Kreatiinin yliannostus!?

Kait olisi kreatiini seuraavana ostoslistalla sitten.

Mitenkäs on ero kreatiinipuryvaatin ja -monohydraatin välillä? Kannattaako panostaa tuohon puryvaattiin vaikka se tuntuisi olevan aika paljon kalliimpaa? Ja kuinka paljon yleensä tuo nestekertymä lisää painoa tuon monohydraatin kanssa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
juu, henkilöstä riippuen 0-3kg.
Ja tuo monohydraatti ainakin kokemuksien perusteella auttaa ja on halvempaakin.
monohydraatin ero puryvaattiin taitaa olla ainakin se että puryvaatti ei kerää tuota nestettä kroppaan(korjatkaa jos olen väärässä(?).

uuu sanoi:
juu, henkilöstä riippuen 0-3kg.
Ja tuo monohydraatti ainakin kokemuksien perusteella auttaa ja on halvempaakin.
monohydraatin ero puryvaattiin taitaa olla ainakin se että puryvaatti ei kerää tuota nestettä kroppaan(korjatkaa jos olen väärässä(?).

Korjaan. Jos kreatiinivalmiste ei kerää nestettä lihaksiin, se ei myöskään toimi. Eli kun lihakset saturoituvat fosfokreatiinista, sitoo ko. aine myös vettä lihaksiin. Tämä on muuten hyvä asia, koska "ylihydratoitumisella" väitetään olevan proteiinisynteesiä lisääviä vaikutuksia.

Mä vedän tankkausta viikon, 20g pvä. sen jälkeen salipäivinä ennen salia 5g, salin jälkeen 8-10g. Hyvin toimii. Lepopäivinä 5g aamul, 5g illal.

-- Juffe

Kovia on annokset pojilla, melkein hevosetkin nauraa: annosteluohjeet hepoille. Hevosilla *saattaa* olla hieman enemmän lihasmassaa kuin esimerkiksi Ronnie Colemannilla... 5g / päivä on mielestäni sopiva satsi, ei mitään tankkauksia, palautusjuoman sekaan vaan.

Vaikutuksista vielä

Pulla sanoi:
Kasittaakseni munuaisiahan krea rassaa jos se jotain nyt edes rassaa. Pelimiehet kun ovat neuvoneet etta mikali alaselassa alkaa kipua tuntumaan niin munuaiset ne siella huutaa Niveaa :) Tamakin tosin tuntuu sellaselta urbaaniturbaani legendalta, silla enpa ole ikina ketaan tavannut tai edes kuullut etta moista olisi tapahtunut. Itella toi krean syonti on ollut hiukan sellasta epasaannollista mutta nyt viimeset 3 viikkoa on tullut Prolabin kreaa (hommas muuten Mike sita pakkiksen kauppaan, se meinaan r0x0r aika kovaa) ja tuntuu toimivan aika hyvin. Ite pistan sita aamupalan yhteydessa lusikallisen naamaan ja vetta peraan. Tassa tosin kannattaa kiinnittaa huomiota siihen etta suu kannattaa avata ensin (kiitokset Tomille vinkista!). En oo lahteny millaan dextrooseilla hifistelemaan ja hyvin tuntuu toimivan. Sitten toinen lusikallinen palautusjuoman sekaan joka nautitaan illalla reenin jalkeen. Talleen siis joka paiva, riippumatta siita etta reenasinko vai en.

Joo, munuaisia rassaa pikkasen. Tuolla oli aika hyvin juttua http://www.finnishpower.net/invision/index.php?showtopic=89

krean käyttö

Moi,

Itse käytän 10g salipäivänä ja lepopäivänä 5g. Monohydraattia luonnollisesti. Henk koht. krea toimii hyvin. Kyseinen aine kerää kroppaani todella paljon nestettä, kun taas kaverillani ei juuri mitään vaikutusta. Vuoden alusta 6kg on tullut lisää krealla, paremmalla ruualla(2-3h välein), hyvällä unella ja sopivalla määrällä palautusjuomaa(yöprotskut, öljyt jne). Puhtailla eväillä vedetään, joten kaikki ei tästä luonnollisestikkaan ole lihasta. Pitää kuitenkin muistaa ettei pelkkä kreatiini tai palautusjuoma ihmeitä tee(hyvä lisä), vaan noiden kaikkien kombinaatio ne tulokset saa aikaan. Korjatkaa jos olen väärässä :D

Daug sanoi:
Eiköhän se kuitenki munuaiset ennen maksaa poksahtaisi, eikös kreatiini juuri sinne jotenkin imeydy? Tai jotain :hyper:

no munuaisetpa hyvinkin, vaikka kreatiini ei suoraan ole samaa ainetta munuaisten toiminnan mittarina käytetyn kreatiniinin kanssa!

nim. krea yli 200 vie osastolle isoimmankin jätkän

vähän selvennystä tosta kreatiniinista:

Kreatiniini on pääasiallisesti lihaksista erittyvä aine jonka tärkein lääketieteellinen käyttö on munuaisten toiminnan tutkiminen. Jos munuaisten toiminta (syytä tai toisesta) huononee, kreatiniini nousee. Mitä huonompi munuaisten toimintakyky on, sitä korkeampi on kreatiniinitaso.
Plasman kreatiniinimääritystä (P -Krea) käytetään munuaisfunktion arviointiin. Kreatiniini on peräisin lihasten kreatiinista ja kreatiinifosfaatista, ja yksilön lihasmassan suuruus vaikuttaa plasman kreatiniinipitoisuuteen. Ateria, varsinkin runsaasti lihaa sisältävä, voi nostaa P -Krea-arvoa jopa 20 %, joten luotettavin tulos saadaan paaston jälkeen. Kreatiniini poistuu elimistöstä munuaisten kautta. Se suodattuu vapaasti glomeruluksissa.
elikkä kreatiniini on kreatiinin aineenvaihdunta tuote

lähteet:
hus/laboratorio
nefrologi
lääkarin opas

toivottavasti tuli tarpeeksi tyhjentävää tietoa, eikä tarvita :kuvia:

Itse alottelin taas kreatiiinin syönnin pienehkön tauon jälkeen kun piti toi intti käydä välissä.
Homma taitaa olla niin että kreatiinin pitkäaikaisesta käytöstä voi seurata krooninen munuaisaltaan tulehdus ja elimistön oma kreatiinin tuotanto lakkaa, koska kroppa tottunut saamaan kreatiinin ulkoisesti.
En oo aivan varma et oliko se munuaisaltaan tulehdus vaiko munuaiskivet mitä se aiheutti mutta kuitenki vaikuttaa munuaisiin pitkällä käytöllä.

harmi vaan :wall:

draeclin sanoi:
Itse alottelin taas kreatiiinin syönnin pienehkön tauon jälkeen kun piti toi intti käydä välissä.
Homma taitaa olla niin että kreatiinin pitkäaikaisesta käytöstä voi seurata krooninen munuaisaltaan tulehdus ja elimistön oma kreatiinin tuotanto lakkaa, koska kroppa tottunut saamaan kreatiinin ulkoisesti.
En oo aivan varma et oliko se munuaisaltaan tulehdus vaiko munuaiskivet mitä se aiheutti mutta kuitenki vaikuttaa munuaisiin pitkällä käytöllä.

Lähde?

Taidan lopettaa

draeclin sanoi:

Päätin just lopettaa krean käytön kokonaan, pidän mielummin munuaiset terveinä kun otan mitään pieniäkään ylimääräisiä riskejä. Itse en edes huomannut kreasta mitään hyötyä tai sitten hyöty oli niin pieni etten huomannut enkä mä ole edes kiinnostunut mistään hifistelystä tai liillukanvarsista. Katotaan nyt oliko tosta aineesta oikeesti mitään hyötyä mulle. Perstuntumalta sama homma pätee musta tohon kalliiseen klutamiiniin...

:worship:

draeclin sanoi:

Munuaisiin ei kreatiinin käytöllä ole sen kummempaa merkitystä jos 1) ei ole olemassaolevia munuaissairauksia 2) juo tarpeeksi nestettä, jotta kreatiniini ei poistuessaan elimistöstä rasita liikaa munuaisia.

Jos sinulla on kuitenkin tutkimus väitettäsi tukemaan, olen kiinnostunut tutustumaan siihen ja muuttamaan käsityksiäni.

draeclin sanoi:
elimistön oma kreatiinin tuotanto lakkaa, koska kroppa tottunut saamaan kreatiinin ulkoisesti.

tämä ei käsittääkseni ole mahdollista

Itse olen ottanut kreatiinia tyyliin 0,3gxpainokilo/päivä 4-5 erässä nautittunu 7päivän ajan ja sen jälkeen ylläpitoavaihetta 3viikkoa (5g/päivä),toimi ainakin itselläni erittäin hyvin. Sinulle "Keppiniska" päivittäinen annos olisi siis n.25g

draeclin sanoi:

Oikeasti. Vaikka löytyisikin tutkimus (heitäppä muuten linkkiä kehiin), joka puoltaa sanomisiasi, niin siitä huolimatta se on vain yksi tutkimus tuhatta muuta tutkimusta vastaan.

Alan jaksottamaan kreatiinin syömisiäni vasta sitten, kun näitä tutkimuksia satelee joka taholta ja asiasta on olemassa konkreettista todennetta. Siihen asti kun näin käy, aion syödä kreatiinia kuten tähänkin asti, eli 5g/365vrk/vuosi. Ja kyllä toimii.

yliannostuksesta en tiedä, mutta itellä naama alkaa kukkimaan helposti kreatiinilla. :jahas:

Että jos yliannostuksen ottaa, niin henk. kohtasesti en ehkä tunnistaisi itseäni enää aamulla peilistä. :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom