Klatskin sanoi:Mitenkäs ne oikein kiertävät sen maksan? Kyllä ne kaikki ruoansulatuskanavasta lähtevät verisuonet maksan kautta menevät.
Ai menevät vai???
(maksa ei oo sydän!) Jos oon väärässä, haluun et annat jonkun artikkelin tai kirjan, josta voin katsoa, että olen väärässä.Maksa toimii ruuansulatusrauhasena (erittää sappea), erityselimenä, ja poistaa verestä erilaisia haittatekijöitä. Maksa toimii myös ravintoainevarastona sekä elimistössä eräänlaisena kemiallisena tehtaana ja verivarastona.
Maksa on ehdottoman tärkeä elin, sillä se muokkaa ravintoaineet soluille käyttökelpoiseen muotoon.
-> tavallinen kreatiini pitää pilkkoa, jotta solut voivat sen ottaa käyttöön, crp taas pilkkoutuu jo mahalaukussa, joten se imeydyttyään vereen voidaan kuljettaa suoraan solujen käyttöön.
Näin minä sen olen ymmärtänyt.

Mites cartman, keräskö sulla kuinka nestettä toi? Osaakko sanoo, oliko jotain eroo perinteiseen monohydraattiin? Entä minkälaista annostusta olis hyvä ottaa? Tuli purnukka tuota hankittua ja aattelin pikapuoliin ruveta tankkaileen. Kiitos vastauksesta..