Kortisolista...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skitso79
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä, mulla on kortisoli arvot olleet liian ylhäällä, tutkittiin joku vuosi sitten, en muista paljon oli silloin, mutta liikaa kuitenkin.
Liian kortisolin "oireita" on ollut pidemmän aikaa: aamu ärtyneisyyttä, heräämis vaikeuksia, kohonnut verenpaine (vain hieman), paino nousee/nesteet keräytyy liian herkästi jos ei ole tarkkana syömisten suhteen.
Voiko edes osa tästä olla kortisolin aiheuttamaa, vai olenko lukenut liikaa hölynpölyä aiheesta?
Kysymys kuuluukin onko kortisolin esto-aineista, yms. mitään hyötyä, onko siihen olemassa mitään muuta konstia/luonnontuotetta,ym?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Elikkä, mulla on kortisoli arvot olleet liian ylhäällä, tutkittiin joku vuosi sitten, en muista paljon oli silloin, mutta liikaa kuitenkin.
Kysymys kuuluukin onko olemassa mitään muuta konstia/luonnontuotetta,ym?

Jos sulla jonkinlaisesta kroonisesta tulehdus tilasta(tms) johtuu kehon suuri kortisolin tuotanto, niin yksi konsti voi olla vähähiilihydraattinen ruokavalio.

On auttanut monella tulehdus sairaudesta kärsivällä. Itse muunmuassa pahasta ihottumasta pääsin eroon.

Jos siis et muilla konstein saa asiaa kuntoon, ni tuo yksi kokeilemisen arvoinen.

Jos sulla jonkinlaisesta kroonisesta tulehdus tilasta(tms) johtuu kehon suuri kortisolin tuotanto, niin yksi konsti voi olla vähähiilihydraattinen ruokavalio.

No, tällä hetkellä olen just vähähiilarisella, ja olen ollu ennenkin, ja se auttaa sen ajan, mutta kun palaa ns. normaaliin ruokavalioon niin ongelmat alkaa tulla takaisin.
Eli sinä aikana kun pitäis tankata, olis varmaan hyvä saada jotain kortisoli blokkia...

No, tällä hetkellä olen just vähähiilarisella, ja olen ollu ennenkin, ja se auttaa sen ajan, mutta kun palaa ns. normaaliin ruokavalioon niin ongelmat alkaa tulla takaisin.
Eli sinä aikana kun pitäis tankata, olis varmaan hyvä saada jotain kortisoli blokkia...

Kuulostaa hieman samalta kuin minulla.. Olen monelle hiilarin lähteelle allerginen ja ne tuottaa muunmuassa tuota kortisolia. Oisko mahdollista jos olet itsekkin esim. joillekkin viljoille allerginen? Kokeile vaikka tankkauksessa käyttää vain hiilareita muista lähteistä kuin viljoista.

todennäköisesti olet rasittanut päätäs liialla hölynpölyllä.. Kortisoli on stressihormoni ja reagoi lähes kaikenlaisiin elimistöä koetteleviin sattumuksiin..Oikeasti koholla oleva kortisolitaso johtuu lisämunuaisen kortisolin liikatuotosta (Cusshingin tauti), se aiheuttaa mm diabetesta, verenpainetta, ohutta ihoa, lihasatrofiaa, turvotuksia, rasvoittuvaa ihoa, huonoa haavan paranemista, infektioalttiutta ymym. Mitään kortisoliblokkereita tuskin kannattaa harkitakaan.

Ehkä hieman aiheen sivusta, mutta selvyydeksi ; Eikö kortisoli juuri hidasta/blokkaa "lihaskasvua"?

Juu, senhän se tekee, mutta tarkoitin tuossa kortisolin tuotantoa estävää ainetta...

Olen monelle hiilarin lähteelle allerginen ja ne tuottaa muunmuassa tuota kortisolia. Oisko mahdollista jos olet itsekkin esim. joillekkin viljoille allerginen?

Jep, on todettu yliherkkyyttä useimmille viljoille, lääkäri sanoi että on parempi jos en syö mikäänlaista leipää,ym. vaan hankin kuidut tablettimuodossa. Ja esim. mun siskolla todettiin keliakia, ehkä se voi olla tuosta johtuvaa.

Ilmeisesti mitään lääkeaineita ei kannata harkita, tarpeeksi kun nettiä selaa ja lukee liian monta artikkelia kaiken maailman taudeista, niin johan siinä tulee kipeäksi terveinkin mies.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom