Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

^Kyllä, mutta muutenki olin kait taipuvainen.. Viime kesänä koitin ensimmäistä kertaa pyruvaattia ja finnejä alkoi kyllä tulemaan.. toki sitä tuli dokattuaki silloin..

Offtopic:
Sitten lopetin ja syksyllä hain finneihin kuurin :)

Kuuri lopuillaan.. Toivottavasti kuukauden sisään olis tämä leikkiminen ohi.. Rajoittaa syömistä nää mun tabut.. 2-3h ennen ja jälkeen lääkkeen ottoa tulee olla syömättä.. vähän haittaa treenaamista, nukkumista, elämistä, SYÖMISTÄ..

Oon ihan aloittelia että en kyllä tiä tarttenko tällä harjoittelu määrällä mitään lisäravintoa, mutta tuloksia olis mukava saada hiukan nopeempaa. teen joka arkipäivä töiden jälkeen etunojia, hauista, vatsalihaksia, ja hölkkäämisen olen ajatellut aloittaa. leukoja ja käsipainoja useamman sarjan päivässä, mutta etunojia ja vatsalihaksia 1 pitkä sarja molempia. Kertokaa jos näette että jostaki kreatiinistä voisi hyötyä olla, mutta mielellään jotaki sellasta mikä ei saa selkää ja naamaa kovin lujaa kukkimaan. Evolution crp ainakin mun silmään näyttäs hyvältä mutta sanokaa te jotka asiasta tiedätte.

Oon ihan aloittelia että en kyllä tiä tarttenko tällä harjoittelu määrällä mitään lisäravintoa, mutta tuloksia olis mukava saada hiukan nopeempaa. teen joka arkipäivä töiden jälkeen etunojia, hauista, vatsalihaksia, ja hölkkäämisen olen ajatellut aloittaa. leukoja ja käsipainoja useamman sarjan päivässä, mutta etunojia ja vatsalihaksia 1 pitkä sarja molempia. Kertokaa jos näette että jostaki kreatiinistä voisi hyötyä olla, mutta mielellään jotaki sellasta mikä ei saa selkää ja naamaa kovin lujaa kukkimaan. Evolution crp ainakin mun silmään näyttäs hyvältä mutta sanokaa te jotka asiasta tiedätte.

LYHYESTI: Et tarvitse. Oma mielipiteeni on, että Lisäravinteiden käyttöä voi alkaa harkitsemaan, kun on vähintään muutaman kuukauden tehnyt tavoitteellista saliharjoittelua. Eli jos teet omalla kehon painolla harjoituksia päivittäin, et mun mielestä tarvitse vielä mitään lisäravinteita. Tärkeintä on, että huolehdit riittävästä proteiinin saannista ihan tavallisesta ruoasta (esim. raejuusto, tonnikala, maitorahka, kananmuna, kana, kala, vähärasvainen liha jne.) ainakin jos tarkoitat tulosten saamisella lihasmassan kasvattamista.

Ja ennenkuin rupeat mitään crp:ta ostaan, niin käytä rahasi sitten mielummin vaikka perus heraproteiinin jos haluat jotakin lisäravinnetta välttämättä ostaa. Ja sanottakoon nyt vielä sekin, että jos tavoitteenasi todellakin on lihasmassan kasvatus, niin aika nopeasti siirtyisin noista omalla kehonpainolla kotona tehtävistä liikkeistä ihan oikean kuntosalin puolelle ja painoharjoittelun pariin.

krea

Onkos väite totta, että jos juo kahvia tai muuta kofeiinipitoista juomaa tunnin sisällä,
kun on ottanut krean niin vaikeuttaako/estääkö se krean imeytymisen?

Kreatiini ei kyllä saa naamaa kukkimaan

Kyllä ainakin mulle tulee välittömästi finnejä kasvoihin, kun jatkan kreatiinin vetämistä noiden taukojen jälkeen. Mutta ruumis tavallaan tottuu siihen, eli se "kukkiminen" kestää vain sen pari päivää.

Näin siis minun kohdallani.

Kyllä ainakin mulle tulee välittömästi finnejä kasvoihin, kun jatkan kreatiinin vetämistä noiden taukojen jälkeen. Mutta ruumis tavallaan tottuu siihen, eli se "kukkiminen" kestää vain sen pari päivää.

Näin siis minun kohdallani.

Itse asiassa itellä ainaki finnit katos naamasta melkein kokonaan, kun kreatiinin käytön aloitin. Voi tietenki johtua muustakin, mutta katotaan tuleeko ne takas kun lopetan käytön, jolloin tämän voisi ainakin jotenkin rinnastaa tuohon kreatiinin vaikutuksiin:)

^Offtopic: Hain semmosen aika kevyen setin. Apocycliniä nappeina ja Differin nimistä voidetta. Resepti kamaa. Apocyclin on antibiootti ja se nyt kuulostaa erikoiselta hoitokeinolta finneihin, mutta on toiminu.

Onkos väite totta, että jos juo kahvia tai muuta kofeiinipitoista juomaa tunnin sisällä,
kun on ottanut krean niin vaikeuttaako/estääkö se krean imeytymisen?

No enpä tosta tunnista tiedä, mutta jossain tutkimuksessa oli huomattu, että kreatiinista ei saatu mitään hyötyä kun vedettiin kofeiinia ja kreatiinia samaan aikaan, siis ennen reeniä.

Kreatiini kerää nestettä kehoon (lihaksiin), ja kofeiini poistaa nestettä kehosta.

Omat kokemukseni muutaman käyttökerran jälkeen (olen ottanut Fastin ohjeiden mukaisesti; latausjakso 5 pv (20g/pv) ja sitten 4-6 viikkoa 5g/pv (yleensä palkkarissa)):

- Latausjaksolla vatsa menee sekaisin, paskalla pitää käydä varmaan neljästi päivässä. Ongelma tasoittuu ylläpitojaksolla
- Finnejä tuppaa tulemaan naamaan, tosin kärsin yleensäkkin tästä vaikken tosin ole mikään "pizzanaama"
- Nestettä kertyy noin kilo viikossa, joten painonnousu on ollut jotain tämän tapaista: 74kg -> 80kg. Lähtee toki helposti pois kun lopettaa.

+ Toisaalta nesteenkertyminen "voitelee" niveliä niin esim. ranteet jotka monesti vihloisivat muuten voivat krea-kuurilla paremmin.
+ Kuuden viikon aikana olen saanut maksimissaan n. 10% korotuksia painoihin: esim. penkki 100kg -> 110kg ja mave 120 -> 135kg. Kuurin loputtua tosin tulokset jälleen laskevat mutteivat kuitenkaan alkuperäiselle tasolla. Esim. tuo penkkipunnerrus laski 105kg:oon.

onko tuolle finnien tulemiselle mitään todisteita, vai onko vaan paranoidien finninaamojen keksimä?

edit: siis kun monet väittää satavarmasti ettei mitään finnejä tule tuosta.

onko tuolle finnien tulemiselle mitään todisteita, vai onko vaan paranoidien finninaamojen keksimä?

edit: siis kun monet väittää satavarmasti ettei mitään finnejä tule tuosta.

No voit ite päätellä, että tuleeko siitä finnejä, kun otat selvää, että miten talirauhaset käyttäytyvät ja kertyykö niihin ylipäänsä vettä, jotta finnejä tulisi jne. Itellä nyt ei aikaa ottaa selvää, mutta omalla kohdalla ainakin melkein kaikki finnit kadonneet naamasta, kun aloitin kreatiinin käytön (käyttöjakso edelleen käynnissä). 4v aikana näin ei ole aikaisemmin käynyt..

pistin tilaukseen Evolution CRP 200g, käytetäänkö ihan samallalailla kuin esim, tuota Fastin normi kreaa. eli lataus jaksot jne?
Lisäravinnekaupan vanha spadu sanoi ainakin itsellä että tämä puryvaatti ei tarvitse latausjaksoa ja eroaa monohydraatista juuri siten että monohydraatti tarvitsee nopeita hiilareita toimiakseen. En ole noitten kreatiinien kanssa mikään ravintoexpertti joten joku korjatkoon jos on jotain korjattavaa.

Lisäravinnekaupan vanha spadu sanoi ainakin itsellä että tämä puryvaatti ei tarvitse latausjaksoa ja eroaa monohydraatista juuri siten että monohydraatti tarvitsee nopeita hiilareita toimiakseen. En ole noitten kreatiinien kanssa mikään ravintoexpertti joten joku korjatkoon jos on jotain korjattavaa.
eli siis aamulla tyhjään masuun ja päivällä joko ennen treeniä tai satunnaisella. ja 20gr päivässä jos oikein ymmärsin? mites tuo kannattaa ottaa? ihan normi vedellä kurkusta alas? millä imeytyy parhaiten?

Ite koitin tota pyruvaattia vaihtoehtoa monohydraatille... ei tuntunut vaikuttavan mitenkään, vaikka saan kuureina otetusta monohydraatista yllättävän hyvänkin edun. Hemmetin kirpeän makuista (maustamaton) ja kallista. :)

Ite vetänyt tän viikon CRP:tä ja tuntuu että vaikuttaa nyt jo. Eilen vedin tosi kovan treenin ja palautuminen nopeutuu silmissä, kun ennen se on ollut todella hidasta ja tuskallista.

Back
Ylös Bottom