvioida, miten suuri vaikutus tuolla on ollut, mutta ei oo dieetillä 9 viikon aikana sarjapainot ainakaan laskeneet.

Ok, jos en vielä ole dieetillä (eli ei aamulenkkiä) niin kannattaako mun silloin jättää toi aamu väliin, ja ottaa vaan ennen treeniä? Mites sinä teet lepopäivinä? Eilen otin 45min ennen treeniä 2 teelusikallista veteen sekoitettuna. :)

kannattaako

Kannattaako tuota kreatiinia ottaa nyt heti vaikka on ollut vuoden treenitauko, ja nyt alkaa tosissaan taas meno..

eli vasta muutaman kerran käynyt salilla, niin onko haitallista jos heti aloittaa krean ottamisen, vai pitäiskö ensin antaa voimien tasaantua ennenkuin tuota ottaa avuksi, alussahan voimat kasvaa muutenkin vauhdilla...

Menossa vaan vanhaksi jo kesäkuussa purkki joten kai sitä käyttää kannattaisi.

Riceburner sanoi:
Ok, jos en vielä ole dieetillä (eli ei aamulenkkiä) niin kannattaako mun silloin jättää toi aamu väliin, ja ottaa vaan ennen treeniä? Mites sinä teet lepopäivinä? Eilen otin 45min ennen treeniä 2 teelusikallista veteen sekoitettuna. :)
Käytän lepopäivinäkin, koitan pitää pienen tauon, n. 20min, sen ja aamupuuron syömisen välillä.

Hehe.. ai lukeeko siinä Leaderissa että annosta ei saa ylittää.. siksiköhän mun vatsa oli eri mieltä siitä pyruvaatin ottamisesta. :D

Jos mä en ois dieetillä, niin ottaisin lepopäivinä aamuisin ennen aamupalaa 5-10g ja treenipäivinä ennen treeniä 5-10g.

Mun mielestä ainakin kreatiinia voi alkaa ottaa vaikka saman tien kun alkaa salilla käymään, jos sulla kerta sitä jo purkillinen on. Ei se ainakaan varmaan pahaa tee. :) Eri asia sitten onko siitä mitään hyötyä, jos koko touhu on muutenkin vielä hakusessa... ruokavalio+treeni pitäisi mielestäni ensin säätää kunnollisiksi.

Omakohtaista kokemusta asiasta ei ole, joten piti tyytyä katselemaan nettiä. Tälläinen tieto löytyi, ja jälleen kerran sanonta "tieto lisää tuskaa" näyttää pitävän paikkansa.

"Supplement Key
Green light: Research promising; may be a supplement worth trying
Yellow light: Research preliminary; proceed with caution
Red light: Research paltry; don’t waste your money

Pyruvate
To date, there are over a dozen clinical research studies assessing pyruvate’s effects. And the results have been, for lack of a better term, bastardized to such a degree that the average person might be led to believe this stuff is the next best thing to the magic bullet. But nothing could be further from the truth. The fact is there isn’t a single study supporting the fact that a typical 3-gram to 5-gram daily dose of pyruvate will do much of anything. Don’t believe the advertisements that claim this nutrient can “increase fat loss by 48 percent!” Truth be known, studies showing this kind of effect used 22 grams to 28 grams of pyruvate per day. Consuming this much pyruvate would make most people sick to their stomach.

Rating: Red ligh"

http://www.eas.com/nutrition/articles.asp?cmsId=205

Jokainen tekee rahoillaan mitä itse haluaa.

XeX sanoi:
Omakohtaista kokemusta asiasta ei ole, joten piti tyytyä katselemaan nettiä. Tälläinen tieto löytyi, ja jälleen kerran sanonta "tieto lisää tuskaa" näyttää pitävän paikkansa.

"Supplement Key
Green light: Research promising; may be a supplement worth trying
Yellow light: Research preliminary; proceed with caution
Red light: Research paltry; don’t waste your money

Pyruvate
To date, there are over a dozen clinical research studies assessing pyruvate’s effects. And the results have been, for lack of a better term, bastardized to such a degree that the average person might be led to believe this stuff is the next best thing to the magic bullet. But nothing could be further from the truth. The fact is there isn’t a single study supporting the fact that a typical 3-gram to 5-gram daily dose of pyruvate will do much of anything. Don’t believe the advertisements that claim this nutrient can “increase fat loss by 48 percent!” Truth be known, studies showing this kind of effect used 22 grams to 28 grams of pyruvate per day. Consuming this much pyruvate would make most people sick to their stomach.

Rating: Red ligh"

http://www.eas.com/nutrition/articles.asp?cmsId=205

Jokainen tekee rahoillaan mitä itse haluaa.

Myös netistä poimitun tiedon lukeminen auttaa asiaan. Artikkelissahan puhutaan pyruvaatin käytöstä rasvanpolttoon! Eihän käsittääkseni kreatiinituotteita siihen tarkoitukseen käytetä. Tai no: Voihan proteiinijauheellakin pestä hiukset jos itse haluaa:hyper:

Niin no, minä en tiedä mihin sitä käytetään, kun itse en ole kreatiinista kiinnostunut. Tuli vaan mieleen, että joku saattaisi kreatiinipyruvaattia käyttääkin rasvanpolttoon, kun erään tuotteen esittelyssä sitä kovasti mainostetaan.

"Crp sisältää patentoitua Creapure Pyruvate® raaka-ainetta, joka erittäin tehokkaasti polttaa rasvaa ja antaa lisätehoa harjoitteluun.
Crp on uusi herkullinen sitruunan makuinen poreileva kreatiinipyruvaattijauhe, jota ei muilla merkeillä ole tarjolla.
Crp on erityisesti suunniteltu eri painoluokkalajeissa kilpaileville urheilijoille.Crp polttaa tehokkaasti rasvaa, lisää voimaa ja nopeuttaa palautumista kovista harjoituksista. Crp on yksi markkinoiden tehokkaimista rasvanpolttajista."

Olet oikeassa, lukeminen kannattaa aina.

Jeps, oon sitte aatellu siirtyä tohon pyruvaattiin vaik onki aika paljon kalliimpaa. Paljon te tankkaatte sitä, tollanen 200gr pussihan menee hetkessä jos sitä 20gr ottaa päivässä:eek:

Sportman81 sanoi:
Jeps, oon sitte aatellu siirtyä tohon pyruvaattiin vaik onki aika paljon kalliimpaa. Paljon te tankkaatte sitä, tollanen 200gr pussihan menee hetkessä jos sitä 20gr ottaa päivässä:eek:
Ei kreatiinipyruvaattia tarvii 20g ottaa päivässä... kuka sellaista on väittänyt?! Kreatiinipyruvaatti on tehokkaampi imeytymiseltään kuin monohydraatti, eikä tuon tuotteen kanssa latausta tarvita (tosin enpä itse sitä kyllä tee monohydraatillakaan). Jos olen ihan oikein ymmärtänyt, niin tuo kreapyruvaatti imeytyy suoraan ohutsuolesta ilman että sitä tarvitsee muuten käsitellä, ja siksi ilmeisesti hyöty on suurempi myös pienemmällä annostuksella... viisaammat korjatkoon? Dieetilläkin varmasti 5g aamulla ennen lenkkiä ja 5g ennen treeniä riittää hyvin, ja mikäli ei tuota rasvanpolttovaikutusta niin hamua niin se pelkkä 5g ennen treeniä luulisi riittävän ihan hyvin. Kannattaa sitten katsoa vaan paketista, että paljonko jauheesta on tosiaan sitä itseään, eli onko tuote 100% kreatiinipyruvaattia vai ei. Tuo Crp esimerkiksi on 70% kreatiinipyruvaattia.

En tiedä vaikuttaako ihan aikuisten oikeasti rasvanpolttoon, mutta treeni ainakin kulkee joten en valita. :)

Pitää varmaan itsekkin kokeilla tuota toista kreatiinia seuraavaksi kun Leaderi pistää vatsan niin sekaisin. Luulin että tuo efekti tulee kun on kreatiini kuin kreatiini. Mutta pistetäänpä tuo toinen merkki kokeiluun.

Faidra, se crp on kyllä "tavallaan" 100% kreatiinpyryvaatti, mutta se omituinen 70% tulee siitä, että loput on sitruunan makuista esanssia. :)
Henkilökohtaisesti kyllä veikkaan, että ihan tavallinen kreatiini ajaa täysin saman asian PALJON halvemmalla kuin tuo kreatiinipyryvaatti.

Onko olemassa tutkimuksia, missä pyruvaattia oikeasti suositellaan toimivana aineena?

Ostin nyt Evolutionin kratiinipyruvaattia. Mun on ihan pakko saada aamulla kaffia päästäkseni elävien kirjoille, mutta toisaalta haluaisin ottaa myös kreatiinipyruvaattia ennen aamulenkkiä. Eli tietääkö kukaan, heikentääkö kofeiini pyruvaatinkin tehoa samoin kuin kreatiinin?

Suositut

Back
Ylös Bottom