Koulutapaturmia (ei haittaa, vaikka olisi legendaa)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu
Kun olin Haukiputaan ylä-asteella 7.luokalla niin joku älypää kiipesi muuntajan päälle. Sitten se otti väärästä kohdasta kiinni ja käristyi koko ukko. Sinne se jäi muuntajan päälle palamaan, kun muut lapset kirkuivat kauhuissaan alapuolella. Tämä tapahtui vuonna 86-87. Sen jälkeen jäi legenda elämään, että muuntajan päällä on vieläkin sen hiiltynyt käsi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eilisessä iltapäivälehdessä oli juttu siitä kun kaverit olivat ampuneet pari kertaa jotain pikku-petteriä airsoftpyssyllä.
(Mistä kyllä rangaistuksen ansaitsevat)

:(

Mä ammuin kerran vahingossa mun kaasutoimisella Desert Eagelilla suunnistajaa (came out of nowhere :rolleyes: ), en tosin ole varma osuiko, tai huomasiko se, jos vaikka hipaisi? Mutta oli herkkä liipaisinsormi.

Mitäs kaikkea. Puutyöjuttu eka. Yks oli poraamassa reikää sellaseen metalliseen ympyränmuotoseen palaseen. Sitte se palanen jäi jotenkin jumiin siihen poranterään ja tää kaveri vissii piti sormilla kii siitä metallipalasta. Sormihan siinä aukes. Tämä ala-asteella.

Luokassa tapahtunutta muistan kaks juttua. Yks oli ala-asteella luokassa kun yks somalipoika koitti heittää mua pallolla, mutta pallo menikin ikkunasta läpi. Ja yläasteella yks sankari lassotti piirtoheittimen, joka kaatui ja hajosi.

Ala-asteella ulkona leikittii jotai kirkonrottaa. Yks tyttö juos seinää päin kädet ojossa ja sen jälkee lyyhisty itkemään maahan. Onnistu sitten murtamaan molemmat ranteensa tossa.

Niin surkeinta on, ettei varmasti muuta kirjoiteltavaa juuri löydy. Jos vain merkittävät uutiset olisivat lehdissä, niin voisi olla aika ohut.

Niin no kun olen tällainen äpärä, niin olin vielä huumassa, kun oli muutama tunti tapahtuneesta. Toivottavasti ketään ei nyt haitannut.

Toivottavasti ketään ei nyt haitannut.

:curs: Pidäppä huoli ettei vastaavaa tapahdu tulevaisuudessa. Jumalauta.

Koulutapaturma: Kaveri törmäs toisen kaverin nyrkkiin. Tämä tapahtui siinä kymmenisen vuotta sitte, sillä hienolla nostalgisella tavalla, että osapuolet sopivat tapaavansa koulun jälkeen nyrkkiin törmäämisen merkeissä. Oi niitä aikoja. Oli se loppupäivä yhtä odotuksen huumaa, ku kaikki ties et luvassa on matsi. Yleensä se sit oliki melkonen antikliimaksi.

Kolmannella luokalla riidan päätteeksi yksi luokkakaveri (poika) löi mua lyijykynällä päähän. Tuli ihan saatanasti verta, vaikka haava ei kovin iso ollutkaan. Paidasta oli toinen hiha ja rintamus kokonaan ihan veressä ja valui pitkin naamaakin. Se poika meni saksien kanssa luokan kaappiin ja sanoi, että tappaa itsensä jos mä kuolen :D.

Turmasta selvittiin terkkarin liimalla (vähän piti hiuksia leikata) ja oli itse asiassa hyvä kokemus: ei tarvinnut osallistua rusettiluisteluun.

Ekalla luokalla meni toisen pojan kanssa tapellessa värttinäluu sijoiltaan. Sain silti samana vuonna hymypatsaan.

Kolmannella luokalla riidan päätteeksi yksi luokkakaveri (poika) löi mua lyijykynällä päähän. Tuli ihan saatanasti verta, vaikka haava ei kovin iso ollutkaan. Paidasta oli toinen hiha ja rintamus kokonaan ihan veressä ja valui pitkin naamaakin. Se poika meni saksien kanssa luokan kaappiin ja sanoi, että tappaa itsensä jos mä kuolen :D.

Turmasta selvittiin terkkarin liimalla (vähän piti hiuksia leikata) ja oli itse asiassa hyvä kokemus: ei tarvinnut osallistua rusettiluisteluun.

Ei kyllä, olisin saattanut hajota pahastikin.

"poika meni saksien kanssa luokan kaappiin ja sanoi, että tappaa itsensä jos mä kuolen --HYMIÖ--"

Muutama tapaus:

Kolmannella tai neljännellä luokalla koulukaveri laski liukurilla meikäläiseltä jalat alta --> laskeuduin otsalleni jäiseen liukumäkeen --> aivotärähdys ja sairaalareissu.

Kuudennella luokalla hortoilin kuularingin edessä,(:david: ) toinen oppilas luonnollisesti työnsi kuulaa samanaikaisesti --> Murtunut leukaluu, aivotärähdys ja sairaalareissu. Muutama sentti ylemmäs, ja olisin todennäköisesti vainaa.

Ehkä juuri siksi olen tämänlainen jne...:D

No vittu jotkut iltalehdet repii jutun vaikka mistä.

Tai ehkäpä ei noin pienistä.

Keskiviikon lehdessä oli juttu pojasta, jota ammuttiin kuula-aseella, vempulla - asiantuntijat tietävät mistä kyse, rintaan. Vakavaksi homman teki se, että ammutun kaveri ei ollut varoittanut häntä :D

En väitä, että on OK ampua toisia varoittamatta edes vesipyssyllä, mutta tuo oli arkipäivää ainakin meidän peruskoulussa...

Koulutapaturmista on tuttu tälläinen legenda: kaveri sanoi, että hänen yläasteellaan joku tyttö oli käsketty tunkemaan päänsä vessaanpönttöön, mopotuspäivänä. Tytön hiukset olivat juuttuneet pönttöön ja hän oli tukehtunut sinne.

Tehkää johtopäätöksenne :piis:

Teknisissä töissä sattuu ja tapahtuu.

Yksi jalkapalloilija oli höyläämässä puupalikkaa kanteletta varten tasohöylällä. Jostain syystä se halusi palikan menevän ihan suoraan höylään. Herran meni kyykkyyn höylän taakse ja tarkkaili kappaletta silmä kovana samalla kun työnsi sitä varovasti sormenpäillä eteenpäin. Palikan reuna osui höylän terään ja lähti ammuttuna taaksepäin. Jalat vaan heilahti pöydän takana ja kaverin nenä murtui :D

Toinen jamppa taas hitsaili kenttälapion kahvaa. Sai työn valmiiksi, nappasi lapion ruuvipenkistä ja huusi että mulla on valmis!!! 5sek myöhemmin haisteli että mikäs täällä haisee ja katsoi tirisevää kämmentään :D

Sorvi on sitten se viimeinen. Luokalta yksi peukalo jouduttiin tikkaamaan. Ja kaverila lähti sponttaanisti hiha paidasta sorvatessa. Kesätöissä metallipajalla kävi vanhemmalle sorvaajalle samalla tavalla. Paitti että työhaalarin hiha on aika kestävä. Äijä pyörähti sorvin yli ja otti parin metrin ilmalennon (se oli semmoinen isompi metallisorvi). Ihme ettei loukkaantunut.

Nyt en tiedä, onko legal threadi, kun eivät ole mitään kovin vanhoja tapahtumia.

Kun olin neljännellä, niin yksi jälkeenjäänyt pelle luokalta hirttäytyi keinutelineeseen ja jalat kuitenkin ylsi maahan. Melkein kaikki muut, paitsi minä ja muutama heppu valuivat massana sisään ja tämä kaveri valitettavasti pelastui, kun ambulanssi soitettiin (oli kyllä tuhmasti sanottu).

Toinen kävi peräti tänään (lukekaa huomisen Iltalehdestä [todennäköisesti voitte tehdä näin]) teknisen työn tunnilla: kaveri meni omin päin tekemään jotain työtä ja pisti tasohöylään liian lyhyen palikan ja ilmeisesti kahdesta sormesta lähti peräti puoleen väliin kynttä irti systeemiä. Verta tuli kiitettävästi. Tämä on näitä, että jos ei ole tuommoisia kukaan ennen nähnyt (en minäkään), niin hälinä siitä syntyy ja huomenna jotain vitun kaikkitietäviä selostaa tapahtunutta koulussa. Kaverille sitten side käteen ja läägäriin. Ei varmasti käy muuta, kuin että kukaan ei kuollut ja kaveri elää vähän lyhyempisormisena elämänsä.

Niin ja en tiedä jatkaako valinnaisenaan sitten teknisiä töitä...

Kertokaapa omia stoorejanne.

----

Niin ja ihmeessä tänne ilmoituksia joltain tietävältä, jos mahtaa olla illeggali threadi. Sillä tuosta ykkösjutusta nyt lähinnä on se vaitiolovelvollisuus, mutta tällaisia tarinoita kerrotaan pitkin kiviä ja jos pistäisi tuohon alkuun "olen kuullut, että..." niin mikään ei olisi vikana.

Niin ja tästähän totta helvetissä voi olettaa tietävän aika monien ihmisten, kun uutiskynnys ylittyy.

kun olin 9-luokalla niin mua 2 vuotta nuorempi sälli vetäs kans tasohöylällä puolet paukalosta... no sille ommeltii pottuvarpaasta uus peukku ja sit se pitää kai nykyäänki semmosta mustaa hanskaa kädessä

7.luokalla teknisen työn tunnilla luokkakaveri ärsytti toista poran kanssa. Se tähtäili poran kanssa toisen päätä aina samalla kun painoi liipaisinta.Viimeisellä kerralla tämä sankari sit poras vahingossa toisen päähän niin, että poranterä jäi päähän kiinni ja terä irtosi samalla porasta. Terä päässä istuva kaveri tajus sit tilanteen ja lähti jahtaamaan se vitun terä päässä kiinni poraajaa ympäri luokkaa.

No näitähän riittää kun jaksaa muistella...
Nyt parhaiten tulee mielee kun mä ilkeänä paskana olin heitelly ala-asteel vitosel vai kutosel yhen kaverin musanvihon sivui ja lappui pitkin luokkaa. Tää sitten niitä keräili ja mä luokan ovest kurkin ja katoin että vittu ronkkikse mun reppuu ja heitin luokan ovelt isomman puoleisen luistinkassin päin tän näköö; kassi osu eka tät kival vauhil päin pläsii ja sit kassi matkaa jatkatkaes oli vetässy viel hihnan tän pään ympärille nii tää heitti komeeta volttia :D (joo eihän tää ole hauskaa... :hyper: ) No ei tää sit loppujen lopuks ollukkaa ronkkinu mun reppuu vaan keränny mun tuolin takaanta jotai niit lappui. :rolleyes: Opettaja vei tän sit sairaalaa mut ei tainu mitää pahempaa onneks käyä. Ihmetteli kyl opettaja sairaast että miten jaksoin heittää noin painavan kassin niin pitkälle ja viel täysosuman. Asia sit painettii semmosel eikä vanhemmille kerrottu mitään koska olin oikee "mallioppilas." (en niinkään oikeasti muttei opettaja sitä tienyt) Ei kyl ollu tarkotus tollast sirkust aiheuttaa mutta pääs käymään. Lie sopiiko tämä nyt sinne "koulutapaturmii" mutta tulipa sanottua. Tietenkin puukässäluokasta riittää juttua :D

Tositapahtumia:
Ala-asteella eräs jannu onnistui luistelemaan hokkareilla oman pikkusormensa yli, ja sormi murtui.

Ala-asteella minulta murtui ranne korkeushypyssä, kun käsi jäi alastulossa huonosti kropan alle.

Kaveri otti yläasteella sähköiskun vanhasta hitsausmuuntajasta. Ei uskonut kerrasta ja sai hetken päästä uuden sätkyn.

Vielä pari juttua, joiden todenperäisyydestä en mene takuuseen:
Yläasteella joku oli kuulemma halkaissut peukalonsa pään reilun sentin matkalta kaarisaksilla (siis semmoisella suurehkolla pellinleikkausvärkillä).

Yläasteella joku oli teroittanut makkaratikkua smirgelissä sillä seurauksella, että varren ja sen päässä olevan "makkaranpidikkeen" välinen hitsisauma oli pettänyt. Tämä molemmista päistään terävä U:n muotoinen rautapiikki oli lentänyt teroittajan ylähuuleen ja mennyt kitalaesta läpi suun puolelle.

3. luokalla luokkakaverit olivat löytäneet välitunnilla ruosteisen tikan (=esson tikkataulu setti tikkan) jostain metsästä. Ei muuta kun koulunkentälle ja heittelemään sitä tikkaa. Tieysti tavoitteena saada se lentämään mahdollisimman pitkälle(=korkealle ja kovaa).

Esimmäinen heitto meni hienosti, lensi pirun pitkälle ja korkeelle. Sitten seuraava heitto oli vielä pidempi ja korkeampi. Sattumalta niin korkea, että aurinko sattui sopivasti häikäisemään, ettei ihmiset nähnyt minne se tikka lensi. Kaikki ryntäilivät paniikissa ympäriinsä. Kun tikka oli pudonnut, kaikki katselivat kuumotteneina ympärilleen, että mihin se oli pudonnut. Yks jamppa rupes sitten huutamaan kun syötävä, kaverilla oli mennyt tikka peukalosta läpi. Siitä lähdettiinkin nopeasti terkkarille ja sieltä sitten sairaalaan.

Ihmeteltiin porukalla, että miten tämä kaikki oli mahdollita? Osuman saanut kaveri oli kuulema siinä tikkaa karkuun juostessaan yrittänyt suojata kädellä auringon häikäisyä, jotta olisi nähnyt missä se tikka lentää.

No ei voi sanoa muuta kuin, että parempi se tikka on kädessä kuin päässä...:rolleyes:

Tuosta tikkajutusta tulikin vielä mieleen tapaus ala-asteelta. Pakollisissa tekstiilitöissä virkattiin ja eräs kaveri sai jotenkin ujutettua ohuen virkkuukoukun keskisormensa läpi.

Keskiviikon lehdessä oli juttu pojasta, jota ammuttiin kuula-aseella, vempulla - asiantuntijat tietävät mistä kyse, rintaan. Vakavaksi homman teki se, että ammutun kaveri ei ollut varoittanut häntä :D
Voi hurja :rolleyes: . Ei sitten ollut ainakaan vakavampaa, hyvä näin. Ite tuli skidinä painettua vemppu-Beretta rintaan ja lopun varmaan arvaattekin :rolleyes:
Uppos nahkaan mukavasti, sattui ihan vitusti, eikä tullut edes verta :D

Oli se niin hurjaa silloin penskana :jahas:

Kaveri kertoi että sen koulussa on jossain luokassa muovinen (?) lattianpinta. Aina kun joku poistuu huoneesta ja ottaa oven metallikahvasta kiinni, tulee pieni sähköisku. Ilmeisesti kävely tossa muovin päällä aiheuttaa staattista sähköä ja varaus purkautuu aina kun koskettaa metallia :eek:
En meinannut uskoa että kukaan suunnitelisi huoneen tollaseksi ennenkuin kaveri sitten näytti kännykäkameralla kuvatun videon missä joku pahaa aavistamaton koululainen nappaa ovenkahvasta kiinni ja saa kovaäänisen tsägärin.

:offtopic:

"Paras" oli kuitenkin kaverin kertoma, kun eräs vähän ajattelu-rajoitteinen oppilas ei osannut käyttää spray-pulloa: seurauksena "hei, miten tää toim..AI VITTU MUN SILMÄT"!!! Mä en voinut uskoa tuota, mutta kaveri on sen verran vilpitön, että uskon kuitenkin näinkin :david: olevan olemassa.

Yksi tällainen ajattelurajoitteinen henkilö on ainakin Children of Bodom nimisen bändin laulajakitaristi Aleksi Laiho. Bändin DVD:llä on kuvattuna kun herrat ovat pienissä ja Aleksille tapahtuu juurikin tuo kyseinen juttu. On muuten ihan hauskaa kattottavaa nämä :D
http://youtube.com/watch?v=OgVmh6w4kPE
http://youtube.com/watch?v=kqcqIS87g_w&mode=related&search=

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom