Kotikuntosalin suunitelma kaipaa mielipiteitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sholva
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Muuttuneen perhetilanteen vuoksi alkaa enenevissä määrin houkutella treenaamisen siirtäminen kotiin. Meiltä löytyy 59 neljöinen lämmin autotalli johon ajttelin salin rakentaa. Olen katsellut eri nettisivuja ja Gorilla sport vaikuttaa hinnaltaan sopivalta.

Ostoslistalla on tällähtekellä:
kyykkyhäkki(max 250kg)
säädettävä vinopenkki(max 220kg)
painosetti 100kg asti jossa on EZ-tanko, 170cm suora tanko ja 2x käsipainotanko. tämän lisäksi on 2x 20 kg ja 4x 0,5kg kiekot ja teline painoille.

Kyykkyhäkissä on siis leuanvetotanko mukana, tämän lisäksi on voimapyörä ja crosstrainer alkulämmittelyä / aerobista varten

Omasta mielestäni tällä saa melko hyvin treenattua koko kropan, onko jotain kokemuksia mitä tulisi lisätä tai huomioida suunitelmaa tehdessä? Kyseessä kuitenkin on senverta isompi investointi että kaikki mielipiteet ovat tervetulleita

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Muuttuneen perhetilanteen vuoksi alkaa enenevissä määrin houkutella treenaamisen siirtäminen kotiin. Meiltä löytyy 59 neljöinen lämmin autotalli johon ajttelin salin rakentaa. Olen katsellut eri nettisivuja ja Gorilla sport vaikuttaa hinnaltaan sopivalta.

Ostoslistalla on tällähtekellä:
kyykkyhäkki(max 250kg)
säädettävä vinopenkki(max 220kg)
painosetti 100kg asti jossa on EZ-tanko, 170cm suora tanko ja 2x käsipainotanko. tämän lisäksi on 2x 20 kg ja 4x 0,5kg kiekot ja teline painoille.

Kyykkyhäkissä on siis leuanvetotanko mukana, tämän lisäksi on voimapyörä ja crosstrainer alkulämmittelyä / aerobista varten

Omasta mielestäni tällä saa melko hyvin treenattua koko kropan, onko jotain kokemuksia mitä tulisi lisätä tai huomioida suunitelmaa tehdessä? Kyseessä kuitenkin on senverta isompi investointi että kaikki mielipiteet ovat tervetulleita

Ihan hyvältä kuulostaa, kyllä noilla jo pärjää mainiosti. :)

Kannattaa sit muistaa, että tangossa pitäisi olla oteleveys sen 130cm, että osuu häkin rautoihin.
Itellä joku vanha n.170cm tanko ja modailuksi meni, että pystyy häkissä toistaiseksi edes jotenkin käyttämään, eli uusi tanko tuli hankintalistalle kyykkyhäkin myötä.
Itse tilasin taljallisen häkin täältä (~350€ postikuluineen):
Ryno Ultimate Heavy Duty Power Rack - Black Silver

Tuli kuudessa arkipäivässä ja eilen kasasin pystyyn. Kelpaa tällaiselle aloittelijalle varmasti pitkäksi aikaa.

Kannattaa sit muistaa, että tangossa pitäisi olla oteleveys sen 130cm, että osuu häkin rautoihin.
Itellä joku vanha n.170cm tanko ja modailuksi meni, että pystyy häkissä toistaiseksi edes jotenkin käyttämään, eli uusi tanko tuli hankintalistalle kyykkyhäkin myötä.
Itse tilasin taljallisen häkin täältä (~350€ postikuluineen):
Ryno Ultimate Heavy Duty Power Rack - Black Silver

Tuli kuudessa arkipäivässä ja eilen kasasin pystyyn. Kelpaa tällaiselle aloittelijalle varmasti pitkäksi aikaa.

Kiitos vinkistä! Piti käydä tarkastamassa ja tuo gorillasportin häkki on näemmä 104 cm leveä ja 170 tangon kädensijan leveys on 107 cm mahtuu siis juuri ja juuri tuohon sisään. Tuo minkä linkkasit vaikutti muuten hyvältä mutta on tosiaan sen 111cm leveä eli pitäisi saada pidempi tanko. täytynee vielä harkita, tuo ylä- ja ala-talja olisivat toki mukava lisä.

edit: näyttäisi olevan vielä tarjouksessa 209 puntaa, ja tulee ilmeisesti ilman postikuluja myös suomeen?

Mun mielestä tankoon kannattaa satsata ihan kunnolla ja ostaa saman tien oikean kokoinen ja laadukas tanko. Hyvä tanko tekee kaikesta parempaa.

Kyykkyhäkistä on kyllä helppo mun mielestä tinkiä, omatekoiset ratkaisut ihan vaikka puusta hoitavat mainiosti niin yksinkertaisen tehtävän. Vinkkinä vaan jos tahdot säästää johonkin muuhun. Ite tehnyt esimerkiksi ihan vaan silleen, että tallin seinäpuihin kiinni sopivat pätkät lautaa sojottamaan, joiden päälle tangon saa. Varmistusrautoina toimii ihan vain normaalit sellaset miksi niitä nyt kutsutaan, sellaset laudasta valmistetut pukit. Ei ole millään lailla lennossa säädettävä kokoonpano tämä, mutta eipä paljon haittaa kun itse vain tekee siinä, niin eipä se oma pituus paljon muutu. Säästyy satasia. Tietty makukysymys, haluaako ehdottomasti välttää kaiken ghettoilun. Toiminnan kannalta ei varmasti mitään eroa... Täytyy vain tietenkin pitää mielessä, että kaikki omatekoiset viritelmät ovat riittävän tukevia, isoillekkin painoille

Minusta noissa kalliissa isoissa penkki/räkki/jne härveleissä kannattaa yrittää säästää, koska kuitenkin ne varsinaiset painokiekot täytyy hommata ja iso määrä painoja maksaa, eikä niitä voi ghettoilla helposti.

Kiitos vinkistä! Piti käydä tarkastamassa ja tuo gorillasportin häkki on näemmä 104 cm leveä ja 170 tangon kädensijan leveys on 107 cm mahtuu siis juuri ja juuri tuohon sisään. Tuo minkä linkkasit vaikutti muuten hyvältä mutta on tosiaan sen 111cm leveä eli pitäisi saada pidempi tanko. täytynee vielä harkita, tuo ylä- ja ala-talja olisivat toki mukava lisä.

edit: näyttäisi olevan vielä tarjouksessa 209 puntaa, ja tulee ilmeisesti ilman postikuluja myös suomeen?

Näytti olevan 60 £ postikulut EU:n alueelle. Ei silti pahan hintainen tuon tason laitokseksi. Oon miettinytkin, että tuollaisiakin talja+häkki -yhdistelmiä varmasti olisi myös tarjolla. Ehkä tuollaiseen voisi ympätä dippien tekoon tangot vielä samaan, mutta ne nyt saa helposti erikseenkin vaikka seinään kiinni tms.

Postikulut oli 60£, eli yhteensä 270£ = ~350€.
Paypalilla maksoin.

Edit: Hidas, siinähän se yllä tulikin.

Ja mulla oli kyllä tiedossa tuo tangon yhteensopimattomuus. Oon kyllä täys aloittelija näissä hommissa, mutta ei tolla parin sentin toleranssilla kannata mielestäni kikkailla, liian tarkkaan joutuu tähtäilemään kohdilleen.

Laitoin tilauksen menemään tosta, mulla se kyllä ei laittanut niitä postikuluja tohon sitten mitenkään vaikka tyhjensin ostoskorin ja täytin uudestaan... saa nähdä miten tossa käy, listasin sen toimitusalueelle "EU" ja päivitin ostoskoria mutta silti kun pisti checkout niin toimituskulut näytti 0e. Tein tolla 0e toimituskuluilla sen tilauksen ja maksoinkin sen jo niiden maksupuolen kautta. Nytten kun palasin lukemaan tänne ja avasin sivun uudestaan niin sinnehän ne 60 punnan toimituskulut uivat. No jäädään ihmettelemään miten ne sen toimittaa. Paypallilla kun laittoi maksua niin sielä kyllä näkyi tiedoissakin että toimitus EU mutta toimituskulut 0e.

Olen tosiaan nähnyt itsetehtyjä kyykyhäkkejä, vaikka en kovin isoja rojuja liikuttelekkaan niin ei kyllä luotto ole niin kova omiin taitoihin että se varmasti ehjänä pysyisi.

edit: joo ajattelin hommata kunnon olympia tangon niin mahtuu kunnolla

Jos miettii rakenteet niin kyllä puinen rakennelma kestää, ainakin kaiken tuon mitä noille edullisille raudasta tehdyille valmiille luvataan(200-250kg). Itsellä on sellainen "varasalina" ulkona terassilla missä menee kyykyt/penkki/lattiapenkki/polven altaveto/leuat/yms kaikki samassa häkkyrässä + tietty vaneritaso täysin vapaille liikkeille. 2x5 lankkua ja vaneria.

Jos nyt miettii mistä lähtisi liikkeelle sisätiloihin tulevalla kotisalilla niin ensin tulisi laadukas laakeroitu tanko (50mm) ja sitten kaikki muut vaikka käytettynäkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tämä päivä on käyty kädenvääntöä Prestige-Direct.co.uk kanssa siitä maksaako postikulut 60£ vai 79£. Ilmoittivat siis että heidän sivulla on virhe ja osaan tilauksista ei tule toimituskulut mukaan ja vaihtoehdot oli joko perua tilaus tai maksaa 79£ toimituskulut. ~10 sähköpostin jälkeen totesin että on helpompi maksaa se parikymppiä extraa kun tapella tuulimyllyjä vastaan ja odottaa rahojen palautusta mahdollisesti kuukausia. Eli jos joku päätyy tilaamaan tuolta niin varmistakaa että ne toimituskulut tulevat siihen loppusummaan mukaan.

82 puntaa tällä hetkellä toimituskulut Suomeen. Onko tuo häkki hutera, jämäkkä vai siltä väliltä? Miten dippailuhommat, eli notkuuko nuo dippikahvat? Taljan toimivuus myös kiinnostaa?
Sen verran jos offtopiccia saa harrastaa tuosta paypallista, että kauanko teillä on mennyt kun olette siirtäneet rahaa tuonne "kukkaroon"?
Itse siirsin eilen illalla ja ei näy vielä niin sen takia en myöskään ole tuota häkkiä tilannu, eli vielä on aikaa vaikuttaa jos tuo keksintö on susi.

Painot penkki ja tanko vielä matkalla postissa mutta hinta/laatu suhteeltaan laitos vaikuttaa hyvältä. Mielestäni tarpeeksi tukeva kotikäyttöön, jämäkämpi kuin mitä oletin kuvien perusteella. mukana tulevat työkalut ovat hanurista että kasaamiseen kannattaa varata (muistaakseni 17mm) kiintoavain ja räikkä. dippikahvat ei heilunut ja talja vaikutti melko jämäkältä. Tarkempaa arviota laitoksesta voin pistellä viikon parin päästä kun painot ovat saapuneet ja muutaman treenin on kerennyt vetämään.

Zone-sarja -42%
Ai jätkät sai dippikahvallisen mallin :-(
Näytti häkki olevan kymmenen puntaa kalliimpi ja lisätty dippikahvat + toi köysi taljaan.
Tosin itse maksoin postikuluja sen 60 puntaa, joten "hintavat" kahvat.

Dippikahvoja oikeastaan itekin oisin kaipaillut omaan häkkiini. Muuten olen ollut ihan tyytyväinen ostokseen. Vielä kun uus tanko saapuis saksanmaalta, ni bueno.

Mistä olette painoja tilannu?

Olen tilaillut pääasiasta wrangelta, eivät listahinnaltaan halvimpia, mutta yli 80 EUR tilaukset ilman posteja, niin useasti tuo ratkaisevasti kääntää wrangen eduksi.

Gymano? Ultimate Power Rack Squat Cage w LAT Pull Down Seated Row Arm Curl | eBay

Ite tilasin eilen tuon. Tarjoushinta oli 179 puntaa+kuljetus(yht.313e). Dippikahvat ja köysi puuttuu muuten näyttää aika samanlaiselta kun Ryno. Välttää varmasti tämmöisen kynäniskan käsittelyssä. Tanko menee mullaki uusiks ku nykyinen 170cm. Onko teillä minkäkokoisia ghettogymejä?:D Itellä vanha 1 auton talli vajaat 10 neliöö. Hyvin mahtuu:D

Back
Ylös Bottom