Kreatiinikokemukset...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Eli ne teistä ketkä käyttävät/ovat käyttäneet kreatiinia... kertokaapa paljonko tulokset nousi tai painoa tuli. Ja missä ajassa. Itse aloitan kreatiinin käytön ja olisi kiva kuulla paljonko muut ovat hyötyneet... Entä onko muita positiivisia tai negatiivisia kokemuksia?

Laitetaan tänne sama sepustus, kuin aikaisempiinkin kyselyihin. Olin punttaillut varmaan pari kuukautta kun kokeilin kreaa, joten tuloksien parantumisesta ei uskalla mitään kovin varmaa sanoa, mutta tuntu pari toistoa enemmän tulevan joihinkin liikkeisiin entisillä sarjapainoilla. Nestettä keräs hiukan ainakin yläkroppaan, mutta vaakaa ei ollu, ni en tiedä minkä verran lisäsi painoa. Lisäks jos on akneherkkä iho, ni voi tulla ongelmia. Juha1:lle ei kyllä tullu samasta kreapurkista mitään ongelmia, eli ei ollu siitä kiinni.

Kreatiinimonohydraatista tullut aina vitun paska olo vatsaan.. paskaa lentää rektaalista ku lepakot luolastaan. Tosin en koskaan oo tyytyny vetämään 5g kerralla, enemmänkin 25 ;) Viimeisimmillä kerroilla sekoitin sitä lämpimään vihreään teehen, niin se liukeni nätisti kokonaan eikä tehnyt niin paljoa vatsavaivoja.

Pumppi ollu asiallinen ja maitohapot ei vaivanneet niin paljoa. Vaikutus ollut piristysruiskeen oloinen: saanu treenattua kovempaa ja sitä kautta auttanut kehittymisessä. Testasin myös kreatiinipuryvaattia, mistä en saanut mitään tuntuvaa vaiktusta irti. Seuraavaksi testaan trikreatiinimalaattia.

TomBombadil sanoi:
Kiitos kiitos... tutkin heti nuo vanhat threadit... :)

Edit: paitsi että tuli "Sorry, no matches"

Hjälpä mig!!

Hmm, outoo, niin tuli mullekki, mutta koitapa laittaa hakusanaksi "kreatiini*" ja
ehdoksi "Search Titles Only" (siinä alapuolella) niin johan alkaa löytymään apuja ja tietoa kreasta. Eli tähän Haku linkkiin laitat :)

Mulla tuonut ihan selkeesti esim. kympin sarjoihin toiston, kaksikin lisää. Toisekseen treenin aikana palautuminen on selkeesti nopeampaa, parhaiten huomaa kun siirtyy rintapäivänä penkistä vinopenkkiin käsipainoilla niin tuntuu kuin ei olisi mitään vielä tehnytkään ja paukkuja riittää ihan eri malliin.

Varmaan tosi yksilöllistä mutta itsellä vaikutus on niin selvä että koko homma ei varmasti ole pelkkää lumetta.

Iho-ongelmia tai muuta ei ole tullut, lukuunottamatta pientä pärstän turvotusta joka johtuu nesteen kerääntymisestä. No eipä se tässä naamassa tunnu :david:

Eipä kreatiini ois enää markkinoilla jos se ei toimis. Eikös tuo oo ollu jo kymmenen vuotta vai mitä? Monta muuta keksintöä on nähty tulevan ja menevän.

Naamahan siitä leveni kuin pallokalalla, mutta mitään erityisempää vaikutusta tai boostia ei huomannut ei positiivista tai negatiivista. Ilmeisesti meikäläisen kreatiininkulutus on niin pientä, että se ei ihmeitä tee.

lexx sanoi:
Eipä kreatiini ois enää markkinoilla jos se ei toimis. Eikös tuo oo ollu jo kymmenen vuotta vai mitä? Monta muuta keksintöä on nähty tulevan ja menevän.
Onhan noita markkinoilla tuotteita ollut vähintäänkin yhtä pitkään jotka eivät toimi. Kreatiini ei toimi itselläni, voisin sanoa, ettei lainkaan :down:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kreatiini on erittäin toimiva lisäravinne, ja kenties yksi tutkituimmista. Parhaimmillaan käyttö voi johtaa esimerkiksi jopa kymmenen kilon penkkitulosparannukseen lyhyen ajan sisällä. Usein hyöty tietenkin maltillisempi, mutta silti huomattava. Tuollainen 1-2 toiston lisääntyminen sarjaa kohden on kai aika normaalia. Ja usein puhutaankin anaerobisen suorituskyvyn parantumisesta 3-5 prosentilla. Lähtökohtaisesti kaikista suurimman avun kreatiinin käytöstä saavat kasvissyöjät, joiden kreatiinitasot lihansyöjiä alhaisemmat!

Valitettavasti löytyy kuitenkin meitä ns. non-responder-henkilöitä, joilla kreatiini ei tuo toivottavia ja tutkittuja hyötyjä. Lukemissani tutkimuksissa on todettu, että syistä ei olla täysin varmoja, mutta luontaisesti korkeat kreatiinin lähtötasot voivat ainakin olla yksi syy heikkoihin vaikutuksiin!

Itse en mielestäni ole saanut kreatiinista toivomaani hyötyä, mutta kenties pientä potkua kuitenkin. Heikoista hyödyistä johtuen olenkin ollut kiinnostunut trikreatiini malatea sisältävistä "kreatiinisuoloista", joiden väitetään toimivan paremmin niillä joilla monohydraatti ei toimi kunnolla! Tästä lisäravinteesta en ole kuitenkaan löytänyt mitään tutkimustuloksia:( Ajattelin kuitenkin muutaman tutun kokeilijan positiivisen palautteen perusteella kokeilla itsekin!

Just aamulla vedin ekan satsini kreatiinia... semmonen olo että nyt voisi tuplaantua penkkitulokset :evil:, tai ei ehkä ihan :rolleyes: ... massa toivottavasti ajan myötä nousis ku se on se toivottu tekijä mun treeneissä...

Minä saan kreatiinista selkeetä hyötyä voimatasoon. Jos ei vaikutusta huomaa viimeistään 3-4viikon kuluessa aloittamisesta niin silloin se ei yleensä toimi. Parhaillaan olen itse saanut krea kuurin aikana(mulla kestää se n5-6vkoa) esim vinopenkkiin n10kg lisää tuloksiin 140kgx6>>>>ja viimeviikolla 150kgx5. Sama kävi myös pystypunnerrus koneessa eli 10kg sai siihenkin laittaa lisää, yleensä ottaen en saa nuin paljoa hyötyä vaan jotain 1-2toistoa joka sarjaan. En tiedä miten toi viime satsi potki niin hyvin. Kreaa voin suositella lämpimästi jokaiselle.

neutraali sanoi:
Minä saan kreatiinista selkeetä hyötyä voimatasoon. Jos ei vaikutusta huomaa viimeistään 3-4viikon kuluessa aloittamisesta niin silloin se ei yleensä toimi. Parhaillaan olen itse saanut krea kuurin aikana(mulla kestää se n5-6vkoa) esim vinopenkkiin n10kg lisää tuloksiin 140kgx6>>>>ja viimeviikolla 150kgx5. Sama kävi myös pystypunnerrus koneessa eli 10kg sai siihenkin laittaa lisää, yleensä ottaen en saa nuin paljoa hyötyä vaan jotain 1-2toistoa joka sarjaan. En tiedä miten toi viime satsi potki niin hyvin.

Kuten sanottu tuollaiset tulos parannukset täysin mahdollisia kauankin treenanneilla... Hieman kateeksi käy!

Muutitko muuten mitään tankkauksen tai vastaavan suhteen edellisistä jaksoista? Käytitkö esim. dekstroosia tai jaoitko tankkausannokset tasaisemmin päivän mittaan... Mielestäni joku sanoi saaneensa juuri tällaisilla pienillä muutoksilla ihmeitä aikaan!

Itse olen kokeillut sitten, jos jonkin moista tapaa: Tankkauksella ja ilman... Olen jakanut tankkausjakson kreatiinit neljään osaan päivässä tai sitten ottanut ne kahdella päivittäisellä annoksella... Kokeillut nauttia kreatiinit tyhjään mahaan, täyteen mahaan jne... Minulla kreatiini ei vain toimi parhaalla mahdollisella tavalla!

Joona sanoi:
Juha1:lle ei kyllä tullu samasta kreapurkista mitään ongelmia, eli ei ollu siitä kiinni.
Kiitoksia purkista :)
Minulla krea potkii ja kovaa ja virtaa riittää enemmän kuin tavallisesti, mitä nyt hieman turvonneet kasvot mutta se menee ohi viikon jälkeen tankkauksesta.
Tosiaankaan ei tuosta Joonan purkista tullut minkäänlaista aknea tjsp joten se on varmaankin aika yksilöllistä

Flesh sanoi:
Muutitko muuten mitään tankkauksen tai vastaavan suhteen edellisistä jaksoista? Käytitkö esim. dekstroosia tai jaoitko tankkausannokset tasaisemmin päivän mittaan... Mielestäni joku sanoi saaneensa juuri tällaisilla pienillä muutoksilla ihmeitä aikaan!
Viime kerralla en tehnyt mitään muutoksia mutta aikoinaan tein sen muutoksen että tankkaus jakson otin tasaisesti päivän mittaan 4erässä ja ylläpito annoksen ennen treeniä ja treenin jälkeen ja lepopäivinä aamuin illoin, tällä huomasin itse ainakin merkittävän eron verrattuna siihen miten ennen otin eli yhdessä tai kahdessa erässä päivänmittaan tankkauset+ylläpidot.

ps: minä olen ainakin jossain juuri maininnut tuon muutos jutskan mistä puhuit, toki jokin muukin on voinut sen myös sanoa :)

Joo, mäkin aloitin nyt pari viikkoa takaperin yli vuoden tauon jälkeen kreakuurin, 10 päivää 15g aamu + 15g ilta (systeemi ei perustu mihinkään tietelliseen faktaan, kuhan vaan muistan ottaa) ja nyt 10g kerran päivässä ennen reeniä.

Tuloksena selkeästi parantunut pumppi ja kaksi toistoa lisää ensimmäiseen kovaan sarjaan. Bonuksena Kummisetämäinen lärvipöhö.

Jep, neutraalin kokemusten pohjalta koitan vielä kerran tankkausta.
Kreatiinin toimivuudessa en ole huomannut eroa tankatessa tai ilman tankkausta.
Nyt siis jaan useaan kertaan pitkin päivää tankkauksen ja kreatiinia menee 25-30g/pv. viikon ajan. Tämä siis parisen viikon päästä.

neutraali sanoi:
Viime kerralla en tehnyt mitään muutoksia mutta aikoinaan tein sen muutoksen että tankkaus jakson otin tasaisesti päivän mittaan 4erässä ja ylläpito annoksen ennen treeniä ja treenin jälkeen ja lepopäivinä aamuin illoin, tällä huomasin itse ainakin merkittävän eron verrattuna siihen miten ennen otin eli yhdessä tai kahdessa erässä päivänmittaan tankkauset+ylläpidot.

ps: minä olen ainakin jossain juuri maininnut tuon muutos jutskan mistä puhuit, toki jokin muukin on voinut sen myös sanoa :)
Millasen tauon pidät ton 5-6viikon jakson jälkeen,ennenkuin aloitat taas uuden kreatiinikuurin?

Suositut

Back
Ylös Bottom