Kreatiini kusettaa.. =/

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tätä ei ole varmaankaan tutkimuksissa havaittu, mutta minulla kreatiini aiheuttaa kramppeja, olen ihan varma asiasta, koska olen useita kertoja kreatiini kuurin aikana todennut asian, kun kuurista on taukoa niin oireet katoavat kuukauden sisällä kokonaan. Varsinkin se on kiusallista kun menee nukkumaan, niin unta odotellessa ei voi olla siinä asennossa missä yleensä olen. Annostus on seuraava ensimmäiset seitsemän päivää 30 g, sitten 10 g päivässä. Onko kukaan muu huomannut samaa. Entä onko kellään seuraavan artikkelin vaivaa.

http://www.purepowermag.com/samples/pdf/creatinedanger.pdf

Todennäköisesti krampit aiheuttava tekijä on joku muu, joka toistuu kreatiinikuureillasi. Eli koitapa tarkastella asiaa tarkemmin kreatiinikuureillasi.

Muuan Anssi Manniselta (:david: ) saimme jokin aika sitten tällaisen tietolähteen (tutkimus), joka ei kyllä puolla kreatiinin ja lihaskramppien yhteyttä (eikä ole mikään höpötutkimus, vaikka mies saattaa ollakin :david: :D )

http://www3.baylor.edu/HHPR/ESNL/publications/MCB244-83-88-03.pdf

Olen lukenut sen jutun keho.netissä ja siksi sanoinkin, ettei tästä taida olla tutkimus näyttöä. Minulla ei ole kramppeja käytännöllisesti katsoen ollenkaan kun en käytä kreatiinia, mutta niiden tulon kyllä huomaa selvästi, siksi kysynkin onko muut huomanneet vastaavaa. Siksihän näitä tutkimuksia tehdään, kun urheilijat raportoivat krampeista. Mikähän se muu tekijä voisi olla, vaikea keksiä, mutta onhan se mahdollista.

sanokaa joku jos oon nyt ihan väärässä mut eiks kramppeja tuu jos ei tankannut tarpeeks nestettä...:confused: ennen treeniä
ite olen ainakin huomannut et alkaa jalkoista silloin kramppaamaan jos on neste tankkaus ennen treeniä mennyt pieleen mut kertookoon joku viisaampi..joka tietää tästä asiasta..

Originally posted by mik99
sanokaa joku jos oon nyt ihan väärässä mut eiks kramppeja tuu jos ei tankannut tarpeeks nestettä...:confused: ennen treeniä...

Nyt tuli uni silmään kun ei saa suomen kieltä taipumaan. Mutta kramppeihin osasyy löytyy myös "potassium"in puutteesta, eli kannattaa esim vetää pari banaania päivässä ja katsoa onko vaikutusta. Hakuammuntaa, mutta mahdollista.

millasta määrää oot ottanu päivässä niinä viiden päivän aikana ite painan noin 70kg ja otin 20g per päivä eikä ongelmia tullu paitsi salilla paita tuli hiestä läpimäräksi mutta se johtui antibiootti kuurista. nyt menee hyvin

Originally posted by Puterco
Nyt tuli uni silmään kun ei saa suomen kieltä taipumaan. Mutta kramppeihin osasyy löytyy myös "potassium"in puutteesta, eli kannattaa esim vetää pari banaania päivässä ja katsoa onko vaikutusta. Hakuammuntaa, mutta mahdollista.
Potassium = kalium.

Kramppeihinhan auttaa tunnetusti magnesium (suun kautta nautittuna... ;) )

Voisi ajatella, että vaikka kehossa onkin reilummin (kreatiinin 'tuomaa') nestettä, kramppeja tulee jos magnesiumista on puutetta.

aiika paha....

Mulla loppu kreatiinin käyttö vähäx aikaa ku takapuoli laulaa aina ku oon käyttäny ainetta....kusi hätää ei ole ollut.Outoa....

Mäkin voisin hakuampua. Kun juotte ja kusette enemmän kreakuurilla, niin ravintoaineet, esim juuri tuo magnesium huuhtoutuu pois kehosta jolloin kramppeja ilmenee.

Vain merimies voi tietää kuinka kalja kusettaa

Vain pakkislainen voi tietää kuinka kreatiini kusettaa:worship:

joo oisko se sit tosta kaliumin tai magnessiumin puuttetta..:rolleyes: oiskohan sakkeuksella heittää vähän löylyä..:D

Aloitin juuri äskettäin kreatiinin käytön (Twinlab).
Tankkausjakso on meneillään (5 päivää) ja vessassa tulee ravattua useaan otteeseen. Myös lieviä laksatiivisia oireita (ilmavaivoja) on ilmennyt, mutta eiköhän se tästä... :D

5päivää olen tankannut fastin kreatiiniä ja eilen oli maha kyllä niin sekasin jotta... aamulla vielä paskatti ja väänsi mahassa normaalia enemmän :( . Kusettaankin se on laittanu jonkin verran mut ei nyt ihan kauheesti ehkä parit kuset enemmän päivässä kun normaalisti. 25g/päivä otin tankkauksessa 3:messa osassa. Veikkaan et oli vähän liikaa mun kokoselleni ;) (67kg)

Pistän tän kysymyksen nyt tähän ketjuun . Eli , onko järkeä käyttää kreatiinia treenin aikana ? Jos laittaa tankkausjaksolla siitä 20 grammasta mitä otetaan päivässä 5 grammaa veteen jota sitten hörppii siinä treenin aikana .

Originally posted by SirVili
Mäkin voisin hakuampua. Kun juotte ja kusette enemmän kreakuurilla, niin ravintoaineet, esim juuri tuo magnesium huuhtoutuu pois kehosta jolloin kramppeja ilmenee.

Näin todennäköisesti. Juo enemmän ja aineenvaihdunta nopeutuu ---> hikoaa enemmän ---> enemmän mineraaleja ja hivenaineita häviää hien mukana siis koita vetää jotain multisuperhypermineraalivalmisteita.

1996 keväällä ostin ensimmäisen kerran kreatiiniä ja oli tosi halpaa(200mk/100g),kun piti saada eräisiin kisoihin potkua.
No sitten asiaan:Kreatiinin mukana sain jonkun kopion Ruotsalaisten? tekijöitten tutkimuksesta,jonka mukaan pitäsi jokaista kreatiinigrammaa kohden nauttia 1dl! haaleeta vettä.
Eli tankkauvaiheessa(mihin taisi jäädä silloinen "kuuri") otin 36 gr kreatiinia ja 3,6 l haaleeta vettä. Hyi HELV...
:jahas:

noh ku sain tankattua 20g/day 5päivää... alotin sen ylläpito jakson ja nyt jonkun viikon ottanu 5g/päivä nii ruvennu tuleen maha vähän kipeeksi lähinnä semmosta ilmavaivan tuntusta kipua ja pieruakin irtoo kyllä kauheesti... ihme kun tankkaus vaiheessa ei ollut mahakipuja vaikka otin 2x10mg päiväs... tosin sillon oli niitä ilmavaivoja emt... mut kuitenkin ei enää maha kestä 2viikon käytön jälkeen oikein (fast) :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom