Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Ei ton kanssa liikaa kannata alkaa hifistelemään. Sen voi ottaa proteiinidrinkissä välipäivänä tai sitten erikseen. Itse en joka päivä lisäravinneproteiinia välttämättä syö ja kreatiinin otan 2*päivässä siten, että ~5g kreatiinia suuhun ja reilusti vettä päälle. Palautusjuoma on ainoa johon krean sotken.

Originally posted by vin diesel
Kreatiinia minä ja pari kaveria on käytetty. Voimaa tulee kyllä ja jaksaa treenata, mutta haitoista en ole nähnyt puhuttavan missään, joten tässä tulee.
olen käyttäny ainaki 4 kuuria, ja tokalla kerralla huomasin, että vatsan vasemmalla puolella jokin sisäelin alkaa pomppimaan, noin viikon käytön jälkeen. kerroin niille kavereillekiki,ja he huomasivat saman. voi pomppia välillä koko päivän, melkein taukoamatta,mutta vähintään 1-2 tuntia päivässä,ja todella hankala saada unta ,jos illalla pomppii. ajattelin että onko tämä vain sattumaa,mutta myöhemmillä kuureilla sama juttu,lopetin heti käytön ,kun huomasin sen,ja 4 päivän sisällä pomppiminen loppui.ja kavereilla samoin.en enää ota kreatiinia tästä syystä.todella ärsyttävä haitta...ajattelin vaa kertoa että tällästä haittaa voi tulla käytöstä.osaan kyllä käyttää kreatiinia oikein,
20g eka viikko päiväs,sit 10g päivas jatko.

Ookko varma ettei vatsatreenin jälkeen vaan vatsa "kupli"? Käytä kreaa hieman vähemmän.

Tuo vatsanseudun sykkiminen on täysin normaalia.

Ihmisellä on masussa mm. jokunen metri paksusuolta, joka sykähtelee tasaisesti hajottaessaan syötyä ruokaa ja pyrkiessään työntämään tavaraa eteenpäin. Tätä tapahtuu kaikenaikaa, joskin se voi olla erityisen voimakasta kun ruokailusta on kulunut tietty aika = suolessa on tavaraa. Myös vatsalaukku pitää omaa workouttia ruokailun jälkeen. Eri kohdista painellessa masun sykähtelyt saattavat tuntua hyvinkin voimakkailta - aivan kuin jokin pomppisi vatsassa. Tätä ei kannata säikähtää, sillä se on normaalia.

Mikäli pomppimiseen liikkyy kipuilua niin kannattaa kääntyä lekurin puoleen - kyseessä voi olla esim. ärtynyt paksusuoli.

Ongelma

Mullakin on ollut vaikeuksia:

Juotuani palautusjuoman alavatsan seudulla alkaa tuntua outoa painetta, joka kuitenkin häviää aamuun mennessä. Olen kuitenkin lakanoista huomannut että öisin hikoilen ilmeisesti lantion kohdalta aika paljon. Mikä voisi olla kyseessä?
:rolleyes:

Originally posted by zeoy
Olen kyllä jo pitkään ollut sitä mieltä että kreatiini-pakkausten kylkeen tulisi liittää teksti:

Varoitus! Liiallinen käyttö saattaa aiheuttaa sisäelinten pomppimista.

Tää on kyllä paras juttusarja, mitä olen tältä palstalta lukenut!!:lol2:

Originally posted by vin diesel
ja todella hankala saada unta ,jos illalla pomppii. ajattelin että onko tämä vain sattumaa,mutta myöhemmillä kuureilla sama juttu,lopetin heti käytön ,kun huomasin sen,ja 4 päivän sisällä pomppiminen loppui.

:lol2:
Tuli vaan vielä mieleen, että oletko tehnyt raskaustestin?

Re: Re: kreatiinin vaietut haitat

Originally posted by arpo
:lol2:
Tuli vaan vielä mieleen, että oletko tehnyt raskaustestin?

:lol2: Tulee lapsesta aikamoinen kippari-kalle, kreatiini virtaa suonissa :lol2:

Tämä oli ainoa lyhyehköksi jäänyt threadi jonka vanhentuneesta kreasta löysin, kellään tähän uutta lisättävää? Kohdallani on kyseessä puolisen vuotta vanhaksi mennyt Fastin purkki, avattu. Uskaltamisesta ei ole kyse, ei se tavara mihinkään pilaannu, vaan kyselisin lähinnä tehosta. Onko kokemusta miten vanhentunut kreatiini toimii ja onko vaikutus heikentynyt käyttöajan umpeuduttua? Kellää kokemusta? Mihin tuo vanheneminen perustuisi, tai mitä tuotteelle tapahtuisi ajan saatossa?

mitähelvettiä, onko fastin kreassa joku parasta ennen -päiväys, en ole itse pahemmin nähnyt/katsonutkaan :) voisi melkein katsoa, miten vanhaa oma kreani on :D

Re: Tietoa Kreatiinista

Originally posted by harripotter
4. Kreatiinia ei imeydy kuinka paljon tahansa kerralla=> annokset 4-8g kerta-annoksiin esim. gainerin/aterian kanssa päivisin, glutamiinin ja palautusjuoman kanssa reenin jälkeen.

Eli olisko tankkausvaiheessa nyt hyvä ottaa 4*5g päivässä tota kreaa? Aamupalalla ja palautusjuomassa siis ainakin, mutta entäs kaks muuta satsia? Välipalalla ennen treeniä ja iltapalalla ennen nukkumaan menoa?
Sitten ylläpito -vaiheessa varmaankin vain 5g aamulla ja 5g palautusjuomassa?
Mitäs juttu toi muuten on, kun joku tossa mainitsi, että kreatiini mahdollisimman kaukana ateriasta?

Perhana kun tuntuu, että menee pää vaan enemmän sekasin mitä enemmän näitä juttuja kreasta lukee:wall: mutta kaipa minäkin tästä nyt jotain saan aikaseksi..

Re: Re: Tietoa Kreatiinista

Originally posted by Aivovaurio
Perhana kun tuntuu, että menee pää vaan enemmän sekasin mitä enemmän näitä juttuja kreasta lukee:wall: mutta kaipa minäkin tästä nyt jotain saan aikaseksi..
Keskity enemmän tekemiseen ja vähemmän miettimiseen :) Ei se nyt niin grammatarkkaa ole, minä heitän palautusjuomaan kukkuran teelusikallisen ja jos haluaa tankata niin eka viikolla toinen lusikallinen aamulla.

onko kreatiini pakko sekoittaa aina nesteeseen? eikö esim. raejuusto olis sopiva? ei muuten mutta ku menee maha sekasin ku iskee kreatiinia maidossa tai vedessä :urjo:

Miksei, itse heitän kreatiinin lusikalla suuhun ja mehua tai vettä päälle. Kreatiinihan ei maistu juuri millekkään.

Mulla on nyt tankkausvaihe menossa, enkä oikein oo varma, missä vaiheessa päivää kannattais krea ottaa. Otan 4x5g päivässä dextron kanssa. Neuvoja, kiitos.

Heps!

Jäi vielä päähän askarruttamaan kysymys, että mitenkäs kreatiinin imeytyminen onnistuu, kun elimistöön ei voi tankata hiilareita, että tulisi insuliinipiikki (esim. dekstroosista)?

-- Juffe

Back
Ylös Bottom