Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Oma tyylini: lusikalla suuhun ja vettä päälle.

Tombster sanoi:
Mulla on tapana ottaa kreatiinia joka aamu 5g ja lisäksi treenipäivänä 5g palkkarissa. Voiko tolla tavalla mennä ympäri vuoden vai tarviiko jossain välissä pitää taukoa kreatiinin käytöstä?
Ei siitä mielestäni paljoa tarvitse taukoja pitää mutta voihan sitä pitää vaikka kerran pari vuodessa sellaisen kuukauden paussin jos haluaa. Itse ainakin käytän surutta monta kuukautta yhteen menoon ja taukoa tulee sitten pidettyä kun ei oo varaa ostaa uutta pussukkaa :D

harde20 sanoi:
Ei siitä mielestäni paljoa tarvitse taukoja pitää mutta voihan sitä pitää vaikka kerran pari vuodessa sellaisen kuukauden paussin jos haluaa. Itse ainakin käytän surutta monta kuukautta yhteen menoon ja taukoa tulee sitten pidettyä kun ei oo varaa ostaa uutta pussukkaa :D

Samaa mieltä, paitsi että mä pidän taukoni jos tulee treenitaukoja. Esim alkukesästä oltiin 2 viikkoa Espanjassa ja tämän ajan olin kreatiinista tauolla.

Jos koittaa tätä kreaa palkkarin sekaan metodia niin onko pienehköstä kreatiinin tankkauksesta esim viikkoa ennen mitään apua ja onko siinä järkeä? Jotta saisi sen tason hyväksi jo ennen..

soikkeli sanoi:
Onkos teille ruvennut finnejä pukkaamaan kreasta?
Vaikee sanoo.... yläselkään ja epäkkäisiin ainaki, mutta en tiedä johtuuko se sitten kreasta vaiko luonnollisesti korkeasta testotasosta :whip:

Jackylo sanoi:
Jos koittaa tätä kreaa palkkarin sekaan metodia niin onko pienehköstä kreatiinin tankkauksesta esim viikkoa ennen mitään apua ja onko siinä järkeä? Jotta saisi sen tason hyväksi jo ennen..
Jollei tee sitä tankkausta niin nauttimalla 5g/päivä varastojen täydentyminen kestää 4-6 viikkoa. Mutulla sanoisin että kannattaa tankata ja sitten ottaa jatkuvasti palkkarin yhteydessä, muistaa tankkausviikolla juomisen paremmin. Loppupeleissä ei vissiin mitään eroa...

n,5 vko:a on 5vko:a off on hyvä ainakin mulle, joskus menee pidempiäkin jaksoja etten käytä ollenkaan, viimeksi oli 10viikkoa etten käyttänyt. itse siis käytän aina kuuri luontoisesti. 5viikon aikana menee puolenkilon pönttö kreatiinia. melkeinpä voi sanoa että mitä pidempi tauko sitä paremmin krean "potkimisen" huomaa.

neutraali sanoi:
n,5 vko:a on 5vko:a off on hyvä ainakin mulle, joskus menee pidempiäkin jaksoja etten käytä ollenkaan, viimeksi oli 10viikkoa etten käyttänyt. itse siis käytän aina kuuri luontoisesti. 5viikon aikana menee puolenkilon pönttö kreatiinia. melkeinpä voi sanoa että mitä pidempi tauko sitä paremmin krean "potkimisen" huomaa.

Noin mäkin tekisin jos tekisin :D

Tällä hetkel menee vaan palkkarissa. Olin just aatellu alottaa kunnon kuurin kun kaverit kannusti "mitää muuta ei tullu muutaku finnejä perkeleesti ja kivekset kipeiks :hyper: "

neutraali sanoi:
Meinaatko, että tuon kaltaisesta "yliannostuksesta" on hyötyä, verrattuna siihen, että ottaisit vaikka 5g päivässä? Se tekee noin 15g/pvä ja kuulostaa aika paljolta.

Jep.
Ostin sitten Prismasta tätä QNT:n kreatiinia. Tämä valmistajan nimi vaan oli mulle ihan uusi tuttavuus (Quality Nutrition Technology). Eli siis onko täällä kellään kokemuksia ton valmistajan tuotteista?

rahkanaama sanoi:
Meinaatko, että tuon kaltaisesta "yliannostuksesta" on hyötyä, verrattuna siihen, että ottaisit vaikka 5g päivässä? Se tekee noin 15g/pvä ja kuulostaa aika paljolta.
kaikenlaisia annoksia on kokeiltu ja eripituisina jaksoina, tuo on ollut minulle se toimivin. ei se "15"g oo paljoa 120kiloselle. tuohon 5vko:on kuuluu siis tankkaus+ylläpito jakso.

Jos se on vaan monohydraattia ni varmaan ihan hyvää shittiä.

Varmaan ihan oikea annostus tuon kaliiberin äijälle. Pääs unohtuu, että ollaan eri sarjassa. :lol2: :piis:

rahkanaama sanoi:
Varmaan ihan oikea annostus tuon kaliiberin äijälle. Pääs unohtuu, että ollaan eri sarjassa. :lol2: :piis:

No mä ainaki vedän tankkausviikolla jotain 20-30g/pvä vaikka olen neutrista 35 kg kevyempi. :kippis1:

Ylläpitojaksolla menee sitten ehkä 5-10g/pvä.

Itse 25kg köykäsempänä, käytän 5g palkkarissa. Eli päiväannos on ~3-4g hujakoilla. Ilman tankkauksia ja käytän normaalisti puolen kilon purkin kuurissa, jonka jälkeen muutaman viikon tauko. Itse en ole huomannut tankkausjaksoista tai isommasta annoksesta merkittävää hyötyöä. ;)

rahkanaama sanoi:
Itse en ole huomannut tankkausjaksoista tai isommasta annoksesta merkittävää hyötyöä. ;)

No tankkausjaksolla ainakin paino nousee ihan selvästi, eli saa lisää massaa. :rock:

Nyt alkaa olla jo useampi kuukausi treenitaukoa takana. Ajattelin tuossa toissaviikolla, että alan taas käymään, kun on kiireet helpottanu ja motivaatiokin on kohonnut.

Treenasin lihasryhmät kertaalleen läpi (painot n. puolet-- 3/4 mitä olen aikaisemmin käyttänyt ja toistoja 8 - 12 hyvällä tuntumalla) ja sitten alko helvetti. Kolme päivää putkeen särki päätä aivan helvetisti, lihakset meni ihan tukkoon ja selkään kasautu nippu kyrpiä (pieniä herneitä - kuona-aineita?).

Kolmen päivän särkylääkekuurin jälkeen menin hierojalle, joka 1h 15min setin jälkeen ei vieläkään ollut saanut lapojen takaa ja epäkkäistä patteja poijjes.

Kreatiinia aloitin syömään samantien ensimmäisenä päivänä ja otin tasaisesti 5-10g setin joka pv. x 2.

Hieroja oli sitä mieltä, että aineenvaihduntani on ihan pysähdyksissä.

Noh, nyt on sitten tällä viikolla uusi hieronta-aika, ei salia välissä, ainoastaan kävelylenkkejä. Alkaapi helpottaa.

Tiedän, että tauon jälkeen kun aloittaa treenaamaan niin lihakset tulee herkästi kipeäksi, minulla etenkin. Mutta, en todellakaan tehnyt niin isoilla painoilla (mielestäni) et tuohon kuntoon oisin tarkotuksella itseäni hommannut.

Liian vähän nestettä? Liikaa rasvaa? Liian aikaseen kreatiinia?

Kreatiinista tuli mieleen sekin, että kun se kasaa nestettä lihaksiin, niin poistuuko kehosta vähemmän nestettä? Voisiko se selittää kuona-aineiden kertymisen ja myöhemmin tulehduksen lihaksissa?

Vaihtelee aika rankasti nuo vaikutukset näköjään, mutta pitää kokeilla noilla eri tyyleillä. Jospa niistä joku passaa sitten itsellekkin.

Pitkästä aikaa aloin rouhimaan kreaa ja jos en nyt aivan väärässä ole niin taitaa se jopa hiukan potkia. 20g päivässä tulee rouhittua niin pitkään kun tavaraa riittää, en sen suurempia hifistele vaan 4 kertaa päivässä 5g lusikallinen suuhun ja vettä perään. IMO tuollaiset 5g päivässä aikuisella miehellä auttaa yhtä paljon kuin söisit 5g jalkasilsaa.

Keittiöjumalani John Berardi suosittelee (3-)5 g aina aamuteehen tai palkkariin, ilman kummempia tankkauksia. Kreatiinin teho riippuu paljon siitä paljonko sitä saa jo ruokavaliosta, ts paljonko syöt lihaa. Maxhyöty olis siis vegetaristille. Pihvillä elävä saattaa tarvita isompia annoksia nähdäkseen hyödyt.

Back
Ylös Bottom