Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Klatskin sanoi:
Mitenkäs ne oikein kiertävät sen maksan? Kyllä ne kaikki ruoansulatuskanavasta lähtevät verisuonet maksan kautta menevät.

Ai menevät vai???:anssi: (maksa ei oo sydän!) Jos oon väärässä, haluun et annat jonkun artikkelin tai kirjan, josta voin katsoa, että olen väärässä.

Maksa toimii ruuansulatusrauhasena (erittää sappea), erityselimenä, ja poistaa verestä erilaisia haittatekijöitä. Maksa toimii myös ravintoainevarastona sekä elimistössä eräänlaisena kemiallisena tehtaana ja verivarastona.

Maksa on ehdottoman tärkeä elin, sillä se muokkaa ravintoaineet soluille käyttökelpoiseen muotoon.
-> tavallinen kreatiini pitää pilkkoa, jotta solut voivat sen ottaa käyttöön, crp taas pilkkoutuu jo mahalaukussa, joten se imeydyttyään vereen voidaan kuljettaa suoraan solujen käyttöön.

Näin minä sen olen ymmärtänyt.

Hohhoijaa. Siinä olet oikeassa, että maksa ei ole sydän. En nyt koe tarpeelliseksi alkaa brassailemaan tiedoillani maksasta, mutta voin vakuuttaa, että ne ovat melkoisen paljon laajemmat kuin sulla. Ja tarkennetaan vielä, että luonnollisesti tarkoitin ruoansulatuskanavasta lähteviä laskimoita - valtimokierto tietenkin tulee muualta, joskaan sillä ei tässä merkitystä olekaan.

En koe myöskään velvollisuudekseni kaivaa sulle mitään kirjoja tai artikkeleja, on nimittäin oikeastaan parempaakin tekemistä. Mutta kaiva vaikka ihan mikä tahansa anatomian kirja, niin voit itse todeta asian laidan. Taikka sitten menet lääkikseen niin voit itse dissektioissa/obduktioissa nähdä verisuonten kulun. Ja luulisin, että lukion biologian kursseillakin se opetettaisiin.

ancelita sanoi:
Näin minä sen olen ymmärtänyt.
Ei mitään henkilökohtaista, mutta olet ymmärtänyt väärin.

Joo kyllähän se niin on että kaikki ruoansulatuskanavasta imeytyvät ravinteet + lääkkeet yms. menevät maksan porttilaskimon kautta ja tämä on merkittävä juttu
esim. lääkehoidossa sillä joidenkin lääkkeiden kohdalla maksa metaboloi huomattavasti lääkkeitä ennenkuin ne pääsevät systeemiverenkiertoon vaikuttamaan.
Pyruvaatti ioni muuttuu pyruvaattihapoksi mahan ph:ssa sillä happamat aineet
ovat happomuodossa happamassa ympäristössä ph-jakautumisteorian mukaan.
Ja, ionittuneet aineet kylläkin liukenevat hyvin, mutta jotta aine voisi imeytyä sen täytyy olla liuenneena elimistön nesteisiin ja vieläpä molekyylimuodossa että se läbäisisi solumembraaneja.

Klatskin sanoi:
Hohhoijaa. Siinä olet oikeassa, että maksa ei ole sydän. En nyt koe tarpeelliseksi alkaa brassailemaan tiedoillani maksasta, mutta voin vakuuttaa, että ne ovat melkoisen paljon laajemmat kuin sulla. Ja tarkennetaan vielä, että luonnollisesti tarkoitin ruoansulatuskanavasta lähteviä laskimoita - valtimokierto tietenkin tulee muualta, joskaan sillä ei tässä merkitystä olekaan.

En koe myöskään velvollisuudekseni kaivaa sulle mitään kirjoja tai artikkeleja, on nimittäin oikeastaan parempaakin tekemistä. Mutta kaiva vaikka ihan mikä tahansa anatomian kirja, niin voit itse todeta asian laidan. Taikka sitten menet lääkikseen niin voit itse dissektioissa/obduktioissa nähdä verisuonten kulun. Ja luulisin, että lukion biologian kursseillakin se opetettaisiin.

Ei mitään henkilökohtaista, mutta olet ymmärtänyt väärin.

Kiitos tiedosta. Itse en enää lukiosta pahemmin mitään muista, tuosta verenkierrostakaan siellä ei nykyään pahemmin selitetä. En osaa selittää, miten tuo crp toimii maksan osalta. Ehkä maksa ei sitä käsittele tms. Kaikki uudet tuotteet on vaikeita ymmärtää, kun menee liian tieteelliseksi, jos alkaa miettiä mikä on totta ja mikä ei. Mutta kiitos kuitenkin selvennyksestä, etsin jostain anatomiankirjan, vaikka tuskin se on tarpeen, jos sinä olet lääkäri...uskon kyllä :D Sitähän varten nämä palstat ovat, että väärät käsitykset upotetaan...

ANW sanoi:
Pyruvaatti ioni muuttuu pyruvaattihapoksi mahan ph:ssa sillä happamat aineetovat happomuodossa happamassa ympäristössä ph-jakautumisteorian mukaan.Ja, ionittuneet aineet kylläkin liukenevat hyvin, mutta jotta aine voisi imeytyä sen täytyy olla liuenneena elimistön nesteisiin ja vieläpä molekyylimuodossa että se läbäisisi solumembraaneja.

Ihan sellainen kysymys, että voiko tällainen olla kenties mahdollista tuon crp:n kohdalla? T:*tyhmä*

Kreatiinipyruvaatti suositellaan otettavaksi 45 min ennen treeniä ja olen itse tottunut juomaan myös vihreää teetä noin 45 min ennen treeniä, joten haluaisinkin nyt tietää, että vähentääkö teen juonti tässä yhteydessä kreatiinin vaikutusta?

Itse nautin pyruvaattia juuri herättyäni ennen aamupalaa. Potki se sillainkin :D

kofeinii saattaa heikentää krean imeytymistä.

En usko mihinkään noihin.
Kofeiini kun poistaa nesteitä niin kreatiini(monohydraatti) varastoi- siksi niitä jotkut välttää yhdessä... Mutta en oo huomannu vaikutusta. Kahvit ja kreat uppoavat samalla.

Ja puryvaatti on aina puryvaatti, toimii vaikka joisit viinaa sen kanssa samalla.;) Paras tuote mitä on keksitty sitten palkkarin :thumbs:
Jauhot suuhun ja vettä päälle!!1! :kuola:

Yhtä#Hauista sanoi:
En usko mihinkään noihin.
Kofeiini kun poistaa nesteitä niin kreatiini(monohydraatti) varastoi- siksi niitä jotkut välttää yhdessä... Mutta en oo huomannu vaikutusta. Kahvit ja kreat uppoavat samalla.

Ja puryvaatti on aina puryvaatti, toimii vaikka joisit viinaa sen kanssa samalla.;) Paras tuote mitä on keksitty sitten palkkarin :thumbs:
Jauhot suuhun ja vettä päälle!!1! :kuola:

Tuossa finmaxin lehtistä luin että kofeiini saattaa heikentää kreatiinin imeytymistä, saattaa vaikuttaa tai olla vaikuttamatta.

Kreatiinista on puhuttu täälä paljon, mutta en jaksanut löytää tästä nimenomaisesta oikeen mitään. Elikkä kertokaas tästä jotain kokemuksia? Kuulin, ettei keräis pöhöä juurikaan? Onko näin? Onko ollu jotain eroja normi-kreaan verrattuna? Onko potkinu? Maku on kuulemma :urjo:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=41694&highlight=kofeiini

Tässä olisi tämä oma "creastack"- ketju jossa on mielestäni ihan fiksua keskustelua kofeiinin vaikutuksesta kreatiiniin ja myös muutamia linkkejä edelleen aiheeseen... muutamia perusteltujakin pointteja... Kannattaa aina hieman tutkia aihetta kuin eihetta ennen kun alkaa hutkimaan summassa.

Eikä ainakaan kannata uskoa ihan kaikkea mitä ensimmäisenä näkee kirjoitettavan jossakin!

Yksi kysymys kreatiinista, kun otan sen 5g päivässä niin kannattaako treeni päivänä ottaa ennen vai jälkeen treenin? Kummasta enemmän hyötyä?

oon ottanu puolet ennen puolet jälkeen treenin. enkä huomannut mitään eroa siihen systeemiin että otan milloin muistaa.

Kas vain, sieltä löytyi :) Mites cartman, keräskö sulla kuinka nestettä toi? Osaakko sanoo, oliko jotain eroo perinteiseen monohydraattiin? Entä minkälaista annostusta olis hyvä ottaa? Tuli purnukka tuota hankittua ja aattelin pikapuoliin ruveta tankkaileen. Kiitos vastauksesta..

jarze sanoi:
Kas vain, sieltä löytyi :) Mites cartman, keräskö sulla kuinka nestettä toi? Osaakko sanoo, oliko jotain eroo perinteiseen monohydraattiin? Entä minkälaista annostusta olis hyvä ottaa? Tuli purnukka tuota hankittua ja aattelin pikapuoliin ruveta tankkaileen. Kiitos vastauksesta..

Olihan siinä eroa. Kuten siinä toisessa threadissa kerron, niin kasvoja toi "nipisteli" ja se nipistely johtui kai b-alaniinista. Oliko siitä nipistelystä jotain hyötyä on sitten toinen juttu. Kai se pinta verenkiertoa lisäsi?

Ja ei se tainnut nestettäkään kerätä. Mutta onko se sekään sit hyvä vai huono asia niin riippuu tavoitteista. Eikös juuri nesteen kertymättömyys lasketa tuon esterin eduksi?

Annostus minulla taisi olla ihan purkin ohjeen mukaan eli ~6.0 grammaa. Treenipäivänä ennen sekä jälkeen treenin sekä välipäivänä vain aamulla.

No joo, mä lasken ton nesteen kertymättömyyden kyllä eduksi. Laihdutusoperaatio epätoivoisesti meneillään, enkä kaipaa kyllä piskoakaan ylimmäräistä nestettä...tosin eihän se siihen rasvan määrään vaikuta...mut mut...etkö pitäny tankkausvaihetta? Ajattelin jos viikon ottais vähä reilumpaa annosta, kun parin viikon päästä pitää yrittää sarjaennätyksiä..jos vaikka sais siihen mennessä jotain apua siitä..

Back
Ylös Bottom