Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Jossainpäin nettiä näin ihan pätevältä näyttävän suosituksen, että paljonko kreatiinia pitäisi ottaa päivässä per painokilo. Siinä taisi olla tankkausvaihe ja ylläpitovaihe erikseen mainittuna. Nyt en enää löytänyt sitä. Muistaako joku, että paljonko se oli?

vaik en varsinaisesti kreatiini kuureja kokeillu..mut ku on tullu otettuu tuota bull´s recoveryy palautusjuomana..niin olen kyllä itsekin huomannut tämän saman homman et kyllä saa käydä tekemässä tarpeitaan useammin kuin esim..käyttää reco2:sta

Pikkusen off-topic, mutta viitaten esim tähän tutkimukseen www.sportsci.org/jour/0001/inbrief.html niin onko kreatiini sitten haitallista pitkän käytön seurauksena? Esim. 5-10g päivässä niin aiheutuuko siitä haittaa munuaisille, jos jatkuvasti käyttää kyseustä määrää ns. ylläpitoannoksena? Ilmeisesti asia on ainakin lääkäreiden keskuudessa hivenen ristiriitainen, entä täällä? mitä mieltä? Olisi mukavaa pitää munuaiset ehjänä mahd. pitkään!

Originally posted by hermanni
Pikkusen off-topic, mutta viitaten esim tähän tutkimukseen www.sportsci.org/jour/0001/inbrief.html niin onko kreatiini sitten haitallista pitkän käytön seurauksena? Esim. 5-10g päivässä niin aiheutuuko siitä haittaa munuaisille, jos jatkuvasti käyttää kyseustä määrää ns. ylläpitoannoksena? Ilmeisesti asia on ainakin lääkäreiden keskuudessa hivenen ristiriitainen, entä täällä? mitä mieltä? Olisi mukavaa pitää munuaiset ehjänä mahd. pitkään!

itse teen sillain et ostan joka toisen säkin recoveryä ja toisen reco2:sen..olen itsekin kuullut yheältä äijältä..joka kuulemma tietää näistä asioista..et ois toi kreatiinin jatkuva käyttö haitallista munuaisille..:confused:

Originally posted by mik99
itse teen sillain et ostan joka toisen säkin recoveryä ja toisen reco2:sen..olen itsekin kuullut yheältä äijältä..joka kuulemma tietää näistä asioista..et ois toi kreatiinin jatkuva käyttö haitallista munuaisille..:confused:

Toivottavasti ei ole haitallista..:itku:

Originally posted by HaRzA
Toivottavasti ei ole haitallista..

Searchillä löytyy keskusteluja, kreatiini on erittäin tutkittu ja sivuvaikutuksia ei terveillä ihmisillä ole.

Edellämainittu artikkelikin on samaa mieltä. Myös viitteet:

Poortmans JR,_Francaux M (1999). Long-term oral creatine supplementation does not impair renal function in healthy athletes. Medicine and Science in Sports and Exercise 31, 1108-1110
Kuehl K,_Goldberg L, Elliot D. (2000). Re: long-term oral creatine supplementation does not impair renal function in healthy athletes. Medicine and Science in Sports and Exercise 32, 248
Poortmans JR_(2000). Response. Medicine and Science in Sports and Exercise 32, 248-249
For recent reviews of creatine on the Web,_see Incledon (2000) and Kreider (1999). _For a large collection of recent abstracts of research by Kreider et al., all showing no harmful side effects from creatine supplementation.

Originally posted by Puterco
Searchillä löytyy keskusteluja, kreatiini on erittäin tutkittu ja sivuvaikutuksia ei terveillä ihmisillä ole.

Edellämainittu artikkelikin on samaa mieltä. Myös viitteet:

Poortmans JR,_Francaux M (1999). Long-term oral creatine supplementation does not impair renal function in healthy athletes. Medicine and Science in Sports and Exercise 31, 1108-1110
Kuehl K,_Goldberg L, Elliot D. (2000). Re: long-term oral creatine supplementation does not impair renal function in healthy athletes. Medicine and Science in Sports and Exercise 32, 248
Poortmans JR_(2000). Response. Medicine and Science in Sports and Exercise 32, 248-249
For recent reviews of creatine on the Web,_see Incledon (2000) and Kreider (1999). _For a large collection of recent abstracts of research by Kreider et al., all showing no harmful side effects from creatine supplementation.

Hienoa :) Lähenkin tästä juomaan vähän kreatiinia :)

Searchilla oli juttua että tuo TwinLab on hyväksi osoittautunut, ajattelin taas kreatiinia välillä kokeilla niin viitsiikö joku valottaa että mistä saa tuota Twinlabia, ja mitä maksaa?

Twinlabin Suomen-konttorin edustaja pyysi vajaa vuosi sitten, ettei heidän tuotteistaan keskusteltaisi tällä keskustelupalstalla. --> lukkoon.

Kreatiinia olen käyttänyt kausittain vuodesta 99 alkaen, merkkejä ainakin Weider, Wrange, Mega Pro ja Fast. Kratiinia olen ottanut malton ja dextroosin kanssa sekä pelkkään veteen sekoitettuna.

Sivuvaikutukset ovat olleet aina samat:
-älytön kusihätä. yöllä olen käynyt parhaimmillaan 4 kertaa kusella
-pääkipu. esiintyy vain tankkausvaiheessa. jos alotan ottaan kreatiinia ja otan ensimmäiset 5 päivää kreatiinia 20 g/päivä, pää on kipeä 2-3 ensimmäistä päivää.
-unettomuus ja ruokahalun pienentyminen. sama kuin edellä, vain tankkausvaiheessa
-nesteen kertyminen. paino ei nouse useita kiloja, mutta nestettä kertyy selvästi. lihakset näyttävät koko ajan vähän turvonneilta ja lihaserottuvuus on huonompi. nesteen kertymisen huomaa esim. seuraavalla tavalla: painaa sormella keskelle otsaa. ihon alla tuntuu selvästi nestettä, tulee ns. krea-otta(kaverin nimitys)

Jatkuva kusihätä ei voi millään johtua siitä, että nestettä joisi selvästi enemmän kuin normaalisti. Saman vaikutuksen olen huomannut termogeeneillä, mutta ne eivät vaikuta yhtä paljon. Tuntuu siltä, että kreatiini jostakin syystä nopeuttaisi aineenvaihduntaa tai lisäisi virtsan eritystä ainakin minulla. Kreatiinia ja termogeenejä en ole ottanut koskaan yhtä aikaa, enkä ole juonut kahvia tippaakaan 5,5 vuoteen. Ja mitään muutakaan piristävää ainetta en ole käyttänyt kreatiinin kanssa yhtä aikaa.

Jotain positiivistakin olen huomannut. Tulokset paranevat, ainakin vähän. Reenit kulkevat parhaiten seuraavalla viikolla kreatiinin lopettamisen jälkeen.

Älkää vaan väittäkö, että kaikki on placeboa :david:

Kesällä alan testaileen taas, katotaan jatkuuko samaan malliin.

mulla oli kans sama homma twinlabin krean kanssa.piti kusella juosta vähän väliä.pulveri toimi muuten tosi hyvin.vessassa piti vaan juosta koko ajan.mistä mahtanee johtua... :confused:

Riippuu vähän massanlisääjästä.
Ja mitä nyt havittelet? Tuskin mitään Coleman lookia saat. :)
Kyllä ne varmaan ihan hyvin toimii, kunhan ei mitään kivikautista bulkkausta lähde tekee.

Ajettelin vaan kysäistä kun vuosi siiten vedin kyseisen kuurin Super mega mass 2000 lisääjällä ja perkeleesti mineraaleja ruokailun ollessa noin 5000kcal:n luokkaa. Paino nousi 7-8 kiloa Ilman mitään näkyviä Rasvoja kun peilistä kattoi ja lihaakin kertyi mukavan tuntuisesti. Olikohan sattumaa... Vai voisiko vielä onnistua :D

Kuinka kauan olit silloin treenannut kunnolla? Koska alussa aina kasvaa hieman paremmin, joten siinä mielessä sattumaa. Ja jos nyt olet vuoden verran treenannut kunnolla ja kovaa, niin ei välttämättä niin helposti tule lihasta kuin alussa.

Originally posted by Raven
Kuinka kauan olit silloin treenannut kunnolla? Koska alussa aina kasvaa hieman paremmin, joten siinä mielessä sattumaa. Ja jos nyt olet vuoden verran treenannut kunnolla ja kovaa, niin ei välttämättä niin helposti tule lihasta kuin alussa.

1 ja 1/2 vuotta jonka aikana paino oli noussut jo 14kg sitten toi kuuri ja tuli vielä ne vähän päälle 7kg. Taisi löytyä hyvä resepti lihaskasvulle natuna. :) Kannattaa kokeilla, treenit oli myös kyseisen kuurin aikana todella tappiin asti vedettyjä paikat kolotti ja oli todella turta olo esim. jalkapäivän jälkeen kävelykin teki tiukkaa pari seuraavaa pvää.

Ei ole merkitystä nautitaanko kreatiini dekstroosin, maltoosin, sakkaroosin vai minkä kanssa. Nuo mitkään eivät paranna kreatiinin IMEYTYMISTÄ (kuten virheellisesti lisäravinnevalmistajien mainoksissa joskus väitetään), vaan helpottavat kreatiinin kuljetusta oikeaan osoitteeseen insuliinin avulla.

Muistuttaisin kuitenkin, että insuliini ei ole koskaan nollilla ja mitä tahansa hiilihydraattia syömällä päästään vaadittavaan tulokseen.

Back
Ylös Bottom