Koulutapaturmia (ei haittaa, vaikka olisi legendaa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt en tiedä, onko legal threadi, kun eivät ole mitään kovin vanhoja tapahtumia.

Kun olin neljännellä, niin yksi jälkeenjäänyt pelle luokalta hirttäytyi keinutelineeseen ja jalat kuitenkin ylsi maahan. Melkein kaikki muut, paitsi minä ja muutama heppu valuivat massana sisään ja tämä kaveri valitettavasti pelastui, kun ambulanssi soitettiin (oli kyllä tuhmasti sanottu).

Toinen kävi peräti tänään (lukekaa huomisen Iltalehdestä [todennäköisesti voitte tehdä näin]) teknisen työn tunnilla: kaveri meni omin päin tekemään jotain työtä ja pisti tasohöylään liian lyhyen palikan ja ilmeisesti kahdesta sormesta lähti peräti puoleen väliin kynttä irti systeemiä. Verta tuli kiitettävästi. Tämä on näitä, että jos ei ole tuommoisia kukaan ennen nähnyt (en minäkään), niin hälinä siitä syntyy ja huomenna jotain vitun kaikkitietäviä selostaa tapahtunutta koulussa. Kaverille sitten side käteen ja läägäriin. Ei varmasti käy muuta, kuin että kukaan ei kuollut ja kaveri elää vähän lyhyempisormisena elämänsä.

Niin ja en tiedä jatkaako valinnaisenaan sitten teknisiä töitä...

Kertokaapa omia stoorejanne.

----

Niin ja ihmeessä tänne ilmoituksia joltain tietävältä, jos mahtaa olla illeggali threadi. Sillä tuosta ykkösjutusta nyt lähinnä on se vaitiolovelvollisuus, mutta tällaisia tarinoita kerrotaan pitkin kiviä ja jos pistäisi tuohon alkuun "olen kuullut, että..." niin mikään ei olisi vikana.

Niin ja tästähän totta helvetissä voi olettaa tietävän aika monien ihmisten, kun uutiskynnys ylittyy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kerran löin itteäni naskalilla kämmeneen. Tuli reikä ja tuli verta.

Täällä päin joskus 3 vuotta sitten yks urpo jannu tarkkailuluokilta änkesi sähkökaappiin (siis sellaseen isoon koppiin ulkona) ja rätisi sielä oikein huolella. Olivat porukalla vuosien varrella paskoneet sen oven ja tupakoineet siinä ja sit jostain syystä se sattu yks päivä jotenkin kaatumaan sinne ja sai ihan mielettömän tällin. Otti vissiin käsillä tukee jostain mistä ei olis pitäny. Muutaman kilometrin säteeltä sähköt räpsähti ja tais mennä kokonaankin poikki osalta alueesta. Se oli paistunu ihan törkeästi, pipo oli savuavana hangessa. Olin just lähössä ylä-asteelta sinne koululle teknisen työn tunneille kun valot välähti koulun aulassa. Paikanpäällä oli sitten ambulanssi ja kauhistuneita ihmisiä. Lopulta se kuitenki siitä toipu joillain ihosiirroilla. Yrittivät vielä vaatia kunnalta hirveitä korvauksia kun oli niin vaarallinen se sähkökaappi :D :D
Darwin awards...

Niin meinaat, että kaveri höylää itseltään kynnet pois ja päätyy seuraavan päivän lööppiin. Toivon kovasti, ettei edes iltalehdellä/iltasanomilla mene niin huonosti. Toisaalta, jos tämä sun tuttusi on Matti Nykänen...

Eiköhän noita tynkäsormia ole tullut jokaisen teknisen työn opettajan tunnilla. :lol2: Ei mitään uutta taivaan alla.

Eiköhän noita tynkäsormia ole tullut jokaisen teknisen työn opettajan tunnilla. :lol2: Ei mitään uutta taivaan alla.

Koulun rehtori oli entinen puukäsityön opettaja ja näinollen niitä nakkeja uupui. Opetti vakinaisen opettajan sijaisena fysiikkaa ja painotti sanomaansa "tässä on viisi asiaa" näyttämällä kättään. Luokan irvileuka siihen, että eihän siinä ole kuin kolme ja puoli. Suuttui... :)

Fedit: Tosi.

No vittu jotkut iltalehdet repii jutun vaikka mistä.

Tai ehkäpä ei noin pienistä.

Ritariässä, tuommoisia samassa mittakaavassa löytyy kyllä nyky-yläasteeltakin paljon. Nussivat asiansa kunnolla ja hengaavat huumediilereiden kanssa nuorena ja sitten isona tullaan nuorisorikollisiksi ja valtion loisiksi. Minulta on lähes kaikki myötätunnot loppunut jo sellaisiin, anteeksi vain.

Täällä päin joskus 3 vuotta sitten yks urpo jannu tarkkailuluokilta änkesi sähkökaappiin (siis sellaseen isoon koppiin ulkona) ja rätisi sielä oikein huolella. Olivat porukalla vuosien varrella paskoneet sen oven ja tupakoineet siinä ja sit jostain syystä se sattu yks päivä jotenkin kaatumaan sinne ja sai ihan mielettömän tällin. Otti vissiin käsillä tukee jostain mistä ei olis pitäny. Muutaman kilometrin säteeltä sähköt räpsähti ja tais mennä kokonaankin poikki osalta alueesta. Se oli paistunu ihan törkeästi, pipo oli savuavana hangessa. Olin just lähössä ylä-asteelta sinne koululle teknisen työn tunneille kun valot välähti koulun aulassa. Paikanpäällä oli sitten ambulanssi ja kauhistuneita ihmisiä. Lopulta se kuitenki siitä toipu joillain ihosiirroilla. Yrittivät vielä vaatia kunnalta hirveitä korvauksia kun oli niin vaarallinen se sähkökaappi :D :D
Darwin awards...

Tämmöistä ei tapahdu kuin Kangasalla :rock:

Niin ja ihmeessä tänne ilmoituksia joltain tietävältä, jos mahtaa olla illeggali threadi. Sillä tuosta ykkösjutusta nyt lähinnä on se vaitiolovelvollisuus, mutta tällaisia tarinoita kerrotaan pitkin kiviä ja jos pistäisi tuohon alkuun "olen kuullut, että..." niin mikään ei olisi vikana.

Mikä ihmeen vaitiolovelvollisuus?

Meidän yläasteen liikunnanopettaja oli ollut teknisentyönluokassa höyläämässä/sahaamassa tms, niin oli sitten teknisentyön opettaja tullut koputtamaan ikkunaan tervehtiäkseen -> liikunnanopettajan tarkkaavaisuus katosi ja hups sinne meni sormet.. Toisessa kädessä kaikki sormet olivat sitten suunnilleen pikkurillin kokoisia. Ja teknisenopettaja kyllä muisti aina jatkossa painottaa, ettei saa mennä häiritsemään yhtään, jos joku on jollain koneella.

Jaaha, mitähän sitä olisi sattunut.

Yläasteella kaveri tuuppasi kätensä oikohöylään kun ei laiskuuttaan jaksanut käyttää rikkaharjan vartta joka oli apuvälineenä. Komea slaissi kämmenestä irtosi.

Ala-asteella kaksi tyyppiä tungettiin pää edellä ulko-ovien lasisiin ikkunoihin ja nuppi niistä sisään. Ihme ettei kumpikaan kuollut verenhukkaan. Sitten tulikin pleksit.

Samoin ala-asteella joku potkaisi sellaseen pyöreään juoma-automaattiin kun toinen oli juomassa. Etuhampaat irti.

Meikäläiseltä toinen kaveri nappasi yllättäen viilusahan kourasta kun pidin sitä jostain syystä teräpuolelta kiinni. Komiat oli viillot. Taitaa olla ainoa tapa-turma joka mulle on käynyt koulussa jos normaaleja mustelmia ei lasketa.

Kyllä mäkin ihmettelen jos tuo ylittää uutiskynnyksen, päivittäin jossain joku väsynyt on kuitenkin tunkemassa sormiaan kaiken terävän tielle. Saa vaan loppuelämänsä kuulla supinoita selkänsä takana että mitenköhän toi runkkaa (ainakin mua kiinostaa)

Ala-asteella koulun pihalla oli jäämäki talvisin, siitä sitten laski joka välitunnilla läjäpäin kakaroita. Joku penska oli sitten laskenut siitä alas niin hassusti, että oksa oli osunut leuan alapuolelle ja tullun suun sisäpuolelta läpi.

Ainakin näin opettajat kertoivat ennenkun hiekkasivat meidän jäämäen Jousenkaaren ala-asteella.

Kyllä mäkin ihmettelen jos tuo ylittää uutiskynnyksen, päivittäin jossain joku väsynyt on kuitenkin tunkemassa sormiaan kaiken terävän tielle.

Niimpä, intissä yksi oppilas sai humalan kaltaisia oireita savuheitteestä (:D ) ja tämä oli seuraavana päivänä iltalehdessä. Voiko turhempaa juttua olla!

Ja kukahan niitä sieltä varuskuntasairaalasta muuten lehteen soittelee. Kouluttajakin kirosi että nyt pitää tehdä joku tapaturmaselvitys sata sivua :rolleyes:

Toki tapahtuma ei aina yksinään riitä vaan esim. keski-ikäisen naisen liikennetapaturma ryyditetään otsikoimalla 4 lapsen äiti/pappi/whatever teki sitä ja tätä.

Vähän meni ohi otsikosta....:)

Kyllä mäkin ihmettelen jos tuo ylittää uutiskynnyksen, .

No ei tarvi kuin oikeat vanhemmat, ja soppa on valmis. Eilisessä iltapäivälehdessä oli juttu siitä kun kaverit olivat ampuneet pari kertaa jotain pikku-petteriä airsoftpyssyllä.
(Mistä kyllä rangaistuksen ansaitsevat)

Tää on aivan varmasti urbaanilegendaa ja jokasesta koulusta löytyy aivan varmasti samanlainen tapaus, mutta pistetään nyt kuitenkin: jollain tytöllä oli kerran jäänyt pitkät hiukset poran väliin, seurauksena lähti koko päänahka menemään. Opettaja oli vaan asetellut "lakin" kylmänrauhallisesti paikoilleen ja soittanut ambulanssin paikalle...

penska(t) monesti uskoo että maailma pyörii heidän ympärillään ja kaikkia kiinnostaa tekemiset. kyllä sitä omatkin kaverit nuoruudessaan monesti luulivat pääsevänsä iltalehtiin kun olivat olleet poliisin kanssa tekemisissä tai vastaavaa oli tapahtunut.

jos tuollainen pääsee lehteen niin ihan vaan sen takia ettei toimituksella ollut muutakaan kirjoiteltavaa. kuten eilen tai toissapäivänä oli juttu kuinka koululaista oli ammuttu airsoftaseella rintaan. :jahas:

ei nyt ihan tapaturma mutta menkööt: ylä-asteella välitunnilla nykäsin kaverilta housut alas, kaveri oli keikkumasa tyttöjen edessä ja housut oli mallia lökärit. sadistisena persoonana päätin vähän nappasta taskusta ja alentaa housuja vielä hieman. no nehän siitä valahti nilkkoihin ja kalsarit mukana! ai että sitä naurua mikä siitä seuras. seuraavana päivänä tarina oli tietty levinny jokaiselle, mukaanlukien opettajat. välitunnilla yks maikka sitten pyysi mua seuraamaan häntä ja ohjasi mut opettajien huoneeseen ja sanoi että reksillä on asiaa. jouduin siinä sitten selittelemään reksille miksi vedin kaverilta housut nilkkoihin keskellä päivää. olivat turvakameroista kaivaneet tapahtuman ja tulostaneet kuvia siitä, ihan todistusaineistoa. oli aika hilpeä kuva. onneks kaikki suhtautuivat asiaan huumorilla, niin opettajat kuin itse urhikin. pyysin tietty anteeksi tapahtunutta. sittemmin uhrin ja yhden tytön, jonka edessä hän notkui tapahtuman aikana, kehittyi seurustelusuhde. rakkauden siemenet voi siis kylvää monella tavalla. :evil:

Itse lensin 5:llä luokalla jäämäestä komeasti oikean käden päälle (laskin seisoen), kun olin niin kova jätkä. Ei katkennut, venähti vaan vitusti kiitos pituuskasvun, oli taipuisat luut :D ).

Noita puutyötapaturmia oon kuullut ihan tarpeeksi; talkkarilta lähti sirkkelissä sormet, Pekalta kärähti tukka hänen ruskistaessaan löylykauhan vartta liekkärillä yms. Ja kaiken maailman höylä-onnettomuudet vielä päälle.

"Paras" oli kuitenkin kaverin kertoma, kun eräs vähän ajattelu-rajoitteinen oppilas ei osannut käyttää spray-pulloa: seurauksena "hei, miten tää toim..AI VITTU MUN SILMÄT"!!! Mä en voinut uskoa tuota, mutta kaveri on sen verran vilpitön, että uskon kuitenkin näinkin :david: olevan olemassa.

Suositut

Back
Ylös Bottom