Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Kiitoksia vastauksista ja mielenkiintoisesta linkistä.
Ostin palautusjuomaksi, jonka hiilari ja protsku suhde on 1:1. Ei näillä pavunvarsilla jaksanut kantaa kaupasta triljoonaa jauhesäkkiä autolle ja se jauhojen sekottelu saa mut kotona näyttämään kemistiltä ;) No ei, tulee varmaan ensi ostoksilla ostettua erikseen nuo palautusjuoman osat.

Mites on muuten, kun aloitin kreatiinin käytön ja otin siis 3 viikkoa kreatiinia (ensimmäine viikko tankkausta 20gr/päivä), sitten pidin 3 viikon tauon ja taas olis aika ruveta ottaa pikku kuuri. Niin pitääkö taas ottaa viikon tankkausjakso vai ihan vaan 5-10gr päivä eli normaalii settii?

Hiukan ehkä off topic, mutta aloin tässä pitkästä aikaa taas ottamaan kreatiinia - ja ilman mitään tankkausvaihetta. Noin reilun viikon päästä oli selvästi havaittavissa kreatiinin hyvät puolet (olen niitä onnekkaita jotka saavat kreatiinista kaiken hyödyllisen irti). Tämä siis tollasella 4-5g päiväannoksella. Ja mikä parasta, en ole huomannut lisääntyvää virtsaamisen tarvetta ollenkaan - ja tämä on meikäläistä aina ennen haitannut todella rankasti tankkausvaiheessa kun muutenkin omistan sitruunan kokoisen virtsarakon...

Randy Couture:

Mä oon huomannut ihan saman, pari taukoa olen pitänyt kreassa tässä vuoden aikana, nyt ollaankin jo menty pidemmän aikaa ilman mitään taukoja ja päivässä otettu se reilut grammaa, mutta vain punttipäivinä eli joka toinen päivä...tankkaammisesta en saanut mitään muuta kun ton kusetuksen ja mahan kipeeks...

ihmemias sanoi:
Hmm.. Ennen punttista? Menen jo ihan sekasin.
Käykö tällänen päinsä; Ennen punttista söisi hyvin ja sitten puntin jälkeen vetäs noi 2g proteiinia / kilo. Käyn 3 kertaa puntilla viikossa. Sitten kreatiinit jotenkin tollee kuureittain :D Entä hiilihydraatit.. ? Mitäs mä niillä teen.. ? Onko hiilarit + proteiinit hyvä puntin jälkeen kahdestaan ?

Se sun 2g protskua/painokilo ja kaikki samaan drinksuun ei toimi, koska
kaikki proteiini ei läheskään imeydy silloin vaan menee läpi suurin osa.

Juo pitkin päivää 20-40g protskudrinkkejä. 2-3h ennen punttia kunnon ruokailu jolla täytät glykogeenivarastot. Hiilihydraatit, ai mitä sä niillä teet? Onhan hiilarit osa makroravinteita, joten kyllä niitä kannattaa syödä ;D

Palautusjuomakin kannattaisi nauttia kaksivaiheisena, eli ensin heti salilta tullessa protskut+kreaa, ja sen jälkeen n. 30 min kuluttua täytetään vasta glukoosivaje juomalla oman painon verran maltoa. Ja muista juoda sitä vettä!

-- Juffe

Olin äsken salilla, jossa eräs treenikaverini sanoi, että kahvi kumoais kreatiinin vaikutuksen. Pitääkö paikkansa?

Ja jos pitää, niin eikö kahvia kärsi ottaa ollenkaan?

Tutkimuksia on esitetty puolesta ja vastaan. Uusin tulkinta taitaa olla, ettei haittaa ollenkaan. Prof. Manninen, miten on? ;-))

Kahvi (sen sisältämä kofeiini) vaikeuttaa kreatiinin imeytymistä.

mattibodari sanoi:
Kahvi (sen sisältämä kofeiini) vaikeuttaa kreatiinin imeytymistä.

Ja sitten linkkiä tutkimukseen, ettei väite ole vain pelkkä heitto. Ja jos vaikuttaa, niin onko sillä todellisuudessa mitään merkitystä? Riittääkö jos ottaa teelusikallisen enemmän että kahvin vaikutus kumoutuu, mikäli sillä kahvilla on vaikutusta?

Mistäsen tietää et vaikuttaako se vai ei kun ei tosta kreatiinistakaan niin mitään ihmeellistä tapahdu... Onko sinapin anaali käyttö doupingia??? :hyper:

Kahvin on todettu käsittääkseni yhdessä tutkimuksessa kumonneen kreatiinin voimatasoja parantavan vaikutuksen.

Tämänhetkinen konsensus aiheesta lienee kuitenkin, että jotta voisimme vetää noin tiukkoja rajoituksia näiden kahden samanaikaisen käytön suhteen, kaipaamme lisätutkimuksia.

Niinpä mielestäni jatkossa voi aivan huoletta ottaa esim. kofut ennen treeniä ja kreatiinin treenin jälkeen, kunnes toisin todistetaan. :arvi:

Ei ole ainakaan omien kokemuksien mukaan tuo kahvi vaikuttanut Kreatiinin imeytymiseen/tehoihin.
Aina on tulokset kasvaneet hieman ja elopainoa tullut 1-2 kiloa. Siis parin kuukauden syömisellä.

En viitsi itse ainakaan kahvinjuontia lopettaa kreatiinikuurin ajaksi. Ei sekään hyvä ole jos menee nukuksissa treenaamaan :)

Kaikille doping-säännösten alaisille urheilijoille:

Suomen Anti-doping toimikunta löysi äskettäin kuulemani mukaan SF-proteiinin valmistamasta kreatiinista efedriiniä. Joten, se antaa positiivisen douppaus-näytteen. Varokaa WADA:a jos sitä olette syöneet...

Way to go, SF... :down:

Back
Ylös Bottom