Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Jep, juuri tämä tapaus. Sama ilmiö kävi lienee suurimmalle osalle hysteerikoista pelkopropagandan loputtua. Sen huomasi myös tästä ketjusta. Propagandan, varsinkin pelkoon perustuvan propagandan voima on kyllä aivan uskomaton. Ihan kirjaimellisesti se saa perheenjäsenetkin kääntymään toisiaan vastaan, jos propaganda ei uppoa samalla tavalla kaikkiin. Pelottava ja vaarallinen ilmiö. Todistaa vaan sen, että saman ilmiön avulla ihmiset saadaan tekemään mitä vaan ja luopumaan kaikista oikeuksistaan riittävän pitkälle vietynä. Jos sama pelkoviestintä toistetaan taas syksyllä/talvella, pienintäkään toivoa ei ole, että ihmiset pysyisivät järjissään.
Jollain tavalla katkera olo kun parisuhteessa meni pari vuotta huonosti tämän takia. Ei normaalisti riidellä juuri koskaan niin tämän takia riideltiin senkin edestä. Ja itse en pysty unohtamaan kaikkea mitä on sanottu. Nyt kun uutisointi näyttää taas ottavan uutta kierrosta niin en tiedä, että jaksettaisiinko kumpikaan enää käydä samaa läpi.

Minulla on kolme rokotetta, koska työpaikkana on ollut sairaala. Ihan ok juttu minulle - samalla tavoin olen ottanut kausi-influenssarokotteetkin työn vuoksi. Varsinkin alussa, kun korona jysähti Suomeen ja itsekin kohtasin sairaalassa sekä eläviä että kuolleita koronapotilaita, otin rokotteen erittäin mielelläni. Harmi, kun siitä ei sitten ollut pysäyttämään tartuntoja.

Nyt kun työ sairaalassa on loppunut, niin en aio enää koronarokotteita ottaa. Rokotteiden teho on huono, kun virus muuntuu jatkuvasti ja pelkän kurkkukivun ja muutaman aivastuksen mahdollisen välttämisen vuoksi en pidä rokotetta mielekkäänä. On niin häviävän pieni todenäköisyys sairastua vakavasti että en koe mahdollista koronatartuntaa minkäänlaisena todellisena uhkana itselleni.

Minun tuttava- ja ystäväpiiriin kuuluu sekä rokotettuja että rokottamattomia. Aika maltillista sakkia onneksi kaikki. Kukaan ei suuremmin melskaa suuntaan tai toiseen. Paitsi yksi taitaa pysyvästi olla hurahtanut salaliittoteorioihin ja epäilee Suomessa salattuja piikkikuolemia 😁 ja toisaalta eräs vanhempi henkilö on yhä sulkeutunut sosiaalisesta elämästä ja surullisesti elää kuolemanpelossa.

Kukaan rokotettu eli ilmeisesti beetalammas ei kiihkoa rokotteiden puolesta...

Minulla on kolme rokotetta, koska työpaikkana on ollut sairaala. Ihan ok juttu minulle - samalla tavoin olen ottanut kausi-influenssarokotteetkin työn vuoksi. Varsinkin alussa, kun korona jysähti Suomeen ja itsekin kohtasin sairaalassa sekä eläviä että kuolleita koronapotilaita, otin rokotteen erittäin mielelläni.
Helvetin lanmas!!1111

Jos tarkoitit minua niin meillä tilanne hellitti saman tien kun uutisointi hiljeni. Toki hänen fokuksensa siirtyi median mukana Ukrainan sotaan. Onkin ollut kiva olla kotona kun ei ole piikeistä tarvinnut tapella eikä pelkopropagandaa seurata. Toki molemmilla jäänyt jotain hampaan koloon toisen käytöksessä asian tiimoilta ja ahdistaa ajatella syksyä jos sama rumba alkaa taas. Edellenkään en yhtäkään piikkiä ole ottamassa. Mieheni ottaa nelospiikin heti kun sen saa. Kummallakaan meistä ei muuten ole (tiettävästi) ollut koronaa koko pandemian aikana.

Ystävällä on päinvastainen tilanne.

Mies lukee salaliittoteorioista ja melskaa piilotelluista piikkikuolemista - keskustelu hänen kanssaan johtaa AINA tähän aloitti sen mistä tahansa aiheesta. Mies tutkii asiaa ihan itse - ilmeisesti Googlesta.

Ystävä on lääkärityönsä vuoksi itse rokotettu ja kohdannut myös koronaan/koronan kanssa menehtyneitä. Hän ei melskaa asiasta millään tavalla, mutta ymmärrettävästi ei oikein jaksa kuunnella miehensä varsin väsyttävää julistusta.

Minulla on kolme rokotetta, koska työpaikkana on ollut sairaala. Ihan ok juttu minulle - samalla tavoin olen ottanut kausi-influenssarokotteetkin työn vuoksi. Varsinkin alussa, kun korona jysähti Suomeen ja itsekin kohtasin sairaalassa sekä eläviä että kuolleita koronapotilaita, otin rokotteen erittäin mielelläni. Harmi, kun siitä ei sitten ollut pysäyttämään tartuntoja.

Nyt kun työ sairaalassa on loppunut, niin en aio enää koronarokotteita ottaa. Rokotteiden teho on huono, kun virus muuntuu jatkuvasti ja pelkän kurkkukivun ja muutaman aivastuksen mahdollisen välttämisen vuoksi en pidä rokotetta mielekkäänä. On niin häviävän pieni todenäköisyys sairastua vakavasti että en koe mahdollista koronatartuntaa minkäänlaisena todellisena uhkana itselleni.

Minun tuttava- ja ystäväpiiriin kuuluu sekä rokotettuja että rokottamattomia. Aika maltillista sakkia onneksi kaikki. Kukaan ei suuremmin melskaa suuntaan tai toiseen. Paitsi yksi taitaa pysyvästi olla hurahtanut salaliittoteorioihin ja epäilee Suomessa salattuja piikkikuolemia 😁 ja toisaalta eräs vanhempi henkilö on yhä sulkeutunut sosiaalisesta elämästä ja surullisesti elää kuolemanpelossa.

Kukaan rokotettu eli ilmeisesti beetalammas ei kiihkoa rokotteiden puolesta...
No piikkeihin on kuollut porukkaa eikä se ole mikään salaliitto. Suomessakin ja voit olla siitä varma.
Jopa itsellä lääkärit epäili vahvasti covid rokotetta kun sydän veti rytmihäiriössä kilpirauhasen takia. Ei meinannut edes uskoa kun sanoin etten mitään piikkejä ole ottanut.

Jollain tavalla katkera olo kun parisuhteessa meni pari vuotta huonosti tämän takia. Ei normaalisti riidellä juuri koskaan niin tämän takia riideltiin senkin edestä. Ja itse en pysty unohtamaan kaikkea mitä on sanottu. Nyt kun uutisointi näyttää taas ottavan uutta kierrosta niin en tiedä, että jaksettaisiinko kumpikaan enää käydä samaa läpi.
Mullakin oli varsinkin alkuun jokunen railakkaampi riita vaimon kanssa kun totesin ettei mulla ole pienintäkään aikomusta lähteä tähän pelleilyyn mukaan, ja joitain kauppareissuja ym. kun häpesi huolella kun olin about ainoa paljasnaamainen tyyppi kaupassa. Nykyään on hänelläkin jo aikaa sitten kelkka kääntynyt ja ollaan asian suhteen samalla puolella. Voi jo pyöritellä yhdessä silmiä kun näkee noita naamaripäitä milloin missäkin kummallisessa tilanteessa yms.

fear.webp

Löisittekö vetoa, Että Mikan sana pitää alle 60v osalta? Minä en. 😆

Mika Salminen kertoo kaksi syytä, miksi THL aikaisti suositusta koronarokotuksista – perusterveet alle 60-vuotiaat eivät välttämättä tarvitse lisäannoksia lainkaan

Pari- ja ystävyyssuhteet menee vaikeaksi jos arvomaailma ei mene konfliktitilanteissa yksiin. Oma vaimo jännitti paljon muiden reaktioita kun meidän perheestä kukaan ei ole käyttänyt naamareita missään vaiheessa, mutta on voimaantunut omasta esimerkistä ja sanonut vähän tuijottelijamummoille takaisinkin. Kavereiden ja kollegoiden kanssa ei tarvitse samaa mieltä olla mistään, mutta ystäväkseni en ottaisi ketään joka tätä totalitarismia tukee.

Löisittekö vetoa, Että Mikan sana pitää alle 60v osalta? Minä en. 😆

Mika Salminen kertoo kaksi syytä, miksi THL aikaisti suositusta koronarokotuksista – perusterveet alle 60-vuotiaat eivät välttämättä tarvitse lisäannoksia lainkaan

En löisi. Kaikille uusi rundi syksyllä, joko vanhaa satoa tai sitten sitä modattua omikroni-shittiä. Passista ja rajoituksista tulee vähintäänkin puhetta, jotta saataisiin mahdollisimman monelle ”rokotesuojaa” ajan tasalle. En kuitenkaan usko että rajoituksia tai passia tulee. Eli aika tuollaista bluffi-linjaa uskon että vedetään.

Hyviä uutisia mRNA asiakkaille:
On kyllä. Nyt täytyy sanoa että en ymmärrä, miten tuossa on tutkittu, muuta kuin että jonkinlainen vasta-aineiden häviämisprosessin simulaatio (kai?) lienee kyseessä.

Eli ei tutkittu taudin sairastaneita lainkaan. Mikä selittänee osaksi sitä että tulokset on aikamoisessa ristiriidassa useankin tutkimuksen kanssa, joissa on todettu esim. sairastetun taudin tuovan pidempikestoista suojaa kuin rokotteiden, tai vektorirokotteiden vähentävän kuolleisuutta vs mrna-rokotteiden lisäävän kuolleisuutta.

No, täytyy odotella josko joku asiantuntija pyöräyttäisi tuosta osaavampaa analyysiä.

On kyllä. Nyt täytyy sanoa että en ymmärrä, miten tuossa on tutkittu, muuta kuin että jonkinlainen vasta-aineiden häviämisprosessin simulaatio (kai?) lienee kyseessä.

Eli ei tutkittu taudin sairastaneita lainkaan. Mikä selittänee osaksi sitä että tulokset on aikamoisessa ristiriidassa useankin tutkimuksen kanssa, joissa on todettu esim. sairastetun taudin tuovan pidempikestoista suojaa kuin rokotteiden, tai vektorirokotteiden vähentävän kuolleisuutta vs mrna-rokotteiden lisäävän kuolleisuutta.

No, täytyy odotella josko joku asiantuntija pyöräyttäisi tuosta osaavampaa analyysiä.
Eiköhän tuo hyvänä mainoksena kohderyhmään uppoa. Tällä tasolla on ymmärrys ”asiantuntijoillakin” boostailun periaatteista.

View: https://mobile.twitter.com/PirtaHotulainen/status/1549289012678082561

View: https://youtu.be/H53BDjp2cEs

Vähän analyysiä Geertin ennusteista. Voi olla että syksyllä voimakkaammat variantit pölläyttää..

Niku ja kump saa syksyn/talven aikana keksiä hyviä selityksiä miks parhaalla immuniteetilla oleva kansa on kipeenä.

View: https://mobile.twitter.com/MikaelNiku/status/1549372435585171464

Ps just tuossa yks tuttava kertoi että koko perhe nyt görren kourissa ja teinillä 40 kuumetta. Mitä oliskaan jos ei olis kaikki piikkejään hakeneet.

Niku ja kump saa syksyn/talven aikana keksiä hyviä selityksiä miks parhaalla immuniteetilla oleva kansa on kipeenä.

View: https://mobile.twitter.com/MikaelNiku/status/1549372435585171464

Ps just tuossa yks tuttava kertoi että koko perhe nyt görren kourissa ja teinillä 40 kuumetta. Mitä oliskaan jos ei olis kaikki piikkejään hakeneet.

Joo, Nikun kommentti ihan osuva. En ihan ymmärrä miksi tutkimusmetodi on tuo, kun meillä on miljoonia sairastapauksia mitä tutkia.

Vähän sama kuin sanoisi että kirjallisuuskatsauksen perusteella ketogeeninen ruokavalio ei pudota painoa, mutta samaan aikaan käytännössä nähdään että kyllä pudottaa + empiiriset tutkimukset osoittavat, että pudottaa.

Back
Ylös Bottom