Kreatiinipyruvaatti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rane1
  • Aloitettu Aloitettu
Tarviiko kreatiinipyruvaatin yhteydessä nauttia dexstroosia kuten tavallisen kreatiinin yhteydessä?Mikä olisi sopiva ajankohta ottaa päivittäinen kreatiinipyruvaatti annos?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rane1 sanoi:
Mikä olisi sopiva ajankohta ottaa päivittäinen kreatiinipyruvaatti annos?

No millon haluat..Vaikka aamulla tai sit treenin jälkeen palautumisjuomassa..

Alkaa tuo Fastin kreatiini purkki tekemään loppuaan ja olen miettinyt ostaakko samanlaisen tilalle vai koittaisiko tätä kreatiinipyruvaattia. Onko näillä tuotteilla tosiaan huomattavaa eroa? Kumpaan kallistuisitte?

Nixsu sanoi:
Alkaa tuo Fastin kreatiini purkki tekemään loppuaan ja olen miettinyt ostaakko samanlaisen tilalle vai koittaisiko tätä kreatiinipyruvaattia. Onko näillä tuotteilla tosiaan huomattavaa eroa? Kumpaan kallistuisitte?

Puryvaatissa on kaikkea muuta shaissee seassa, hiilaria, protskua jne....mitä nyt muistelisin joskus tuoteselostetta lukeneeni.

Eli suosiolla ostaisin pelkkää 100% monohydraattia!

L0b0 sanoi:
Puryvaatissa on kaikkea muuta shaissee seassa, hiilaria, protskua jne....mitä nyt muistelisin joskus tuoteselostetta lukeneeni.

Eli suosiolla ostaisin pelkkää 100% monohydraattia!

Esim. Evolutionin Crp1:ssä ei ole mitää hiilareita eikä muutakaan joukossa eli tuo on :anssi: .

Monohydraatillakin pärjää ja on halvempaa kuin pyryvaatti, mutta pyryvaatti on tutkitusti moninkertaisesti tehokkaampi kreatiinin lähde.

Kannattaa yleisestikkin ottaa selvää millaisesta RAAKA-AINEESTA esim. kreatiinit (ja muutkin tuotteet) on tehty. Mm. Evolutionin tuotteet on valmistettu patentoiduista raaka-aineista, kun taas monet tuotteet tehdään halvasta paska raaka-aineesta, joilloin niiden jälleenmyyntihintakin saadaan alemmaksi.

IsoDino sanoi:
Esim. Evolutionin Crp1:ssä ei ole mitää hiilareita eikä muutakaan joukossa eli tuo on :anssi: .

Monohydraatillakin pärjää ja on halvempaa kuin pyryvaatti, mutta pyryvaatti on tutkitusti moninkertaisesti tehokkaampi kreatiinin lähde.

Kannattaa yleisestikkin ottaa selvää millaisesta RAAKA-AINEESTA esim. kreatiinit (ja muutkin tuotteet) on tehty. Mm. Evolutionin tuotteet on valmistettu patentoiduista raaka-aineista, kun taas monet tuotteet tehdään halvasta paska raaka-aineesta, joilloin niiden jälleenmyyntihintakin saadaan alemmaksi.

Tehokkaampi kreatiininlähde? Viitsitkö laittaa vaikka evon tuoteselosteen mistä näkee, mitä muuta se sitten sisältää jos se muu ei kerta ole hiilareita/protskua. Itse olen ymmärtänyt että tämä kreatiinipyryvaatti menee samalle osastolle kuin 'anal stackit' ym, mutta kerro ihmeessä, jos näin ei ole?

Lisäksi mainitsit tuolla miesten kisafoorumissa, että kreatiinipyryvaatti ei kerää nestettä kroppaan. Itse olen ymmärtänyt, että kreatiinin antama pieni lisäteho (toisto - kaksi lisää) perustuu juuri tähän lihaksiin kertyneeseen nesteeseen ja sitä kautta sarjakestävyyden paranemiseen?

Monohydraatin vaikutuksen olen itse todennut, mutta tämä pyryvaatti on kokeilematta ja minusta se kuulostaa pitkälti humpuukilta.

edit: Epäilemättä tuo pyryvaattikin toimii riittävinä annoksina, mutta en näe mitä etua se ei tarjoaa monohydraattiin nähden? Tulee muuten järkyttävä kilohinta itse kreatiinille.

rahkanaama sanoi:
Monohydraatin vaikutuksen olen itse todennut, mutta tämä pyryvaatti on kokeilematta ja minusta se kuulostaa pitkälti humpuukilta.

edit: Epäilemättä tuo pyryvaattikin toimii riittävinä annoksina, mutta en näe mitä etua se ei tarjoaa monohydraattiin nähden? Tulee muuten järkyttävä kilohinta itse kreatiinille.

Aamen. Kreatiini on vain kiinnitetty eri molekyyliin, itse kreatiini toimii loppupeleissä täsmälleen samalla tavalla kuin monohydraatissa, mutta lisäravinnefirma on lykännyt hintalappuun yhden nollan lisää. :jahas:

Kerää nestettä siinä missä monohydraattikin tai sitten koko pyruvaatti ei ole toimivaa.

rahkanaama sanoi:
Tehokkaampi kreatiininlähde? Viitsitkö laittaa vaikka evon tuoteselosteen mistä näkee, mitä muuta se sitten sisältää jos se muu ei kerta ole hiilareita/protskua. Itse olen ymmärtänyt että tämä kreatiinipyryvaatti menee samalle osastolle kuin 'anal stackit' ym, mutta kerro ihmeessä, jos näin ei ole?

Lisäksi mainitsit tuolla miesten kisafoorumissa, että kreatiinipyryvaatti ei kerää nestettä kroppaan. Itse olen ymmärtänyt, että kreatiinin antama pieni lisäteho (toisto - kaksi lisää) perustuu juuri tähän lihaksiin kertyneeseen nesteeseen ja sitä kautta sarjakestävyyden paranemiseen?

Evolution Crp1:n

Ravintosisältö per 100 g:

0 kJ / 0 kcal energiaa
0 g hiilihydraatteja
0 g proteiinia
0 g rasvaa

Tuote on puhdasta kreatiinipyryvaattia.

Tuotetta ei tarvitse lainkaan tankata, eikä se nosta lihassolun sisäisen nesteen määrää.

Tuote imeytyy suoraan ohutsuolesta verenkiertoon, eikä se tarvitse maksan jatkokäsittelyä.

Kreatiini teho ei perustu nesteen kerääntymiseen vaan kuinka sen sanoisin... lihaksen reaktionopeuden lisääntymiseen... (ei väitellä tästä enempää, koska en osaa tuota asiaa selventää järkevästi)

Lisäksi pyryvaatin imeytymisteho on suurempi. Eli keho pystyy käyttämään pyryvaattia paremmin hyödykseen.

En näitä osaa sen enempää todistella.. Kannattaisi varmaan kysyä asiaa, vaikka Anssi Manniselta.

Tässä nyt jotain tekstiä

WHAT IS IT?

Creatine pyruvate is not a blend but a molecule that combines both creatine monohydrate 68% and pyruvic acid 40%. The amount exceeds 100% because of the conversion of creatine monohydrate into anhydrous creatine pyruvate. Each capsule contains 800 mg. It also contains 16 mg of vitamin C. Inert ingredient is vegetable capsule. The powder form contains 3 gms per scoop (83 scoops per container.)

WHAT DOES IT DO?

Creatine Pyruvate is a combination of Creatine and Pyruvate, both of which are impressive ergogenic (energy) producers and have been highly touted for building muscle and reducing body fat.

The performance-enhancing effects of creatine monohydrate and pyruvate are combined for the first time in this unique nutritional formula designed to boost energy and endurance. Creatine regenerates the primary energy immediately available to muscles involved in short, intense contractions. Creatine also serves as a buffer, delaying the point at which lactic acid causes muscle fatigue and discomfort. Increasing creatine energizes muscle for prolonged endurance and optimal work output in activities such as weight lifting and sprinting. Pyruvate stimulates glucose extraction from blood into muscle during exercise and at rest, priming muscle with a carbohydrate content essential for greater endurance. In clinical studies, pyruvate reduced gain in body fat without reducing muscle protein, an important factor in increasing lean muscle mass.

Supplementation with Creatine Pyruvate provides complementary nutritional suppot for maximizing muscular performance and endurance in high-intensity exercise programs.

Creatine Pyruvate is 10 times more soluble than either Creatine or Pyruvate and it is also more bioavailable so that it takes less to do the job. Moreover, a loading dose is not necessary.

The "stabilized and improved" Pyruvate in this product is also more bioavailable which means that large amounts of minerals (Calcium, Sodium, Potassium, etc.) are not ingested with the pyruvate. This lessens the possiblity of adverse reactions associated with large amounts of minerals, e.g. fluid retention.

IsoDino sanoi:
Tuotetta ei tarvitse lainkaan tankata, eikä se nosta lihassolun sisäisen nesteen määrää.

Molemmat väittämät ovat paskapuhetta. Kreatiinin lisäravinteena nauttimisen päämääränä on saada lihasten kreatiinifosfaattitaso saturaatiopisteeseen (ts. niin paljon kuin mahtuu). Tähän ei riitä lusikallinen eikä kaksi - edes kreatiinipyruvaattia. Kun kreatiinifosfaatin määrä soluissa kohoa, muuttuu soluneste osmoottisesti väkevämmäksi, mikä taas aiheuttaa veden imeytymistä soluun ja solu turpoaa. On siis aivan sama, missä muodossa kreatiinin nautit, koska lopputuloksena tapahtuva kreatiinifosfaatin määrän kasvaminen lihassoluissa kerää nestettä jokatapauksessa.

Kreatiini teho ei perustu nesteen kerääntymiseen vaan kuinka sen sanoisin... lihaksen reaktionopeuden lisääntymiseen... (ei väitellä tästä enempää, koska en osaa tuota asiaa selventää järkevästi)

Montako vuotta olet käyttänyt kreatiinia tietämättä sen toimintamekanismia?
Sivistystä.

Itse en ole monohydraatista saanut koskaan sellaista hyötyä että olisin sitä huomannut, kun taas pyruvaatista, just tosta crp1:stä, huomasin hyödyn, en tosin salilla mutta lähtönopeudessa ja ponnistusnopeudessa. Kallistahan se on, mutta ainakin sillon kun sitä vedin olin positiivisesti yllättynyt tuloksista.

tuub sanoi:
Itse en ole monohydraatista saanut koskaan sellaista hyötyä että olisin sitä huomannut, kun taas pyruvaatista, just tosta crp1:stä, huomasin hyödyn, en tosin salilla mutta lähtönopeudessa ja ponnistusnopeudessa. Kallistahan se on, mutta ainakin sillon kun sitä vedin olin positiivisesti yllättynyt tuloksista.

Vahva veikkaukseni on
plaseboefekti.

Eikös tuo puryvaattimuoto vaadi sen suolahappo "käsittelyn" vatsassa ennen kuin siitä tulee toimivaa...näin muistelisin lukeneeni. Siksi voisi tuo hitaampi imeytyminenkin olla ihan todellinen juttu.

Omskakas sanoi:
Vahva veikkaukseni on
plaseboefekti.

Luulen että vastaus löytyy siitä, että pyruvaattia vedin säännöllisesti joka aamu tyhjään vatsaan, kun taas monohydraattia yleensä palarissa, eikä joka päivä. Plaseboaa ei ymmärtääkseni ole, jos tuloksen muutos on konkreettisesti nähtävissä, esim. juoksuajassa tai ponnistuskorkeudessa.

tuub sanoi:
Luulen että vastaus löytyy siitä, että pyruvaattia vedin säännöllisesti joka aamu tyhjään vatsaan, kun taas monohydraattia yleensä palarissa, eikä joka päivä.

Jos olet ottanut kreatiinia vain treenipäivinä palkkarissa, voi olla, ettei kreatiinimäärä lihaksissa nouse saturaatiopisteeseen pitkälläkään käytöllä.

Plaseboaa ei ymmärtääkseni ole, jos tuloksen muutos on konkreettisesti nähtävissä, esim. juoksuajassa tai ponnistuskorkeudessa.

Kyllä se plasebovaikutus voi olla konkreettisestikin havaittavissa. Juoksuajan paranemisen voin uskoa kreatiinin piikkiin, mutta ponnistuskorkeuden kasvu on jo vaikeammin nieltävissä. Tämä siksi, että yksittäinen ponnistus käyttää energiakseen oikeastaan yksinomaan ATP:tä.

itse vedän kreatiinipyruvaatit n. 30 - 60 min ennen treenejä. hyvä buusteri , vasta muutaman päivän käyttänyt jotenka katsotaan. purkkini kyljessä myös kehoitetaan ottamaan ennen reenejä sekä lisäravinnekauppiaani neuvoi että ennen reenejä aina, eikä tankkauksia tarvita.

Olen tässä vain lueskellut teidän pyruvaattikäytöistänne että vetelette sitä aamusin ja ennen reenejä jne. Itse käytän ainoastaan ennen treenejä. Pahaa se on kun mikä. en tiedä onko ollut toistaiseksi maku mikä on antanut hyvän boostin treeneissä vai mikä, mutta toistaseksi toiminut hyvin.

itselläni eiselt:in kreatinpyruvat

Dextro ja Krea

Rane1 sanoi:
Tarviiko kreatiinipyruvaatin yhteydessä nauttia dexstroosia kuten tavallisen kreatiinin yhteydessä?

Tarviiko välttämättä ottaa dextroosia samassa yhteydessä kun ottaa kreatiinia ?

Mikä merkitys sillä on ?? Imeytymiseen vai ??

Kiitos ja kummarrus!!

IsoDino sanoi:

Totesin saman, tehokasta on (Crp1). Monohydraattiin verrattuna toimii erittäin hyvin (ainakin mulla). Ja riittää, kun aamulla ennen treenejä ottaa.

Joo itsekin olen pari pussia kohta "nauttinut" tota crp:ta aamuisin sen 10g (7g kreatiinipyruvaattia) ja tyytyväinen olen kyllä siihen. Samanlaista mahan kanssa temppuilua ei tule kuin monohydraatista ja treenit menee ihan helvetin hyvällä virralla läpi. Tehosta sen verran että tulokset ovat olleet nousuvoittoisia tämän ajan ja en tiedä että onko plaseboa mutta muutenkin tuntuisi olo paljon pirteämmältä. Mielestäni yksi parhaimmista lisäravinteista :rock:

Mulla loppui kans just eka pussi Crp:tä. On kyllä tähän mennessä yksi parhaista lisäravinteista joita oon käyttänyt. Viime viikkoina on sarjapainot ja toistomäärät noussu treeneissä todella mukavasti, ajatellen että dieetti on kalorimäärältään tosi tiukka ja aerobista tulee enemmän kuin laki sallii. Treenit on menneet niin putkeen kuin voi vaan mennä. Päivittäinen annos on n. 20g päivässä: 13g aamulla ja 7g ennen treeniä. Lepopäivänä otan aamulla tuon 13g.

Ennen Crp:tä mulla oli Leaderin kreatiinipyruvaatti käytössä. Tuon kanssa oli se ongelma, että se oli niin hapanta että pisti vatsan heittämään volttia usein aamuisin kun litku piti ottaa tyhjään mahaan. Ei kauhean hauskaa, kun lenkille lähtö saattoi viivästyä jopa 1.5h kun jouduin takaisin sängynpohjalle potemaan kipeää vatsaa. Käytin tuota sitten aika epäsäännöllisesti (ts. aina kun uskalsin :eek: ) joten hankala sanoa oliko siitä samalla tavalla hyötyä kuin Crp:stä.

Tavallisen monohydraatin vaikutusta en ole ikinä huomannut yhtään mitenkään.

Suositut

Back
Ylös Bottom