Kouluruoka, silläkö elää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J..
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä menee naurettavaksi kun oikein pihvit kannetaan mukana kouluun, eikö tuo sun bodaus mene pikkuisen yli, sä et ilmeisesti mieti muuta kuin lihaksia 24/7. Mites sitten kun alat olla 50-60v ja alat rapistua ja oot elämässäs saanut aikaa ne lihakset miettinyt 24/7 makroravinteita, no jokainen elää tyylillään, ymmärtäisin jos olisit pro, mutta helvetin naurettavaa kun amatööri vie homman aivan ultimaateihin mittasuhteisiin, eikö sulla ole elämässä mitää muuta kuin tuo bodaus ?

No kyllä menee naurettavaksi kun siitä pihvistä pitää vääntää vieläkin. Miksei omat eväät saa olla mukana? Miksei tehdä sen mukaan, että pystyy kehittymään, eli syömään oikein silloin kuin on syömisen aika.

Olet itse jo varmaan rapistunut ja vittuuntunut kun et itse ole tajunnut miettiä miten pitäis syödä ja tuloksia ei ole tullut sen takia odotetun mukaisesti. Tai sitten et ole uskaltanut ottaa omia eväitä kun olet pelännyt leimautuvasi bodariksi jolla ei oo muuta elämää. Aika köyhää tuo sinun ajattelu, että olisi jotenkin naurettavaa paikata makrojakauma oikeanlaiseksi proteiinia sisältävällä eväällä, vielä naurettavampaa on se, että ruokavaliosta huolehtivat salilla kävijät sinun mielestäsi ei omaa muuta elämää kuin salin ja ruoan.

Öö mitä helvettiä? Miten joku voi edes ajatella jotain noin vitun typerää? Siis se jauhelihapihvi on pienessä muovirasiassa (juuri sen kokoisessa, että vain se pihvi mahtuu sinne eikä mitään muuta), eikä mitenkään paljaana taskussa. Samalla tavalla mie sitä tunaakin käytin, eli ihan normaalisti pidin purkissa ja sitten avasin sen purkin vasta ruokapöydässä.

Omistan vain erään ison eväsrasian ja se kyllä herättää huomiota, kokeiltu on.

Eli pihvi ei ollut taskussa.

Tartu nyt siihen provoon!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä menee naurettavaksi kun oikein pihvit kannetaan mukana kouluun, eikö tuo sun bodaus mene pikkuisen yli, sä et ilmeisesti mieti muuta kuin lihaksia 24/7. Mites sitten kun alat olla 50-60v ja alat rapistua ja oot elämässäs saanut aikaa ne lihakset miettinyt 24/7 makroravinteita, no jokainen elää tyylillään, ymmärtäisin jos olisit pro, mutta helvetin naurettavaa kun amatööri vie homman aivan ultimaateihin mittasuhteisiin, eikö sulla ole elämässä mitää muuta kuin tuo bodaus ?

Päättymätön noidankehä, vastaote varmaan jättäis ne ruuat himaan jos haluais:rolleyes:. Rispektit siitä, että jaksaa pitää ruokavalion kunnossa ympäri vuorokauden, taitaa monia v*tuttaa kun ei samaan viitsi ryhtyä. Pihvi hakkaa heradrinkit tosiaankin. Itse hoitaisin tuon vetämällä heradrinkin kouluaterian jälkeen jälkiruuaksi, mutta ymmärrän tuonkin. ASENNETTA!!!:rock:

Ihan mielenkiinnosta. Jos se pihvi tehdään tuntia aiemmin ennen kuin se syödään koulussa, niin miksi sitä pihviä ei sitten syödä kotona ja loput samaan ateriaan kuuluvat lisukkeet erikseen koulussa?

No kyllä menee naurettavaksi kun siitä pihvistä pitää vääntää vieläkin. Miksei omat eväät saa olla mukana? Miksei tehdä sen mukaan, että pystyy kehittymään, eli syömään oikein silloin kuin on syömisen aika.

Rapistunut ja rapistunut, sitähän sä et voi tietää :D
Yritän syödä suht tarkasti/säännöllisesti mutta en mä siitä mitää numeroa tee/jaksa netissä huudella ja olla niin helvetin hc. Salilla käynti on harrastus, joskus se oli paljon enemmän ja siihen huomattavasti enemmän jaksoi panostaa.

Esimerkiksi tosin en ikinä lähtenyt sille linjalle, että en voi syödä, pakko lähteä kauppaan hakemaan naudan paistijauhelihaa joka on 10% rasvaista, kun kaapissa ei ole kuin sika-nauta jauhelihaa.

Pexi 84 Miksi ihmeessä se olisi aina kateelisuutta jos toisten ääripää teot ihmetyttää ?
Jos sinä esim arvostelet lätkänpelaajaa/formula kuskia, oletko kateellinen heidän taidoilleen vai sille että he tienaavat helvetisti rahaa, tiesitkö että asioita voi sanoa ilman että olisit kateellinen?

Tartu nyt siihen provoon!

Joo eiköhän tämä jo riitä :lol2:

edit: kuten pexi ja MEE sanoi, niin on hienoa, että joku jaksaa panostaa! Eikä se ole "helvetin hc" jos piettää kiinni tavoitteista ja tekee sitä mitä haluaa intohimoisesti. Ja siltikin se voi olla "vain harrastus."

Aloit nyt turhaan argumentoimaan tuolla ettei ole mitään järkeä tai on tyhmää, tai on naurettavaa. Tiedät varmaan itekki, että jäit kakkoseksi tässä.

Rapistunut ja rapistunut, sitähän sä et voi tietää :D
Yritän syödä suht tarkasti/säännöllisesti mutta en mä siitä mitää numeroa tee/jaksa netissä huudella ja olla niin helvetin hc. Salilla käynti on harrastus, joskus se oli paljon enemmän ja siihen huomattavasti enemmän jaksoi panostaa.

Esimerkiksi tosin en ikinä lähtenyt sille linjalle, että en voi syödä, pakko lähteä kauppaan hakemaan naudan paistijauhelihaa joka on 10% rasvaista, kun kaapissa ei ole kuin sika-nauta jauhelihaa.

Pexi 84 Miksi ihmeessä se olisi aina kateelisuutta jos toisten ääripää teot ihmetyttää ?
Jos sinä esim arvostelet lätkänpelaajaa/formula kuskia, oletko kateellinen heidän taidoilleen vai sille että he tienaavat helvetisti rahaa, tiesitkö että asioita voi sanoa ilman että olisit kateellinen?
Kaverisi käy nussimassa HIV positiivista lettua, ihmettelet kaverisi toimia ja pidät mielestäsi tuollaista toimintaa tyhmänä, oletko kenties kaverillesi kateellinen että sinä et ole saanut KUIN naapurin karvaista pirjoa jonka vittua pitää etsiä raivaussahaa käyttäen, kun olisit voinutkin saada kunnon mehukasta HIV positiivista lettua ?

Perkele viesti lähti kahteen kertaan, liikaa edittiä.

Joo eiköhän täällä tarvita moderaattoria pitämään kuria ettei mene hyvä kouluruoan kritisointiketju piloille.

täältä lähtee rispektit vstaotteelle!! :rock:

Ihme "bodausfoorumi" ku porukka kuumuu, jos joku syö bodausruokaa eikä perunamuussia ja pinaattilettuja.. :D

Itseasiassa bodausta en ajattele yleensä kuin sen alle tunnin päivässä, mikä menee salitreenin (viidesti viikossa 30-40min + lämmittelyt). Olen yhtenä päivänä suunnitellut mieleiseni ruokavalion, ja sen noudattaminen ei itselleni kyllä tuota juurikaan ylimääräistä päänvaivaa. Söisin luultavasti suurinpiirtein samalla tavalla vaikken kävisikään salilla, sillä mielestäni liha -ja kasvispitoinen ruokavalio edistää muutenkin terveellisiä elämäntapoja ja on hyvä tuki aktiiviselle liikunnalle sekä opiskelulle. Kyllä tässä keskitytään ihan kaikkeen muuhun, paitsi bodaukseen.

Vielä on pakko mainita, että jos mun tavoitteena on saavuttaa tietty ulkonäkö, niinkö enkö minä silloin saavuta sen tehokkaimmin tekemällä kaiken mahdollisimman täydellisesti? Jos tekisin kaiken puolihuolella, niin silloinhan sen tavoitekunnon saavuttamisessa kestäisi pidempään, ja olen käyttänyt enemmän aikaa bodaukseen? Jos en syö "oikein", niin omasta mielestäni menetän vain aikaa treenaamalla salilla viidesti viikossa. Pyrin bodauksessa aina tehokkuuteen ja ajansäästöön, ja eipä noihin ruokailuihinkaan (paitsi kouluruokailuun) yleensä viittä minuuttia pidempään mene, sillä ruokahaluni on korkealla vaikka söisin joka päivä kaksi kertaa sen minkä kulutan. Kaikki bodaukseen liittyvä toiminta on itselläni niin automatisoitua, ettei yleensä moisia latelemiasi turhuuksia tule edes mietittyä.

Oikeasti nuo puheesi ovat täysin naurettavia, sillä itselläni on kuitenkin todella paljon vapaa-aikaa verrattuna vaikkapa jääkiekkoilijoihin tai muihin oikeisiin urheilijoihin (itseasiassa itselläni on suurinpiirtein saman verran muuta elämää kuin niillä, jotka eivät harrasta mitään). Tiedän asian hyvin, sillä suurinosa kavereistani ovat jääkiekkoilijoita. Heidän lähes jokainen arkipäivä menee näin: aamulla puoli kahdeksaksi aamujäille, ja kymmeneltä kouluun. Koulun jälkeen salille tai kotiin syömään, jonka jälkeen kuivahajoitukset / toiset jäät jäähalilla. Puoli kymmeneltä kotiin ja koulutöitäkin pitäisi keretä tekemään ennen aikaista nukkumaanmenoaikaa, sillä huomenna on kuudelta herätys. Ja lähes jokainen viikonloppu menee peleissä eripuolilla Suomea. En ymmärrä tätä, että jääkiekon harrastaminen on ok vaikka siinä menee oikeasti koko elämä, mutta "bodaaminen" on perseestä, koska silloin on syötävä terveellistä sekä erittäin makoisaa ruokaa ja käytävä tekemässä salilla 10x10 safety squat bar kyykkyä, joka on varmasti vähintäänkin 10x kovempi suoritus kuin kenenkään jääkiekkoilijan vastaava treeni!

Kieltämättä on hölmöä dissata vastista siitä, että hän katsoo hieman tarkemmin mitä syö. Mun mielestä tässä ketjussa pitäs dissata sitä suurta osaa, joka kouluruuan sijaan hurauttaa skootterilla heselle ja iltapäiväl vetää välipalaks viel jotai es/teho tabuja nokkaansa.

E. Ja yliopistolla ainakin saa nauttia maistuvaa ruokaa, joka ruokalasta riippuen maksaa 1.80-2.50.

Oppilaita: 469
Keittäjiä: 7

Jos keittäjä saisi palkkaa 2000 euroa ja sivukulut olisivat 50% palkasta, niin tuo tekisi 21000 euroa/kk. 20 vrk/kk mukaan laskien oppilasta kohti menisi yli 2 euroa. Jos raaka-aineisiin on varattu euro tai pari, niin onhan tuossa työvoiman osuus iso.

Kääntäen: 50% lisää kouluruuan järjestämiseen voisi tarkoittaa ehkä 100% lisää rahaa ruokaan. Mahtaisiko olla huono sijoitus, oppimistuloksiakaan ei taida ainakaan heikentää jos syö paremmin.

Eikös kouluissa pyritä tekemään Pekka Puskan lautasmallin mukaista sapuskaa? Eli lopputulos on juuri tämä proteiiniton hiilaripommi jossa jotain kevytrasvaa? Ite söin kouluaikana Koulussa kyllä aterian ihan mielelläni, prodet sitten täydennettiin himassa. Ei tosiaan jos yks ateria on vähän prode köyhempää teilaa koko ruokavaliota. :)

Itse syön 2 kertaa päivässä kouluruokaa ja nyt kun miettii, niin kyllähän se aika hiilaripainotteista on. Nyt syön ruokaa juuri sen verran että nälkä lähtee. Prodet otan oikeastaan illalla. Hyväähän se on, mutta koitan nyt elää mahdollisimman terveellisesti. Tosin jos muuna aikana syö 100% ns hyvää body ruokaa, niin lienee myös hyvää vaihtelua vetää sitä koulun "huonompaa" ruokaa välillä?

^ Täällä Pakkiksella on aika kovakuntoisia kavereita keiden kondista ei kouluruoat ole aikoinaan päässeet tuhoamaan. Hyvällä ruokahalulla on vedetty se mitä koulussa on tarjottu ja otettu sitten lisäksi mitä tarvii.

Normikehitykseen ihan hyvä syödä sitä laitosruokaakin vaikka osittain sen voi määritellä "einespaskaksi". Erityisruokavaliolla ja dieeteillä jne on sitten eri homma. Jos on kasvavassa iässä niin kaikki se ravinto tosiaankin tulee tarpeeseen eikä mitään damagea pääse syntymään kun ravintopuoli on muutoin oikeaoppinen.

Itse olen kouluruokaa aina arvostanut ja sen syönyt mukisematta, vaikka kotona on ollu aina evästä (hyvää sellaista siis, koko perhe on vähän terveysihmisiä) ja mahdollisuudet vaikka sitten sen lihapihvin kuljetukseen. Mainittavaa on kuitenkin se - minkä moni muukin on todennut tässä ketjussa - että nyt yksin asuvana kouluruoan arvostus, joka meillä maksaa 1.55€ ammattikorkeassa, on noussut ihan uusiin sfääreihin. Ruoka on hyvää, salaattipöytä täynnä kaikkea eri settiä ja ruokia on aina tarjolla vähintään kahta, sekä "erikoisruoka" lisähinnasta. Makroravinnejakaumaltaan tämä ateria tuskin on kaikista optimaalisin mutta sanon, että jos yksi ruoka päivässä sisältää vähemmän proteiinia ni tämäntasoinen ruoka maultaan ja kooltaan saa sen minun puolesta tehdä. Nykynuorten kohdalla taitaa se pelkkä ruoan määrä olla isompi ongelma kuin ravintosisältö.

Vstaotteelle propsit siitä, että jaksat panostaa harrastukseesi noin hyvällä sykkeellä ja olet vastaillut porukalle asiallisesti tässä ketjussa vaikka jotkut syytää melko diippiä shittiä. Mikäli jätkä haluaa syödä kunnolla, niin antakaa ihmiset hänen se tehdä. Parempi se on kuin käyä siellä Mäkissä päivästä toiseen ja vetää viikonloput mallilla "tupla".

Nykyään kun kouluissa on kaikenmaailman erikoisruokavaliot kasvisruuasta lähtien, niin voiko koululta pyytää ruokavaliota "korkea proteiininen"? :D

Me ei ala-asteella saatu tarpeeksi ruokaa. Lihapullat sun muut laskettiin. Suuri vääryys oli mielestäni se että ne jotka ottivat vain pienen nokareen perunaa tms. saivat yhtä paljon pääruokaa kuin minä joka mätin lautasen täyteen kaikkea. Sitten piti syödä hirveellä kiireellä koska säkällä saattoi saada 2 lihapullaa lisää. Tälläistä suomessa 1984, neuvolakortissa on mun ekanluokan paino 19,8kg ja lempinimenä Tumppi. Koulun jälkeen uppoisi sitten puolipakettia paahtoleipää ja 1/2l jäätelöä, siitä sitteen Stigalla mäkeen. Voi olla että mun ad/hd:lla oli ehkä pieni vaikutus tuohon mun energiankulutukseen:D

Nykyään kun kouluissa on kaikenmaailman erikoisruokavaliot kasvisruuasta lähtien, niin voiko koululta pyytää ruokavaliota "korkea proteiininen"? :D

Eikö se jonkun lääkärintodistuksen yleensä vaadi, että koulu pistää omat keitot porisemaan. Joku tuttu lääkäri vaan kirjoittamaan todistusta: "Tälle potilaalle vain pelkkää lihaa!".

Me ei ala-asteella saatu tarpeeksi ruokaa. Lihapullat sun muut laskettiin. Suuri vääryys oli mielestäni se että ne jotka ottivat vain pienen nokareen perunaa tms. saivat yhtä paljon pääruokaa kuin minä joka mätin lautasen täyteen kaikkea. Sitten piti syödä hirveellä kiireellä koska säkällä saattoi saada 2 lihapullaa lisää. Tälläistä suomessa 1984, neuvolakortissa on mun ekanluokan paino 19,8kg ja lempinimenä Tumppi. Koulun jälkeen uppoisi sitten puolipakettia paahtoleipää ja 1/2l jäätelöä, siitä sitteen Stigalla mäkeen. Voi olla että mun ad/hd:lla oli ehkä pieni vaikutus tuohon mun energiankulutukseen:D

No perkele. Meikäläisen ala-asteella (kyläkoulu 40-50 oppilasta) keittäjä teki aina aivan mahtavanmakuista ruokaa, jota sai vetää niin paljon kuin vain jaksoi. Mahtavia lihapullia, lohikeittoa, kastikkeita. Ruokailun jälkeen jos oli "järjestäjän" vuorossa niin tuli vedettyä jälkiruoaksi jäljelle jääneet leivät, eli puoli limppua mieheen. Ei jäänyt nälkä, paitsi maksalaatikkopäivänä :rock: hyviä aikoja. Kuudennella luokalla tuli sitten määräysten vuoksi nämä keskuskeittiön eväät, joten sen jälkeen sitä sitten nakerreltiin niitä kumisia perunoita hampaita kiristellen.

No perkele. Meikäläisen ala-asteella (kyläkoulu 40-50 oppilasta) keittäjä teki aina aivan mahtavanmakuista ruokaa, jota sai vetää niin paljon kuin vain jaksoi. Mahtavia lihapullia, lohikeittoa, kastikkeita. Ruokailun jälkeen jos oli "järjestäjän" vuorossa niin tuli vedettyä jälkiruoaksi jäljelle jääneet leivät, eli puoli limppua mieheen. Ei jäänyt nälkä, paitsi maksalaatikkopäivänä :rock: hyviä aikoja. Kuudennella luokalla tuli sitten määräysten vuoksi nämä keskuskeittiön eväät, joten sen jälkeen sitä sitten nakerreltiin niitä kumisia perunoita hampaita kiristellen.

Pieni koulu toikin oli missä mua pidettiin nälässä. Ei ollut kuin luokat 1-4, sit vaihtu aina koulu. Vitun mulkut ei tilanneet tarpeeksi ruokaa:curs: Oli vähän helvetin vaikea keskittyä nälkäisenä kun se oli muutenkin mulle vaikeaa:wall:

Suositut

Back
Ylös Bottom