Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Ei mulla ainakaa naama turpoa, mutta kyllä koko kroppa hieman "turpoaa" ja sen huomaa lähinnä siitä, kun aikaisemmin kireät t-paidat alkaa olemaan vähän liian kireitä :S

Onko latausjakso miten tärkeä? Menee vähän turhan sekaisin maha niin voiko vaan suosiolla ottaa sen 5g joka aamu ilman latausta, kreatiini monohydratea siis löytyy? Mitä hyötyä tuosta latausjaksosta muuten on?

Itse aloitin kreatiinin kiskomisen (FAST) kuukausi takaperin, treenejä tuohon väliin ei ole ehtinyt tulla kuin ehkä 6 kpl mutta paino on noussut 72kg -> 77kg, siis kuukaudessa. Treeni tuskin on noin hyvin mennyt perille eikä sitä joulukinkkuakaan nyt ihan noin paljoa tullut syötyä..

Muutaman toiston lisää sai sarjoihin, 8->10 jne. Ja paidat kiristäää..

Joskus jää päivä välistä mutta seuraavana päivänä tupla-annos ja tuntuu toimivan :wtf:

Paljonko kreatiinia voi imeytyä kerralla? Rupesin vaan miettimään, että eihän tämä ole ihan tyhmää ottaa 10g kreatiinia kahta kertaa päivässä sen 5g*4 sijaan, kun kerran mitään mahavaivojakaan ei tule. Ois kiva jos jollain ois jotain muutakin ku mututietoa.

^Luulen että tohon on aika vaikee löytää vastausta, onko latausjakso menossa vai minkä takia vedät 20g/pv?

Ja oma kysymys, kerääkö 10g/pv enemmän nestettä kroppaan kuin 5g/pv ja auttaako säilyttämään niitä miinuskaloreilla ollessa?

Mitenkäs kun ostin eilen Fast Reco2 ensimmäistä kertaa ja tässä ei näytä olevan lainkaan kreatiinia. Olen ennen vetänyt vain massanlisääjää ja nyt olisi tarkoitus hankkia se kalorimäärä kunnon ravinnosta. Protskua, hiilareita ja kunnon rasvaa tulee tarpeeksi nykyisestä ruokavaliostani ja mitenkäs palautusjuomat yleensä ovat tuon lihaskasvun kanssa ilman kreatiinia kun ei ole kokemusta. Lihasmassaa olisi kuitenkin tarkoitus hankkia luiden päälle :puntti:

Mitenkäs kun ostin eilen Fast Reco2 ensimmäistä kertaa ja tässä ei näytä olevan lainkaan kreatiinia.

No jos vaikka ostat erikseen sen kreatiinin jos sillä jotain teet. Kannattaa vähän lukea mitä se edes on, jotenkin viestistäs saa sen kuvan että vedät vaan jotain jauhoa kun kaikki muutkin etkä tajua mitä ne edes on...

kyl net muut jutut (treeni,lepo,ravinto) ihmisillä kannattis ensin laittaa kuntoon entäkö miettiä vitutuksissa mihin jauhoon laittaa net vähät rahansa ja ilman niitä ei tietenkään vaikuta edes harkita salille menemistä.. son tämä nyky muoti tällästä :dance2:

:face: Ota vaikka lihapullia jos nälkä on. Treenin jälkeinen proteiini ei ole mikään taikakalu jolla lihakset kasvavat. Keskity kokonaisuuteen, kalori ja makro tarpeisiisi.

Mulla seurataan lääkkeitten käytön takia veriarvoja nyt alkuun muutaman viikon välein. Verikokeissa kreatiniini-arvot oli koholla, eli ensimmäisellä kerralla 101 ja nyt toisella 102 (pitäis olla 60-100). Voiko johtua kreatiinin käytöstä? En oo käyttänyt sen enempää kreatiinia vuodenvaihteen jälkeen (loppuvuodesta otin hiukan aikaa), mut treenibuusterina oon alottanu mass pumpin, jossa siis on myös kreatiinia hiukan mukana. Sen verran ymmärsin lukemastani, et kreatiini muuttuu kreatiniiniksi ja munuaiset sit puhdistaa parhaansa mukaan kreatiniinia verestä. Helposti ainakin luulis, että enemmän kreatiinia -> enemmän kreatiniinia -> enemmän töitä munuaisille -> pääsee helpommin hiukan ylimäärästä läpi. Hoitaja vaan sanoi tänään, että jos se nousee jonnekin 110 tienoille ni pitää lopettaa lääkkeen käyttö. Ei ollut kuullutkaan mistään kreatiinimonohydraatista, kun koitin asiaa häneltä tiedustella. Kirjotti kyllä paperille ylös ton nimen ja ilmeisesti selvittää. Lupasin käsi sydämellä välttää kreatiinin ottamista jatkossa.

Kokemuksia tästä?

Itsellä on munuais arvot ollut koko ajan hieman keskimääräistä korkeammat. Kysyin johtuuko kreatiinista, ei kuulema mitään tekemistä munuais arvojen kanssa lääkärin mukaan. Nousseisiin arvoihinn syynä vissiin ollut liika kuivuminen eli liian vähän neesteitä tullut juotua.

Back
Ylös Bottom