Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Joskus otin suunnilleen puoli vuotta vanhaa kreaa, ja vatsa tuli armottoman kipeäksi. En suosittele, varsinkaan, kun krea on suht halpaa tavaraa.

Olen jostain kuullut, että kahvin juonti kumoaa kreatiinin vaikutusta. Pitääkö paikkaansa?

Kahvi poistaa nesteitä, kun taasen kreatiinimonohydraatti kerää niitä.

kahvin juonnilla ei pitäisi olla merkittävää vaikutusta jos vain huolehtii siitä että juo tarpeeksi vettä

elasto, kyllä se oli vitsi. Kreatiini-, penkki- ja rahkanmaustamistredejä on ihan tarpeeks :D

eikös se ole tuon kahvin kofeiini mikä vähentää kreatiinin imeytymistä...eli ei kahvia hetkeen jos on ottanu kreatiinia... :thumbs:

Nimenomaan, kofeiini huonontaa kreatiinin imeytymistä lihaksiin. :curs: Kahvilalli on siis tänään taas huonolla päällä kun pitää noita imeytymisiä miettiä kokoajan. :wall:

Koitin silmäillä vanhoja ketjuja, mutta tälläistä ei osunut silmään, vaikka paljon kreatiinista onkin puhetta. Ostin kuun alussa verkkokaupasta kokeilumielessä FASTin Creatine paketin ja käyttöohje oli se tavallinen että alkuun 20g latausjakso ja sitten 5g/päivä. No, ekana päivänä latausjakson aikana otin illalla kolmatta 5 gramman lusikallista kun tuli aika välittömästi helvetin huono olo. Pidättelin ensin oksennusta aikani, mutta olo parani vasta kun masu oli täysin tyhjentynyt. Epäilin että olikohan kreatiinilla osuutta asiaan vai olikohan syyllinen vaan jokin muu päivän ruoka. Olin pari päivää vähän heikkona ja ajattelin että kokeilen kreatiinia uudestaan vasta kun olen varmasti tervehtynyt, jotta näkee aiheuttiko se tuon reaktion.

Suunnilleen viikkoa myöhemmin kokeilin yhtä 5g annosta mehun kanssa ja eipä siinä mitään. Vähän ehkä paranoidina kuulostelin kaikkia mahan mourasuja, mutta ei tullut fyysistä pahoinvointia. En kuitenkaan lähtenyt kokeilemaan 20g latausta uudestaan. Nyt pari päivää sitten otin illalla yhden 5g annoksen veden kanssa ja viiden minuutin päästä olin vessassa oksentamassa. Fyysinen pahoinvointi loppui heti kun olin tyhjännyt vähän vatsaa.

Onko kenelläkään muulla ollut samanlaisia kokemuksia kreatiinista?
Onko se sitten vaan että mun kroppa ei aineesta pidä? Proteiinipatukoita lukuunottamatta en käytä mitään lisäravinteita, enkä myöskään normaalisti voi oikein ikinä pahoin. Kuntoilu ja lihasmassan tavoittelu on alkutekijöissään.

Aiheuttaako kreatiinin käyttö lisääntynyttä virtsaamisen tarvetta? Ja huom. Selvästi lisääntynyttä.
Varsinkin tankkausjakso?

Kyllä itse huomasin tankkausjaksolla että selvästi useammin joutui vessassa käymään. Nyt kun vedän sen 5-10g päivässä niin kusemis tarve on palautunut normaaliksi.

Onko kreatiinin kaytöstä haittaa munuaisille? onko jollain kokemusta? että jos käyttää kreaa niin meneekö munuaisarvot koholle?:nolo: :nolo: :wall: :eek:

Tyhjään vatsaan jos oon suurempia annoksia >10g ottanut, niin kyllä aika pian tulee hieman pahoinvoiva olo. Hyväksi havaittuja seikkoja on, että ottaa esimerkiksi ruuan kanssa tai yrittää jakaa pienempiin osiin. Ei tuo kauhean harvinaista ole, että jonkin sortin pahoinvointireaktioita kreatiini aiheuttaa.

Jos et ota kreatiinia hiilihydraatin kanssa (esim. se mehu), niin se voi aiheuttaa pahoinvointia.

Näin tavallisen kreatiinimonohydraatin kanssa, näillä uudemmilla kreatiinin muodoilla, kuten esimerkiksi kre-alkalynilla ja di-kreatiinimalaatilla en ole huomannut samaa ilmiötä.

mullakin tulee paha olo jos tyhjään mahaan ottaa ja vetää pakin kunnolla sekaisin :curs: ...mut tuhdin aterian jälkeen kun vetäsee naamaan niin ei tunnu missään :rock:

Mitä helvettiä? en löytäny mun edellisestä viestistä sitä EDIT juttua, noh kumminkin. Jos vetää vaikka purkin kreaa ja sit lopettaa, niin laskeeko tulokset? jos vaikka krean avulla olisi tullut 10kg lisää maximi voimaan niin "häviääkö" se kun lopettaa krean käytön?
Edit: kyllä tässä viestissä on toi "EDIT" mutta ei edellisessä =)

Näin tavallisen kreatiinimonohydraatin kanssa, näillä uudemmilla kreatiinin muodoilla, kuten esimerkiksi kre-alkalynilla ja di-kreatiinimalaatilla en ole huomannut samaa ilmiötä.
[provo]Ei kai, kun niillä ei ole huomattavissa oikein mitään muutakaan ilmiötä.[/provo]

Back
Ylös Bottom