Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

joo elikkä varmaa tyhmä kysymys mut minkä kanssa sitä kreatiinii kannattais ottaa kun itsellä ei hiilihydraatti valmisteita ole ja millä mittasuhteella nestettä ja kreatiinia?

"Hätätapauksessa" voit kreatiinin sekoittaa vaikka pariin desiin tuoremehua. Täysmehuissa on ihan kohtalaisesta nopeita hiilihydraatteja. Perään sitten 2-3desiä vettä.

Ei noiden hiilareiden kanssa kannata stressata kreatiinin yhteydessä, vetele napaan ruokailun yhteydessä niin taatusti imeytyy sen minkä pitääkin.

Jepps, eli kävin just ostaa purkin Leaderin kreatiinipyruvaattia ja aattelin kysästä että miten tuota kyseistä nyt olis paras käyttää, eli milloin ja kuinka paljon? Purkissa sanotaan että 45min ennen treeniä 5g. Kannattaako sitä otta myös aamuisin? Faidra ainaki kirjoitteli että tän kyseisen valmistajan jauhot heittäis vatsan sekaisin jos aamulla kiskaisee tyhjään vatsaan? Mulla on tapana ollu ottaa 30min ennen treeniä 1dl Muscle+'aa, eli sopisko tää vaikka sinne sekaan? Ja entäs treenin jälkeen ja lepopäivinä?

Mulla kreatiini nostaa latausjaksolla voimatasoa vähän mutta se ei sitten kuitenkaan tauon ajaksi tipu. Itellä ei paino nouse kreatiinin vaikutuksesta yhtään. (tai ei ainakaan huomattavasti)

Kreatiini lisää lihaksen sisäisen nesteen määrää ja lihaksen näyttämään "täyteläisemmältä". Tämä vaikutus ainakin itsellä näkyy. Lisäksi kreatiini parantaa lihassolujen voimantuottoa nopeaa voimaa vaativissa suorituksissa ja ainakin omalla kohdalla sarjapainot ovat hieman nousseet kreatiinin käytöllä.

hoplaa90 sanoi:
finnien määrään se ainakin vaikuttaa:(

No olisikohan kreatiinista? Itse aloin taas liki puolen vuoden tauon jälkeen ottamaan kreatiinia, eikä yhtään finniä ole sen johdosta syntynyt. Olet 15-vuotias murrosikäinen, joten esim. rasvainen ruokavalio saa sinut kukkimaan, kuten minutkin silloin tällöin:D

Riceburner sanoi:
Jepps, eli kävin just ostaa purkin Leaderin kreatiinipyruvaattia ja aattelin kysästä että miten tuota kyseistä nyt olis paras käyttää, eli milloin ja kuinka paljon? Purkissa sanotaan että 45min ennen treeniä 5g. Kannattaako sitä otta myös aamuisin? Faidra ainaki kirjoitteli että tän kyseisen valmistajan jauhot heittäis vatsan sekaisin jos aamulla kiskaisee tyhjään vatsaan? Mulla on tapana ollu ottaa 30min ennen treeniä 1dl Muscle+'aa, eli sopisko tää vaikka sinne sekaan? Ja entäs treenin jälkeen ja lepopäivinä?
Mä otan tota aamusin 5-10g pieneen vesimäärään sekotettuna - tyhjään vatsaan ennen aamulenkkiä :evil: Sitten äkkiä päälle funlightia! Ennen treeniä en oo koittanu, mutta eikös se oo toinen hyvä ajankohta, milloin tuota suositellaan otettavaksi. Huono arvioida, miten suuri vaikutus tuolla on ollut, mutta ei oo dieetillä 9 viikon aikana sarjapainot ainakaan laskeneet.

Setä-ilkiö sanoi:
Miksi ton Leaderin puryvaatti-paketin kyljessä lukee jotain:"annosta ei saa ylittää"? Mitä tapahtuu jos ylittää?:rolleyes:

Hyvä kysymys. Ei muuta kun testaamaan. :hyper: Hehe, eiköhän tuota samaa lue vähän sielä sun täällä, en sitte tiedä...

Emmah sanoi:
Mä otan tota aamusin 5-10g pieneen vesimäärään sekotettuna - tyhjään vatsaan ennen aamulenkkiä Sitten äkkiä päälle funlightia! Ennen treeniä en oo koittanu, mutta eikös se oo toinen hyvä ajankohta, milloin tuota suositellaan otettavaksi. Huono arvioida, miten suuri vaikutus tuolla on ollut, mutta ei oo dieetillä 9 viikon aikana sarjapainot ainakaan laskeneet.

Ok, jos en vielä ole dieetillä (eli ei aamulenkkiä) niin kannattaako mun silloin jättää toi aamu väliin, ja ottaa vaan ennen treeniä? Mites sinä teet lepopäivinä? Eilen otin 45min ennen treeniä 2 teelusikallista veteen sekoitettuna. :)

kannattaako

Kannattaako tuota kreatiinia ottaa nyt heti vaikka on ollut vuoden treenitauko, ja nyt alkaa tosissaan taas meno..

eli vasta muutaman kerran käynyt salilla, niin onko haitallista jos heti aloittaa krean ottamisen, vai pitäiskö ensin antaa voimien tasaantua ennenkuin tuota ottaa avuksi, alussahan voimat kasvaa muutenkin vauhdilla...

Menossa vaan vanhaksi jo kesäkuussa purkki joten kai sitä käyttää kannattaisi.

Riceburner sanoi:
Ok, jos en vielä ole dieetillä (eli ei aamulenkkiä) niin kannattaako mun silloin jättää toi aamu väliin, ja ottaa vaan ennen treeniä? Mites sinä teet lepopäivinä? Eilen otin 45min ennen treeniä 2 teelusikallista veteen sekoitettuna. :)
Käytän lepopäivinäkin, koitan pitää pienen tauon, n. 20min, sen ja aamupuuron syömisen välillä.

Hehe.. ai lukeeko siinä Leaderissa että annosta ei saa ylittää.. siksiköhän mun vatsa oli eri mieltä siitä pyruvaatin ottamisesta. :D

Jos mä en ois dieetillä, niin ottaisin lepopäivinä aamuisin ennen aamupalaa 5-10g ja treenipäivinä ennen treeniä 5-10g.

Mun mielestä ainakin kreatiinia voi alkaa ottaa vaikka saman tien kun alkaa salilla käymään, jos sulla kerta sitä jo purkillinen on. Ei se ainakaan varmaan pahaa tee. :) Eri asia sitten onko siitä mitään hyötyä, jos koko touhu on muutenkin vielä hakusessa... ruokavalio+treeni pitäisi mielestäni ensin säätää kunnollisiksi.

Omakohtaista kokemusta asiasta ei ole, joten piti tyytyä katselemaan nettiä. Tälläinen tieto löytyi, ja jälleen kerran sanonta "tieto lisää tuskaa" näyttää pitävän paikkansa.

"Supplement Key
Green light: Research promising; may be a supplement worth trying
Yellow light: Research preliminary; proceed with caution
Red light: Research paltry; don’t waste your money

Pyruvate
To date, there are over a dozen clinical research studies assessing pyruvate’s effects. And the results have been, for lack of a better term, bastardized to such a degree that the average person might be led to believe this stuff is the next best thing to the magic bullet. But nothing could be further from the truth. The fact is there isn’t a single study supporting the fact that a typical 3-gram to 5-gram daily dose of pyruvate will do much of anything. Don’t believe the advertisements that claim this nutrient can “increase fat loss by 48 percent!” Truth be known, studies showing this kind of effect used 22 grams to 28 grams of pyruvate per day. Consuming this much pyruvate would make most people sick to their stomach.

Rating: Red ligh"

http://www.eas.com/nutrition/articles.asp?cmsId=205

Jokainen tekee rahoillaan mitä itse haluaa.

Saako glutamiinia ja kreatiinia käytää samaan aikaan. Onko siitä jotain haittaa? Onko se kannattavaa vai olisiko parempi käyttää vain jompaa kumpaa?

jonezon sanoi:
Saako glutamiinia ja kreatiinia käytää samaan aikaan. Onko siitä jotain haittaa? Onko se kannattavaa vai olisiko parempi käyttää vain jompaa kumpaa?
Saa käyttää, eikä ole mitään haittaa yhtäaikaisesta käyttämisessä. Monissa valmis-palkkareissa on lisättynä kreatiinia ja glutamiinia..

Back
Ylös Bottom