Minulla on kolme rokotetta, koska työpaikkana on ollut sairaala. Ihan ok juttu minulle - samalla tavoin olen ottanut kausi-influenssarokotteetkin työn vuoksi. Varsinkin alussa, kun korona jysähti Suomeen ja itsekin kohtasin sairaalassa sekä eläviä että kuolleita koronapotilaita, otin rokotteen erittäin mielelläni. Harmi, kun siitä ei sitten ollut pysäyttämään tartuntoja.
Nyt kun työ sairaalassa on loppunut, niin en aio enää koronarokotteita ottaa. Rokotteiden teho on huono, kun virus muuntuu jatkuvasti ja pelkän kurkkukivun ja muutaman aivastuksen mahdollisen välttämisen vuoksi en pidä rokotetta mielekkäänä. On niin häviävän pieni todenäköisyys sairastua vakavasti että en koe mahdollista koronatartuntaa minkäänlaisena todellisena uhkana itselleni.
Minun tuttava- ja ystäväpiiriin kuuluu sekä rokotettuja että rokottamattomia. Aika maltillista sakkia onneksi kaikki. Kukaan ei suuremmin melskaa suuntaan tai toiseen. Paitsi yksi taitaa pysyvästi olla hurahtanut salaliittoteorioihin ja epäilee Suomessa salattuja piikkikuolemia

ja toisaalta eräs vanhempi henkilö on yhä sulkeutunut sosiaalisesta elämästä ja surullisesti elää kuolemanpelossa.
Kukaan rokotettu eli ilmeisesti beetalammas ei kiihkoa rokotteiden puolesta...