Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

En löytänyt tuolta faq-osiosta vastausta!

Onko hyötyä/järkeä otta kreatiini aamulla kun herää jos on menossa salille
muutaman tunnin kuluttua heräämisestä?
Eli tuon aineen nauttimisen jaksottamisesta olisi kysymys.

sgt tp sanoi:
En löytänyt tuolta faq-osiosta vastausta!

Älä ota tätä vittuiluna mutta searchikin on olemassa ja aiheesta on olemassa jo aihe (melkein) samalla nimellä. Mutta hyvä että kävit faq:in ensin läpi moni ei jaksa sitäkään lukea. :kippis1:

muffy sanoi:
No, ravitsemusterapeutti Tuula Manninen: " Kreatiniinin pitkäaikaisvaikutuksia ei varmuudella vielä tunneta, enkä varmuudella voi suositella sitä diabeetikolle."

Joku muu voi tähdentää kuka oikeasti on perehtynyt.

Duh. Tuo täti ei ole tiennyt edes mitä eroa on kreatiinilla ja kreatiniinilla :wall:

Oheinen juttu aamun Turun Sanomissa:

Yleisradion Urheiluruudun mukaan suomalaisten luontaistuotekauppojen hyllyillä on myynnissä kreatiinivalmisteita, joita käyttävä urheilija voi kärähtää dopingtestissä.

Suomen Antidopingtoimikunnan tekemän pistokokeen perusteella paljastui, että kolme kesällä 2003 kerätystä 21 näyte-erästä sisälsi testosteronin ja nandrolonin esiasteita. Kaikki kolme näytettä olivat peräisin kuopiolaisen SF-proteinin valmistamasta Kreatiini puryvax -tuotteesta.

Urheilussa kiellettyjä aineita sisältäneitä valmisteita annettiin kuudelle vapaaehtoiselle, minkä jälkeen heidän virtsanäytteensä tutkittiin. Suurin osa näytteistä sisälsi nandrolonin aineenvaihduntatuotetta norandrosteronia yli urheilussa sallitun rajan.

ADT kehottaa urheilijoitpyytämään ravintolisien ja urheiluvalmisteiden myyjältä tai maahantuojalta aina todistuksen valmisteen puhtaudesta kirjallisena.

Jep, mutta roinafoorumille pääsevät ainoastaan VIP:it. Eli IMHO tätä ei kannata lukita/deletoida, kun asia ei-vippejä voi hyvinkin kiinnostaa, eikä kaikki vipitkään lue roinafoorumia. Aika moni roinaamaton kilpaurheilija joka tapauksessa käyttää kreatiiniä.

Creapuren mainokset, että heidän kreatiininsä ei sisällä mitään ylimääräistä roskaa on tosiaankin totta :)

Roinalle on ainkin ennen päässyt kaikki REKISTERÖITYNEET, eli ei ainakaan ennen oo tarvinnu vippi olla, eikai tähän muutosta ole ees tullut...vai onko??

Joo kyllä sinne roinafoorumille vielä pääsee. Nyt sitä saa taas kuunnella kun asiantuntijat valistaa mua "mömmöjen" todellisista vaikutuksista. :kippis1:

timba79 sanoi:
Roinalle on ainkin ennen päässyt kaikki REKISTERÖITYNEET, eli ei ainakaan ennen oo tarvinnu vippi olla, eikai tähän muutosta ole ees tullut...vai onko??

Olet ihan oikeassa. Aina sitä uutta oppii :)

Se vain hämäsi, kun oli "Vipit ja rekisteröityneet" -otsikon alla se, mutta olihan siellä tosiaan pelkkä "Vaatii rekisteröitymisen." -teksti.

Kuitenkin, ei kai kukaan pelkän kreatiinin käyttäjä sitä palstaa kovin lueskele (en ainakaan minä).

Juhan sanoi:
Olet ihan oikeassa. Aina sitä uutta oppii :)

Se vain hämäsi, kun oli "Vipit ja rekisteröityneet" -otsikon alla se, mutta olihan siellä tosiaan pelkkä "Vaatii rekisteröitymisen." -teksti.

Kuitenkin, ei kai kukaan pelkän kreatiinin käyttäjä sitä palstaa kovin lueskele (en ainakaan minä).

Minä luen enkä käytä muuta ku kreatiinia ja maltoa. :thumbs:

Nyt viimeistään helvetti riistäytyy valloilleen kotona, kun kuulevat porukat minun syövän doping-aineita.

Heipä hei.

Ostin kreatiinia ja palautusjuomaa (Muscle+), jossa 100 grammassa on 5 grammaa kreatiinia. Pähkäilen nyt sitä kun kreatiinia ylläpidetään tankkauksen jälkeen 5g/vrk niin onko järkeä ottaa tuota pelkkää kreatiinia, jos saan saman määrän palautusjuomasta? Tosin se kreatiinin saa vasta treenien jälkeen.

Liekki sanoi:
onko järkeä ottaa tuota pelkkää kreatiinia, jos saan saman määrän palautusjuomasta?

Tervetuloa palstalle!

Ei tietenkään ole, ylläpitoon riittää tuo 5g ja jopa vähemmänkin päivittäin vallan mainiosti.

Muutenkin useimmat nauttivat ylimääriä kreatiinia. Siitäpä hyvää matskua luettavissa (poikkeuksellisesti) t-magista, erityisesti siis tuo "An Orgy of Excess". Suosittelen.

http://www.t-mag.com/nation_articles/295naked2.html

No huonolla englannilla en kaikkea ymmärtänyt ja jos vaan joku pystyis tiivistelmän asiasta heittämään niin olisin tyytyväinen.
Mutta tuossahan taisi olla esim. vihjaisu että se Swole jota esim. Riq käyttää niin ei olisikaan niin hyvää..?

Hmm.. Ennen punttista? Menen jo ihan sekasin.
Käykö tällänen päinsä; Ennen punttista söisi hyvin ja sitten puntin jälkeen vetäs noi 2g proteiinia / kilo. Käyn 3 kertaa puntilla viikossa. Sitten kreatiinit jotenkin tollee kuureittain :D Entä hiilihydraatit.. ? Mitäs mä niillä teen.. ? Onko hiilarit + proteiinit hyvä puntin jälkeen kahdestaan ?

joo protskua tarvii n. 2g/kilo/vrk ja kaikki on saatavissa ruoasta. Tarkastele sun ruokailua ja mieti tarvitsetko lisäravinteita vai saatko tarvitsemasi määrän ruoasta. Ja lueskele vaikka tuolta FAQ:sta lisää noista lisäravinteista... ja jos nyt haluut niin tee vaikka niin et pistät hiilarit+protskut+tota kreaa se 5-10g/vrk purkkiin ja kaikki treenin jälkeen naamariin.

no siis otatko muka palautusjuomaa 100g kerralla/päivässä?
oon käsittäny että niitä otetaan joku 2x 20-30g päivässä? vai mitääää... tietty jos toi on semmonen 7kg törppö ni kai sitä sitte otetaan :D

Pforce sanoi:
no siis otatko muka palautusjuomaa 100g kerralla/päivässä?
oon käsittäny että niitä otetaan joku 2x 20-30g päivässä? vai mitääää... tietty jos toi on semmonen 7kg törppö ni kai sitä sitte otetaan :D

Toki sitä otetaan vain kerran treenin päätteeksi. Erikseen on sitten 2-vaiheinen palautuminen, missä protsku ja hiilarit otetaan eri aikaan.

Yleensä tavallista valmista palautumisjuomaa on otettava se 100g, että saisi tarpeeksi proteiinia.

Itse en suosi valmiita juomia, koska olen huomannut etten tarvitse niinpaljoa hiilareita palautumisessa. Sekoitan yleensä laadukasta heraa ja maltoa tai sitten Imediate actionia 34g ja 30 min päästä maltoa/limpparia/karkkia.

Back
Ylös Bottom