Kreatiini, monohydraatti ja pyruvaatti vielä kerran

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skuge
  • Aloitettu Aloitettu
erkjetter sanoi:
herra tohtori on hyvä ja perustelee tämän väittämän.

Tohtori Harry päättelee:

1. Kreatiini nostaa lihassolun sisäistä nestemäärää ~2%.

2. Lihasmassa*1.02

Eli yks vitun sama paljon sillä tulee painoa. Arviolta +/- 0-6kg. Riippuen miten syöt ja juot. ;)

(Virhemarginaali +/- 2%)

Loistavasti perusteltu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saisiko joku jostain käsiinsä tuon tutkimuksen eri kreatiini versioiden imeytymisestä. Anssi? Hulmi?

"R. Harris, Bioavailability of Creatine Monohydrate, Creatine Citrate and
Creatine Pyruvate, Research Report, 2002."

Fatso sanoi:
Saisiko joku jostain käsiinsä tuon tutkimuksen eri kreatiini versioiden imeytymisestä. Anssi? Hulmi?

"R. Harris, Bioavailability of Creatine Monohydrate, Creatine Citrate and
Creatine Pyruvate, Research Report, 2002."

Joku kaupallinen "tutkimus" hyvin todennäköisesti. Kreatiinipyruvaatin eduista monohydraattiin nähden ei ole vertaisarvioitua tutkimustietoa.

Edit: Kreatiinimonohydraatin ja kreatiinipyruvaatin erosta löytyy yksi mielenkiintoinen in vitro tutkimus. Tämän tutkimuksen mukaan kreatiini monohydraattimuodossa lisää lihaksen satelliittisolujen jakaantumista ja erilaistumista, kreatiinipyruvaatilla tätä vaikutusta ei ole. Tässä voi olla yksi mekanismi, jolla kreatiinimonohydraatin positiivinen vaikutus lihasmassaan osittain selittyy.

Krea

Isellä ainakin pyruvaatti on toiminut paremmin. En tosin tiedä johtuuko tä siitä, että söin sitä n. 20g:D päivään muutaman kuukauden ajan ja oli kyllä nassu turvoksissa. Enemmän mulla paino nousi pyuvaatilla kuin monohydraailla:rock:

Kreamonoa ja pyrua on verrattu jyväskylässäkin parin tyypin yhteisen kandityön muodossa, mutta sitä ei ole julkaistu. Itse olin koehenkilönä ja yllättäen plaseboryhmässä. Muistaakseni mitään ihmeellistä eroa noiden väliltä ei löydetty.

Mniska sanoi:
reilu 3 kk syksyllä vetelin kreaa, tosin max 5g/päivä ja treenipäivänä otin krean palkkarista. kun lopetin krean paino putosi kuukauden aikana 3kg, tosin oli sairastelua, ruokailu hiukan vähäistä ja treeniä aika vähän.
fastin monoa käytin.
ehkäpä painoa saattoi tulla lisää 1-2kg, tiedä sitten tarkkaan!?!?

tuolloin kun alotin krean ottamisen huomasin alussa parina yönä, että suuta kuivasi. reilu vko sitten aloitin taas ja oli suun kuivumista yöllä taas.
5g/päivä olen ottanut, eli en aloita tankkausjaksoa vaan tolla samalla määrällä vetelen kokoajan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom