Kreatiinia olen käyttänyt kausittain vuodesta 99 alkaen, merkkejä ainakin Weider, Wrange, Mega Pro ja Fast. Kratiinia olen ottanut malton ja dextroosin kanssa sekä pelkkään veteen sekoitettuna.
Sivuvaikutukset ovat olleet aina samat:
-älytön kusihätä. yöllä olen käynyt parhaimmillaan 4 kertaa kusella
-pääkipu. esiintyy vain tankkausvaiheessa. jos alotan ottaan kreatiinia ja otan ensimmäiset 5 päivää kreatiinia 20 g/päivä, pää on kipeä 2-3 ensimmäistä päivää.
-unettomuus ja ruokahalun pienentyminen. sama kuin edellä, vain tankkausvaiheessa
-nesteen kertyminen. paino ei nouse useita kiloja, mutta nestettä kertyy selvästi. lihakset näyttävät koko ajan vähän turvonneilta ja lihaserottuvuus on huonompi. nesteen kertymisen huomaa esim. seuraavalla tavalla: painaa sormella keskelle otsaa. ihon alla tuntuu selvästi nestettä, tulee ns. krea-otta(kaverin nimitys)
Jatkuva kusihätä ei voi millään johtua siitä, että nestettä joisi selvästi enemmän kuin normaalisti. Saman vaikutuksen olen huomannut termogeeneillä, mutta ne eivät vaikuta yhtä paljon. Tuntuu siltä, että kreatiini jostakin syystä nopeuttaisi aineenvaihduntaa tai lisäisi virtsan eritystä ainakin minulla. Kreatiinia ja termogeenejä en ole ottanut koskaan yhtä aikaa, enkä ole juonut kahvia tippaakaan 5,5 vuoteen. Ja mitään muutakaan piristävää ainetta en ole käyttänyt kreatiinin kanssa yhtä aikaa.
Jotain positiivistakin olen huomannut. Tulokset paranevat, ainakin vähän. Reenit kulkevat parhaiten seuraavalla viikolla kreatiinin lopettamisen jälkeen.
Älkää vaan väittäkö, että kaikki on placeboa
Kesällä alan testaileen taas, katotaan jatkuuko samaan malliin.