Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

mulla ainaki nestettä kertyy sen verran että häiritsee ihan nukkumista yöllä (kusella ravaaminen), joten saa mun kreatiinit kyllä jäädä kaappiin harmi kyllä mutta kunnon yöunista ei tingitä.

aattelin nyt huomen vetää kuitenkin sen latauksen eli 4tl/päivä viis päivää tota ja sit viis grammaa päiväs sen 5-6 viikkoo...eiks noin oo ihan ok??

Sivuvaikutuksethan riippuu ihan ihmisestä. Kirjaan tähän nyt semmosia seikkoja mitä on mulla ilmennyt krean yhteudessä.

Eli tankkaus vaiheessa saattaa olla tarve poistaa nestettä kehosta n 30min välein.
usein myös tankkausvaiheessa tulee jatkuvasti semmosia pienehköjä suhareita jotka haisee normaaliapahemmalle :) Tankkauksen jälkeen voi huomata että painoa on tullut 2 - 3kg lisää (nestettä) Välillä on myös ollut aamulla pieni päänsärky (alkoholilla ei ole ollut osuutta tähän) Ja tietenkin Lihas/Voima on ollut sivuvaukutuksena, tosin ei negatiivisena. Kiitän

olen kuullut monen kehuvan kreatiinia joten ajattelin sitä itsekkin ostaa.
sitä vain kysyisin että pitääkö kreatiinin käytön alussa välttämättä pitää se 5 päivän latausjakso jonka aikana otetaan 20g päivässä ja sitten siirrytään ylläpitojaksoon jonka aikana sitä otetaan 5- 10g päivässä(ylläpitojakso 6 viikkoa) vai voinko vain heti ottaa sen 5-10 g palautusjuoman yhteydessä..

ainakin fast:in sivuilla neuvottiin tohon latausjaksoon..mutta kertokaapa te mielipiteenne..

Ei latausjakso ole mitenkään välttämätön, mutta se auttaa saamaan täyden hyödyn irti nopeammin. Tarkoituksena on siis täyttää kehon "kreatiinivarastot" mahdollisimman nopeasti, jonka jälkeen ylläpitoon riittää tuo 5g annos.

Jos otat alusta alkaen 5g annoksella, täyttyvät varastot hitaammin ja kestää pidempään, ennenkuin olet saanut täyden kreatiinilatauksen.

No eihän se lataus välttämätöntä ole mutta suositeltavaa kuitenkin.
Elimistön varastot täyttyy kunnolla kreasta ja sitä kautta alkaa sit "potkiin" paremmin.

Mikset lataisi sitä viittä päivää ja sitä kautta ottaisi parempaa hyötyä aineesta??

Väitän ettet huomaa mitään eroa, otatko alussa latausjaksoa vai suorilta ylläpitojaksoa...Suositus on kuitenkin suositus niin mitä sitä lähtä vaihtelemaan.

rilliturpa sanoi:
Mulla tulee finnejä selkään...en tosin ole 100 %varma onko se tuon kreatiinin aiheuttamaa, mutta niitä alkoi kuitenkin tulla jo heti treenauksen alussa.

Joo mulla tuli jo ennen ku edes aloitin

käyttäkös kukaan

mul tuli kans se et piti juosta koko ajan kusella.
Olen sitä mieltä kyllä et se kyllä vaikuttaa siihen kestävyyteen aikalailla, ainakin mun osalla.
Elikkäs se tarkoittaa sitä että kohta taas ostamaan lisää. :worship:

ps. noi maha kipu jutut taitaa olla laktoosi asioita (siis jos jotkut sekoittavat protsku juomiin, jotka on tehty maitoon)

Mulla oli pari kk sitten toi Fastin kreatiini käytössä. Jano oli aika kova. Maha meni aamulla yleensä aika sekaisin, varsin käyttöönoton alussa. Nyt otin käyttöön Tai Kanen kreatiinin. Eilen ekaa kertaa nappasin aamulla siinä toivossa että maha olisi tuohon tottunut, notta ei. Tänään aamulla maha kans pari tuntia vähän sekaisin, muttei mittää varpusparvia tms. ole ollut. Ohjeessa sanotaan, että 2gr/päivä max. Mutta eiköhän niin melkein aina suositella. Yleensä se otetaan ca.5päivää 4x5gr/päivä ja sitten kk 5-10gr/päivä, niinkuin minäkin teen :david:
Yeah buddi !

ittelläni on Dextroa ja kreatiinia. just alotin kuurin. ei sivuvaikutukisa vielä. otan ruuan yhteydessä kreatiinia 5g puolen desin dextron kanssa sekoitettuna veteen, maitoon, (4kertaa päivässä) viikon ajan. ja sitten alkaa ylläpito kuuri.
oisko jollain jonkin sortin parannus vinkkejä

Elikkäs, aikaa on tunti syödä aamulla, ja tähän mennessä olen ottanut kreatiinin heti herättyäni ja syönyt aamupalan noin 40 minuuttia sen jälkeen. Otan krean jonkun mehun kanssa imeytymisen takia, mutta haluaisin tietää hidastaako aamupala imeytymistä ja onko mitään hyötyä tehdä noin? Vai syönkö vaan huoletta krean ja safkat samaan aikaan? Vai onko kenties parempi ottaa krea jolloin muulloin? Palarissa tai illalla?

Riiccia sanoi:
Elikkäs, aikaa on tunti syödä aamulla, ja tähän mennessä olen ottanut kreatiinin heti herättyäni ja syönyt aamupalan noin 40 minuuttia sen jälkeen. Otan krean jonkun mehun kanssa imeytymisen takia, mutta haluaisin tietää hidastaako aamupala imeytymistä ja onko mitään hyötyä tehdä noin? Vai syönkö vaan huoletta krean ja safkat samaan aikaan? Vai onko kenties parempi ottaa krea jolloin muulloin? Palarissa tai illalla?
Kreatiini imeytyy yhtä tehokkaasti aterian yhteydessä otettuna kuin nopean hiilarinkin kanssa. Ainakaan kahden verrokkiryhmän välille ei saatu tutkimuksessa eroa, mitattaessa imeytymistä. Se että ateria hidastaa kreatiinin imeytymistä, ei tarkoita että lihakseen päätyisi välttämättä yhtään vähempää. Aikaa vain kuluu hiukan enemmän. Palautusjuoman yhteydessä on aika varma vaihtoehto ottaa se kreatiini. Treenin jälkeen lihas on vastaanottavaisimmillaan, eli suorastaan "imee" ravintoa sisäänsä. Saamaa efktiä on uskoakseni myös aamulla, kahdeksan tunnin "paaston" jälkeen.
Toivottavasti en vain sekoittanut enempää :D
Itse otan kreatiinin kahtena annoksena, toisen treeniä edeltävän ruoan jälkeen tai aikana, toisen palautusjuomassa. Näin lihaksen kreatiinitasot on aikalailla optimaaliset treenissä, ja toisaalta imeytyminen on taattu palautusjuoman kanssa nautittuna (nopeasti imeytyvää hiilaria & proteiinia)

Back
Ylös Bottom