Kreatiini kusettaa.. =/

Ikä
42
Tällänen aika "hauska" jutzka...oon käyttäny Twinlabin kreatiinia noin 5 pvä (tankkaus vaihe) enkä oo aiemmin koskaan käyttäny.....no nyt sitten saa ravata kusella ihan koko ajan vaikken juo vettä sen enempää kuin ennenkään!!! Ihan vaan mielenkiinnosta että kuuluuko asiaan toi vessassa ravaaminen?!

Oon kuullu et joillakin menis pakki sekasin mut ei, kusettaa vaan koko ajan...vissiin aineenvaihdunta ainakin pelaa... mites muilla kyseisen aineen käyttäjillä?!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Höpöhöpö. Kreatiini nimenomaan kerää nestettä , ei poista sitä. Täytyy johtua jostain muusta.

Minulla oli joskus sama ongelma, muistaakseni SF Proteinin valmistaman kreatiinin kanssa. Purkin tyhjennyttyä ostin toista merkkiä & vedin samalla dextroosia, jolloin ei kusihätä enää normaalia enemmän vaivannut.

Originally posted by Naru
Minulla oli joskus sama ongelma, muistaakseni SF Proteinin valmistaman kreatiinin kanssa. Purkin tyhjennyttyä ostin toista merkkiä & vedin samalla dextroosia, jolloin ei kusihätä enää normaalia enemmän vaivannut.

Ahaaa....mie käytän samalla Fastin dekstroosia!!! Mietin vuan tässä että johtuuko se siitä ku mulla on tankkaus vaihe päällä eli tulee otettua enemmän päivässä sitä ainetta?!?! Että voikohan ihan huoletta jatkaa vaikka saa ravata vessassa koko ajan....eli toimiikohan se aine ollenkaan kerta sen pitäs KERÄTÄ nestettä elimistöön niinkuin Kraftwerk n sanoi...?!

Heräsin yöllä aina pari kertaa kuselle et kiitä onneas et ei pistä yhtä sekasin kun mulla. Pistää nesteet kiertoon ja säästöön..:D

Oletteko nyt ihan varmoja ettei se kreatiini kuitenkin pistäisi janottamaan normaalia enemmän ja sitä kautta sitten kusihädätkin yltyvät kovemmiksi?

Kreatiini on kreatiiniä ja dextroosi on dextroosia huolimatta siitä millainen tarra purkissa on, eli en todellakaan usko että toinen kreatiini/dextroosi kusettaa ja toinen ei.

Periaatteessa kreatiini kerää nestettä, eli vaikutus on päinvastainen kreatiinin osalta. Jos pitää rampata vessassa niin syitä kannattaa hakea mm siitä, että:

1) Juot huomaamatta enemmän kuin ennen, kreatiini kun kerää nestettä (esim ruokailuiden yhteydessä)
2) Kun kehossa alkaa olla nestettä huomattavasti enemmän kuin normaalisti niin kahvikupilinen tai kaksi voi aiheuttaa suurempaa vessahätää kuin ennen (diureetti)
3) Yms yms, jutut.

Kreatiinin tehoamisen varmaan huomaat parhaiten jos treeneihin tulee se toisto tai pari lisää ja vielä paremmin käyden puntarin kautta. Jos paino siitä kipuaa muutaman päivän aikana pari kiloa niin eiköhän kreatiini potki.

Se miksi kreatiini kusettaa johtuu siitä, että keho pystyy hyödyntämään vain pienen osan nautitusta kreatiinista ja ylimääräinen joudutaa kusemaan pois. Virtsan eritys voi kohota jopa neljänneksen. Tämä rasittaa munuaisia, siksi kannattaakin nauttia enempi nestettä. Koska dextroosi parantaa kreatiinin hyväksikäyttöä se myös auttaa tähän ongelmaan. Tämä kusemis homma ei kuitenkaan poista sitä nesteenkeräämis hommaa.

Originally posted by mtk77
Se miksi kreatiini kusettaa johtuu siitä, että keho pystyy hyödyntämään vain pienen osan nautitusta kreatiinista ja ylimääräinen joudutaa kusemaan pois. Virtsan eritys voi kohota jopa neljänneksen. Tämä rasittaa munuaisia, siksi kannattaakin nauttia enempi nestettä. Koska dextroosi parantaa kreatiinin hyväksikäyttöä se myös auttaa tähän ongelmaan. Tämä kusemis homma ei kuitenkaan poista sitä nesteenkeräämis hommaa.

:confused: Ylimääräinen kreatiini? Niin kai se ylimääräinen jaffakin joudutaan kusemaan pois kun elimistö ei sitä käytä...

Kyllä se mahtaa olla pikemminkin ylimääräinen juotu neste. Ei se neste sinne kehoon voi ilmestyä itsestään, ja vastaavasti nesteen on vähennyttävä jos sitä heitetään kehosta pois...

Dextroosi parantaa periaatteessa imeytymistä aiheuttamalla insuliinipiikin, tosin käytännössä glukoosia/maltodextriiniä joutuu ottaa huomattavia määriä, jotta saataisi konkreettisia vaikutuksia (>40g), erään tutkimuksen olen mm postannut.

Kaikessa yksinkertaisuudessa asiahan vaan on niin, että kreatiini janottaa ja kerää nestettä ja siitä juodusta nesteestä ei kaikki mene talteen vaan ylimääräiset heitetään pönttöön. Huomaamatta voi juoda enemmän kuin ennen. Vastaavasti diureetit saattaa kusettaa hieman enemmän kuin ennen, kuten jo mainitsinkin. Turhaa kai tästä asiasta on tehdä monimutkaisempaa kuin mitä se on...

Originally posted by Puterco
:confused: Ylimääräinen kreatiini? Niin kai se ylimääräinen jaffakin joudutaan kusemaan pois kun elimistö ei sitä käytä...

Kyllä se mahtaa olla pikemminkin ylimääräinen juotu neste. Ei se neste sinne kehoon voi ilmestyä itsestään, ja vastaavasti nesteen on vähennyttävä jos sitä heitetään kehosta pois...

Dextroosi parantaa periaatteessa imeytymistä aiheuttamalla insuliinipiikin, tosin käytännössä glukoosia/maltodextriiniä joutuu ottaa huomattavia määriä, jotta saataisi konkreettisia vaikutuksia (>40g), erään tutkimuksen olen mm postannut.

Kaikessa yksinkertaisuudessa asiahan vaan on niin, että kreatiini janottaa ja kerää nestettä ja siitä juodusta nesteestä ei kaikki mene talteen vaan ylimääräiset heitetään pönttöön. Huomaamatta voi juoda enemmän kuin ennen. Vastaavasti diureetit saattaa kusettaa hieman enemmän kuin ennen, kuten jo mainitsinkin. Turhaa kai tästä asiasta on tehdä monimutkaisempaa kuin mitä se on...

Tässä on tietolähteeni, siinä puhutaan selvästi ylimääräisen kreatiinin poistamisesta.

www.sportsci.org/jour/0001/inbrief.html

vaik en varsinaisesti kreatiini kuureja kokeillu..mut ku on tullu otettuu tuota bull´s recoveryy palautusjuomana..niin olen kyllä itsekin huomannut tämän saman homman et kyllä saa käydä tekemässä tarpeitaan useammin kuin esim..käyttää reco2:sta

Pikkusen off-topic, mutta viitaten esim tähän tutkimukseen www.sportsci.org/jour/0001/inbrief.html niin onko kreatiini sitten haitallista pitkän käytön seurauksena? Esim. 5-10g päivässä niin aiheutuuko siitä haittaa munuaisille, jos jatkuvasti käyttää kyseustä määrää ns. ylläpitoannoksena? Ilmeisesti asia on ainakin lääkäreiden keskuudessa hivenen ristiriitainen, entä täällä? mitä mieltä? Olisi mukavaa pitää munuaiset ehjänä mahd. pitkään!

Originally posted by hermanni
Pikkusen off-topic, mutta viitaten esim tähän tutkimukseen www.sportsci.org/jour/0001/inbrief.html niin onko kreatiini sitten haitallista pitkän käytön seurauksena? Esim. 5-10g päivässä niin aiheutuuko siitä haittaa munuaisille, jos jatkuvasti käyttää kyseustä määrää ns. ylläpitoannoksena? Ilmeisesti asia on ainakin lääkäreiden keskuudessa hivenen ristiriitainen, entä täällä? mitä mieltä? Olisi mukavaa pitää munuaiset ehjänä mahd. pitkään!

itse teen sillain et ostan joka toisen säkin recoveryä ja toisen reco2:sen..olen itsekin kuullut yheältä äijältä..joka kuulemma tietää näistä asioista..et ois toi kreatiinin jatkuva käyttö haitallista munuaisille..:confused:

Originally posted by mik99
itse teen sillain et ostan joka toisen säkin recoveryä ja toisen reco2:sen..olen itsekin kuullut yheältä äijältä..joka kuulemma tietää näistä asioista..et ois toi kreatiinin jatkuva käyttö haitallista munuaisille..:confused:

Toivottavasti ei ole haitallista..:itku:

Originally posted by HaRzA
Toivottavasti ei ole haitallista..

Searchillä löytyy keskusteluja, kreatiini on erittäin tutkittu ja sivuvaikutuksia ei terveillä ihmisillä ole.

Edellämainittu artikkelikin on samaa mieltä. Myös viitteet:

Poortmans JR,_Francaux M (1999). Long-term oral creatine supplementation does not impair renal function in healthy athletes. Medicine and Science in Sports and Exercise 31, 1108-1110
Kuehl K,_Goldberg L, Elliot D. (2000). Re: long-term oral creatine supplementation does not impair renal function in healthy athletes. Medicine and Science in Sports and Exercise 32, 248
Poortmans JR_(2000). Response. Medicine and Science in Sports and Exercise 32, 248-249
For recent reviews of creatine on the Web,_see Incledon (2000) and Kreider (1999). _For a large collection of recent abstracts of research by Kreider et al., all showing no harmful side effects from creatine supplementation.

Originally posted by Puterco
Searchillä löytyy keskusteluja, kreatiini on erittäin tutkittu ja sivuvaikutuksia ei terveillä ihmisillä ole.

Edellämainittu artikkelikin on samaa mieltä. Myös viitteet:

Poortmans JR,_Francaux M (1999). Long-term oral creatine supplementation does not impair renal function in healthy athletes. Medicine and Science in Sports and Exercise 31, 1108-1110
Kuehl K,_Goldberg L, Elliot D. (2000). Re: long-term oral creatine supplementation does not impair renal function in healthy athletes. Medicine and Science in Sports and Exercise 32, 248
Poortmans JR_(2000). Response. Medicine and Science in Sports and Exercise 32, 248-249
For recent reviews of creatine on the Web,_see Incledon (2000) and Kreider (1999). _For a large collection of recent abstracts of research by Kreider et al., all showing no harmful side effects from creatine supplementation.

Hienoa :) Lähenkin tästä juomaan vähän kreatiinia :)

Kreatiinia olen käyttänyt kausittain vuodesta 99 alkaen, merkkejä ainakin Weider, Wrange, Mega Pro ja Fast. Kratiinia olen ottanut malton ja dextroosin kanssa sekä pelkkään veteen sekoitettuna.

Sivuvaikutukset ovat olleet aina samat:
-älytön kusihätä. yöllä olen käynyt parhaimmillaan 4 kertaa kusella
-pääkipu. esiintyy vain tankkausvaiheessa. jos alotan ottaan kreatiinia ja otan ensimmäiset 5 päivää kreatiinia 20 g/päivä, pää on kipeä 2-3 ensimmäistä päivää.
-unettomuus ja ruokahalun pienentyminen. sama kuin edellä, vain tankkausvaiheessa
-nesteen kertyminen. paino ei nouse useita kiloja, mutta nestettä kertyy selvästi. lihakset näyttävät koko ajan vähän turvonneilta ja lihaserottuvuus on huonompi. nesteen kertymisen huomaa esim. seuraavalla tavalla: painaa sormella keskelle otsaa. ihon alla tuntuu selvästi nestettä, tulee ns. krea-otta(kaverin nimitys)

Jatkuva kusihätä ei voi millään johtua siitä, että nestettä joisi selvästi enemmän kuin normaalisti. Saman vaikutuksen olen huomannut termogeeneillä, mutta ne eivät vaikuta yhtä paljon. Tuntuu siltä, että kreatiini jostakin syystä nopeuttaisi aineenvaihduntaa tai lisäisi virtsan eritystä ainakin minulla. Kreatiinia ja termogeenejä en ole ottanut koskaan yhtä aikaa, enkä ole juonut kahvia tippaakaan 5,5 vuoteen. Ja mitään muutakaan piristävää ainetta en ole käyttänyt kreatiinin kanssa yhtä aikaa.

Jotain positiivistakin olen huomannut. Tulokset paranevat, ainakin vähän. Reenit kulkevat parhaiten seuraavalla viikolla kreatiinin lopettamisen jälkeen.

Älkää vaan väittäkö, että kaikki on placeboa :david:

Kesällä alan testaileen taas, katotaan jatkuuko samaan malliin.

mulla oli kans sama homma twinlabin krean kanssa.piti kusella juosta vähän väliä.pulveri toimi muuten tosi hyvin.vessassa piti vaan juosta koko ajan.mistä mahtanee johtua... :confused:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom