Kreatiinin käyttö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J2M
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

J2M

Kertokaapas miten sitä kreatiinia tulee oikeaoppisesti käyttää eli kuinka suuret annokset kun aloittaa kuurin ja kuinka pitkään näillä annoksilla ja mitä sen jälkeen? Itse painan siinä 80-85kg esimerkkejä ajatellen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
J2M sanoi:
Kertokaapas miten sitä kreatiinia tulee oikeaoppisesti käyttää eli kuinka suuret annokset kun aloittaa kuurin ja kuinka pitkään näillä annoksilla ja mitä sen jälkeen? Itse painan siinä 80-85kg esimerkkejä ajatellen.

Suosituksia annoksista ja tankkauksesta on monenlaisia, ja jotkut ei pidä tankkausta ollenkaan tarpeellisena... Mutta sanoisin että kovin paljon ei mennä metsään jos ottaa ensimmäisten n. 5 päivän ajan 10-20 grammaa ja ylläpitoon 5-10 grammaa päivässä. Yksi teelusikallinen on käsittääkseni n. 5 grammaa.

alotat vaikka ottamalla 4x5grammaa päivässä ekan 7 päivää.
ja sit pidät sitä ylläpito vaihetta noin 5grammalla per päivä, ei se nyt niin tarkkaa ole.

ite pidän taukoa vaan sillon ku purkki on tyhjä.

p.s.muista et monet pal.juomat sisältää itsessään kreaa.

edit:hidas :wall:

Aiotko käyttää ihan puhdasta kreatiinia vai jotain valmista kreatiinivalmistetta?

Kerran kokeilin tankkaamista ja vaikka paljon joi niin silti maha oireili koko ajan, joten olenkin sitten siitä asti käyttänyt 5 grammaa kreaa aina palautusjuomassa, eli n. 4-5 kertaa viikossa ja välipäivinä en ole ottanut paitsi silloin jos niitä jostakin syystä tulee useempi peräkkäin ja hyvin on näin toiminut.

Aikapaljon yksilöllistä on tuo mahan oireilu. Toisilla oireilee ja toisilla ei. Itse kuulun tähän jälkimmäiseen joukkoon. Itse käytän tuota 20 mg tankkausjaksoa "kuurin" alussa sen 5 päivää. Ainakin itsestä tuntuu että tuon tankkausjakson aikana nestettä kertyisi paremmin. Itsellä ainakin tuntuisi että pitemmällä jaksolla kreatiinin vaikutus jollain tavalla heikentyy ja olen huomannut että itselle sopii paremmin lyhytaikaiset (noin maksimissaan 5-6viikkoa)"kuurit". Tuntuu vaan siltä että tankkausjaksojen jälkeen tuo krea potkii kaikkein parhaiten mulla ja pitemmällä aikavälillä tuntuu ettei mitään vaikutusta. Nämä on tietysti näitä musta tuntuu juttuja ja toisilla taas ei krea tunnu kuulemma potkivan millään lailla. :)

onion sanoi:
Itse käytän tuota 20 mg tankkausjaksoa "kuurin" alussa

No jo on tankkausjakso! :D Saa olla aika tarkka vaakakin jo ton määrän punnitsemiseen. Taisit tarkoittaa 20 grammaa, etkä 20 milligrammaa? :)

Dragon sanoi:
No jo on tankkausjakso! :D Saa olla aika tarkka vaakakin jo ton määrän punnitsemiseen. Taisit tarkoittaa 20 grammaa, etkä 20 milligrammaa? :)
Ei jumalauta kyllä minä vedän 20 milligrammaa!!! Ööööö no ei vaineskaan, kyllä se oli 20 grammaa mitä tarkoitin. Kiitos korjauksesta.
;)

onion sanoi:
Tuntuu vaan siltä että tankkausjaksojen jälkeen tuo krea potkii kaikkein parhaiten mulla ja pitemmällä aikavälillä tuntuu ettei mitään vaikutusta. Nämä on tietysti näitä musta tuntuu juttuja ja toisilla taas ei krea tunnu kuulemma potkivan millään lailla. :)

Kyllähän se näin mullakin meni, että tankkauksen jälkeen sen potkun tunsi paljon voimakkaammin, mutta nopeesti se siitä tasottui ja ainakin mulla tuntuu kulkevan vaikka käyttää pitkäänkin ilman taukoja, sitten sen huomaa kun lopettaa että miten se potkii. Eli nyt ollaan menty jo jotain 8 kk ilman taukoja ja en oo aatellu toistaseks mitään taukoja pitääkään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ljm sanoi:
Millaisia eroja näillä on?

Puhtaalla kreatiinilla tarkoitin 100% kreatiini monohydraattia ja kreatiinivalmisteella jotain sellaista tuotetta jossa on mukana esim. hiilarit, vitamiinit, mineraalit, glutamiini jne. Tällaisissa tuotteissa et välttämättä tarvitse tankkausvaihetta.

Pro-Pain sanoi:
Puhtaalla kreatiinilla tarkoitin 100% kreatiini monohydraattia ja kreatiinivalmisteella jotain sellaista tuotetta jossa on mukana esim. hiilarit, vitamiinit, mineraalit, glutamiini jne. Tällaisissa tuotteissa et välttämättä tarvitse tankkausvaihetta.

Onko muuten näillä tuotteilla eroa mahan toiminnan kannalta? Tänään nappasin ensimmäistä kertaa kreatiinia puhtaassa muodossa tuon 5g ja siihen päälle 1rkl kylmäpuristettua rypsäriä. Meni about 1h ja oon nyt käyny jo 3 kertaa paskalla.

Viimeksi kun käytin kreaa Bull's Recoveryn mukana niin ei ollut mitään tällaista oirehdintaa. Mutta kait tämä maha tähänkin tottuu ainakin sitten kun annokset pienenee.

Pitääkin lähteä tästä nappaamaan taas 5g kreaa kun tuntuu näin dieetillä tätä aineenvaihduntaa parantavan huomattavasti :hyper:

Mulla ei ainakaan tosta evolutionin kreatiinista oo tullu mitään oireita tyhjään mahaan dextroosin kanssa heitettynä. Kokeile vetää ne rypsärit joskus eri aikaan?

onion sanoi:
toisilla taas ei krea tunnu kuulemma potkivan millään lailla. :)

_0/

Kuulun tähän joukkoon. Ei mitään efektiä vaikka olis pitäny vuoden tauon ja ottais miten paljon vaan. Edes paino ei nouse koska keho ei kerää netettä sen enempää kuin normaalistikaan. No, säästyy ainakin rahat ja annan niiden käyttää sitä kellä se toimii.

Tepes sanoi:
Yksi teelusikallinen on käsittääkseni n. 5 grammaa.
Fastin vanhassa mustassa kreatiinipakkauksessa, teelisikallisen painoksi ilmoitettiin 2g...jos ei muisti pahasti pätki.

Pii sanoi:
Fastin vanhassa mustassa kreatiinipakkauksessa, teelisikallisen painoksi ilmoitettiin 2g...jos ei muisti pahasti pätki.

En tästä FAST:in vanhasta paketista tiedä, mutta ainakin uudessa 300g:n pakkauksessa ilmoitetaan seuraavanlaisesti: 5g = kukkura teelusikallinen. Ton purkin jälkeen lähtee kyllä merkki vaihtoon, kun on pirun kallista toi.

Zone-sarja -42%
Menee vähän :offtopic: , mutta kysympä kuitenkin:

Mitenkäs toi krea toimii dietillä, eli voiko käyttää? Onko mitään haittaa dietin etenemiselle?

Back
Ylös Bottom