Kysytään nyt vaikka vähän aavistelenkin olevan tyhmä kysymys:
Onko pyruvaatilla jotain huonoja puolia suhteessa monohydraattiin? Paitsi hinta siis? Tai siis, monolla muita etuja pyruvaattiin nähden paitsi hinta?
Olen tykästyny tuohon CRP:hen eikä hinta nyt päätä huimaa kun ei joka viikko kumminkaan tarvi ostaa niin mietin, että jatkanko tuolla kun taas toisaalta 800g monoa maksais saman verran kuin 200g CRP:tä. Choices choices...
Perusjunttina muuten aikoinaan en edes tiennyt vetäväni kreatiinia kun vedin CRP:tä. Kysyin hetken mielijohteesta myyjältä, että mitäs boostaamaan rasvanpolttoa. Iski pussin tuota käteen. On tuosta jo jokunen vuosi aikaa, mutta puoli pussia taisin sitä vedellä ennen kuin luin tarkemmin mitä möhnää tuli ostettua ja kreatiiniahan se. Rupesin sitten ihmettelemään, että eikö kreatiinilla yleensä pyritä juuri isontamaan niitä muskeleita eikä trimmailemaan, mutta olen järkeillyt, että lisää lihasta = pienempi rasvaprosentti ja enemmän lihasta = nopeampi aineenvaihdunta = rasva palaa tehokkaammin. Onko tuo siis syy sille miksi CRP:tä markkinoidaan rasvanpolttajana eikä vain kreatiinina?
Prkl, muoks: pitihän mun sitä vielä kysyä, että jossain CRP:n (vai olisko ollu toisen pyruvaatin) mainostekstissä sanottiin, että paitsi ettei vaadi tankkausjaksoa, niin pyruvaatti ei myöskään aiheuta turvotusta. Mites sitten se nesteiden kertyminen lihaksiin? Tuota vaikutusta ei siis olisi pyruvaatissa myöskään vrt. mono?