Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Timba79 sanoi:
Kahtia jakautuu mielipiteet tässä. Itse otan kreat palautusjuomassa, en pidä taukoja, enkä mitään tankkauksia. Tasaisella määrällä mennään koko ajan.

:thumbs: En ole huomannut mitään eroja siihen, että jos ottaisin kuureina.

Juu ei mitään kuuriluontoisia vaan tasasella annostuksella koko ajan. Tuo 5g päivässä on kyllä IMO sen verran olematon määrä, että 10-15g päivässä ottaisin jos mitään apuja meinaa odottaa.

Palkkariin kun krean laittaa niin ainakin itsellä iso osa siitä tuppaa jäämään sinne sheikkerin pohjalle vaikka kuinka ravistelisi ja laittaisi lämpimään veteen. Tuon ongelman olen ratkaissut siten, että lusikalla jauhot suuhun ja vettä perään :)

ruokavalio vaihtelee ja myönnän että siinä on varaa korjata. noin ihan taustana täytyy mainita että olen erilaisia kehonrakennusdiettejä harrastanut yli 10 vuotta ja aina toisinaan tulee aikoja jolloin mikään ei tehoa. ikää on kohta 38.

eli nyt täytyy mennä tosi alas kaloreissa että tapahtuu mitään, olen tehnyt seuraavaa: 4 päivää noin 1500 kcal ja 3 yli 2000. olen kokeillut "joka päivä sama", vain 1 mässypäivä viikossa yms. mutta toi toimii parhaiten.

ravintoaineissa yritän pitää suhteita rasva 10% proteiini 40% ja hiilari 50%, mutta käytännössä taitaa luisua r/p/h 20/20/60 linjalle. tässä olisi parantamisen varaa.

syön noin 4 kertaa päivässä. heraproteiini, kana, kala, liha ja kanamuna proteiinin lähteinä, hiilarit pasta, riisi, leipä. rasvoja en ota tahallaan , paitsi kalamaksaöljyä ja cla:ta pillereinä.

jos oikeasti itse pitäisi epäillä mikä on syynä niin tulee mieleen 3 vaihtoehtoa:

- huijaus. sitä oppii huijaamaan itseään "napsimalla"
- säästöliekki. dietattua on tullut kauan ja paljon... suurin osa vuodesta ollaan ainakin vähän miinuksella
- ikä. aineenvaihdunta hidastuu, luonnolliset hormonit vähenevät

Liian vähän rasvaa. Vähennä hiilareita ja nosta rasvan määrää. Älä nauti suuria määriä rasvaa ja hiilareita samalla aterialla.

Itse väsään aina dieteille yhden ruokaohjelman, jota orjallisesti noudatan päivästä päivään. Parin viikon välein pidän jonkinlaisen mässypäivän, eli syön "hieman" vapaammin yhden päivän ajan. Tämä auttaa minua.

Itse kyllä karsisin tuosta dietistä hiilaria REILULLA lapasella, eli oikeasti suurinosa pois. Korvaisin ne hyvillä rasvoilla, sekä proteiineilla. Vähä hiilarit mitä sinne jätät, olisi varmastikin syytä ottaa hitaista lähteistä.

Mutta jos safkaus vaihtelee päivittäin, niin voitko olla perillä, siitä minkä verran energiaa todella ravinnosta saat?

Kokeile arvioida oma kulutksesi. Esim 2400kca. Vähennä siitä n.500. Jäljelle jää 2100Kcal. Kasaa ruokaohjelma, joka pitää sisällään vain tuon verran, ja joka muodostuu pääpiirteittäin prodesta ja rasvasta. Hiilarit minimissä, ~150g/vrk Ja testaa vaikka yhden viikon ajan, lähteekö potkimaan?

Kipi I sanoi:
:thumbs: En ole huomannut mitään eroja siihen, että jos ottaisin kuureina.

En minäkään, paitsi että maha jotenkin outo kokoajan, jos kreamäärät nousee liikaa päivää kohden.

Moro,

Olen käyttänyt kreatiinia vuoden päivät, olen ottanut alusta saakka päivittäin 5 grammaa.

Luin seuraavaa:"Kreatiinia voi käyttää useita kuukausia ja jopa vuosia ilman taukoja. Ainoa este käytölle on krooninen munuaissairaus". Noinkohan tuon kanssa täytyy olla varovainen? Voiko kreatiinia ottaa ihan huoletta pitemmän aikaa?

Vastauksesta kiitollinen.

ptossa sanoi:
Moro,

Olen käyttänyt kreatiinia vuoden päivät, olen ottanut alusta saakka päivittäin 5 grammaa.

Luin seuraavaa:"Kreatiinia voi käyttää useita kuukausia ja jopa vuosia ilman taukoja. Ainoa este käytölle on krooninen munuaissairaus". Noinkohan tuon kanssa täytyy olla varovainen? Voiko kreatiinia ottaa ihan huoletta pitemmän aikaa?

Vastauksesta kiitollinen.

onko sinulla todettu krooninen munuaissairaus?

Pitääkö kreatiinia kuuritellessa pitää tankkausvaihe aina tauon jälkeen vai voiko esim. 3-5 vk / 1 vk -systeemillä jatkaa kuuria tuolla 10 gramman annoksella suoraan?

mitä te vejätte sillon kun ootte ottaneet ekän kuurin ja tulee 2-4 viikon tauko kreatiinin käytöstä....? siis mitä vejätte tauon aikana? :)

mizeliini sanoi:
mitä te vejätte sillon kun ootte ottaneet ekan kuurin ja tulee 2-4 viikon tauko kreatiinin käytöstä....?
1. Ei tarvitse pitää mitään kuureja
2. Jos kuitenkin haluat pitää kuureja niin voit kyllä vetää ihan mitä vedit kuurin aikanakin

Aiheesta luultavasti löytyy paljon asiaa, niinkin paljon että taviksena sitä en löytänyt...

Olen ajattellut ruveta lisäämään kreatiiniä itseeni, mutta tapa jolla se kannattaisi tehdä on minulle kysymysmerkki. Samoin se, että mitä härpäkkeitä kretiini "tarvitsee" imeytykseen hyvin (glutamiini?) ?
Olen saanut vähän ristiriitaista tietoa kreattiinin käytöstä. Fastin sivuilla puhutaan kreatiinin tankkaamisesta, mutta toisaalta olen kuullut että riittäisi että ottaisi n.5g kreatiinia palautusjuomassa...?

Paljon ollut keskustelua tuosta tankkaamisesta. Juuri pari päivää sitten joku täällä esitti tutkimustuloksen jossa todettiin sen olevan hyödytöntä koska se ei nopeuta varastojen täyttymistä lainkaan.

Mä olen napsinut ton 5g päivässä ihan milloin sattuu minkä tahansa kanssa ja hyvin on toiminut. Oma veikkaus on että sillä ei ole juuri merkitystä, ne varastot täyttyy parissa viikossa kuitenkin ja tuo 5g riittää pitämään ne täynnä ihan varmasti. Tuo palkkarin mukana juominen on varmasti ihan hyvä idea.

Enää en käytä kun ei jaksa kattella nesteestä pyöristyneitä poskia, ok eihän tosi bodari olisi kuin iloinen nesteen kertymisestä mut mä en sit oo sellanen :lol2:

tä on taas tätä mistä on jankattu monet kerrat..joillaki toimii toi tankkaus crealla joillaki ei..mulla taas se on siinä ja sinä et saan hyödyt irti tosa tankkaamisessa. en kyl nykyää nauti ku ennen reeninä ja jälkeen reeniä..

Pistetäänpä tämä kysymys tähänkin threadiin, jospa se vastaus vaikka löytyisi jostain...

Pitääkö kreatiinia kuuritellessa pitää tankkausvaihe aina tauon jälkeen vai voiko esim. 3-5 vk / 1 vk -systeemillä jatkaa kuuria tuolla 10 gramman annoksella suoraan?

Back
Ylös Bottom