Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Kun rupeaa ottamaan kreatiinia, niin minkä pituisia sarjoja kannattaisi tehdä esim. penkissä ja yleensäkin, jos haluaa voimaa ja lihaksia?

Minkä pituisia sarjoja teet nyt? Sarjojen pitäisi olla saman pituisia kuin ilmankin kreatiinia, 6-10 toiston sarjat lienevät hyvä kompromissi lihaksen ja voiman välillä. Jos kreatiini toimii sinulla, niin jaksat mahdollisesti tehdä 1-2 toistoa pidempiä sarjoja samoilla painoilla kuin nykyään.

Willie sanoi:
Minkä pituisia sarjoja teet nyt? Sarjojen pitäisi olla saman pituisia kuin ilmankin kreatiinia, 6-10 toiston sarjat lienevät hyvä kompromissi lihaksen ja voiman välillä. Jos kreatiini toimii sinulla, niin jaksat mahdollisesti tehdä 1-2 toistoa pidempiä sarjoja samoilla painoilla kuin nykyään.

Joo tuollasiahan minä oon nytkin tehnyt 6-10 sarjoja.

Siitä sitten jatkamaan. Lisää rautaa tankoon vaan jos toistoja meinaa muuten tulla liikaa ;)

Eli luin jostain, että kreatiinia ei kannattaisi ottaa proteiini pitoisten ravintojen yhteydessä kuten palautumisjuomien koska proteiinin alentavat insuliini vastetta (vaikka lisäisi palautumis juomaan dekstroosia) ja vähentävät kreatiinin imeytymistä lihaksiin. Onko tässä mitään perää?

Eli jossain bodaus kirjassa suositellaan ottamaan kreatiini dekstroosin kanssa (suhteessa yksi osa kreataania kaksi osaa dekstroosia) n. puolituntia ennen aterioita täyden hyödyn saamiseksi jotta insuliini tasot nousisivat mahdollisimman ylös ja kreatiini menisi lihaksiin eikä kusen mukana ulos kropasta.

Toinen mitä kehotettiin välttämään niin ylenmääräista kahvinjuontia / kofeiinin käyttöä, joka myös sotkee insuliinivastetta ja vie kreatiinista tehoa.

Kahvihan on diuretti eli se kuivattaa kroppaa kun krean tarkoitus on kerätä nestettä soluihin. Eli ei kannata sekoittaa kreaa kahviin ;)
Muusta ei sitten olekaan tietoa :david:

Ostin kyseistä tuotetta halvalla kun sai. Nyt olis tarkoitus testata sitä. Ihmetyttää kuitenkin wrangen sivuilla oleva annostus suositus 4 puristetta / vrk. Pitäisikö ottaa enemmän esim. 6 puristetta / vrk ja miten kannattaa ottaa noita puristeita? 2 puristetta aamulla päivällä ja illalla vai? Kannataako toi kreatiinin käyttö jaksottaa siten, että kolmen kuukauden säännöllisen käytön jälkeen pidetään yhden kuukauden tauko ja sen jälkeen aloitetaan uusi käyttöjakso? Miten on muilla toiminu tämä kyseinen tuote ja miten se on vaikuttanu painoon?

Siirsin tän tänne, kuuluu tähän osioon.

Kreatiinista on todella paljon palstalla juttua, joten kannatta myös hakutoimintoa kokeilla.

En tiedä paljonko kreatiinia noissa puristeissa on, mutta aika yleinen annostus on 5 grammaa päivässä. Itse otan tuon palautusjuomassa (jauheena). Jotkut tekee tankkauksia ja pitää taukoja, itse otan tasaisesti pitkin vuotta tota. Kokeilemalla sen tietää mikä on itelle paras.

tuli muuten mieleen kun ite rupesin nyt ensimmäistä kertaa käyttämään kreatiinia kun ennen on tullu kaikki muut maholliset "voimajuomat" kokeiltua,mutta minkä verran ootte saanu painoa nousemaan kreatiinitankkauksen aikana?

Itse aloitin kreatiinin käytön kolmisen viikkoa sitten. Alusta asti ilmeni päänsärkyä. Viikko käytön jälkeen tuli treenatessani jalkoja armoton pääkipu, kovempi kuin koskaan aikaisemmin. Tämä toistui myös selkäreenissä.

Nyt olen vähentänyt annostusta n. 5 grammaan, kun aluksi otin reilut 10 grammaa. Päänsärky on vähentynyt huomattavasti, eikä treenin yhteydessä ole enää tälläisia yht äkkisiä "kohtauksia" ilmennyt. Olen myös yrittänyt juoda huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin.

Onko muilla ollut kreatiinista aiheutuvaa pääkipua?

treenaillut olen jo pari vuotta mutta vasta nyt tuli hommattua kreaa (kaverin jämä varastosta)...pariin kysymykseen haluaisin vastauksen...

1. ajattelin ottaa kreaa tasaisina päiväannoksina ilman tankkausvaihetta, mihin vaiheeseen krea kannattaisi ottaa, ennen vai jälkeen treenin vai johonkin muuhun aikaan?

2. aloitan kevyen kiristelyn vuoden vaihteessa, onko kreasta mitään hyötyä dieetatessa?

3. kuinka krean käyttö näkyy muuten kuin nesteen kerääntymisenä kehoon? onko esim. treenituloksiin tullut muutosta kehon nesteisyyden myötä?

4. kuuluuko vettä juoda normaalia enemmän kreatiini "kuurilla"?

5.missä vaiheessa omat krea varastot ovat täynnä ja ulkoisesti nautitusta kretiinista ei ole enää hyötyä? ts. kuinka pitkät kreatiini "kuurit" ovat kannattavia päiväannoksen ollessa n. 5g?

muokkaaja sanoi:
Kaikki mahdolliset jutut testattu, mut ei.... Kerran otin lusikallisen ennen treeniä, huh sitä vatsanvääntöä, salivyön kun vetäs päälle niin kylmää hikee piti pyyhkiä.
Silti sitä pitää aina sillon tällöin testata, jospa nyt......

Kokeileppa joskus jotain palautusjuomaa jossa sitä on valmiina,yleensä niissä on kuitenkin sen verran vähän ettei niistä vatsavaivoja(välttämättä!) tule.

UJapala sanoi:
mitäs olette mieltä Kreatiini dekstroosi yhdistelmästä. Dekstroosin luvataan parantavan kreatiinin imeytymistä 50-100% ? tottakohan?

Tästä on paljon asiaa palstalla, search.

Mutta älä ainakaan maksa ylimääräistä mistään krea-sokeriseoksesta. Saattaahan se krea vähän paremmin sinne lihaksiin asti mennä kun sen ottaa sokerin kanssa, mutta sama tulos eli täydet kreavarastot saadaan kyllä ilmankin sokeria.

Nyt olen jonkun aikaa käyttänyt kyseistä tuotetta. Olen ottanut 6 puristetta / päivä ja jaksottanut annostukset kolmeen eri osaan. Eli aamulla 2, päivällä 2, ja illalla 2. Kehon painoa olen ainakin pystynyt nostamaan kolmisen kiloa noiden avulla ja tuntuu että harjoituksiinkin on tullut lisäpotkua. Onko muita saman tuotteen käyttäjiä tällä hetkellä kuurilla ja miten teihin kyseinen tuote on vaikuttanut?

olen käyttänyt jaksottaisesti kreatiinimonohydraatteja jo useamman vuoden ajan, joten käytännön kokemusta löytyy ja olen tuotteesta vastetta saanut.
aiemmin olen käyttänyt Fastin tuotetta mutta tänä syksynä ostin vaihteeksi Tai Kane merkkistä kreaa. jostain syystä en saanut Kanesta toivomaani latausta eikä painokaan noussut odotetusti. annostukset ja muut elämäntottumukset ovat kuitenkin pysyneet samana.
kätännössähän nämä tuotteet ovat ainakin paperilla samaa höttöö.
onko muilla vastaavaa kokemusta?

nuflog sanoi:
Mites olette ottaneet tuon päivän kreatiini annoksenne. Oletteko jakaneet sen osiin vai vetäneet kaiken kerralla nassuunne?
neutraali sanoi:
Itse huomasin eron kun rupesin ottaan tankkauksen 4-osassa ja ylläpidon 2-osassa. Tai sitten vain luulen että siinä on eroa verrattuna kerta laakeihin :D, no ei, kyllä siinä eron huomasi ihan oikeasti. Potkii paremmin kun ottaa useassa erässä, ainakin minulla.
...

Back
Ylös Bottom