Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Et semmosta...

Mut joo, eli nähtävästi suunnittelemani lisäravinnesetti oli suhteellisen ok, kun ei noita vastaväitteitäkään ilmaantunut. Tilauksen laitoin myös just Mass Blastista menemään eli pääsen mukaan maku/laatuvertailuun :hyper:

Eli kertauksena

Punttia 3/4*viikossa ja välipäivien aamupalan yhteydessä 30g proteiinia.
Treenipäivinä aamulla 20g proteiinia ja ennen treeniä Massblastia/g-massia 1/3 kokonais annoksesta (mikä se nyt sitten massblastilla onkin) treenin jälkeen 2/3 massblastia. Ennen ja jälkeen buustaisin annoksia vielä pelkällä proteiinilla sen verran, että suhde tulisi hiilarin kanssa 1:1 :een. päivisin ja iltaisin sitten rahkaa ja banaaneja jne. proteiinipitoista ruokaa.

Jännä nähdä kun vähän enemmän satsaa tähän ravintoaine/tankkaus puoleen, niin miten vaikuttaa tuloksiin ja massan kasvuun....

kreatiini etyyli esteriä kokeilin joskus, teho ei omasta mielestä poikennu millään tavalla monohydraatista, mut maku poikkes, vittu mitään niin hapanta en oo koskaan maistanu, tuntu että hampaat liukenee suuhun :)

Vetäsin sillon tosiaan yhen 6 kg tota vaniljan makusta G-massia, sitten suklaan makusta ja ne oli tosi äklömakeita, varsinkin se vanilja. Nyt oon tota suklaa Mass Blastia imeskellyt tuossa ja kyllä sekin tietenkin makeaa on, mutta on vähän pehmeempi ja sellanen kaakaomaisempi tuo maku siinä. Ei mene puolta tuntia sitä nieleskellessä eikä itketä niin paljon ja huulet ja suunympärys ei tunnu siltä kuin olis nuollu hunajaa.. jostakin.

IsoDino sanoi:
Esim. Evolutionin Crp1:ssä ei ole mitää hiilareita eikä muutakaan joukossa eli tuo on :anssi: .

Monohydraatillakin pärjää ja on halvempaa kuin pyryvaatti, mutta pyryvaatti on tutkitusti moninkertaisesti tehokkaampi kreatiinin lähde.

Totesin saman, tehokasta on (Crp1). Monohydraattiin verrattuna toimii erittäin hyvin (ainakin mulla). Ja riittää, kun aamulla ennen treenejä ottaa.

Joo itsekin olen pari pussia kohta "nauttinut" tota crp:ta aamuisin sen 10g (7g kreatiinipyruvaattia) ja tyytyväinen olen kyllä siihen. Samanlaista mahan kanssa temppuilua ei tule kuin monohydraatista ja treenit menee ihan helvetin hyvällä virralla läpi. Tehosta sen verran että tulokset ovat olleet nousuvoittoisia tämän ajan ja en tiedä että onko plaseboa mutta muutenkin tuntuisi olo paljon pirteämmältä. Mielestäni yksi parhaimmista lisäravinteista :rock:

Mulla loppui kans just eka pussi Crp:tä. On kyllä tähän mennessä yksi parhaista lisäravinteista joita oon käyttänyt. Viime viikkoina on sarjapainot ja toistomäärät noussu treeneissä todella mukavasti, ajatellen että dieetti on kalorimäärältään tosi tiukka ja aerobista tulee enemmän kuin laki sallii. Treenit on menneet niin putkeen kuin voi vaan mennä. Päivittäinen annos on n. 20g päivässä: 13g aamulla ja 7g ennen treeniä. Lepopäivänä otan aamulla tuon 13g.

Ennen Crp:tä mulla oli Leaderin kreatiinipyruvaatti käytössä. Tuon kanssa oli se ongelma, että se oli niin hapanta että pisti vatsan heittämään volttia usein aamuisin kun litku piti ottaa tyhjään mahaan. Ei kauhean hauskaa, kun lenkille lähtö saattoi viivästyä jopa 1.5h kun jouduin takaisin sängynpohjalle potemaan kipeää vatsaa. Käytin tuota sitten aika epäsäännöllisesti (ts. aina kun uskalsin :eek: ) joten hankala sanoa oliko siitä samalla tavalla hyötyä kuin Crp:stä.

Tavallisen monohydraatin vaikutusta en ole ikinä huomannut yhtään mitenkään.

Joo, ei kyllä ole mitään plaseboa. Monohydraatista ei tullut kuin maha kipeeksi, Creastack buustasi hieman (kun tupla-annoksen otti :D), mutta pyruvaatti on kyllä todellakin yksi parhaista lisäravinteista mitä oon käyttänyt. Eikä ole edes pahaa tuo sitruunan makuinen. Nyt pohdiskelen, että kannattaiskohan ottaa myös lepopäivinä? Jos tehostuis vaikutus vielä lisää :hyper:.

Kerralla voi vetää isonkin proteiinimätön ihan hyvin vs. että sama satsi jaetaan useaan osaan, esim: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/..._uids=10357740&query_hl=1&itool=pubmed_docsum
Eli isollakin kertamätöllä voi saada tuloksia.

Se että joku ~30 g kerralla proteiinia olisi aina max on tosiaan :anssi:, vaikka toki perusteita löytyy myös sille, että isoilla aminohapposatseilla "aminihappokylläisyys" proteiinisynteesiin saavutetaan melko pienilläkin annoksilla: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/..._uids=12909668&query_hl=4&itool=pubmed_docsum

Mutta ei tuo nyt kuitenkaan tarkoita sitä että ne kaikki ylimääräprodet/aminohapot tulisi paskana ulos tai käytettäisiin energiaksi. Jos aminohappoja tai ehkä jopa heraa mätetään isoja satseja niin kylläisyys eli saturaatio saavutetaan helposti, eri asia on varmasti esim. kaseiini, jolla aminohapot on koholla ja vaikuttaa sen n. luokkaa 7 tuntia. Ja nuo 30 g viittaukset perustuu aika lailla vain synteesi- ja imeytymistutkimuksiin. Lihasproteiinien hajotuksen vähennyksen kautta tuskin kylläisyyttä saavutetaan kovin nopeasti (mm. insuliinin avulla tapahtuva "kylläisyyspiste" saavutetaan tietääkseni vasta korkeilla insuliinimäärillä ja sitä kautta prodemäärillä toisin kuin synteesin tapauksessa). Nettona lihasten kasvu on karkeasti siis aina lihasproteiinien synteesi-hajotus + lihasten nestemäärän muutokset...

Eniwei, aiheesta kuullaan lähivuosina varmaan paljon lisää...

Faidra sanoi:
Mulla loppui kans just eka pussi Crp:tä. On kyllä tähän mennessä yksi parhaista lisäravinteista joita oon käyttänyt. Viime viikkoina on sarjapainot ja toistomäärät noussu treeneissä todella mukavasti, ajatellen että dieetti on kalorimäärältään tosi tiukka ja aerobista tulee enemmän kuin laki sallii. Treenit on menneet niin putkeen kuin voi vaan mennä. Päivittäinen annos on n. 20g päivässä: 13g aamulla ja 7g ennen treeniä. Lepopäivänä otan aamulla tuon 13g.

Ennen Crp:tä mulla oli Leaderin kreatiinipyruvaatti käytössä. Tuon kanssa oli se ongelma, että se oli niin hapanta että pisti vatsan heittämään volttia usein aamuisin kun litku piti ottaa tyhjään mahaan. Ei kauhean hauskaa, kun lenkille lähtö saattoi viivästyä jopa 1.5h kun jouduin takaisin sängynpohjalle potemaan kipeää vatsaa. Käytin tuota sitten aika epäsäännöllisesti (ts. aina kun uskalsin :eek: ) joten hankala sanoa oliko siitä samalla tavalla hyötyä kuin Crp:stä.

Tavallisen monohydraatin vaikutusta en ole ikinä huomannut yhtään mitenkään.

Ootko käyttänyt tuota Crp:tä sanin V12:sta kanssa?Vai onko enää V12 käytössä?

Snake sanoi:
Ootko käyttänyt tuota Crp:tä sanin V12:sta kanssa?Vai onko enää V12 käytössä?
Ei ole nyt V12 käytössä. Sitä on vielä jäljellä n. viikoksi, mutta jätin sen pois kun halusin tietää aiheuttaako se mulle ennen treeniä semmoisen oudon "hervottoman" olon. Tuntuu kuin koko kroppa menis veteläksi.. sitten kun pääsee raudan kimppuun, olo tosin häviää. Outo juttu. No, onpa tuota tapahtunut senkin jälkeen kun sen jätin pois joten tuskin johtui siitä. Ehkä ens viikolla popsin sen pois kun on taas kova treeniviikko tulossa. :evil:

Faidra:sillä vaan kyselin,että olisitko kokenut tarvetta lisäkreaatiiniin tuon V12:sta kanssa...?Mulla ollut treenipainojen laskua jonkin verran,kun aloitin tuon V12:sta ja samalla lopetin tavallisen monohydraatin käytön,joten harkinnut tuon crp:n ottamista käyttöön.Rupee vaan jo itteekin huvittaan kun toistakymmentä erilaista lisäravinnetta käytössä ja kyselee vaan itteltään,että tarvinko mä nyt viä tätäkin,kun ei kaikkia aina joka päivä muista nytkään ottaa:lol2:

:offtopic:
Mike sanoi:
Muistaakseni keltuaisen kolesterolit eivät vaikuta veren kolesteroliin mitenkään.
Ainakin kun isälläni todettiin korkeat kolestoriliarvot niin ensimmäiseksi lääkäri suositteli täysmaidosta siirtymisen kevyempiin vaihtoehtoihin ja kananmunien syömisen ("piilomunan" ja keitettyjen tai paistettujen) yhteen / päivä.

Mitzu_90 sanoi:
paljon painaa dl g-mass:aa??
Päiväannos on 4dl joka painaa 160g eli 40g/dl

erkjetter sanoi:
kreatiinista ei muutenkaan ole ikinä osunut silmään mitään negatiivisia pitkäaikaisvaikutuksia.

Paitsi, että ainakin mulla elimistö tottu siihen parissa vuodessa täysin, vaikka pidin taukoja. Ja enää siitä ei ole mitään apua.

Otsikko puhukoon puolestaan. Eli tekisi mieli kokeilla vaihteeksi miltä kroppa näyttää ilman kreatiinia. Itsellä ainakin näkyy kasvoissa aika paljonkin neste mitä kreatiini kerää. Suosituksia palautusjuomaksi? Mielellään proteiinit ja hiilarit suhteessa 1:1

Millaisia käytännön kokemuksia porukalla on, mitä krean poisjättäminen aiheuttaa treenille? Putoaako sarjapainot ja miten paljon?

Ihan hirveen makusta kusta kaikki leaderin tuotteet. Viimeinen vikatikki oli g-mass ananas, jota niin kehuttiin hyvän makuseks + menny maku siihen et ne kauppais vaikka oman mummonsa mukaan, jos joku ostais..:curs: Tuun pe hakee mass blastia vaniljaa, ainoa isoista purkeista, mitä on pystyny vetää kyllästymättä loppuun asti. Välipalaprotskuks ton ostan, ei mielestäni ihan optimaalinen palkkariks.

No juu...Tulihan tätä G-massaakin kokeiltua, tosin kaverin kustannuksella.

G-massan suklaa ei ollut pahaa, ainakin kun vettä laittaa kunnolla. Ja ennen blast massaa "paskaan" makuun oli tottunut ja se oli itsestään selvyys. Eikä palautusjuomien ym. kuulunutkaan olla mitään nautintoja, mutta toista se oli sitten blast massan jälkeen. Vaatimukset on tällä rintamalla nousseet pilviin.

Toinen asia, mikä yllätti ja on vittumaista: Kun ottaa jauhoja g-massasta, niin se pöllyää ihan helvetisti, että hyvä jos sitä viittii edes sisätiloissa ottaa. No se ei kuitenkaan vaahtoa, mitä taisi fast massa tehdä...

No nyt on sitten vedetty muutama satsi MassBlastia ja täytyy tunnustaa että kyllähän tuo mansikka ihan hyvää on. :worship:

Tottumuskysymyshän tämä myöskin on ja aivan totta, jos olisi ensin Massblastia vetänyt, niin olisi g-mass varmasti maistunut :david: :lle. Sinänsä en ajatellut kuitenkaan G-massiakaan unohtaa, kun siinäkin omat etunsa on (enemmän tavaraa: kreatiinia jne ja rasvatonta), mutta jos niitä vaikka vuorottelisi :rolleyes:.

Tuohon g-massin painoon, niin annos on 3dl ja sitä voi ottaa esim tuon 1-2 kertaa päivässä. Paino tuolle 3dl purkin mukaan on 160g ja juuri punnittuani sain 150g.

Tuohon kommenttiin Leaderin kaikki tuotteet maistuu *askalle, niin ainakin Leaderin 100% Whey Protein+ vanilija maistuu aivan mainiolle. Sopii hyvin makunsa puolesta sekotettavaksi vaikka minkä kanssa... Makuja on monia ja myös mielipiteitä.

Back
Ylös Bottom