Kotona treenaaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Aggressor

Banned
Oon ajatellu alkaan treenaan kotona oikein kunnolla, kun ei ole muutakaan tekemistä ja ois mukava saada vähän massaa.
Niin asiaan...mulla on vaan 14kg säädettävä käsipaino että miten kannattaisi nostella ja kuinka suuria sarjoja ja kauanko ja millon lepopäivät?
Olen 16v. että kannattaako käyttää tälläsiä kreatiinia ja muita?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Oon ajatellu alkaan treenaan kotona oikein kunnolla, kun ei ole muutakaan tekemistä ja ois mukava saada vähän massaa.
Niin asiaan...mulla on vaan 14kg säädettävä käsipaino että miten kannattaisi nostella ja kuinka suuria sarjoja ja kauanko ja millon lepopäivät?
Olen 16v. että kannattaako käyttää tälläsiä kreatiinia ja muita?

suoraan sanottua et tee 14kg:n käsipainolla juuri paskaakaan. rohkeasti vaan salille.

kreatiini on ihan normaali lisäravinne. saat sitä jokapäiväisestä ruoastakin. tarpeeksi vaan puhdasta ruokaa naamaan.

Zone-sarja -42%
Onpas tosi rakentavia kommentteja pojilta..:rock: Elikkäs itekkin suosittelen, että menet rohkeasti salilla ja poimit täältä jonkun 1-jakosen ohjelman jolla alat tekee vaikka kolmesti viikossa. Jos salille et pääse niin saahan noilla 14 kilosilla peruskuntoa jyystettyä, mutta hirveätä lihasmassan kasvua on turha odottaa. Käsipainoille on paljon liikkeitä, joiden luettelemiseen menis ikuisuus joten käy tsiigaamassa eri lihaksille eri liikkeet osoitteessa http://www.exrx.net/Lists/Directory.html ja sieltä Dumbbell mikä on siis suomeksi käsipainot.

Itse aloittaessa puntti-harrastusta treenasin kotona. Ostettiin penkki + levytanko (70kg) paketti. Painot kävivät pieneksi jo muutaman kuukauden päästä.

Nyt jälkeenpäin ajatellen olisi vaan suoraan pitänyt mennä salille. Kotona varsinkin jalkojen ja alaselän treeni jäi todella vähäiselle. Suosittelen että teet/teetät/kopioit itsellesi treeni ohjelman niin tulee tehtyä muutakin kuin penkkiä ja haukkaria.

Itse aloitin paketin mukana tulleella weiderin-menetelmällä, ja jälkeenpäinkin tuntuu ihan toimivalta systeemiltä. Tulee liikkeet tutuiksi ja käytetään vapaita painoja. Kaikista liikkeistä löytyy myös kuvat ja selitykset. Editoikaa pois jos on liikaa mainostamista :)

Salille on vaan aika pitkä matka ja sielä on yleensä aika paljon porukkaakin.
Paljonkohan maksais joku tarpeeks hyvä penkki ja sopivat painot?
Ja oon ajatellu ostaa samallaiset painot mitkä mulla tällähetkellä on, jos laittais niitä metalli leipiä lisää siihen toiseen keppiin,että sais jo tuntuun.

En ymmärrä miksi penkki pitäisi ensimmäisenä hommata. Jos joku osaavampi voisi katsoa vierestä niin minusta hyvin voisi aloittaa rinnallevedolla ja raa'alla työnnöllä.

Pystyykö tota tekeen samalla tangolla joka tulee penkin mukana?
Oon jo aika kauan haaveillu penkistä mutta ei tiiä millanen kannattais ostaa. Niitä
on kaiken näkösiä ja kokosia. Oisko joku sellanen penkki hyvä jossa ois jaloillekkin
jonkinlainen treenaus systeemi?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Monitoimilaitteilla ei tee juuri mitään, koska riittävän hyvät maksavat paljon.

Rintalihaksia voi kehittää vaikkapa punnertamalla reppu selässä, missä on levypainoja.

Ketjun aloittajalle sanoisin, että jos et ikinä ole puntteihin koskenut niin noilla sun 14 kg:n käsipainoilla pystyy tekemään yllättävän paljon tehokkaita liikkeitä...tosin ehkä 2 kuukautta ja sit kannattais joko hankkia kunnon kamppeet himaan tai mennä salille. Itse joskus 18 vuotiaana kun aloittelin nostelemaan puntteja niin ajettiin faijapuolen kanssa wrangelle ja hommattiin sieltä penkki, tanko, levypainot, käsipainot, taljalaite ja kyykkytelineet. Ja tottakai WEIDERIN MENETELMÄ :D Ai niin, unohtamatta niitä wrangen protskuja mitkä olivat silloin pillerimuopdossa, mitä piti sitten vetää tyyliin 50 per päivä :urjo:

Tosin tuo Weiderin menetelmä ei ole mikään huono ohjelma sinänsä...tehdäänhän siinä aluksi 1 jakoista kolmesti viikossa ekat 3 kk. sitten siirryttii 2 jakoiseen kaheksi kuukaudeksi. ja lopuksi taidettiin oikein voimailla seuraavat 2 kk tyyliin toistot olivat välillä 4-6...jos oikein muistan tuon menetelmän. Tosin sain sillä kyllä tosi hyvin kehitystä...lähinnä lihasmassan puolella.

Nykyään nuo yksijakoiset ovat tottakai kehittyneet vuosien kuluessa, mutta kyllä weideri ainakin mulla toimi hyvin!!

Mutta jos aiot kotona treenata niin kaikista paras olis ku saisit sinne power-rackin missä leuanveto mahdollisuus, säädettävän penkin, tangon, käsipainot + levypainot ja joku pieni nostolava. Käytettynä kannatta katella tottakai niin säästää paljon :kippis1:

Kattelin noita power-rackin juttuja. Millanenkohan ois hyvä? Oli meinaan aika monta erillaista. Jos joku kertois vaikka pari linkkiä millanen ois hyvä.

Kotiin saapi investoida aika paljon, jos meinaa tosissaan treenata. Itellä on säädettävä penkki, dippi/kyykky/penkkiteline, säädettävät käsipainot, tanko sekä noin 160 kiloo rautaa (plus kasa grippereitä) + leuanvetotanko. Yhteensä kaikkeen on menny joku 800-1000 euroo veikkaisin.. Noilla kuvittelisin pärjääväni jonkin aikaa. Ja kunnon vehkeet tulee maksamaan paljon enemmän, itellä jotain keskenkertaista tavaraa..

Oon alkanu käyttään kreatiiniä ja oon ajatellu alkaa käyttään jotain proteiini juttuja? Voisko joku antaa linkin mistä saa kunnon proteiiniä ja että riittäis aika kauan.

Prismasta hain kumipäällysteiset (=haisevat :D) säädettävät käsipainot, yhteensä 30 kiloa ja hinta 34 euroa. Ei paha mielestäni. Ja voin sanoa, että tällaiselle narulle noista riittää vastusta vielä pitkään - hyvä kun jaksaa maasta nostaa. :rolleyes:

Tuota www.exrx.net -sivua tutkailemalla on käynyt kyllä aika selväksi, että käsipainoilla ja rekkitangolla saa tehtyä ihan hyvää perustreeniä yläkropalle, mutta jalat... Jos niitä mielii treenata, niin kyllä tie vie salille.

Oon alkanu käyttään kreatiiniä ja oon ajatellu alkaa käyttään jotain proteiini juttuja? Voisko joku antaa linkin mistä saa kunnon proteiiniä ja että riittäis aika kauan.

Mä oon kyllä sitä mieltä, ettei sun kannata vielä käydä käsiksi noihin lisäravinteisiin. Otat ensin vaan tuntumaa tuohon treenailuun ja sitten jossain vaiheessa nuo ravinnemömmöt mukaan kuvioihin, nyt menee luultavasti vaan rahaa hukkaan... saat kyllä alkuun todella mukavaa kehitystä ilman lisäravinteitakin.

On mulla jo treenistä aika paljon tuntua...Mutta nyt alotin treenaan enemmän ja kaikilla muilla mahdollisilla jutuilla kun pelkillä painojen nostoilla. Ennen nostelin vaan pelkkiä painoja, olin aina ihan hiestä märkä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom