Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Siis hetkinen, vittu mitä? Me luetaan todellakin mediaa täysin eri tavalla. Mun mielestä tuon uutisen sanoma oli, että neljännestä piikistä ei ole mitään hyötyä ja uutista varten haastatellut asiantuntijat eivät sen ottamista kannata.
Haloo, ja media lobbaa silti 4, rokotetta!

Näytä sä nyt vuorostas että piikit vaarattomia ja että rokoteella levinnlisyydellä ole mitää tekemistä keskenään? Mä olen sulle jotai faktoja kaivanu, sä vaan huutelet etkä osoita mitään sanojes lisäksi,muutakuin musta tuntuu, valemedia, foliopaskaa sen sä osaat.

Ja silti Media lobbaa 4 piikkiä!

Eikö ole ristiriitaista, vai onko aamulehti myös "valemedia"?
Rämetti ei halua suoraan kertoa totuutta:

Tieto viruksesta ja tarvittavasta puolustuksesta jää kuitenkin elämään muistisoluihin. Kun samankaltainen tunkeutuja jälleen havaitaan, muistisolut käynnistävät vasta-ainetuotannon nopeasti uudestaan.
”Muistisolut kyllä tunnistavat omikronin kolmen rokotusannoksen jälkeen”, Rämet sanoo.
Miksi puolustusjärjestelmämme ei sitten estä lievää omikrontautia?
Keskeinen syy on siinä, että omikronmuunnos pystyy väistämään rokotteiden vasta-aineita.
Lisäksi pistoksena annettu rokote herättää nimenomaan verenkierrossa olevien vasta-aineiden tuotannon, Rämet kertoo, mutta ylähengitysteissä virusta vastaan tarvitaan toisenlaisia vasta-aineita.
Omikron pääsee näin aiheuttamaan oireisen taudin, vaikka rokote muodostaakin suojan vakavalta taudilta
.

Siksi ei suojaa koska niillä muistisoluilla on väärät ohjeet. Elimistö luulee että siellä on rokotteen mukainen pöpö, se on riittävästi sen näköinen, mutta on kuitenkin niin erilainen ettei ne vasta-aineet tepsi siihen vaan seuraa infektio. Tauti voi tästä syystä olla vakavampi kuin ilman rokotteen tekemää väärää opetusta. Kun taas uudelleen kohdataan omikron tai sen muutos niin taas puolustus vastaa sillä väärällä tavalla. Paha juttu.

Viimeksi muokattu:
Suomessa ei vieläkään yli 3k kuolemia vaikka koronaan kuolleiksi merkataan kaikki joilla positiivinen testi tehtynä kuukauden sisällä. Keski-ikäkin edelleen +80v? Kyllähän tuo statistiikka kertoo jo ihan tarpeeksi tästä nuhasta.

Ja eikös noita tilastoja pitäny korjailla? Oli vissiin mahdoton tehtävä kun ei ole siitäkään mitään kuulunut tai tilastointia muutettu?

Haloo, ja media lobbaa silti 4, rokotetta!

Näytä sä nyt vuorostas että piikit vaarattomia ja että rokoteella levinnlisyydellä ole mitää tekemistä keskenään? Mä olen sulle jotai faktoja kaivanu, sä vaan huutelet etkä osoita mitään sanojes lisäksi,muutakuin musta tuntuu, valemedia, foliopaskaa sen sä osaat.
Ai lobbaa? Miksi mä en sellaista nähnyt? Sä olet näköjään täysin kyvytön käsittelemään asioita objektiivisesti. Kaikki on kusetusta ja salaliittoa. En ole muuten väittänyt ikinä, että piikit on vaarattomia. Viimeksi sanoin päinvastaista jokunen viesti takaperin. Senkin sä luit ilmeisesti samalla tavalla kuin luet mediaa: Kääntämällä asiat niin kuin ne sulle paremmin sopii.

Ai lobbaa? Miksi mä en sellaista nähnyt? Sä olet näköjään täysin kyvytön käsittelemään asioita objektiivisesti. Kaikki on kusetusta ja salaliittoa. En ole muuten väittänyt ikinä, että piikit on vaarattomia. Viimeksi sanoin päinvastaista jokunen viesti takaperin. Senkin sä luit ilmeisesti samalla tavalla kuin luet mediaa: Kääntämällä asiat niin kuin ne sulle paremmin sopii.
Näytä nyt ne faktat sanojes tueksi?

Näytä nyt ne faktat sanojes tueksi?
Mitkä faktat minkä sanojen?
Tarkistin muuten vielä sun viestit tämän päivän ajalta tässä ketjussa. Et ole kaivanut mulle yhtäkään faktaa mistään, vaikka yrtit väittää, että sä kaivat mulle faktoja ja mä vain huutelen. Paraskin puhuja.

Mitkä faktat minkä sanojen?
Tarkistin muuten vielä sun viestit tämän päivän ajalta tässä ketjussa. Et ole kaivanut mulle yhtäkään faktaa mistään, vaikka yrtit väittää, että sä kaivat mulle faktoja ja mä vain huutelen. Paraskin puhuja.
Kuten totesin kuin tuuleen huutas. Siellähän on aamulehden linkki. Tm linkki tidukselta,.

Missäs sun ei missää, näytä nyt miten rokotteet toimii, tai tauti ei aiheuta immuunikatoa?

Tää alkaa kääntyä siihen, että asiantuntijat ei enää suosittele jabeja, mutta kansa janoaa niitä silti. Jonkinasteinen rokoteriippuvuus kyseessä? Ei uskalleta elää ilman? Osalle voisi tehdä hyvää osallistua johonkin rokoteriippuvaisten vertaistukiryhmään :)

Kuten totesin kuin tuuleen huutas. Siellähän on aamulehden linkki. Tm linkki tidukselta,.

Missäs sun ei missää, näytä nyt miten rokotteet toimii, tai tauti ei aiheuta immuunikatoa?
Tm linkki ei ole sun linkki. Vai onko sulla toinen nimimerkki? Aamulehden linkki ei ollut ensinnäkään mikään fakta, vaan uutinen ja toiseksi en ole mistään asiasta sen kanssa eri mieltä. Miksi mun pitäisi osoittaa, että rokotteet toimii? En ole sellaista edes väittänyt.

Immuunikadon osalta sain vasta tänään uutta tietoa ja mun pitää tutkia asioita ennen kuin voin sanoa mitään sen puolesta tai vastaan. Sulle tällainen tutkiminen on varmaan täysin tuntematon asia. Kopioit vain muistiin kaikki narratiiviisi sopivat asiat ja toistelet niitä. Tiedätkö miksi sellaista ihmistä kutsutaan? Olet varmaan kuullut sellaisen termin kuin hyödyllinen idiootti. Muutkin kuin zerottajat voi olla sellaisia.

Sulle tuntuu olevan myös hyvin vaikeaa ymmärtää, että joku suhtautuu asioihin objektiivisesti ilman turhaa tunnelatausta ja teet siksi kummallisen johtopäätöksen, että olen sun ideologinen vastustaja. Kuvittelet selvästi mun puolustavan rokotteita, vaikka en ole sellaista sanonut.

Mutta nyt, ole hyvä ja liity Roopelin seuraan ignorelistalle. En jaksa ihmisiä joiden ainoa tarkoitus tuntuu olevan sörkkiä muurahaispesää. Enkä tykkää siitä, kun joillakin on taito saada mut provosoitumaan. On siis parempi etten enää näe sun viestejä.

Siel on bannilehdessä. Mmmmmvvvv ,nyt juttua , Biden/soros osallisuudesta biologisten joukkotuhoaseiden ohjelmii. Löytyy pojat dokumenttia ja niitä ei kuitatakkaan millään folio paskalla, bannilehti puhuu paskaa jutuilla.

Tm linkki ei ole sun linkki. Vai onko sulla toinen nimimerkki? Aamulehden linkki ei ollut ensinnäkään mikään fakta, vaan uutinen ja toiseksi en ole mistään asiasta sen kanssa eri mieltä. Miksi mun pitäisi osoittaa, että rokotteet toimii? En ole sellaista edes väittänyt.

Immuunikadon osalta sain vasta tänään uutta tietoa ja mun pitää tutkia asioita ennen kuin voin sanoa mitään sen puolesta tai vastaan. Sulle tällainen tutkiminen on varmaan täysin tuntematon asia. Kopioit vain muistiin kaikki narratiiviisi sopivat asiat ja toistelet niitä. Tiedätkö miksi sellaista ihmistä kutsutaan? Olet varmaan kuullut sellaisen termin kuin hyödyllinen idiootti. Muutkin kuin zerottajat voi olla sellaisia.

Sulle tuntuu olevan myös hyvin vaikeaa ymmärtää, että joku suhtautuu asioihin objektiivisesti ilman turhaa tunnelatausta ja teet siksi kummallisen johtopäätöksen, että olen sun ideologinen vastustaja. Kuvittelet selvästi mun puolustavan rokotteita, vaikka en ole sellaista sanonut.

Mutta nyt, ole hyvä ja liity Roopelin seuraan ignorelistalle. En jaksa ihmisiä joiden ainoa tarkoitus tuntuu olevan sörkkiä muurahaispesää. Enkä tykkää siitä, kun joillakin on taito saada mut provosoitumaan. On siis parempi etten enää näe sun viestejä.
Ei sovi omaan agendaan laita bannii 😉 ,, ihan vapaasti.

20220325_171643.webp

Ja silti Media lobbaa 4 piikkiä!

Eikö ole ristiriitaista, vai onko aamulehti myös "valemedia"?
Eli jos Aamulehti uutisoi ettei neljännestä piikistä ole hyötyä, niin sun tulkintasi mukaan se on silloin samalla myös Aamulehden mielipide?

Vähän hävisi mielenkiinto koko koronaa kohtaan kun sen tuossa "sairasti" alta pois, ja se osoittautuikin itselle juuri sellaiseksi perus nuhaksi kuin mitä kaikki viralliset tilastot antoivat ymmärtää.

Toivottavasti Omikron pyyhkäisee nyt nopeasti kaikista läpi, niin että porukka herää ja ymmärtää että perusterveet alle 60v ihmiset voivat heittää rokotteilla vesilintua ja pyyhkiä kirurgimaskeilla persettä.

Ehkä tässä pientä valoa on näkyvissä, viime viikonloppuna kävin paikallisessa ostoskeskuksessa, ja naamareiden määrä about 90% Myös käytävillä.
Tänään käydessäni siellä naamareiden määrä selvästi vähäisempi, max 60-70% Toki (aivopesu) huuhaa istuu sitkeässä, mutta ehkä tästä vielä selvitään...

Ehkä tässä pientä valoa on näkyvissä, viime viikonloppuna kävin paikallisessa ostoskeskuksessa, ja naamareiden määrä about 90% Myös käytävillä.
Tänään käydessäni siellä naamareiden määrä selvästi vähäisempi, max 60-70% Toki (aivopesu) huuhaa istuu sitkeässä, mutta ehkä tästä vielä selvitään...
Mä olen sitä ihmetellyt tässä jo pari viikkoa, kun meidän lähimarketissa naamarillisten määrä on varovasti arvioiden tippunut jo alle 50 prosentin. Välillä kassajonossa myyjä on ainoa jolla on rätti urhoollisesti naamalla, koska S-ryhmä ei uskalla päästää irti. Olen hyvin tyytyväinen, kun homma tuntuu rauhoittuvan.

Mä olen sitä ihmetellyt tässä jo pari viikkoa, kun meidän lähimarketissa naamarillisten määrä on varovasti arvioiden tippunut jo alle 50 prosentin. Välillä kassajonossa myyjä on ainoa jolla on rätti urhoollisesti naamalla, koska S-ryhmä ei uskalla päästää irti. Olen hyvin tyytyväinen, kun homma tuntuu rauhoittuvan.
Mikähän tuo ääs-ryhmän linja oikeasti on? Jo reilun kuukauden "meidän" ääsissä on ollut yksi "kassakundi", joka on ollut ilman maskia, nyt tämän viikon aikana kaksi muutakin kassahenkilöä on luopunut maskeista. Pieniä asioita ehkä, mutta kyllä nämä saa ainakin itseni hieman paremmalle tuulelle, yritän tämän myös aina osoittaa. Näinkin pienistä asioista voi nykyään saada vähän iloa.

Mä näen että rokotettuja taitaa vituttaa aika kovasti, että rokottamattomat vetelee ton taudin kevyenä läpi. Täytyy kyllä sanoa, että tuntisin itsekin itseni aika tyhmäksi jos olisin hakenut 3 piikkiä tätä varten :D. Eikä oikein voi sanoa että ilman rokotteita olis sairaalassa kun ei oikein sairaalat nyt taida täyttyä vaikka kovasti sitä toivottiin.

Itse kun kävin eilen isossa marketissa niin näytti maskit lisääntyneen. Sanoisin 95%:lla oli. En tiedä kuvittelinko, mutta tuntui kuin porukka olisi tuijottanut mua maskitonta.

Back
Ylös Bottom