Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

proletaari sanoi:
Tähän en ole mistään löytänyt vastausta eli kun kreatiinin annostuksessa puhutaan siitä kukkuraisesta teelusikasta niin mitä se käytännössä tarkoittaa? Pitääkö lusikan päällä olla niin suuri vuori jauhetta kuin ikinä mahtuu vaiko vain hieman reunojen yli, siis kuinka paljon reunojen yli? Itse aloitin kuurin 2päivää sitten ja olen ottanut päivässä 4kertaa teelusikallisen niin että reunojen yli on mennyt noin 0,5-1cm. Ajattelin tämän tankkaamisen jättää tähän kahteen päivään kun mielestäni tämä on hyvä kompromissi sen 5päivän tankkauksen ja normaalin aloittamisen välillä. :)

Jos ite mittaisin teelusikalla, niin kukkurainen lusikka ois mulle sellanen että kun kauhaiset lusikalla jauhoa niin kaikki mikä lusikkaan jää, laitetaan palkkariin. Eli ei oteta yhtään pois siitä "vuoresta". Mutta tuskin se on niin (milli)gramman tarkkaa. :rolleyes:

Desert sanoi:
Toi linkki ei ainakaan mulla toiminu.

homer_bigdoh.gif

En vaan osaa... noh, tuossa ylempänä ne keskeisimmät on jo sanottukin.
Kreatiini mahdollistaa suurempien painojen intensiivisemmän käytön,
mutta kasvuikäiselle sellaisesta voi olla haittaa.

Marauder sanoi:
Jos ite mittaisin teelusikalla, niin kukkurainen lusikka ois mulle sellanen että kun kauhaiset lusikalla jauhoa niin kaikki mikä lusikkaan jää, laitetaan palkkariin. Eli ei oteta yhtään pois siitä "vuoresta". Mutta tuskin se on niin (milli)gramman tarkkaa. :rolleyes:

Eli olenko toisin sanottuna ottanut reippaasti liian vähän? Jos siis siihen 5grammaan tähdätään.

proletaari sanoi:
Eli olenko toisin sanottuna ottanut reippaasti liian vähän? Jos siis siihen 5grammaan tähdätään.

Täällä tais jossain tredissä lukee että 5g on kukkura teelusikka, ja kukkuralla minä käsitän tuon aiemmin mainitun.

Terska-Arska sanoi:
Jos mennään tuon ohjeen mukaan niin alkaako 2-4 viikon tauon jälkeen uudestaan latausjakso vai jatketaanko tuota 5-10mg/vrk?

Yksikkövirhe, eli grammoista puhutaan päiväannoksissa :)

Terska-Arska sanoi:
Jos mennään tuon ohjeen mukaan niin alkaako 2-4 viikon tauon jälkeen uudestaan latausjakso vai jatketaanko tuota 5-10mg/vrk?

Yleisesti purkeissa ym. näkyy suosituksena olevan että tauon (n. 1kk) jälkeen aloitetaan uudella latausjaksolla, sen jälkeen taas ylläpito jne. Näin kuulema gregun vaikutus alkaa nopeammin. Ja grammoista tosiaan on kyse näissä aineissa.

Muistakaahan juoda erityisesti latausjakson aikana reilusti vettä, varsinkin nyt kesällä!!

timse sanoi:
Muistakaahan juoda erityisesti latausjakson aikana reilusti vettä, varsinkin nyt kesällä!!

Pitää paikkansa. Oon muutaman kerran heränny aamulla todella kuivin suin, kun on tullu illalla juotua liian vähän ja kreatiinin käyttö päällä.

Onko kellään muulla kreatiini aiheuttanut ns. laksatiivisia vaikutuksia (eli paska lentää)?Itellä on kyseisiä ongelmia, varsinkin tankkauskaudella.Meinaa tulla hulluksi kun ei 3 kertaa päivässä riitä kun täytyy käydä. :curs:

Uskaltaisin väittää, että jos sinulla menee siitä maha sekaisin, ja silti syöt sitä, niin hyöty on lähinnä negatiivinen, huonomman ruuan imeytymisen takia.

Kaikki ruuat ja lisäravinteet vaan ei sovi kaikille. Ja kyllä minullakin nykyään siitä maha sekaisin menee, mutta niin menee monesta muustakin ruuasta.

Tarkoitat ilmeisesti puhdasta kreatiini monohydraattia? Millaisilla määrillä tankkaat? Merkin vaihtaminen voisi auttaa, kaikki kreatiinithan eivät ole samanlaisia.

Mulla meinaa aina laatta lentää ku mä vedän kreatiinia. Mutta ei se oo mua haitannu, puolituntia vaan keskittyy pitämään kreatiinit mahassa niin se on siinä.

vorggu sanoi:
Mulla meinaa aina laatta lentää ku mä vedän kreatiinia. Mutta ei se oo mua haitannu, puolituntia vaan keskittyy pitämään kreatiinit mahassa niin se on siinä.

Miten paljon vedät kreatiinia kerralla ja minkä kanssa?

Kreatiinia on nyt joku pari kk tullu syötyä enkä oo mitään haittavaikutuksii huomannu. En tiiä johtuuko siitä vai mistä mutta nykyään tulee hauiksiin (ja muuallekin, mutta ei niin uskomaton kuin hauiksiin) aina aivan sairaanloinen pumppi. Hyvä kun pystyy käsiä ees liikuttaan.

Ja eiks kreatiinin kanssa ja yleensäkin tuo vedenjuonti ole suositeltua. Itsellä ainakin kun sillon joskus pari kk sitten alotin niin paino nous parissa päivässä 4-5 kg.

Lapo sanoi:
Ja eiks kreatiinin kanssa ja yleensäkin tuo vedenjuonti ole suositeltua. Itsellä ainakin kun sillon joskus pari kk sitten alotin niin paino nous parissa päivässä 4-5 kg.

Nimenomaan. Kreatiinihan keräilee nestettä lihaksiin, minkä takia voi tuntua/näyttää pöhöttyneemmältä, ja tuolla selittyy painon nousukin. Kofeiini toimii juuri päin vastoin, joten jos kahvihammasta kolottelee ahkerasti ja krean käyttö on päällä, kannattaa juoda runsaasti vettä jos meinaa kreasta jotain hyötyä. Hyvä määrä vettä ois mun arviolla 2-3 litraa päivässä, myös ilman krean käyttöä.

päivässä tulee käytettyä tällä hetkellä 10-20g. Merkkinä mulla on Fast Creatine.

Fastin kreatiinia on tullu syötyä, mutta taidan lopettaa, kun tulee melko usein oksettava olo ja vatsa hieman kipeäksi, sellainen taitaa jo viedä vaikutusta ennemmin negatiiviseen suuntaan. Annostuksena on ollu teelusikallinen.

Onkohan mulla ollu annostus päin helvettiä vai eikö se vain sovi mulle?Täytyy varmaan ostaa seuraavaksi eri merkkiä ja testata että tuleeko sen kanssa samoja ongelmia.

Eipä ole ollut laksatiivisia vaikutuksia (All-Starsin Creatin Monodrat käytössä), mutta jos nyt haittavaikutuksiin voi luetella niin turvotuksen. Aiemmin olin huomavinani ainoastaan vatsassa ylimääräistä turvotusta, mutta kyllä naamastakin nyt näkyy.. :eek:

Back
Ylös Bottom