Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324

Voi tulla tilanne eteen, että ensikertaa pitää ihan periaatteesta heittäytyä työttömäksi. Voisin varmaan tehdä työt ilman passia, mutta solidaarisuuden vuoksi vois pitää rokulia.

Ja ei, kysymys ei ole siitä, ettenkö voisi ottaa rokotetta. Omalta osalta tämä homma mennyt ihan puhtaasti jo periaatteen puolelle.

Ei tällä asialla ole enää mitään tekemistä terveyden kanssa.

Käytännössä kaiken muun voi kieltää, mutta työn teon estäminen menee yli. Tietty jos työnantaja kustantaa uuden testin 48 tai 72h välein.

Voi tulla tilanne eteen, että ensikertaa pitää ihan periaatteesta heittäytyä työttömäksi. Voisin varmaan tehdä työt ilman passia, mutta solidaarisuuden vuoksi vois pitää rokulia.

Ja ei, kysymys ei ole siitä, ettenkö voisi ottaa rokotetta. Omalta osalta tämä homma mennyt ihan puhtaasti jo periaatteen puolelle.

Käytännössä kaiken muun voi kieltää, mutta työn teon estäminen menee yli. Tietty jos työnantaja kustantaa uuden testin 48 tai 72h välein.
Uskomatonta wtf :woot:

Jep.Suhun ollaan väkisin tökkimässä useita piikkejä joiden sisältöä ei saa tutkia tai kyseenalaistaa sen takia koska influenssa tappaa kuoleman sairaita ihmisiä.

Juoksufoorumin koronakeskustelu laitettiin ylläpitäjän toimesta kiinni pari viikkoa sitten. Sepon korvaan ei sopinut korona-/rokotekriittiset kirjoitukset. Tyyppi laittoi keskustelun kiinni ja totesi itse kaiken päälle kahden piikin olevan ainoa ratkaisu! Toihan menee yks yhteen valtamedian toitottaman totuuden kanssa. Järkevää keskustelua aiheen ympäriltä ei saisi käydä. On vain yksi tie, jota pitkin vauvasta vaariin tulee kulkea. 😣
Pakkotoistolla ketju ei mene kiinni vaikka mä olisin viimeinen rokottamaton, ellei sitten virkavalta sulkisi sivustoa.

Tiedän muutaman kaverin joilla kaksi piikkiä ja ovat sanoneet etteivät kolmatta ota. Kolme sanonut että ei ota vaikka mikä passi tulis. Samoin emännällä kaksi piikkiä ja kolmatta ei ota koska ei selvinnyt ilman haittoja. Hieman katselee huolestuneena uutisia kun on työpaikoille tulossa passi.

Tiedän muutaman kaverin joilla kaksi piikkiä ja ovat sanoneet etteivät kolmatta ota. Kolme sanonut että ei ota vaikka mikä passi tulis. Samoin emännällä kaksi piikkiä ja kolmatta ei ota koska ei selvinnyt ilman haittoja. Hieman katselee huolestuneena uutisia kun on työpaikoille tulossa passi.
Meen samaan joukkoon. En tule ottamaan kolmatta. 1x vuodessa on ok tästä eteenpäin. Samoin kun influssa. JOnka itseasiassa kävin hakee viikonloppuna.

Just vähän aikaa sit katoin dokkarin aiheesta. Natsit (Hitler) tarjos kyllä pirunmoista porkkanaa koko hommaan. Pitkään työttömyydestä kärsinyt Saksa sai vihdoin töitä, hyvät palkat, työläisille tarjottiin ulkomaan matkoja, aina jenkkeihin asti ym.Ym.
Kyllä, kaikki äänesti natseja ja Hitlerin tarkoitusperät tuli selville liian myöhään.
Nythän meille ei ole tarjolla kuin keppiä passin kanssa, niin iksi kukaan selväjärkinen äänestäisi sen puolesta.
Noita on tullu nyt lähiaikoina aika hyvin.
Osasta saa aika kultasen kuvan ja osasta ei niinkään. Monipuolista on ollut silti tarjonta.
Naisten asema jne. myös pitää muistaa.

Täten jos nykytilannetta vertaa, niin aika heikolla pohjalla vertaus jos nykystä "saat rokotteen ottamalla ämpärin"- kampanjointia tohon vertaa. :LOL:

Päättelen siitä et sulta näyttää tulevan aika kipakkaa tekstiä myös mulle, vaikka omasta mielestäni en ees yrittänyt triggeröidä. Jos tulkkaan väärin ettei mennyt tunteisiin niin fine, ei sitten. Tarkoitukseni oli lähinnä ihmetellä ja ehkä vähän ravistella et asioita voi nähdä monella tavalla ja jopa natsivertauksista voisi ihan jutella ihmisiksi sen kummemmin tunteiden nousematta. Turha siitä sen kummemmin on kummankaan niin sanotun puolen mitään hallita nostaa.

Ainiin, vaikka filtteröidään ääripäät pois niin en taida olla ainoa jota jossain määrin vituttaa naamarileikit.
Ai jos mä vastaan, että empäs ole samaa mieltä ja käytän samaa sanastoa kuin toinen eli vittuperkelelammasnaamioleikit niin mä triggeröidyn? Sekö tässä nyt saa tän näyttämään ns. kipakalta?
Jos keskustelun tyyli on kipakka, niin ei se tarkoita sitä ettäkö herneen nenään vetäis. Sen takia mulla on toi ignorelista. :ROFLMAO:

Ja mä en oo nähny yhtään hyödyllistä "vertausta" natsismiin - en sitten yhtään. Joka millään tavalla edesauttaisi keskustelua. Se se jos mikä "triggeröi" täälläkin tommosta "odotan, että pääsis mellakoimaan" kommenttia tulemaan - jonka todellakin toivon olevan läppää.

Mutta keskusteluhan täälläkin on aika huonoa, kun aina kun vähän lähtee jotain tutkimusta ihmettelemään niin johan on tietyt jäärät ja huutelijat niitä omia "agendojaan" ja "narratiivejaan" täällä huutelemassa.
Ainut asiallinen keskustelija on vieläkin oikeastaan vain @mikasa90. Me muut vaa huuellaa.

Pakkotoistolla ketju ei mene kiinni vaikka mä olisin viimeinen rokottamaton, ellei sitten virkavalta sulkisi sivustoa.
Asiallinen kysymys liittyen ylempään kommenttiin "mellakoinnista": Eli jos nyt näin kävisi niin jos syyte tulisi kiihottamisesta kansanryhmää vastaan, niin olisiko syytteessä forumin ylläpitäjä vai se tekstin kirjoittaja? Siis täysin hypoteettisessa tilanteessa missä polttipullot lentelis ja porukkaa ois "kerääntynyt" esim. tätä kautta?

Koskeeko tämä myös pitskun ptvgym:iä? Toivottavasti koskee, niin saadaan enemmän ihmisiä kannustettua piikille. Vai eikö lasketa sisätilojen yleisötilaisuudeksi?

"Siksi koronaryhmä suosittaa kokonaiskapasiteettirajausta 20 henkilöön, jos toiminnanharjoittaja ei edellytä osallistujilta koronapassia.

Rajoitusten suositellaan jatkuvan vuodenvaihteen yli, jotta joulun ja vuodenvaihteen tapahtumat tulevat rajoituksen piiriin. Toiminnanharjoittajilla on mahdollisuus välttyä rajoituksilta ottamalla käyttöön koronapassi."

Se että jengi käy reenaa, ei ole yleisötilaisuus, eikä kokous. Onneksi.

Muutenhan esim. kaupassa käyntikin laskettais yleisötilaisuudeksi ihan yhtä paljon, kun salitreenit

Mistähän vedit Venäjän botit tähän mukaan?

Säähän sanoit että Kremlissä ollaan tyytyväisiä (palstan rokotevastaisiin?).

Mä kyllä vähän ihmettelen tätä yksioikoisuutta asiassa. Venäjä itse on pahimmassa pulassa rokotevastaisuuden kanssa ja julkiset tilastot aika nolot. Tekeekö hän tätä ampuen itseänsä eniten jalkaan? Miksi? Vai olisiko nää rokotevastaiset liikkeet/yksilöt/ajatukset ihan itsenäisiä, kaikista maista löytyy, myös Venäjältä. Mikä on Putinin osuus Australian rokotevastaisuuteen? Uskoisin että liikuttavan likellä nollaa. Feikkivideot ei tule Venäjältä vaan USA:sta suurimmaksi osin kuten muukin öyhötys. Enempikin länsimaisista luontaishörhöilyistä tämä kohoaa?:unsure: Eihän ketosciencedietluontaisherba ihminen rokotetta tarvitse ja mielellään sitä vastustaa, koska sei ei ole naturaalia ja itsellä on niin hyvä vastustuskyky.

Ai jos mä vastaan, että empäs ole samaa mieltä ja käytän samaa sanastoa kuin toinen eli vittuperkelelammasnaamioleikit niin mä triggeröidyn? Sekö tässä nyt saa tän näyttämään ns. kipakalta?
Jos keskustelun tyyli on kipakka, niin ei se tarkoita sitä ettäkö herneen nenään vetäis. Sen takia mulla on toi ignorelista. :ROFLMAO:
Kärjistettynä, kyllä. Siitä saa kuvan että triggeröidyt, ihan niinkuin saman kuvan saa muistakin jotka tietynlaisella tyylillä kirjoittaa. Toki et sieltä pahimmasta päästä ole kuten varmaan arvasitkin.
Ja mä en oo nähny yhtään hyödyllistä "vertausta" natsismiin - en sitten yhtään. Joka millään tavalla edesauttaisi keskustelua. Se se jos mikä "triggeröi" täälläkin tommosta "odotan, että pääsis mellakoimaan" kommenttia tulemaan - jonka todellakin toivon olevan läppää.
Ihmisten jaottelu. Rokottamattomien syrjintä. Ihan suoraan nähtävissä samoja piirteitä. Mutta niinkuin sanoin, sitä ei kaikki nää ja Suomessa se on ihan lapsen kengissään vielä toistaiseksi, onneksi. Aussit ja tuoreimpana Itävalta alkaa olemaan pikkusen eri kaliiberia. Siitä oon samaa mieltä ettei se välttämättä auta keskustelua juurikin siitä syystä jossei sitä yhteneväisyyttä nää, tai kavahtaa "natsi"-sanaa. Mutta ehkä me voidaan päättää tää natsijuttu, nähdään asiat eri tavalla. Turha siitä sen enempää on vääntää jossei juttu etene mihinkään. Noi "odotan et pääsee mellakoimaan"-kommentit, en hirveesti niitä oo nähnyt mutta tuskinpa kovin moni oikeesti sitä odottaa.
Mutta keskusteluhan täälläkin on aika huonoa, kun aina kun vähän lähtee jotain tutkimusta ihmettelemään niin johan on tietyt jäärät ja huutelijat niitä omia "agendojaan" ja "narratiivejaan" täällä huutelemassa.
Ainut asiallinen keskustelija on vieläkin oikeastaan vain @mikasa90. Me muut vaa huuellaa.
Vähän liikaa sitä turhaa noisea. Tai aika vitusti liikaa.

''Tartunnanjäljitystä on saatava tehostettua, Kiuru vaati.
Testaus- ja jäljitysstrategia päivitetään kiireesti. Rokotetuille ja lapsille pitää taata mahdollisuus päästä testiin, samoin pika- eli antigeenitestauksen lisätään.

Kiuru sanoo, että alueet ottavat tiukimman mahdollisimman tartuntatautilain kannan.
- Koronapassilla voi rajoituksista vapautua, Kiuru sanoo.

Kiuru sanoo, että epidemia-alueille on otettava laaja etätyösuositus käyttöön.''

Asiallinen kysymys liittyen ylempään kommenttiin "mellakoinnista": Eli jos nyt näin kävisi niin jos syyte tulisi kiihottamisesta kansanryhmää vastaan, niin olisiko syytteessä forumin ylläpitäjä vai se tekstin kirjoittaja? Siis täysin hypoteettisessa tilanteessa missä polttipullot lentelis ja porukkaa ois "kerääntynyt" esim. tätä kautta?
Ensikädessä vastuussa on kirjoittaja. Asia etenee niin, että mua sitten pyydetään poistamaan viesti. Jos en poista, vastuu siirtyy mulle. Mutta tässä on vielä pieni ongelma, jos esim joku kirjoittaa muuhun aiheeseen liittyvän rikollisen viestin, vaikka laittoman uhkauksen jne, niin mun pitää se säilyttää 3kk, mutta sitten taas uuden asetuksen mukaan käyttäjä voi pyytää itsensä "unohdetuksi", jolloin laki velvoittaa mut poistamaan kaikki tiedot. Kummassakin tapauksessa poistin tai en, rikon lakia.

Eikös jo vuosia ole hallituksen äänellä kerrottu kuinka bussit ei liiku, vanhusten takamukset eivät pyyhidy tai ravintolat toimi ilman pyhää maahanmuuttoa (huom. ”työperäistä”).

Nytkö sitten kaikki toimisi vaikka estettäisiin työskentely isolta osalta väestöä koronapassin perusteella?

Voisko joku nyt vaan sanoa noille ministereille, että kuunnelkaa nyt laajalla skaalalla oikeita asiantuntijoita.

Back
Ylös Bottom