Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

sait näköjään pari ihan hyvää vastausta, muttei oikein auttanut kysymykseen..

mutulla menee täälläkin, mut en usko sen kumuuden haittaavan, ellet sitä kreaa siinä teevedessä käy keittämään. jos olen väärässä, viisaampi asian oikaiskoon.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=29705:

Tässä käytännön suosituksia:

" Loading: Creatine should be loaded for 5 consecutive days. During this period, 20 to 25 grams of creatine should be consumed daily in 5 gram doses throughout each day. The creatine should be spooned directly into the mouth and swallowed with water accompanied by a regular meal. No high GI simple sugars should be used at any time aside from post weight training.

Maintenance: After the initial 5-day loading period, creatine should be maintained for 6-8 weeks, although longer periods may also be beneficial. On weight training days, 5 grams of creatine should be ingested upon waking with an additional 5 grams ingested post weight training. On non-weight training days, 5 grams of creatine should be ingested in the morning only. Upon cessation of creatine supplementation, a 4-6 week washout period is recommended, but not necessary.

Steenge et al. (2000) studied creatine uptake with protein. It is fallacious to suggest that creatine must be taken with a high GI carbohydrate in order to be taken up in skeletal muscle. Utilizing this protocol will decrease insulin sensitivity and prove to be catabolic for the athlete. However, Steenge found that creatine does not have to be taken with a high GI carbohydrate. The ingestion of creatine in conjunction with 50 grams of protein and a complex carbohydrate (as found in a normal meal) is just as effective at potentiating insulin release and creatine retention as ingesting creatine in combination with almost 100 g of high GI carbohydrates."

"Glucose plus Creatine (but with a much smaller glucose intake than currently accepted) is potentially the most effective means of elevating total creatine accumulation in human skeletal muscle."

Lähde:http://www.abcbodybuilding.com/CreatineMeta-analysis.php

Eli lusikalla suuhun ja vettä päälle, ei voisi olla helpompaa. Ei maistu millekään eikä tartte sekoittua tms. turhaa :)

edit: Nii itse asiasta :D :

"Since heat degrades creatine, however, cooking will reduce their creatine content and increase the amount you'll need to eat to obtain a given amount of creatine"

http://www.creatinemonohydrate.net/creatine_background.html

Itse käytän sekä proteiinia, että kreatiinia

Kiitoksia Astrolle vastauksesta. NORMAALISTI toki otan kreatiinin vesilasin kanssa, mutta tulipahan vaan kokeiltua teenki kanssa makuelämyksiä :D

Ostin palautusjuomaksi fastin kreatiinia, hera80 ja maltoa. Kaupassa oli sitten maltoa ja tämmöstä fastin dextro hiilihydraattia. Valitsin malton, mutta kumpi sitten sopis paremmin palautusjuomaan, malto vai se dextro kun siinä dextrossa lukee että auttas myös kreatiinin imeytymistä? Jos sitä dextroa pistäs palautusjuomaan niin korvaisko tuo dextro sitten samalla sen malton? :rolleyes:

Käytä palautusjuomassa maltoa!Älä missään nimessä korvaa dextrolla maltoa,voit toki ottaa malton lisäksi dextroa.Itse en käytä palautusjuomassa dextroa.

Kun aloitat kreatiinin latausjakson voit ottaa sitä dextron kanssa.

Voi sitä dextroa palautusjuomaan laittaa, mutta ei mielellään pelkkää sitä. Laita vaikka kolmannes dextroa ja loput hiilarit maltosta. Eli silloin maltoa luonnollisesti tulee tuo kolmannes vähemmän. Hiilareiden määrä pidetään samana. Käytän itsekin dextroa, antaa vähän makeuttakin juomaan.

EDIT: ja siirto aloittelijoihin...

Hyvä juttu, kiitos vastauksista! Sitten vielä tuosta kreatiinista. Olisko se tehokkaampaa jos sitä ottas kuurina kuin että ottaa vain palutusjuoman yhteydessä? Ja jos kuurina syö niin eikö sen voi ottaa vaikka veden kanssa?

Itse käytän malton sijasta ½dl dextroa tällä hetkellä! Vaikka onkin nopeampaa kuin malto. Mutta so what? Taas tätä hifistelyä!

Kipi I sanoi:
Itse käytän malton sijasta ½dl dextroa tällä hetkellä! Vaikka onkin nopeampaa kuin malto. Mutta so what? Taas tätä hifistelyä!

Muistaakseni on ollut puhetta, että maltolla ja dextrolla ei olis käytännössä juurikaan eroja. Korjatkaa jos olen väärässä!

Makkara sanoi:
Hyvä juttu, kiitos vastauksista! Sitten vielä tuosta kreatiinista. Olisko se tehokkaampaa jos sitä ottas kuurina kuin että ottaa vain palutusjuoman yhteydessä? Ja jos kuurina syö niin eikö sen voi ottaa vaikka veden kanssa?

Kuuri on paljon tehokkaampaa ainakin painonlisäyksen osalta. Itse en huomannut kreatiinista olevan mitään hyötyä kun joskus aikoinaan laitoin sitä vain palautusjuomaan mutta kun sitten aloin käyttämään sitä kuuri-muodossa niin jo alkoi paino nousemaan. :eek:

Voi ottaa veden kanssa. :kippis1:

Ja dextro kreatiinin kanssa on mielestäni turha. Yhtä hyvin paino nousee ilman dextroakin :jahas:

Ei "pilaa" aineenvaihduntaasi, käytä vaan jatkossakin, myös dietillä.
Pysyy voimat paremmin yllä ja jaksat treenata kovempaa.

Joo! Tuo Musclenetin ohje oli lähes samanlainen kun tuossa tuoteselosteessa.
Tuoteselosteessa oli näin: 5 ensimmäistä päivää otetaan 20grammaa päivää kohden 4x5gramman annoksina ja sitten siirrytään 4-6 viikon ylläpitojaksoon jossa syödään 5g päivässä. Tämän jälkeen 1-2 viikkoa ilman ja taas alusta.

SEAGRAM sanoi:
Ei "pilaa" aineenvaihduntaasi, käytä vaan jatkossakin, myös dietillä.
Pysyy voimat paremmin yllä ja jaksat treenata kovempaa.

Yhdyn samaan. Toki se kerryttää tapauskohtaisesti nestettä kroppaan, pääsääntöisesti lihaksiin kuitenkin ja tämähän on mieluisa näky dietillä.

Veikkaisin, että ruokavaliosi on retuperällä. Diettaamisessahan on kyse puhtaasta matematiikasta, kulutat enemmänkuin syöt. Tietty toinen asia on se, MITÄ syöt ja mistä makroravinteesi revit. Kerrohan hieman minkälainen on safkailusi päivittäin?

Makkara sanoi:

Kahtia jakautuu mielipiteet tässä. Itse otan kreat palautusjuomassa, en pidä taukoja, enkä mitään tankkauksia. Tasaisella määrällä mennään koko ajan.

Back
Ylös Bottom