Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Itsekin olen huomannut että se suurin vaikuttaja krean tehoon löytyy tuolta korvien välistä ;) . Eikä se krea nyt millekään maistu, itselläni on vaikuttaja aineena vesilasissa krean lisäksi myös yleensä dekstroosi (rypälesokeri), joka imeyttää krean paremmin, se tosin kylläkään ei ole mitään ihan herkkua. Noh tästäkin voidaan olla kyllä montaa eri mieltä.

Kuinkas kauan, noin suurinpiirtein tuo elimistö pitää nuo kreatiinit sisällään tankkauksen jälkeen? Viikkoja? Kuukausia? Meinaan juuri että kuinkas kauan nuo kreatiinivarastot pysyvät täysinäisinä?

Originally posted by Evil sealman
itselläni on vaikuttaja aineena vesilasissa krean lisäksi myös yleensä dekstroosi (rypälesokeri), joka imeyttää krean paremmin

Ei toi lusikallinen dekstroosia sen kanssa tainnu vaikuttaa imeytymiseen ollenkaan. Tosta tosin löytyy paremmin asiaa kun vähän selailet boardia. Jostain tuollaisesta täällä aikanaan oli kuitenkin puhetta.

Eiköhän toi dextroosi juttukin oo vähän sillain että kukaan ei tunnu oikeesti tietävän auttaako se mitään ton kreatiinin kanssa.

Ite otan 1/2 desiä sitä... luulis että riittää :)

Ei tarvitse tankata. Tankkaaminen on muutenkin turhaa, koska varastot saa täyteen normaalillakin annoksella. Kuitenkin ilman tankkausta kestää hiukan kauemmin ennen kuin varastot on täynnä. Lopputulos on sama 25-30 pv. kohdalla.
Annostus 5-10g/kerran päivässä

Muistelisin Nahka, että käytit maltoakin aika runsain määrin. Mitenkäs sinä pidät rasvasi alhaalla? Ei vain tartu läskiä varteen vai? Itsellä ei tulisi meinaan mieleenkään tollanen dekstroosi pläjäys. :)

Originally posted by narri
jooh..pitää tuota krean puolittamista kokeilla..mitenkäs olette sen ottanut? aamulla ensimmäinen ja toinen illalla treenin jälkeen?

Esimerkiksi näin. Yleensä otan kyllä kerralla kun en ota kun sen 5 grammaa, mutta joskus on kokeiltu suurempiakin määriä (en oo nähny siitä mitään vastaavaa hyötyä) ja silloin otin aamulla sen 5 grammaa ja toisen 5 grammaa palautusjuomassa...

Originally posted by kvi
Muistelisin Nahka, että käytit maltoakin aika runsain määrin. Mitenkäs sinä pidät rasvasi alhaalla? Ei vain tartu läskiä varteen vai? Itsellä ei tulisi meinaan mieleenkään tollanen dekstroosi pläjäys. :)

Syön paljon ja palautusjuomasta tulee ~50-70g maltoa. Muuten en syö maltoa erikseen tällähetkellä. Vain lisäproteiini iltaisin, crea+dextroosi ja glutamiini :)

Tarttuuhan sitä läskiä, mutta toistaseksi sitä ei ole juuri nimeksikään. Ja eipä pieni maha mua itteeni ainakaan haittaa. Keväällä sitten vähän vähennetään päivittäisten hiilareitten määrää. :haart:

tää on ehkä vähä off topic mut liittyykö kreatiini jotenkii lihoamisee tai aiheuttaako se sitä?? luin tuolt muista aiemmista keskusteluista ja sain sellasen käsityksen..voi olla et oon pahasti meätssä ??

Originally posted by raggi
tää on ehkä vähä off topic mut liittyykö kreatiini jotenkii lihoamisee tai aiheuttaako se sitä?? luin tuolt muista aiemmista keskusteluista ja sain sellasen käsityksen..voi olla et oon pahasti meätssä ??

Ei se lihota, paino tosin saattaa nousta muutaman kilon kun se kerää nestettä lihaksiin.

Ostin vähän aikaa sit tota kreatiinia mut käyttö on vie vähän epäselvää.. pitääkö sitä ottaa joka päivä yhden kerran vaikka 5g? Oon ottanu nyt sen treenipäivinä palautusjuoman yhteydessä ja muina päivinä joskus illalla vaan.. ja mitä se meinaa kun jotkut sanoo et kannattaa aluks tankata sitä enemmän tai jotain?

Eli ostin tässä pari päivää sitten FAST:in kreatiinia. Olen todella sekaisin tästä kreatiinin käytöstä. Eli kuinka usein minun tulisi ottaa kreatiinia, kuinka suuria annoksia ja miten tapahtuu tämä alun "tankkaus" vaihe? Ja sitten vielä kuinka kauan olisi hyvä pitää taukoa käytöstä ja koska?
Monta kysymystä mutta jos viitsisitte vastata vaikka osaankin olis todella paljon apua :)

Käytin kyl searchia ja FAQ:ta mutta vastaukset oli kovin sekavia ja hajanaisia.

Joka päivä 5-10g, 5g kerralla. Dekstroosi parantaa imeytymistä ja maksaakin vain muutaman euron kilolta (suosittelen).
Tankkausvaiheessa 20g päivässä viiden gramman erissä viikon ajan.
Hmm, tauoista en tiedä.. olikos se n. neljän kuukauden välein pari viikkoa?

Suosittelen seuraavanlaista käytäntöä;
Tankkaa viikon verran 20g/päivä, neljässä osassa päivänmittaan. Sen jälkeen 9 viikkoa ylläpitoa 5g/päivä. Sitten menet offille vähintään kuukaudeksi.

Tai alat vaan kiskoo purkista 5-10 g päivässä. Palautusjuomassa treenipäivänä ja välipäivänä aamulla. Eikä mitään taukoja.

Back
Ylös Bottom