Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tälle vuodellehan on jo ennustettu että sähköä ei riitä kaikille, lämpöenergian käyttöä pitäisi alkaa sääntelemään ja kaikkia elintarvikkeita ei saada hyllyyn. Jos olisin laittamassa näitä perushyödykkeitä jonkin pistejärjestelmän taakse niin juuri noin sen tekisin. "Nyt vaan täytyy". Ehkä tulevaisuudessa ei täydy, mutta jengi olisi jo ihan tottunut että näin tää menee.
Menetämme oikeuksia ja vapauksia koska näin "suojellaan" meitä tai "taistelemmme" näin jotain mörköä vastaan...
Niin vaaralliset slippery slopet päällä

Asko sentään pitäytyy asiassa, ainakin vielä. Katotaan nyt jos PL:n ränni päättyy ja siltä suunnalta alkaa sitten tulla toisenlaista "asiantuntijuutta".

E: Niin ja iltapaska ei tietenkään maininnut kuinka teddyboy käveli äänestyksen yli .
Tuovat sentään ilmi, kuka tähän tautiin on eniten vaarassa sairastua. Eli toisin sanoen myös, ketkä levittävät. En ihmettelisi, vaikka kuukauden päästä sitä ei enää voi sanoa.

Mitähän meidän petturit keksivät? Ovat vissiin lomilla edelleen. Vaalit ens keväänä ja nyt varmaan kuumeisesti jotkin analyytikot miettivät mitä paskaa tässä voi ajaa ettei kannatus mene.
Ryssäpelko nyt toimii aina mutta jaksaako paskalampaat enää lisää flunssaa tai no kestää toki mutta miten edetään.

Melkoisen sakeaa juttua taas THLn tiedotustilaisuudessa:

"Miten arvio, että rokotukset ovat säästäneet 10 000 henkeä tänä vuonna, on laskettu?

- Kaikkein yksinkertaisin tapa on olettaa, että jos meillä olisi ollut samanlainen tapausmäärä tänä vuonna ilman rokotuksia, silloin saadaan ero sille, kuinka paljon tapauksia olisi saattanut tulla, jos virus olisi ollut samanlainen, Salminen avaa."

"Rokotukset suojaavat hyvin väestöä isolta korona-aallolta."

Sentään jotain tosi asiaakin myöntävät:

"Yleisimmät kuolemaan myötävaikuttaneet tekijät koronassa ovat olleet muun muassa sydänsairaus, dementia, diabetes, astma, syöpä tai aivoinfrakti. Neljässä tapauksessa viidestä taustalla oli jokin perussairaus, useimmiten sydänsairaus.
Korona oli kuolemansyynä ilman myötävaikuttaneita tekijöitä 520 tapauksessa (12 prosentissa). Valtaosa (88 prosenttia) koronakuolemista oli monitekijäisiä. THL on kerännyt noin 4400 kuolintodistusta, jossa koronavirusinfektio on kirjattu kuolemansyyksi tai kuolemaan myötävaikuttaneeksi tekijäksi.
Mediaani-ikä koronaan liittyvissä kuolemissa oli 84 vuotta."

Kuinka paljon tuostakin on täällä väännetty? Paljon! eli vain 12% koronaan kuolleiksi ilmoitetuista on oikeasti kuollut koronaan. Muutenkin kuolleisuusluvut näyttävät ihan normi määriltä, mitä ihmisiä eri flunssiin kuolee keskimäärin vuosittain .

Se tuossa nyt oli positiivista, että THL on nyt selkeästi lopettanut paniikin lietsomisen ja jopa yrittää "normalisoida" koronan. Saas nähdä mikä on STMn vastaus ja tuleva linja, kun kohti syksyä mennään.

"Miten arvio, että rokotukset ovat säästäneet 10 000 henkeä tänä vuonna, on laskettu?

- Kaikkein yksinkertaisin tapa on olettaa, että jos meillä olisi ollut samanlainen tapausmäärä tänä vuonna ilman rokotuksia, silloin saadaan ero sille, kuinka paljon tapauksia olisi saattanut tulla, jos virus olisi ollut samanlainen, Salminen avaa."
Mä en oikein ymmärrä tässä vastauksessa lukemaani. Ehkä vika on lukijassa🤷‍♂️ Epäilen, ettei ole toimittajakaan, joka on tuon rustannut. Mitähän se Salminen on oikein sanonut tuossa?

Mä en oikein ymmärrä tässä vastauksessa lukemaani. Ehkä vika on lukijassa🤷‍♂️ Epäilen, ettei ole toimittajakaan, joka on tuon rustannut. Mitähän se Salminen on oikein sanonut tuossa?
Olettaa, jos, saattanut, jos...
Eikös toi nyt vähän kierrellen ja kaarrellen sano, että puhdas arvaus eli ei perustu mihinkään dataan.

Salminen varmaan "unohti" mainita vastauksessaan, että se perustuu THLn arviolaskentaan. THLn arviolaskenta on jo aiemmin osoittautunut hyvin tarkaksi esim. tartuntamäärien laskennassa, joten varmasti tuo 10 000 säästynyttä ihmishenkeä rokotteen ansiosta on ihan faktaa...

Melkoisen sakeaa juttua taas THLn tiedotustilaisuudessa:

"Rokotukset suojaavat hyvin väestöä isolta korona-aallolta."

Sentään jotain tosi asiaakin myöntävät:

"Yleisimmät kuolemaan myötävaikuttaneet tekijät koronassa ovat olleet muun muassa sydänsairaus, dementia, diabetes, astma, syöpä tai aivoinfrakti. Neljässä tapauksessa viidestä taustalla oli jokin perussairaus, useimmiten sydänsairaus.
Korona oli kuolemansyynä ilman myötävaikuttaneita tekijöitä 520 tapauksessa (12 prosentissa). Valtaosa (88 prosenttia) koronakuolemista oli monitekijäisiä. THL on kerännyt noin 4400 kuolintodistusta, jossa koronavirusinfektio on kirjattu kuolemansyyksi tai kuolemaan myötävaikuttaneeksi tekijäksi.
Mediaani-ikä koronaan liittyvissä kuolemissa oli 84 vuotta."

Kuinka paljon tuostakin on täällä väännetty? Paljon! eli vain 12% koronaan kuolleiksi ilmoitetuista on oikeasti kuollut koronaan. Muutenkin kuolleisuusluvut näyttävät ihan normi määriltä, mitä ihmisiä eri flunssiin kuolee keskimäärin vuosittain .

Se tuossa nyt oli positiivista, että THL on nyt selkeästi lopettanut paniikin lietsomisen ja jopa yrittää "normalisoida" koronan. Saas nähdä mikä on STMn vastaus ja tuleva linja, kun kohti syksyä mennään.

Ei näy powerhousu Japi selittämässä miten se nyt näin meni, kuulemma flunssa ei ole poliittinen vaan tappava epidemia

Merja Helle

PhD / FT Retired Head of research of Media Concepts Research Group at Aalto University . ”You don’t know the facts before you know the fiction”

Jonkun sortin eläkkeellä oleva Göbbels? :unsure:
Ja Aaltolakin siellä näköjään tarjoaa sitä kuuluisaa misinformaatiota, mutta kun on "oikea" sanoja, niin ei twitterit välitä faktoista.

Aaltolakin siellä näköjään tarjoaa sitä kuuluisaa misinformaatiota, mutta kun on "oikea" sanoja, niin ei twitterit välitä faktoista.

Olisi hienoa, jos joku jaksasisi käydä läpi aaltolan kaikki väitteet ja ennustukset ukrainan sotaan liittyen, mitä itse sivusilmällä seurannut, kaikki hänen sanomiset on mennyt vituiksi, varsinainen asiantuntija tämä aaltola.
Vielä kun otetaan huomioon että tämä jannu on Ulkopoliittisen instituutin johtaja, niin pitäisi olla pikkuisen paremmin homma hanskassa.

Enpä tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, olin huomattavasti enemmän skeptinen mihinkään apinarokkosekoiluun liittyen vielä eilen.

Tänään sain kirjeen kaupunkilta, että olet ollut samassa tilassa jossa joltain pinnoilta on ilmeisesti löydetty apinarokkoa ja minun tulisi tarkkailla mahdollisia iho-oireita seuraavan 3 viikon ajan :D

Katsotaan mitä vastaavat, koska lähetin postia takaisin, että missä tämä on tapahtunut ja miten ihmeessä he tietävät, että minä olen ollut siellä koska esim. missään paikallisessa virastossa tmv. en ole vieraillut lähiaikoina eli kiinnostaa kyllä kovasti miten on todettu että minä olen ollut jossain tietyssä paikassa.

Tämä siis Saksassa.

Enpä tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, olin huomattavasti enemmän skeptinen mihinkään apinarokkosekoiluun liittyen vielä eilen.

Tänään sain kirjeen kaupunkilta, että olet ollut samassa tilassa jossa joltain pinnoilta on ilmeisesti löydetty apinarokkoa ja minun tulisi tarkkailla mahdollisia iho-oireita seuraavan 3 viikon ajan :D

Katsotaan mitä vastaavat, koska lähetin postia takaisin, että missä tämä on tapahtunut ja miten ihmeessä he tietävät, että minä olen ollut siellä koska esim. missään paikallisessa virastossa tmv. en ole vieraillut lähiaikoina eli kiinnostaa kyllä kovasti miten on todettu että minä olen ollut jossain tietyssä paikassa.

Tämä siis Saksassa.
No tuota paikannusta itsekin ihmettelisin jos olisin kirjeen saanut.. kerro ihmeessä mitä vastaavat, jos vastaavat.

Tämä siis Saksassa.
Pyöriny paikoissa joissa tämän näköistä sakkia?
1658935855562.webp

Tämä siis Saksassa.
Puhelimen paikantaminenhan ei taida olla kovin iso homma. Tosin "oikeusvaltiossa" sellainen ei kait ole sallittua ilman vakavaa rikosepäilystä. Tietysti jos et edes ole ollut paikassa jossa sanovat sinun olleen, niin todella erikoiseksi menee.
Wii hav ze way und wii will use it! Heil Scholz! 🙈🙉🙊

Back
Ylös Bottom