Korvatulpat ja nukkuminen

Itse käytän satunnaisesti Alpinen SleepSoft-unisuojaimia. Ovat olleet käytössä pari kuukautta ja olen ollut tyytyväinen. Ennen Alpinen suojia olen testaillut perus eareja ja sen jälkeen kokeilin apteekista saavia muotoiltavia silikonisuojia. Earit ja silikonit painavat korvassa joten eivät ole hyviä.

Alpinet tilasin tuolta. Tuli postissa seuraavana päivänä ja hinta oli alle 19€ http://www.finfonic.fi/Default.aspx?id=514803

Yhteistä kaikille Alpinen suojaimille on käyttömukavuutta lisäävä, lämpöön reagoiva materiaali, joka mukautuu korvakäytävän mukaisesti muutamassa minuutissa. Lämpö myös pehmentää suojaimia, joten toisin kuin esimerkiksi vaahtomuovitulppia käytettäessä, suojaimet eivät paina korvassa pidemmänkään käytön jälkeen.

Kaikki Alpinen suojaimet ovat avoimia, joten käyttötarkoituksesta riipumatta yhteys ulkomaailmaan säilyy eikä turvallisuutta ja käyttömukavuutta vähentävää tukkoista tunnetta pääse syntymään. Suojaimet ovat pitkäikäisiä ja käytössä kestäviä. Puhdistus on helppoa ja onnistuu pelkän veden ja saippuan avulla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselläni on mies, joka, noh...kuorsaa aika äänekkäästi.:D
Mieheni kuorsaus on yleinen huvituksen aihe myös ystäväpiirissämme. Hyvä ystäväni ihmettelee, kuinka voin nukkua mieheni vieressä, kun häntä kuorsaus häiritsee seinienkin läpi...!

Pahinta kuorsaus oli kisojen jälkeen, jolloin mieheni paino nousi nopeasti: sitä desibelien ja hengityskatkosten määrää ei kukaan usko...:lol2:

Yli 10 vuoden yhdessäolon aikana näköjään tottuu kaikkeen ja onneksi korvatulppia on olemassa!!:thumbs:

Meillä muuten tuossa pari viikkoa sitten kävi niin että yksi kissoista kakki kaksi korvatulppaa. Hyvä että tuli ulos.. Eli enää emme säilytä korvatulppia irrallaan. Enkä suosittele muillekaan eläimellisille! (Vaahtokarkkia! Nam!:kuola:)

Minun toisella kissalla on pahemmanlaatuinen himo mun käytettyihin tulppiin ja nyt jouduin piilottamaan kylpyhuoneen kaappiin tulpat kun jätkä rohmusi ne jo vaatekaapinkin hyllyltä. :wtf: Joka aamu se tonkii tyynyä, että josko siellä tulppia olisi. :lol2: Jokunen tulppa on hävinnyt ja pelottaa, että ne jää tukkeeksi elimistöön. Tosiaan yksi tulppa löytyi hiekkiksestä.

IvanB sanoi:
Itse käytän satunnaisesti Alpinen SleepSoft-unisuojaimia. Ovat olleet käytössä pari kuukautta ja olen ollut tyytyväinen. Ennen Alpinen suojia olen testaillut perus eareja ja sen jälkeen kokeilin apteekista saavia muotoiltavia silikonisuojia. Earit ja silikonit painavat korvassa joten eivät ole hyviä.

Mietin itse jokin aika sitten samojen earien ostoa. Painaako noi, jos nukkuu korva tyynyä vasten? Nykyisissä tulpissa ko. ongelma häiritsee.

Toisen lapsen synnyttyä on tulpat täälläkin käytössä yleensä ainakin alkuyön, kun rauhattomasti nukkuva lapsi häiritsee mun herkkiä kauneusunia ihan julmetusti. :) En tod. halua katkaista unia, kun ei ole mun syöttövuoro, eikä ihan joka yö viitsisi sohvallakaan uinua.

Mietin itse jokin aika sitten samojen earien ostoa. Painaako noi, jos nukkuu korva tyynyä vasten? Nykyisissä tulpissa ko. ongelma häiritsee.

Itselläni tulppa ei ole painanut. Tulppa menee hyvin korvan sisään ja sen päästä näkyy vain muutama milli. Jos se putki tulee liian ulos niin se saattaa painaa, mutta valmistajan ohjeissa luki että putkea voi muokata itselleen sopivaksi leikkaamalla sitä lyhkäisemmäksi. Noi tulpat hakkaa apteekin silikoonit ja muut vaahtomuovitulpat 100-0.

Vanhaa threadia ylös, kun kuulun niihin onnellisiin, jotka on muuttanut pitkän omakotitaloasumisen jälkeen kerrostalon ihmeelliseen elämään.

Semmoinen kysymys tuli mieleen, että millaisiin nukkuma-asentoihin noi sopii? Nukun lähes poikkeuksetta jommalla kummalla kyljelläni ja se on aika haaste korvatulpalle, kun käytännössä nukun korvan päällä. Armeijassa testailin noita EAR-kerttiskorvatulppia, mutta oli aika toivotonta, koska painoivat korvassa todella pahasti.

Ei Earin pitäisi painaa missään nukkuma-asennossa. Ehkä et ujuta niitä riittävän syvälle korvakäytävään, jolloin ne jäävät törröttämään ikävästi.

Voi olla, että tulppa painaa jos se on liian iso. Olen samaa mieltä, että jos earin laittaa tarpeeksi syvälle niin ei se tunnu pidemmän päältä mukavalta.

Vanhaa threadia ylös, kun kuulun niihin onnellisiin, jotka on muuttanut pitkän omakotitaloasumisen jälkeen kerrostalon ihmeelliseen elämään.

Semmoinen kysymys tuli mieleen, että millaisiin nukkuma-asentoihin noi sopii? Nukun lähes poikkeuksetta jommalla kummalla kyljelläni ja se on aika haaste korvatulpalle, kun käytännössä nukun korvan päällä. Armeijassa testailin noita EAR-kerttiskorvatulppia, mutta oli aika toivotonta, koska painoivat korvassa todella pahasti.

Itse nukun yleensä kyljelläni(vaimo väittää että selällä :rolleyes:) eikä noi alpinen tulpat ainakaan minun korvia paina. Korvatulppa asettuu korvaan aika syvälle ja se näkyvän pään osa on todella pieni. Sitä voi tarvittaessa lyhentää jolloin se ei näy lainkaan.

Tällaiset omani on.

motosafe.jpg

Itse olen jo vuosia sitten opetellut nukkumaan käsivarsi korvan päällä ja toinen korva tyynyä vasten...korvatulpat tosiaankin rupeavat pidemmän päälle sattumaan tai sitten eivät eristä ääntä tarpeeksi tehokkaasti.

Juu, asun kerrostalossa, jossa ei ole äänieristykseen satsattu markkaakaan kun on rakennettu.

Oon kokeillut nukkumista sellasilla perus-kertakäyttötulpilla, mutta aina herätessä ne oli siinä tyynyllä, joten jätin senkin homman. En oo vielä löytäny mallia joka istuis korvaan täydellisesti.

Oon kokeillut nukkumista sellasilla perus-kertakäyttötulpilla, mutta aina herätessä ne oli siinä tyynyllä, joten jätin senkin homman. En oo vielä löytäny mallia joka istuis korvaan täydellisesti.
Kokeile Alpinen tollasii "kuusitulppia", myydään musaliikkeis, ainaki fasul. Varma nakki pitäisi tietysti olla valetut tulpat, niille tosin hintaakin tulee sitten reilusti enemmän. Itellä sellaset on kuitenki hankintaan menossa jossain vaiheessa kun musaa tulee harrastettua.

Reilut kymmenen vuotta nyt nukkunut tuplat korvissa, enkä vielä ole huomannut kipeytymistä tai äänieristyksen heikkenemistä.

Hyvä juttu sulle, menisipä mullakin samalla lailla noiden kanssa.

No...ehkä tosiaan alan metsästelemään käyttäjäystävällisempiä sortteja...

Kokeile Alpinen tollasii "kuusitulppia", myydään musaliikkeis, ainaki fasul. Varma nakki pitäisi tietysti olla valetut tulpat, niille tosin hintaakin tulee sitten reilusti enemmän. Itellä sellaset on kuitenki hankintaan menossa jossain vaiheessa kun musaa tulee harrastettua.

Finfonic myy noita Alpinen tulppia. Reilu vuosi sitten maksoi n.19€ kotiinkannettuna.

Viime yönä yläkerta ryyppäsi kovaäänisesti tähän hetkeen saakka ja lisäksi veden ropina peltiseen ikkunalautaan häiritsi joten testasin noita korvatulppia ekan kerran ja aivan mahtavan hyvät on. Ei mitään valitta muuta kun ei kuule mitään ja siitä tuli herätessä paniikki. Apteekista Bilsomin 303 small size pehmeä tulppa sopii täydellisesti ainakin mulle jolla on pieni korvakäytävä ja noissa bilsomeissa on hyvä muotoilu toisin kuin monessa muussa tulpassa mitä kattelin. 10 parin pussi 5€. Tää ostos olis pitäny tajuta tehdä jo aikasemmin :)

Viikolla tulee käytettyä, kun muut talossa asuvat eivät aina ymmärrä olla hiljaa. Ilman tulppia huomaa kuinka pienetkin äänet häiritsevät.

Minullakin on tuota putoamis ongelmaa, aina on vähintään toinen tippunut aamulla. No, kuuleepa herätyskellon ainakin paremmin. Armeijassa aamulla herätessä toinen tulppa oli punkassa ja toinen kaapissa, enkä mielestäni herännyt yöllä :D

Viikolla tulee käytettyä, kun muut talossa asuvat eivät aina ymmärrä olla hiljaa. Ilman tulppia huomaa kuinka pienetkin äänet häiritsevät.

Hitto, itse pidän kuulosuojaimia päässä päivisin samasta syystä, että saa olla rauhassa omassa kotonaan eikä tarvitse haaskata naapureihin ajatustakaan.

Hitto, itse pidän kuulosuojaimia päässä päivisin samasta syystä, että saa olla rauhassa omassa kotonaan eikä tarvitse haaskata naapureihin ajatustakaan.

Tässä nurkilla asuu heppu joka pitää niitä kuulosuojaimia myös ulkona ja nyt taisin hiffata syyn.

Pitipä itsekin tilata nuo sleepsoftit. Katsotaan miten noiden kanssa nukkuminen onnistuu. Itsekin heräilen usein niin, että korvaa alkaa kutittamaan tai tulppa painaa ikävästi ja siksi nuo kertakäyttötulpat ei oikein ole toimineet.

Josko tästä sitten onnistuisi tuo päivällä nukkuminenkin paremmin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom