Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Ja sitten toinen kysymys, kun mulla ei taho toi krea sekottua kunnolla mihinkään nesteeseen, niin voiko esim. heittää sen teelusikallisen suuhun ja perään lasillisen vaikka vettä tms?

Kanttee keittää sekaan esim. puuroon tai riisiin tai sekottaa johokin lämpimään.

Nonniin....
Ajattelin ostaa tällästä: http://www.***************/5/fi/artiklar/creatine-complete-extreme-500-g

Elikkä jos käytän tätä vaikka 5 viikkoa niin teenkö niin että otan ihan joka aamu 1 annoksen ja aina ennen treeniä 1 annoksen, aamulla otan annoksen vaikka ei ole treeniä (7 kertaa viikossa)?
Siis aloittaisin tämän ottamisen ihan suoraan näin?

Ja kelpaako tämä 15-vuotiaalle (tuossa on kaikkee muuta kun kreatiinia mielestäni)?

tätä on varmaan kysytty jo mutta en löytänyt mitään sivua....

Tässä nyt toista kertaa kreatiinin käyttöä aloittelen ja ensimmäisellä kerralla parikuukautta sitten heittelin naamariin ilman latausjaksoa sellaset 5-10g päivässä joku 4 viikona ajan. Ehkä hieman voimatasot ja sarjakestävyys nousivat, vaikea sanoa kun tässä parin vuoden tauon jälkeen jälleen salia alottelen niin muutenkin tuo edistyminen alussa selvää. Mitään sivuvaikutuksia en sillon huomannut

Noh pidin muutaman viikon taukoa ja nyt sitten latausjakson kanssa (5 päivää 15g/päivä) olen aloittanut uudestaan. En nyt 100% varma voi olla, että johtui kreatiinista mutta latausjakson aikana tuntui pieni epämukava kutina kielenpäässä ja huulissa, ikäänkuin janon tunne mutta ei aivan. Koitin tuota tunnetta hillitä tietenkin juomalla vettä normaalia enemmän (+ vielä sen mitä nyt kuumilla keleillä joutuu juomaan). Paino nousi sellasen pari kiloa mitä ei mielestäni yhtä selvästi ekan satsin aikana tapahtunut. Nyt pari päivää takana 5g/päivä annoksella ja tuo "kielen kutina" on selvästi lievempi mutta tuntuu edelleen hieman. Reenit ovat kulkeneet viimepäivinä aika väsyneesti (ehkä johtuen helteistä), mutta nyt tänään tuntui hyvältä, hiki virtasi, mutta virtaa oli silti. Tiedä sitten johtuuko Kreatiinista, vaiko olisiko kulkenut muutenkin, vaikeaa sanoa...

Jos ja kun on latausjaksolla niin pitääkö lepopäivinäkin ottaa se 5g x4 päivän mittaan?

Ja sitten toinen kysymys, kun mulla ei taho toi krea sekottua kunnolla mihinkään nesteeseen, niin voiko esim. heittää sen teelusikallisen suuhun ja perään lasillisen vaikka vettä tms?

:david:

Itse olen parhaaksi kokenut hiilihappoiset juomat. Vissyvesi on parhaasta päästä. Sekoittuu krea hyvin!

Kyllä tuokin toimii ihan hyvin, välillä tulee itsekin kyseistä metodia käytettyä jos ei jaksa alkaa sekoittelemaan mihinkään. Siellähän ne vatsalaukussa kuitenkin sekoittuvat.

ei jaksa lukee koko threadia mutta tuskin ketää kyselly eli tarvisin faktaa siitä että kun mulla todettiin c hepatiitti mutta se ei ole aktiivinen tällä hetkellä eli ei ole tarttuva nii uskaltaako sitä käyttää kreaa...maksaarvot oli hyvät viellä kolme kuukautta sitten...oisi todella mahtavaa jos jollain olisi tästä asiasta faktaa :))

Uskaltaa. Kreatiini on hyvä lisäravinne, josta ei kyllä juuri mitään haittoja tule. Itselläni ei taida tulla mitään. Sen sijaan, ehkä vähän voima saattanee lisääntyä. Kun kyseessä ei kuitenkaan ole elimistöä rasittava lääkeaine, eli ota vain mukaan kreatiini, jos haluat.

Voisko joku kertoa että mitä vittua?

Kun reenaan kreatiinin ja heraproteiinin kanssa samaan aikaan tulee heti salipumpin jälkeen hirveet oksennukset.

Jos käytän yksistään jompaakumpaa niin ei tuu...

Mitään allergioita kumpaankaan ei ole.

Kellään samantapaisia ongelmia?

Reakoiko nää aineet jotenkin keskenään vai häh?

Mulla samankaltainen ongelma tosin ei kirjottamasi perusteella yhtä paha. Pelkkää heraa ja kreaa blandaamalla saa itellensä yökön olon mutta sitten taas kun pistää sekaan hiilaria niin ei tätä iloista efektiä esiinny

Ensinnäkin siihen kumoaako kofeiini kreatiinin tehoa, niin kyllä kumoaa. Tämä ei tapahdu imeytymisen, eikä lihaksiin kuljettamisen kautta. Sellainen ominaisuus kuin relaxation time(mikä lienee suomeksi) on tärkeä. Mitä lyhempi se on, sitä nopeammin voidaan supistuminen uusia. Kreatiini lyhentää tuota aikaa, eli suorituskyky paranee ja kofeiini pitentää sitä, eli kumoaa kreatiinin vaikutusta.

Tiedän että nämät ovat useimmille liian raskaita luettavaksi, mutta tässä on kattavasti selitetty asiaa.

http://jap.physiology.org/cgi/content/full/92/2/513

Tämä oli tuossa yhdessä 5 vuotta vanhassa Krea+kofe threadissa ja tästä tulikin mieleen että jos kofeiinilla on negatiivinen vaikutus lihaksen supistumiseen niin miksi jotkut vetelee sitten kofeiini tabletteja ennen treeniä ja jos en nyt väärin ole ymmärtänyt niin näitä tabujahan taitaa vetää ihan ammattilaisetkin.

Kannattaako tuota creatiiniä kiskoa naamaa ennen vai jälkeen treenejä vai sekä että.Vai olisiko parempi vetää tankkaamalla,kun nyt olen vetänyt kreaa vain treenien jälkeen palkkarissa semmoset 1,5 tl.

Nyt on seitsemäs eli viimeinen viikko kreatiinin latausta menossa ja ajattelin kysyä, että voinko tän viimeisen vkl: n tankata 20g nyt tänään ja huomenna, koska pussissa on vielä hiukan ja en haluaisi tollaisia pussin jämiä alkaa säästelemään?

Kuules pooli, finnmaxin pussissa :Dmutta joo tän viikon jälkeen pitäisi siis pitää se 5viikon tauko(pussin mukaan).

Omalla kohdalla 2-3 viikon tauko pari kertaa vuodessa ennen verikokeita (ettei synny väärää positiivista tulosta) on riittänyt. Kreatiinia olen käyttänyt vuodesta 1994 alkaen. Kun nykyään jauho on halpaa kuin saippua ja yhtä puhdasta (ennen näiden puhtaus oli luokkaa lattiapöly ja teho sen mukainen) niin ilman tankkauksia olen käyttänyt ympäri vuoden. Annostus semmonen reilu 5 grammaa palkkarissa. Taukojen aikana paino putoaa sen 2-3 kg. Muita hyötyjä/haittoja en ole enää huomannut.

Oon käyttäny nyt fastin kreatiinia ja hyvin toimii, Nyt ajattelin tilata "mass creatine 1kg" kun tilaan sieltä tavaraa... (on halpaa) Voiko tota käyttää samanlailla kuin fastin? Onko noissa mitään sellasia eroja, että ei voisi ottaa? Siis latausjakso 5 päivää 20g päivässä ja sitten ylläpitojakso 5g päivässä?

Back
Ylös Bottom