Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Massamaster sanoi:
Väitetään että kreatiini muuttuu hyödyttömäksi 15 minuutissa siitä kun se on sekotettu nesteeseen. Palkkariin siis neste vasta salilla.

No sultahan lähtee vaikka mitä vallankumouksellista juttua :joulu5:

En ole ikinä saanut kreatiinia sekoittumaan nesteeseen. Suoraan purkista lusikalla suuhun niin tietää ainakin, että se menee sinne minne pitää.

Miten kreatiinia pitäisi käyttää ja käytetäänkö sitä yksinään vai jonkun muun tuotteen kanssa?

Ozma1 sanoi:
Miten kreatiinia pitäisi käyttää ja käytetäänkö sitä yksinään vai jonkun muun tuotteen kanssa?

Moni käyttää kreatiinia yksikseen ja sit lisäks palkkarissa (palautumisjuomassa), mut älä sitä murehdi vaan aloita kreatiinin käyttö. Tietysti dexstroosi nautittuna kreatiinin kanssa auttaa vissiinkin nopeampaan imeytymiseen...mut tästä löytyy searchillä pajon..

Mulla kyllä kreatiini toimii vaikka olen aina sekoittanut palkkarijauhon veteen vähintään pari tuntia ennen treenin alkua (muuten vaahtoaa pirusti - itseasiassa sen muutaman tunnin jälkeenkin on vielä vähän vaahtoa).

Sanottakoon vielä sen verran, että tossa alkukesästä aloin käyttämään erästä nimeltämainitsematonta miessukupuolihormonia (josta ei saa puhua muualla kuin doping / anti-doping-osiolla), niin sen jälkeen ei ole paljoa kiinnostanut, että onko mun lisäravinteet tehty optimaalisiksi jossain Nasan laboratoriossa. Sanon tämän siksi, että tosiaan sen jälkeen kiinnostus näihin normaaleihin lisäravinteisiin väheni melkolailla, eli pointtini on, että siitä huolimatta krea toimii mulla tosi hyvin - siis huolimatta siitä, että se on ollut nesteessä tunteja ennen nauttimista.

Force sanoi:
En ole ikinä saanut kreatiinia sekoittumaan nesteeseen. Suoraan purkista lusikalla suuhun niin tietää ainakin, että se menee sinne minne pitää.

Kai kuitenkin jotain nopeaa hiilaria otat päälle? Itse olen tyytynyt tuoremehuun silloin kun otan kreaa muutoin kuin palkkarissa - no joskus vähän jotain sokeria perään.

Edgar sanoi:
Kai kuitenkin jotain nopeaa hiilaria otat päälle? Itse olen tyytynyt tuoremehuun silloin kun otan kreaa muutoin kuin palkkarissa - no joskus vähän jotain sokeria perään.

Palautusjuomassa on tietysti nopeaa hiilaria, yleensä malto+dekstroosi ja joskus vitargoa. Jos otan muuten kuin palautusjuoman yhteydessä niin en ota mitään nopeaa hiilaria samalla. Aterioiden välissä otan yleensä tällöin kreatiinin. Olen kyllä kokeillut tankkausvaiheessa ottaa 5 kertaa päivässä 5-7g kreatiinia + 30g dekstroosia sekoitettuna veteen. Vaikea sanoa toimiko yhtään paremmin, mutta tuo 150g dekstroosia päivän mittaan ei tuntunut hyvältä.

Ei tuo "kreatiini seerumi" mitään mullistavaa kyllä taida olla, ilmeisesti jopa päinvastoin erittäin paljon kreatiniiniksi muuttunutta: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15513279

Jossain on tehty listauksia kreatiinin muuttumisesta, mut en itse kyllä osaa sanoa niiden paikkaansapitävyydestä, tiedän kyllä että alhaisessa pH:ssa se voi muuttua aika nopeastikin:
http://www.musclemass.com/creatine_side_effects.html

On tiedot sitten kuinka oikeita tahansa, niin ehkä kannattanee vetäistä krea pian veteen sekoituksen jälkeen tai ehkä sitten puskuroi juomaa jollain emäksisellä kuten ruokasoodalla tms, mikä voi muutenkin tehostaa krean effektiä ainakin ennen reeniä otettuna:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15142001

Ihan äsken postasin johonkin muuhun threadiin, että aikanani tarkistin suoraan Degussan sivuilta tuon kreatiini -> kreatiniinimuutoksen vedessä ja se ei ollut mitenkään nopeaa jos neste ei ollut hapanta. En vain löytänyt enää sitä Degussan kaaviota jotta olisin tarkan nopeuden voinut kertoa.

http://www.creapure.de/bioactives/html/e/products/brands/creapure/faq.htm sanoo että kreaa sisältävät juomat pitäisi nauttia saman päivän aikana.

Se voi hyvinkin olla totta, tosin pientä muuttumista voi tapahtua jo nopeamminkin, tuo laittamani linkki oli mainossivuilta ja saattaa (todennäköisesti) olla tosiaan pahastikin liioiteltua.

Eli kannattaako syödä tollasta neljä kuukautta vanhaa kreatiinia vai pitäiskö heittää suosiolla mäkeen? Oli vähän päässy vanheneen... :wall:

Siis purkki ollut 4 kuukautta auki? vai päiväys menny 4 kuukatta sitten? itse on tullut syötyä vuoden vanhoja protskupatukoita ihan reippaalla kädellä eikä mitään ongelmia ilmennyt :)

En usko että se ihan paskaksi on mennyt. jos on jotkut purkin pohjat niin voihan sitä heittää menemään mutta jos on vielä reilusti jäljellä niin syö vaan pois ja katso mitä tapahtuu :hyper:

Jos haju ja maku on normaali niin ääntä kohti vaan, kuivat aineet kestävät yleensä helposit reilusti yli "parasta ennen" päivän.

En tiedä mutta mullakin on purkki glutamiinia joka maistuu aivan hirvittävältä.
Teelusikallinen sitä protskun sekaan ja protsku ei meinaa sitten millään mennä alas koska haju + maku aivan karsea. En tiedä sitten onko vanhaa vai kuuluuko sen maistua tolta. Yhden kerran oon vaan saanu menemään alas kun murskasin sekaan paljon mansikoita + sokearia niin glutamiinin maku peittyi suurimmaksi osaksi.

Guile sanoi:
En tiedä mutta mullakin on purkki glutamiinia joka maistuu aivan hirvittävältä.
Teelusikallinen sitä protskun sekaan ja protsku ei meinaa sitten millään mennä alas koska haju + maku aivan karsea. En tiedä sitten onko vanhaa vai kuuluuko sen maistua tolta. Yhden kerran oon vaan saanu menemään alas kun murskasin sekaan paljon mansikoita + sokearia niin glutamiinin maku peittyi suurimmaksi osaksi.

Mitäköhän glutaa jätkä oikein vetää.Ainakin mun gluta ei maistu juuri millekään.
Kokeile laitaa pelkkää glutaa lasilliseen vettä ja kokeile miltä maistuu.Jos maistuu pahalta ainakin itse heittäisin mäkeen!

Back
Ylös Bottom