Kotitreeniä ja elopainon nostoa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shack
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Hei.

Olen tässä pohdiskellut onko mielestänne treenaus tehtävä ehdottomasti salilla vai riittääkö kotosalla olevat käsipainot. Tarkoitus on lähinnä saada laihaan runkoon massaa. Pituus 188cm paino 70kg joten tuohon pitäisi saada noin 15-20kg lisää. En tavoittele mitään bodarin runkoa vaan normaalia runkoa.

Ylimääräistä tuossa ei luontaisesti ole ja ruokaa syön kyllä kunnolla en välttämättä tarpeeksi, mutta sitäkin puolta parannan. Olen tehnyt jo tarkan ruokavalio ohjelman täältä saatujen vinkkien ja netistä löytyneen hyvä excelin avulla joten sen asian pitäisi olla kunnossa, mutta mitä mieltä olette tuosta puntteilusta kotona vai pitäisikö salille raahautua?

shack: -Käsipainot riittävät varsin hyvin, mikäli niissä on sitä säätövaraa tarpeeksi. Mutta alta 10kg punnuksin on turha kuvitella kovin pitkää aikaa saada kehitystä aikaiseksi, jos massan hankinta on pääasia. tiettyyn pisteeseen asti vaikeampien ja raskaampien harjoitusten etsiminen ja kehittäminen onnistuu, mutta jossain se raja tulee vastaan kuiten.

"Olen tässä pohdiskellut onko mielestänne treenaus tehtävä ehdottomasti salilla vai riittääkö kotosalla olevat käsipainot."

Mutta esitetäänpä kysymys näin, miksei mennä salille, jossei esim. kulkuyhteydet muodosta ylitsepääsemätöntä ongelmaa?

Mutta esitetäänpä kysymys näin, miksei mennä salille, jossei esim. kulkuyhteydet muodosta ylitsepääsemätöntä ongelmaa?

Kiitos vastauksesta.

Kulkuyhteys tuskin ongelma, 2km on suositulle salille josta löytyisi kyllä laitteet tarpeisiin, mutta ongelmana on töiltä ja perheeltä jäävä aika kun sitä ei oikein tällä hetkellä ole. Aloittelen noilla käsipainolla koska niissä on kuitenkin alkuun ihan hyvin "pelivaraa" ja uskon että sitä aikaa salillekin tulee jossain vaiheessa, tällä hetkellä ei vain elämäntilanne anna myöten.

Luulis että perhees just tukis urheiluharrastustas. Onhan se nyt parempi ku ryyppääminen ja kaupungilla notkuminen.

Kiitos vastauksesta.

Kulkuyhteys tuskin ongelma, 2km on suositulle salille josta löytyisi kyllä laitteet tarpeisiin, mutta ongelmana on töiltä ja perheeltä jäävä aika kun sitä ei oikein tällä hetkellä ole. Aloittelen noilla käsipainolla koska niissä on kuitenkin alkuun ihan hyvin "pelivaraa" ja uskon että sitä aikaa salillekin tulee jossain vaiheessa, tällä hetkellä ei vain elämäntilanne anna myöten.

Itse pidän ajan puutetta lähes aina huonona tekosyynä. Kovalla teholla tehtyyn treeniin menee parhaimmillaan 25-30min. Tämä siis melko lyhyillä palautuksilla. Jos matkaa on 2km niin se menee alku ja loppuverryttelynä. Eli aikaa ei kulu sen enempää kuin kotona punttaillessakaan. Toki jos väkisin haluat kotona nysvätä niin sille ei voi mitään, mutta niin kauan kun kotona ei ole kunnon välineitä, niin treenit eivät ole kovin kummoisia. Toki siis esim säädettävät käsipainot ~50kg (ja joku penkki) asti riittää pitkälle, mutta niiden kanssa sähläämiseen menee sitten paljon pidempään kun tuo puoli tuntia.

Ei tuo sali mikään autuaaksi tekevä paikka ole vaikka niin melkein jokaisessa kotitreeniä koskevassa ketjussa yritetäänkin sanoa. Voi kotonakin treenata kovaa ja kunnolla eikä se ole mitään nysväämistä.

Ajan käyttö voi olla hyväkin syy kotona treenaamiseen. Itse ainakin menen mielelläni työpäivän jälkeen kotiin leikkimään/ulkoilemaan poikieni kanssa, ja voin sanoa ettei harmita yhtään vaikka ei tulekkaan lähdettyä salille. Jos lähtisin illalla erikseen salille näkisin poikiani ruokapöydässä ja sitten sängyssä kun ovat jo menossa nukkumaan, vaikka tekisin kuinka nopean treenin ja sali olisi miten lähellä.

Nykyään itse suoritan treenit kotona klo 21.30 jälkeen kun lapset ovat menneet nukkumaan ja mielestäni saan ihan hyvän treenin aikaiseksi. Välineinä itsellä on vain säädettävät käsipainot, kahvakuula ja kuminauhat. Vähän kun käyttää mielikuvitusta saa aikamoisen treenin aikaiseksi. Ainoa lisälaite mikä pitäisi vielä hankkia on leuanvetotanko, mutta tuokin sopii hyvin kotiin.

Ja mainitaan että olen kyllä aikoinani käynyt yli 10v salillakin, mutta nyt kun on lapsiakin olen parin viimeisen vuoden aikana siirtänyt treenit kokonaan kotiin, eikä lihaskatoa ainakaan vielä ole tapahtunut.

Eli jos joku haluaan treenata pelkästään kotona, antaa palaa vaan, laita rauta/oma kroppa liikkumaan, kyllä kotonakin on mahdollista kehittyä. Kotona kovaa/kunnolla treenaaminen vaatii motivaatiota ja hieman mielikuvitusta.

Mutta kaikki tyylillään toiset salilla ja toiset kotona, rautaa liikuttamalla tai jotenkin muuten, niin eikös se kuitenkin ole pääasia että jengi liikkuu ja pitää itsestää huolta. :piis:

Luulis että perhees just tukis urheiluharrastustas. Onhan se nyt parempi ku ryyppääminen ja kaupungilla notkuminen.
Millä perusteella oletat, että alkuperäinen postaaja tuollaista toimintaa harrastaa? Voin kyllä kuvitella helposti, että perheellisellä tuo aika todellakin on kortilla.

Katoppa sitä crosstraining-threadia, ja tutustu muutenkin crossfittailuun. Tuut löytämään paljon liikkeitä jotka ei vaadi kovin ihmeellisiä välineitä tai ei välineitä ollenkaan.

Millä perusteella oletat, että alkuperäinen postaaja tuollaista toimintaa harrastaa? Voin kyllä kuvitella helposti, että perheellisellä tuo aika todellakin on kortilla.

En tullutkaan ajatelleeks, että alkuperäsellä postaajalla on perhe. Aattelin kato et perhe tarkottaa vanhempia.

Hei.

Olen tässä pohdiskellut onko mielestänne treenaus tehtävä ehdottomasti salilla vai riittääkö kotosalla olevat käsipainot. Tarkoitus on lähinnä saada laihaan runkoon massaa. Pituus 188cm paino 70kg joten tuohon pitäisi saada noin 15-20kg lisää. En tavoittele mitään bodarin runkoa vaan normaalia runkoa.

Ylimääräistä tuossa ei luontaisesti ole ja ruokaa syön kyllä kunnolla en välttämättä tarpeeksi, mutta sitäkin puolta parannan. Olen tehnyt jo tarkan ruokavalio ohjelman täältä saatujen vinkkien ja netistä löytyneen hyvä excelin avulla joten sen asian pitäisi olla kunnossa, mutta mitä mieltä olette tuosta puntteilusta kotona vai pitäisikö salille raahautua?

joo koton pääsee kyllä hyvin treenaamaan ja tuloksia syntyy..itellä löytyy kyl. kp:t saa 45kg saakka. penkki.itte penkkiä ei oikeen olkapääntakii saa tehtyy nyt vaan vinopenaa kp. tehny.sit tuli tossa viikkositte ostettuu kyykkyteline.ei ol taas tullu aikoihin treenattuu tai no tässä 1kk sit alotin.ja heti tuo ojentaja kettuilee kuin myös olkapää.ojentaja revähtäny 2 kertaa.vuonna 1999 ja viime keväänä.ei ehtiny sillon ku 2kk nostella.ja viimeviikolla taas teki kipeetä siihen vaikka pienillä painoilla ni vissii liikaa hapoille.kattoo mitä tänää sannoo vinopenassa.ranskiksii ei varmaa uskalla perjantai tehä.nii ja ohan tossa penkissä talja samassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Makez, älytön jaksaminen kaverilla! Hyvä jos itse jaksan 21.30 jälkeen edes rahka-astiaa viedä keittiöön sohvalta.

Jos kekseliäisyyttä ja viitseliäisyyttä löytyy niin kyllähän ilman salia pärjää, näkisin suurimmaksi uhaksi mahdolliset motivaatio-ongelmat ja vähän niin ja näin menevät treenit JOS tarvitsee hyssytellä jossain olohuoneen nurkassa ja varoa ettei kaada koristemaljakkoa TV:n vierestä. Toisessa ääripäässä sitten omalla kohdalla sain treeneille ihan uudet ulottuvuudet kun pyhitin tilavan autotallin pelkästään tähän tarkoitukseen (nimesin tilan myös "saliksi" ja mahtuupahan sähköisestä nosto-ovesta pumpissakin kävelemään ulos :) ). Mulle oli merkittävä parannus "julkiseen" saliin verrattuna esim. se, että saa itse valita musiikit ja ei tarvitse hävetä mahdollista ähinää, ärjymistä, treenipainoja, erilaisia kokeiluja, huonoa tekniikkaa jne.. heh.

Tarkoitus on lähinnä saada laihaan runkoon massaa. Pituus 188cm paino 70kg joten tuohon pitäisi saada noin 15-20kg lisää. En tavoittele mitään bodarin runkoa vaan normaalia runkoa.

Pari kysymystä herää tässä. Ensinnäkin miksi pitäisi saada massaa lisää? Toiseksi jos ei tavoittele massanlisäystä lihaksena niin sehän tarkoittaa sitten läskiä. Eli mitä loppujen lopuksi oikein haluat?

Vastaan alkuperäisen kysyjän puolesta, että kyllähän 188 / 70 on aika hoikkaa poikaa! Ainkin mä tunnen näin 185/82 kokoisena itse olevani joka paikassa se tikuin :)

Ja totta kai kysyjä tavoittelee massanlisäystä lihaksena (muutenhan ei siihen mitään vihjeitä kukaan tarvitse) mutta kysyjä ei pidä 188 cm 85-90 kg "bodarin runkona". Ampukaa (mut) jos olen väärässä.

Makez, älytön jaksaminen kaverilla! Hyvä jos itse jaksan 21.30 jälkeen edes rahka-astiaa viedä keittiöön sohvalta.

Totuttautumista ja juuri tuota mainittua motivaatiota tuo vain vaatii. Kyllähän itselläkin alussa oli vaikeuksia saada tehokasta treeniä tehtyä tuohon aikaan, mutta nykyään ei ole ongelmia käynnistellä kroppaa pumppailuihin vielä tuohonkin aikaan.

Siis kyllähän kotona saa pattia kasvatettua jos vaan haluaa. Eikä vaadi paljon välineitä.
Tässä muutama liike, mitä tuli mieleen. Laitan lihasryhmittäin. Ravinto onkin sitten asia erikseen, muttei nyt siitä.Muutama väline mitä voisi käyttää...Leuanvetotanko,kuntopallo, reppu/painoliivi, kunnon vastuskumi, säädettävä käsipaino tai muutama levy ja voimapyörä.

Selkä/Hauis: Leuanveto, raskaampana versiona yhden käden variaatiot/painoja reppuun tai painoliivit. Lisäksi erilaiset veto(soutu)liikkeet vahvalla vetokumilla tai käsipainolla. Hauiskäännöt kumilla tai käsipainolla.

Vartalon ojentajat: Hyvää huomenta kumilla, takareidet kumilla, yhden käden maastanosto käsipainolla.

Rinta/ojentajat/hartiat: Punnerrukset, punnerrus painoliivien kanssa/reppu selässä, yhden käden punnerrus, käsilläseisontapunnerrus, punnerrus tuolien välissä(pidempi liikerata) jne.
Pystysoutu/pystypunnerrus vetokumilla, vipunostot ym olkaliikkeet käsipainolla jne jne.

Jalat: Kyykyt omalla painolla, reppu selässä(lisäpainona vaikka kirjoja)/painoliivillä, yhden jalan kyykky (tai tarvittaessa yhden jalan kyykky käsipaino lisäpainona), varpaille nousut, takareisipakaranousu (Glute ham raise)....

Keskivartalo: Kuntopallolla kiertoliikkeet, voimapyörä ja erilaiset vatsat, vaikkapa käsipaino lisäpainona.

Elikkä vähän youtubesta tai googlesta hakemalla löytyy paljon liikkeitä, missä ei vastus lopu kesken ja saa tehtyä sopivia sarjoja massankin lisäykseen.
Kannattaa ostaa vaikka pari kirjaa kuntosali/kehonpainolla tehtävistä liikkeistä.
Kotonahan on hauskaa treenata!
Tossa yksi yuutupe treenari:

http://www.youtube.com/user/scooby1961

http://fitness.scoobysworkshop.com/

Suositut

Back
Ylös Bottom