kreatiini & kahvi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jag ska
  • Aloitettu Aloitettu
Kahvin sanotaan heikentävän kratiinin tehoa, tai jopa kokonaan kumoavan sen? Onko kenelläkään henkilökohtaisia kokemuksia asiasta, tai enempää tietoa? kuten aiheuttaako tämän juuri kahvin kofeiini, vaiko jokin muu aine?

Tästä aiheesta lienyt ollut jo aiemmin keskustelua jossain muussa threadissa, mutta olin laiska enkä jaksanut etsiä, linkittäkää jos löytyy.. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kahvin sanotaan heikentävän kratiinin tehoa, tai jopa kokonaan kumoavan sen? Onko kenelläkään henkilökohtaisia kokemuksia asiasta, tai enempää tietoa? kuten aiheuttaako tämän juuri kahvin kofeiini, vaiko jokin muu aine?

Ainakin McArdlen "Excercise Physiology" teoksen mukaan näreet ovat juurikin näin, ja syyllinen on nimenomaan tuo kofeiini. Kyseisen opuksen mukaan kreatiinitankkauksen aikana kofeiinia ei tulisi nauttia. Nopeat hiilarit sen sijaan saattavat edesauttaa kreatiinin imeytymistä.

Äääh, kyllä tosta on täällä paljon puhuttu ja kukaan ei vielä ole kokemuksen pohjalta moista väittänyt. Eli itse vetelisin kahvia vanhaan tapaan :)

No kofeiini on diureetti, eli sitoo nestettä kropasta. En tosin tiedä kuinka paljon, mutta yleinen suositus on että yhtä kahvikupillista kohden tulisi nauttia yksi extralasi vettä.

Itse olen todennut ihan kivaksi tälläsen setin: 200-300mg kofeiinia, ~2g tauriinia, 10g kreaa ja ehken mahuangstäkki. Kivasti kiihdyttää aineenvaihduntaa. Ja merisuolaa.

No kofeiini on diureetti, eli sitoo nestettä kropasta. En tosin tiedä kuinka paljon, mutta yleinen suositus on että yhtä kahvikupillista kohden tulisi nauttia yksi extralasi vettä.

Myös oon jostain kuullu että pitäis juua kaks lasii, mut se nyt on jo ihan se ja sama..

Tästä aiheesta lienyt ollut jo aiemmin keskustelua jossain muussa threadissa, mutta olin laiska enkä jaksanut etsiä, linkittäkää jos löytyy.. :)

ainakin kreatiinihan kerää nestettä kehoon ja kahvi poistaa.

No sitten voi juoda sen verta nesteitä kun kun kahvi poistaa ja krea kerää. Joten en usko kofeiinin krean vaikutusta kaatavan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom