Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

timba79 sanoi:
Samaa mieltä!! kratiini toimii mulla, oon sitä testailla ja taukoja pitänyt ja testailin tankkaamalla ja ilman tankkaamista. Enkä siinä tankkaamisessa kyllä mitään selvää eroa huomannut, paitti että maha oireili jonkin verran.

Jos maha oireili, niin lähellekkään kaikki krea ei ole imeytynyt.

Force sanoi:
Jos maha oireili, niin lähellekkään kaikki krea ei ole imeytynyt.

Näinhän sen täytyi mennä. Ja en ole paljoo senjälkeen tankkaillut ja hyvin on krea potkinut siitä huolimatta.

Tässä "vahingossa" tuli huomattua, että noihin Lidlin c-vitamiini poretebleteihin toi krea sekottuu hyvin, siis paljon paremmin kun pekkään veteen, en tiedä mistä johtuu. Tässä pari päivää sitten unohdin kreat ottaa ja sotkin ne sitten tohon litkuun kun en jaksanu erikseenkään sekotella.

Kaupan panimosokeri halvinta dextroosia.

Jos sitä dekstroosia haluaa käyttää, ni niille, jotka haluaa säästää rahaa vinkiksi se, että kaupan panimo eli rypälesokeri on yli puolet halvempaa, ku luontaistuoteliikkeen dextroosivalmisteet ja kyseessä sama sokeri. Itse otan kreatiinin maltodektriinin kanssa, joka yleisestä käsityksestä poiketen luovuttaa energiaa aika nopeasti ja siten myös aiheuttaa huomattavan insuliinitasojen lisäyksen. Ehkä tarvii isomman määrän, ku dextroosia, mut mieluummin mä maltoa reilusti otankin (50-100g), ku tavallisia sokereita. Voihan siihen sit lisätä vähän esim. dextroosia. Malton vaikutuksista on hyvä artikkeli Pauliina Taluksen kirjassa Elämäntapana fitness. Siinä on muuten aikas hyvä kirja!

v-selkä76 sanoi:
Ehkä tarvii isomman määrän, ku dextroosia, mut mieluummin mä maltoa reilusti otankin (50-100g).

Totta. Kuten mainitsin, vaatii tuollaisen isomman satsin ja latausvaiheessa luonnollisesti jokaiselle krea-annokselle, eli pahimmassa tapauksessa sen 200-400g yksinkertaisia hiilareita. Nou hyvä. Kukin tyylillään toki.

Muistuttaisin edelleen, että kreatiinin soluihin kuljetus ja sitä kautta hyväksikäyttöaste ei liene yleisesti suuri ongelma.

:piis: :david: :piis:

timba79 sanoi:
Näinhän sen täytyi mennä. Ja en ole paljoo senjälkeen tankkaillut ja hyvin on krea potkinut siitä huolimatta.

Tässä "vahingossa" tuli huomattua, että noihin Lidlin c-vitamiini poretebleteihin toi krea sekottuu hyvin, siis paljon paremmin kun pekkään veteen, en tiedä mistä johtuu. Tässä pari päivää sitten unohdin kreat ottaa ja sotkin ne sitten tohon litkuun kun en jaksanu erikseenkään sekotella.

Kannattaa kokeilla tuolla ylempänä Tapparan mainitsemaa tekniikkaa. Itse käytän samaa. Eli otetaan kreatiinia se teelusikallinen suuhun kuivana, ja vettä päälle muutama huikka. Ei maistu miltään, yhtään ei jää lasin pohjalle eikä tarvitse tuskailla sekoittumisen kanssa.

Kreatiini ei tunnu kovin hyvin veteen liukenevan (sekoittuu toki), en sitten tiedä miten on laita öljyjen kanssa.

Omskakas sanoi:
Elä ota kreatiinia ruoan kanssa. Nesteeseen liuenneena kreatiini muuttuu 5-10 minuutissa keholle hyödyttömäksi kreatiniiniksi. Ruoan kanssa kreatiini ei välttämättä ehdi edes ohutsuoleen ennen kuin se on jo ehtinyt muuttua kuona-aneeksi.

Etsikää Degussan kotisivut (joku degussa bioactives tjsp) ja sieltä artikkeli jossa oli mitattu kreatiinin hajoamista. En muista tarkkoja lukuja tai linkkiä mutta sen muistan että hajoamiseen meni useita tunteja (vedessä). Happamassa ympäristössä muutos kreatiniiniksi tapahtui nopeammin.

uga sanoi:
Kannattaa kokeilla tuolla ylempänä Tapparan mainitsemaa tekniikkaa. Itse käytän samaa. Eli otetaan kreatiinia se teelusikallinen suuhun kuivana, ja vettä päälle muutama huikka. Ei maistu miltään, yhtään ei jää lasin pohjalle eikä tarvitse tuskailla sekoittumisen kanssa.

Kreatiini ei tunnu kovin hyvin veteen liukenevan (sekoittuu toki), en sitten tiedä miten on laita öljyjen kanssa.

Täytyy kokeilla toi lusikalla suuhun systeemi. Mutta ei se ongelma oo vaikkei kaikki veteen liukeniskaan, pienellä kierteellä loput niin menee liukenemattomatkin kurkusta alas!!

JSmith sanoi:
Etsikää Degussan kotisivut (joku degussa bioactives tjsp) ja sieltä artikkeli jossa oli mitattu kreatiinin hajoamista. En muista tarkkoja lukuja tai linkkiä mutta sen muistan että hajoamiseen meni useita tunteja (vedessä). Happamassa ympäristössä muutos kreatiniiniksi tapahtui nopeammin.

Juu, tänks. Se on tämä.
http://www.degussa-bioactives.com/bioactives/html/e/products/brands/creapure/technical.htm

Olen kuullut asiasta niin monenlaista tietoa/mielipidettä, että selvitys oli paikallaan. :thumbs:

Mä otan kreatiinin jogurtin seassa, kaikkein mielettävin tapa ainakin :rolleyes:
En sitten tiedä, onko siitä sokerista enemmän haittaa vai hyötyä kokonaisvaltaisesti ajatellen. Mutta eihän tässä dieetillä olla :D

tota noinnii.. et jos laitan 3 teelusikkaa kreatiinia niin paljo tulis laittaa dexterosee et tulis hyvä seos..
oon kuullu et sitä ei sais laittaa liikaa..
et viittiskö joku neuvoa?

kapa7 sanoi:
tota noinnii.. et jos laitan 3 teelusikkaa kreatiinia niin paljo tulis laittaa dexterosee et tulis hyvä seos..
oon kuullu et sitä ei sais laittaa liikaa..
et viittiskö joku neuvoa?

Kannatta katsoa FAQ. Siellä on kreatiinista monta threadia ennestään. Ja varsinaiseen kysymykseen, niin ei tarvitse ottaa dekstroosia kreatiinin kanssa. Lusikalla kreatiinit naamariin ja vettä päälle.

tuli tuossa mieleen, että kannattaako ennen kreatiini "kuurin" aloittamista tehdä jonkunlainen neste tyhjennys? eli meneekö kreatiini silloin paremmin "perille"? ja jos kannattaa niin mikä olisi tehokas tapa tehdä neste tyhjennys?

Dino84 sanoi:
tuli tuossa mieleen, että kannattaako ennen kreatiini "kuurin" aloittamista tehdä jonkunlainen neste tyhjennys? eli meneekö kreatiini silloin paremmin "perille"? ja jos kannattaa niin mikä olisi tehokas tapa tehdä neste tyhjennys?

ei tarvitse, krea kerää nestetettä muutenkin
itse en kyseiseen tuotteeseen edes koske! - enää

En itsekään ole koskaan ymmärtänyt ammattilaisten insuliinin käyttöä. Hommahan toimii niin, että kun keho saa 100 grammaa hiilihydraatteja ja 50 g protskuja, haima erittää tietyn määrän insuliinia jonka keho tarvitsee saadakseen kaiken annetun ravinnon käyttöönsä. Diabeetikko pistää (arvaa) saman määrän insuliinia manuaalisesti. Näin loogisesti ajateltuna anabolinen vaikutus on molemmissa sama. Kyllähän diabeetikkokin voi nostaa annoksiaan taivaisiin, mutta se edellyttää sitten taas hirvittävää mässäämistä. Kuvittelisin että mässäämisellä on sama vaikutus sekä diabeetikoihin, että ei-diabeetikoihin. Eli rasvan sekä lihaksen määrän kasvu. Ammattilaisillahan toki on sitten nesteenpoistajat ja rasvaimu aseenaan. ;)

Paras arvaukseni on, että terveillä ihmisillä ylimääräinen piikitetty insuliini nostaa kehon insuliiniresistenssiä, eli insuliinin vaikutus ja imeytyminen heikkenee. En uskalla arvata mitä terveelle käyttäjälle tapahtuu kun insuliinikuuri lopetetaan ja kehon pitäisi taas tulla toimeen pelkästään haiman tuottamalla vaikutukseltaan heikenneellä insuliinilla.

6point sanoi:
Etkö Tomi ota kreatiinia välipäivinä?

Vastaan vaikken Tomi olekaan, ei taida ottaa Tomi välipäivinä kreaa, muistan niin lukeneeni hänen viesteistään, enkä ota itsekään! Ja hyvin potkii krea silti, en tiedä sitten miten yleistä tää palstalaisilla muuten on??

Sergio sanoi:
Diabeetikko pistää (arvaa) saman määrän insuliinia manuaalisesti. Näin loogisesti ajateltuna anabolinen vaikutus on molemmissa sama. Kyllähän diabeetikkokin voi nostaa annoksiaan taivaisiin, mutta se edellyttää sitten taas hirvittävää mässäämistä.
Joo toi on totta, mutta kun laittaa insuliinin manuaalisesti niin se alkaa vaikuttaa heti. Olenkin aatellu että suurin hyöty tossa sitte vissiin on se että jos "normaali" ihminen vaa syö ni se insuliini voi tulla vähä "myöhässä" sanotaan ny vaikka 10-30min? (en tiä tota varmasti). Mutta kun laittaa sen manuaalisesti heti reeniin jälkee ni ehkä ne ravinteet ja palautusdrinksut saa heti sinne soluihin :P ton takia ne sitä sitte varmaa vetää.. vai mitä?

Sergio sanoi:
Paras arvaukseni on, että terveillä ihmisillä ylimääräinen piikitetty insuliini nostaa kehon insuliiniresistenssiä, eli insuliinin vaikutus ja imeytyminen heikkenee. En uskalla arvata mitä terveelle käyttäjälle tapahtuu kun insuliinikuuri lopetetaan ja kehon pitäisi taas tulla toimeen pelkästään haiman tuottamalla vaikutukseltaan heikenneellä insuliinilla.
Joo, näin voi vissiin saada jopa diabeteksen kun oma tuotanto saattaa laskee (ja loppua joku päivä kokonaan?) hehee.. vaarallista peliä

Pforce sanoi:
Joo toi on totta, mutta kun laittaa insuliinin manuaalisesti niin se alkaa vaikuttaa heti. Olenkin aatellu että suurin hyöty tossa sitte vissiin on se että jos "normaali" ihminen vaa syö ni se insuliini voi tulla vähä "myöhässä" sanotaan ny vaikka 10-30min? (en tiä tota varmasti).

Terveellä ihmisellä insuliini vaikuttaa heti. Verensokeri arvo tulee olla
4-6 mmol/l ja jos kestäisi 10-30 min että insuliinia erittyisi niin skoeriarvo nousisi varmasti yli 10 riippuen siitä miten hiilihydraattipitoista ruokaa henkilö on syönyt. Ymmärrän (yritän) jos käyttää kasvuhormonia että joutuu ottamaan insuliinin mukaan, mutta muutenhan oma kroppa pumppaa insuliinia optimaalisesti suhteutettuna siihen mitä on syönyt.

mjaa kai se sit tulee heti kehostaki.. evt. Tosiaan nousishan ne vähäks aikaa korkeelle jos se vasta 10-30min vaikuttas :D

Back
Ylös Bottom