Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

:rolleyes:

Tässä yksi miljoonasta searchilla löytyneestä ketjusta. Hae advanced searchillä vaikka "käyt* kreatiini*" (threads only) niin löytyy lisää.

Lyhyesti: kreatiinin hyödyt ja haitat näyttävät vaihtelevan henkilöstä toiseen. Helpoin tapa selvittää asia omalta kohdalta on ostaa se purkki ja kokeilla. Jos et ole dialyysipotilas, niin et siihen kuole.

no joo. mää en huomannu muuta eroo roaccutin käytön aikana kun että finnit lähti pirun hyvin pois ja eipä tullu juurikaan lisää si johonkin vuoteen ainakaan. mutta si ny kun aloin miettiin niin kun aloin vetään kreaa niin alko siinä vaiheessa pukkaan finnejäkin naamaan taas. si vedin jonkun lievemmän kuurin ja helpotti. ny si vaan tasasesti ollu sillai että eipä mua juuri haittaa. joten jatkan käyttöö. vois kyllä kokeilla että palaisko iho samanlaiseks kun roaccutan kuurin jälkeen ilman tota kreatiinia. mutta enemmin enemmän lihaksia ja vähän finnejä kun viä vähemmän finnejä ja ei niitä pieniä lihaksia :D tai ainakin uskoo että lihaksia tulee krean avulla :D tulipa turhan pitkästi...

Mä taas vedin puoli vuotta Roaa ilman mitään vaikutusta. Sit annoskokoa lisättiin ja alkoi tulosta tulemaan. Kuurilla finnit ja mustapäät lähti jokaikinen. Kuurin lopetettua ne tuli hetkellisesti pahana takaisin, mut parin viikon päästä lähti.

Kuurin lopettamisesta on nyt pari vuotta ja naama on ihan ok kunnossa. Välillä tulee musta- ja valkopäitä, mut ei läheskään yhtä pahana kuin ennen.

Mulle lääkäri ei puhunu alkoholinkäytöstä yhtään mitään, joten sitä tuli harrastettua niinkuin "normaali" parikymppinen tekee... Vielä ollaan hengissä, mut varmaan pitäis mennä joihinkin maksakokeisiin.

Juu ei, väitetään että runsaan kofeiinin saanti heikentää kren imeytymistä, ei aivan 100% todisteita ole.

Ainut haittavaiukutus mitkä olen parilla kuurilla huomannut on, että kuurin lopettamisen jälkeen on jatkuva päänsärky n.viikon.:wall: Viimesimmällä kerralla oli niin kovaa, että päädyin sitten ottamaan sen 3 päivän jälkeen 2g tasotukseks ja helpotti aika heti.

Juu ei, väitetään että runsaan kofeiinin saanti heikentää kren imeytymistä, ei aivan 100% todisteita ole.

Kreatiini kerää nestettä lihassoluihin kun taas kofeiini poistaa sitä...

Ainut haittavaiukutus mitkä olen parilla kuurilla huomannut on, että kuurin lopettamisen jälkeen on jatkuva päänsärky n.viikon.:wall: Viimesimmällä kerralla oli niin kovaa, että päädyin sitten ottamaan sen 3 päivän jälkeen 2g tasotukseks ja helpotti aika heti.

kuulostaa kyllä niin yyber isolta PLACEBOLTA että huh!

Itse en ole vielä voimailussa creaa koittanu(mitä nyt muscle+:ssa oli), Mutta kaveri, joka taitaa olla uinnin vapaan ja perhosen SM:n, niin sano crean käytön alotettuaan että loppuvetoon sai paljon enemmän poweria :). Joillain toimii, joillain ei! Ainut haittapuoli mitä ite nyt kuullu niin nesteenkerääntyminen, ja finnien lisääntyminen.

Kahvin sanotaan heikentävän kratiinin tehoa, tai jopa kokonaan kumoavan sen? Onko kenelläkään henkilökohtaisia kokemuksia asiasta, tai enempää tietoa? kuten aiheuttaako tämän juuri kahvin kofeiini, vaiko jokin muu aine?

Tästä aiheesta lienyt ollut jo aiemmin keskustelua jossain muussa threadissa, mutta olin laiska enkä jaksanut etsiä, linkittäkää jos löytyy.. :)

Kahvin sanotaan heikentävän kratiinin tehoa, tai jopa kokonaan kumoavan sen? Onko kenelläkään henkilökohtaisia kokemuksia asiasta, tai enempää tietoa? kuten aiheuttaako tämän juuri kahvin kofeiini, vaiko jokin muu aine?

Ainakin McArdlen "Excercise Physiology" teoksen mukaan näreet ovat juurikin näin, ja syyllinen on nimenomaan tuo kofeiini. Kyseisen opuksen mukaan kreatiinitankkauksen aikana kofeiinia ei tulisi nauttia. Nopeat hiilarit sen sijaan saattavat edesauttaa kreatiinin imeytymistä.

Äääh, kyllä tosta on täällä paljon puhuttu ja kukaan ei vielä ole kokemuksen pohjalta moista väittänyt. Eli itse vetelisin kahvia vanhaan tapaan :)

No kofeiini on diureetti, eli sitoo nestettä kropasta. En tosin tiedä kuinka paljon, mutta yleinen suositus on että yhtä kahvikupillista kohden tulisi nauttia yksi extralasi vettä.

Itse olen todennut ihan kivaksi tälläsen setin: 200-300mg kofeiinia, ~2g tauriinia, 10g kreaa ja ehken mahuangstäkki. Kivasti kiihdyttää aineenvaihduntaa. Ja merisuolaa.

Back
Ylös Bottom