Kotona treenaaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Prowhey käy hyvin palautusjuomaan, 1,5 dl sitä ja 1 dl maltoa. Nautit sen heti treenin jälkeen. Jos tuntuu ettet saa päivän aterioista tarpeeksi proteiinia, voit täydentää ruokavaliota proteiinidrinkeillä. 1 dl prowheytä veteen on ihan sopiva drinkki ja sen voit ottaa milloin vain.

Kotona treenaamisessa olen törmännyt yhteen huonoon puoleen. Salille kun ennen käveli tai pyöräili, niin sitä piristyi mukavasti. Nykyään kun kävelee alakertaan treenaamaan, niin sitä voi alkaa välillä vähän turhankin väsyneenä treenaamaan. Alussa saattaa olla myös liiallinen into treenata liikaa, kun kynnys lähteä "salille" ei ole kovin korkea.

Pitäsköhän mun muuttaa tätä treeni päivä ja lepo päivä juttua. Oon tehny niin että maanantaista perjantaihin treeniä ja la-su lepo päiviä. Onko hyvä noin? Vai oisko mitään parempaa järjestystä?

Ei välttämättä kannata treenata viittä päivää putkeen. Parempi olisi treenit esim. ma-ke-pe-la (voi jättää lauantain pois, jos haluaa levätä viikonlopun, kolme treeniä viikossa riittää aivan hyvin).

Noh nyt on tulossa penkki ja sopiva määrä painoja niin pääsee treenaan sitten jo aika sopivasti :)

kertokaa jotain hyviä liikkeitä mitä kannattaa sitten penkillä ja sillä tangolla tehdä muutakun normaalia penkkipunnerrusta.

Zone-sarja -42%
Sillon kun mulla oli kotona pelkästään penkki, tein olkapääpunnerruksia, hauiskääntöä, kapeaa penkkiä, kulmasoutua ja jaloille julle & kyykky. Tosin kyykkyä oli jokseenkin hankala treenata kun täytyi aina tanko ottaa niin alhaalta niskaan että myöhemmin hommasin power rackin - voimatelineen.

Mulla on nyt tälläset treeni välineet: Puristimet (en tiiä kuinka voimakas vastus), Penkki, sitten tollanen ihme keppi jossa on jousi ja sitä väännellään, 14kg paino, ja pari pienempää painoo,

Alkaa noi puristimet jo tuntuun aika löysiltä, että millaset ois hyvät 16 vuotiaalle?
Löysin jostain sivuilta puristimia:
* Guide - 28 kg
* Sport - 37 kg
* Trainer - 45 kg
* Nro 1 - 65 kg
* Nro 2 - 90 kg
* Nro 3 - 125 kg
* Nro 4 - 165 kg

En tiiä yhtään että paljonko jaksan sormilla :(
kannattaiskohan ostaa noi pienimmät ja pari muuta isoo sitten varmuuden vuoksi

Minunkin pitäs alkaa treenaamaan jalkoja kohta jotenkin...ja vatsaa varsinkin :D
Aluksi kyllä ajattelin että treenaan vaan ylävartaloo mutta pakkohan sitä olla se sixpack kans :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän sitä vaikka mitä voi jaloille tehdä kotona, kyykyssä nyt vaikeudeksi tulee se tangon saaminen niskaan, varsinkin olkapäissä ottaa ikävästi. Positiivista siinä on, että saapahan siinä samalla tehtyä rinnallevedon :).

Oon nyt penkistä nostellu ja haukkareita treenaillu ton tangon kanssa. Oon huomannu että haukkareissa on arpia.

En tiiä onko treenaamisesta ollu mitään hyötyä kun en oo tehny silleen minkään listan mukaan...oon tehnyt vaan vuoron perään vähän kaikkea ja vatsojakin alkanut tekeen ja ihmeen nopeesti painoakin jo pudonnu.

Mulle saa ehdotella treeni ohjelmia. Pystyn treenaamaan oikeastaan milloin vain ma-su.

Käsipaino systeemiinkin on tulossa lisää rautaa ja ostin vähän aika sitten 45kg vahvuset sormen vahvistimet. Ranteet alkanu tuleen kipeeks niin ostin sitten power pallon.

Edit:

Mistä johtuu että vasen käsi on vahvempi? ja enemmän verisuonia näkyy ja oon oikee kätinen vielä?

haukkareissa raskausarpia :D..

Kannattaa alkaa tekemään jonku ohjelman mukaan niin pitkälti kun pystyy kotona ja painoa kannattas vissiin nostaa koska käsittääkseni massaahan halusit?
Eli tarpeeksi kaloreita ja proteiinia / päivä niin se paino nousee..

Oon nyt penkistä nostellu ja haukkareita treenaillu ton tangon kanssa.

Pidä nyt huoli siitä, että alusta asti ylläpidät jonkinlaista lihastasapainoa. Siis työntävää liikettä kohti pitää olla myös vetävä liike ja ylävartalon lihasten lisäksi täytyy pitää huolta keskivartalosta. Ylävartalossa on myös sivu- ja takaolkapäät, epäkkäät ja yläselkä. Niille myös treeniä.

En tiiä onko treenaamisesta ollu mitään hyötyä kun en oo tehny silleen minkään listan mukaan...

Aluksi KAIKESTA treenaamisesta on hyötyä; voimat kasvaa ja lihasta tulee. Kunnon ohjelmasta on silti paljon apua, ainakin välttyy typeriltä aloittelijan virheiltä.

Penkki on ihan hyvä jos himassa treenailee. Sillä tekee jo paljon...

Kun on se tanko siinä. Sillä tekee rivet, maastavedot, sjmv:t, penkit, kapeet penkit, hauikset, pystypunnerrukset yms.. pelkällä tangolla ja painoilla tekee jo aikas paljon.

Huomiseksi tarvisin uuden ohjelman jota voisi tehdä kotona. Mieluiten joku 3-jakoinen tai jotain sinne päin :D. Löytyy penkki, penkin päässä se jalkajuttu, käsipainot ja semmoinen tanko joka on mutkalla.

e: Ai niin ja massaa haetaan

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom