Kai niitä motiiveja täytyy kysyä ihmisiltä, jotka valheita on levittäneet. Muut voi sillä asialla vaan spekuloida. Mun epäilys on, että tässä tapauksessa henkilö on kokenut että on tärkeää saada rokotuskattavuus mahd. korkeaksi ja viestinnän pitää tukea sitä. Vailla selkeää ymmärrystä siitä, mikä noiden rokotteiden teho on. Kun kyse on asiantuntijasta, niin mulla kynnys nimittää häntä valehtelijaksi on alhaisempi kuin silloin jos maallikko laukoo asioita vailla parempaa tietoa. Epätotuuksia on monenlaisia.
Ihan samalla tavalla mä kutsun valehtelijaksi terveystieteen professoria, joka väittää että kannabis on ihmiselle vaarallinen, riippuvuutta aiheuttava huume. Tuon tason asiantuntijan pitäisi olla paremmin perillä siitä, että asia ei ole aivan noin mustavalkoinen, ja osata viestiä se niin. Jos ei niin tee, valehtelee.
Mua ei niin haittaisi, jos kyse olisi tosiaan vain siitä että on toimittu hyvässä uskossa ja sitten jälkikäteen huomattu, että ei hitto tässähän onkin oltu vaan väärässä.
Mutta niin moni muu asia on mättänyt. Vastaus kysymykseesi, onko tässä taustalla salaliitto? Mielestäni tässä on nähty sellaista systemaattista toimintaa mitä on vaikea selittää muulla kuin jollakin laajamittaisella taustavaikuttamisella:
- kriittisten näkemysten ja kysymysten sensuronti esimerkiksi Youtubesta ja Twitteristä, jopa ansioituneiden lääkäreiden ja tiedemiesten (tapaukset Peter McCullough, Robert Malone, jne..)
- vain tiettyjen (ainoiden taloudellisesti kannattavien) hoitomuotojen pakottaminen (rokotteet ja uudet antiviraalit) vs. muiden vaihtoehtojen käytön mustamaalaaminen ja blokkaaminen (d-vitamiini, ivermektiini, hydroksiklorokiini)
- rokottamattomien demonisointi ja leimaaminen foliohatuiksi
- täysin epäloogiset tai epätieteelliset keinot torjua pandemiaa (ulkonaliikkumiskiellot --> virus ei varsinkaan ennen omikronia levinnyt ulkona, kirurgisten maskien käyttö --> tutkitusti hyödyt marginaalisia, koulujen sulkeminen tai etäopiskelu --> tauti hyvin vähäriskinen lapsille ja nuorille)
- koronapassi
Ja huomaa, että samat ilmiöt toistuvat pelottavan samankaltaisina kaikissa länsimaissa. Enpä nyt sitten salaliitoista tiedä, mutta olisiko se nyt niin outoa jos äärettömän vaikutusvaltainen lääketeollisuus toimisi yhdessä suurten teknologia-alustojen (Google, Facebook, Twitter) kanssa saavuttaakseen mahdollisimman paljon taloudellista etua? Mekanismit sitä varten on molemmilla olemassa, eikä kummallakaan käytännössä ole mitään riskiä joutua vastuuseen toiminnastaan.
Edelleen tässä vaiheessa pandemiaa, alla oleva puhuttu artikkeli on paras neutraalin näkökulman analyysi tästä kokonaisuudesta. En ymmärrä, miten kukaan sen kuunnellut voisi olla täysin vakuuttunut että esimerkiksi lääketeollisuus, tutkijat ja poliitikot laittaisivat nyt covidin kanssa ihmisten terveyden etusijalle. Suosittelen kuuntelemaan, vaikka onkin pitkä.
View: https://youtu.be/UfEkp_TFvY0