Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
No kyllä se nyt tyhmää on jos tosissaan natsismia ottaa tähän mukaan.
Se, että vitsinä heittää että: "vitun natsit" niin menee. Mutta vitsinäkin jo niin kulunut että huh huh.

Mä näen vertauksen ja pidän sitä tyhmänä ja irrelevanttina tähän maailman tilanteeseen. Mutta sehän on selvää, että jos on jotain saanut päähänsä niin se natsismiin viittaaja esim. ei tule ikinä näkemään mitään muuta kuin sen oman päänsä sisällä kehittämät "natsi vertaukset" - ei mitään muuta.
Ja se tekee siitä tyhmän vertauksen, kun natsismi ja natsit on niin kaukana tilanteesta kuin olla ja voi. Niin etelässä ja pohjoisessa.

JOS tätä voisi verrata natsismiin, niin ottaen huomioon nykymaailman informaation kulku ja kaikki keinot niin natsit olisi jo hoitanut asian. Täällä ei kirjottelis edes forumin omistaja yhtään mitään mikä olisi vastaan tätä hullujen kokoajan kehittämää "agendaa" ja "narratiivia". Eikö?
Koko pakkotoisto esim. olisi kaadettu jo.

Mutta kuten sanottu, voihan tätä verrata vaikka vessan vetämiseen jos itselleen sen tyhmästi sallii että vertauksessa voi olla 1/1000 osumaa ja 999/1000 menee ohi. Ei siinä.
Toisin sanoen - me nähdään asia eri tavalla. Mun silmiin jotenkin vaan tosi hassua et sulla tuntuu menevän tunteisiin heti kun joku kyseisen vertauksen tekee. Senkö takia et se on typerää sun mielestä, miksi siitä pitää sen kummemmin välittää?

No ei. Ja sen takia meni hermot, kun nämä pari sankaria tunkevat sanoja suuhun toisille kirjoittajille jne. Toki tässä ketjussa tulee niin älytön määrä postauksia, että ei varmaan voi muistaa vähemmän kommentoivien aikaisempia kirjoituksia, mutta olen useaan kertaan jo ilmaissut, että nykymeininki ei ole fine.

Sitten kun kritisoin sitä, että jengi postaa jatkuvasti "uutisia" tarkistamatta lainkaan niiden todenperäisyyttä, viitsimättä laittaa linkkejä juttuihin jne., niin olen degeneraatti valmiina kärräämään porukkaa uuniin.

Yritä tässä nyt sitten keskustella. Tai edes pyytää jotain lähdekritiikkiö postauksiin.
Hehe, joo, tottahan tuo et tuntuu olevan se pieni porukka joka vetää kierroksia heti kun oot eri mieltä.

Btw. Nyt kun natseista puhutaan, niin tuo A. Hitlerin korinapassi-QR-koodi toimii edelleen. Minkähänlainen rikos olisi generoida tolla avaimella omalle nimelle/tiedoille qr-koodi?

No ei. Ja sen takia meni hermot, kun nämä pari sankaria tunkevat sanoja suuhun toisille kirjoittajille jne. Toki tässä ketjussa tulee niin älytön määrä postauksia, että ei varmaan voi muistaa vähemmän kommentoivien aikaisempia kirjoituksia, mutta olen useaan kertaan jo ilmaissut, että nykymeininki ei ole fine.

Kannattaa huomata, että moni rokottamattomista on aika huolestuneita tällä hetkellä kun pelkää mihin tilanne voi pahimmillaan mennä. Nythän on jo työpaikka uhan alla, joten joku voi olla vähän ärtyneessä mielentilassa.

Yleisesti, näin rokottamattomana, mun mielestä nyt olis tärkeää yrittää vähentää vastakkainasettelua. Tähän tarvitaan kummaltakin puolelta sellaista hyvää henkeä, eli koitettais kaikki jatkossa nähdä se toisen pointti eikä alkaa väittelyyn siitä, kuka oli oikeassa ja kuka väärässä. (Tää ei nyt ollut sulle suunnattu orsilla1, vaan ihan yleisesti liittyen keskusteluun aiheesta).

Sitten kun kritisoin sitä, että jengi postaa jatkuvasti "uutisia" tarkistamatta lainkaan niiden todenperäisyyttä, viitsimättä laittaa linkkejä juttuihin jne., niin olen degeneraatti valmiina kärräämään porukkaa uuniin.

Yritä tässä nyt sitten keskustella. Tai edes pyytää jotain lähdekritiikkiö postauksiin.
Olin siis selvästi väärässä. En vaan muista koskaan ihmisten nimiä nimimerkeistä puhumattakaan. Vedän sanani takaisin.

Kannattaa huomata, että moni rokottamattomista on aika huolestuneita tällä hetkellä kun pelkää mihin tilanne voi pahimmillaan mennä. Nythän on jo työpaikka uhan alla, joten joku voi olla vähän ärtyneessä mielentilassa.

Yleisesti, näin rokottamattomana, mun mielestä nyt olis tärkeää yrittää vähentää vastakkainasettelua. Tähän tarvitaan kummaltakin puolelta sellaista hyvää henkeä, eli koitettais kaikki jatkossa nähdä se toisen pointti eikä alkaa väittelyyn siitä, kuka oli oikeassa ja kuka väärässä. (Tää ei nyt ollut sulle suunnattu orsilla1, vaan ihan yleisesti liittyen keskusteluun aiheesta).
Kyllä se rupeaa menemään varmasti jokaisella ihon alle. Median propaganda selvästi vaikuttaa minuunkin mutta ei toivotulla tavalla vaan v-käyrää nostaen. Periaatteessa ja käytännössäkin minulla ei pitäisi olla mitään syytä hermostua kun en ole edes riippuvainen palkkatöistä mutta kun tarpeeksi kuulee/lukee vittuilua niin jossain vaiheessa iskee rajoittimelle.

Kyllä se rupeaa menemään varmasti jokaisella ihon alle. Median propaganda selvästi vaikuttaa minuunkin mutta ei toivotulla tavalla vaan v-käyrää nostaen. Periaatteessa ja käytännössäkin minulla ei pitäisi olla mitään syytä hermostua kun en ole edes riippuvainen palkkatöistä mutta kun tarpeeksi kuulee/lukee vittuilua niin jossain vaiheessa iskee rajoittimelle.
Kyllähän nämä koskettaa vahvasti oikeudenmukaista ihmistä, suomalaista joka on täällä kasvatettu tietyille arvoille.

Kyllähän tuolla haudoissa vanhaväki pyörii kuin väkkärä jos katsoo tätä menoa. Tällaista vastaan moni taisteli ja kuolikin aikoinaan.

Mediaan vyörytys ja joka paikassa naamarit pistää itsellä sen v-käyrän nousujohteiseksi. Ja huolestuttaahan tuo passikehitys sun muu oheistoiminta aikalailla.

Kyl tää oikeuksien poisto ja ihmisten manipulointi sekä suoraan kuin karjan ohjaaminen kiristämisellä on se mikä saa itseni talvisota moodiin.
Muuten nauraisin edelleen maskilampaille, mutta nyt olen defcon3 tilassa.

No kyllä se nyt tyhmää on jos tosissaan natsismia ottaa tähän mukaan.
Se, että vitsinä heittää että: "vitun natsit" niin menee. Mutta vitsinäkin jo niin kulunut että huh huh.

Mä näen vertauksen ja pidän sitä tyhmänä ja irrelevanttina tähän maailman tilanteeseen. Mutta sehän on selvää, että jos on jotain saanut päähänsä niin se natsismiin viittaaja esim. ei tule ikinä näkemään mitään muuta kuin sen oman päänsä sisällä kehittämät "natsi vertaukset" - ei mitään muuta.
Ja se tekee siitä tyhmän vertauksen, kun natsismi ja natsit on niin kaukana tilanteesta kuin olla ja voi. Niin etelässä ja pohjoisessa.

JOS tätä voisi verrata natsismiin, niin ottaen huomioon nykymaailman informaation kulku ja kaikki keinot niin natsit olisi jo hoitanut asian. Täällä ei kirjottelis edes forumin omistaja yhtään mitään mikä olisi vastaan tätä hullujen kokoajan kehittämää "agendaa" ja "narratiivia". Eikö?
Koko pakkotoisto esim. olisi kaadettu jo.

Mutta kuten sanottu, voihan tätä verrata vaikka vessan vetämiseen jos itselleen sen tyhmästi sallii että vertauksessa voi olla 1/1000 osumaa ja 999/1000 menee ohi. Ei siinä.
Ei natsitkaan heti ollut vallan puikoissa vaan sitä piti alustaa. Saatetaan pian olla tilanteessa missä pakkiksella ei saa kommentoida vapaasti. Johan meillä on nettipoliiseita. Mun mielestä on tyhmää jos ei näe että tällainen skenaario on mahdollinen.
Korona on kuitenkin vain verho joka peittää taakseen paljon synkemmän totuuden. Sen avulla ujutetaan meidän yhteiskuntaan asioita mitä muuten ei voisi ujuttaa

Toisin sanoen - me nähdään asia eri tavalla. Mun silmiin jotenkin vaan tosi hassua et sulla tuntuu menevän tunteisiin heti kun joku kyseisen vertauksen tekee. Senkö takia et se on typerää sun mielestä, miksi siitä pitää sen kummemmin välittää?
Jännä miten täällä jos kritisoi tommosia älyttömiä vertauksia, niin "menee tunteisiin"?
No kun ei mene. Mutta se on mun mielestä todellakin typerää.

Ja todellakin nähdään eritavalla asiat. Ei mulla mee tunteisiin nähdä maskeja ihmisillä.

Jännä miten täällä jos kritisoi tommosia älyttömiä vertauksia, niin "menee tunteisiin"?

Ja todellakin nähdään eritavalla asiat. Ei mulla mee tunteisiin nähdä maskeja ihmisillä.
Hienosti tää taas koittaa ohjata asiaa kuin maskit olisi tässä vaiheessa SE ongelma tässä asiassa...

Kunnon natsi shill

Ei natsitkaan heti ollut vallan puikoissa vaan sitä piti alustaa. Saatetaan pian olla tilanteessa missä pakkiksella ei saa kommentoida vapaasti. Johan meillä on nettipoliiseita. Mun mielestä on tyhmää jos ei näe että tällainen skenaario on mahdollinen.
Korona on kuitenkin vain verho joka peittää taakseen paljon synkemmän totuuden. Sen avulla ujutetaan meidän yhteiskuntaan asioita mitä muuten ei voisi ujuttaa
Ok. Oisko sulla antaa jotain aikataulua koska tää vapaa keskustelu loppuu?

Kremlissä taidetaan olla tyytyväisiä Putkosen panokseen tässä.

EK:n joku asiantuntijalääkäri vauhkosi kolmosen aamussa että työpaikoille pitäisi saada koronapassi pakolliseksi koska työntekijän terveysturvallisuus on työantantajan vastuulla.
Toimittaja koitti kysyä että millä tavalla se työnantaja on oikein vastuussa niin tuli kyllä tavallisen ympäripyöreää vastausta, aika semisti Puopolo grillasi näitä ja olisi voinut vähän vaikeampaakin kysyä ja pyytää ihan tarkkaa vastausta mutta selkeästi antoi vain olla.

Mietin vain että miten minä työantajana olisin vastuussa juuri tästä yhdestä tarttuvasta viruksesta?
Siis lain mukaan työntekijän TYÖterveysturvallisuus on työnantajan vastuulla. Et sinä työnantajana voi alkaa määräilemään mitä siviilissä teet, paitsi jos se vaarantaa työnturvallisuuden. Mutta silloinkin puhutaan humalassa tai huumeiden vaikutuksen alaisena töissä olevasta ja se lasketaan sairaudeksi josta kuuluu määrätä hoitoon, eikä saa antaa kenkää. Kyllähän sit pitäisi oikeasti työnantajan alkaa puuttumaan muihinkin elintapoihin, miten syöt kotona, nukutko hyvin ym. Vaikeaksi menee.
Ok. Ja sä uskot sit sen, että juutalaiset, homo jne yms. myös äänesti natseja? Siinä ei mitään mätää voinu olla? :LOL:
Just vähän aikaa sit katoin dokkarin aiheesta. Natsit (Hitler) tarjos kyllä pirunmoista porkkanaa koko hommaan. Pitkään työttömyydestä kärsinyt Saksa sai vihdoin töitä, hyvät palkat, työläisille tarjottiin ulkomaan matkoja, aina jenkkeihin asti ym.Ym.
Kyllä, kaikki äänesti natseja ja Hitlerin tarkoitusperät tuli selville liian myöhään.
Nythän meille ei ole tarjolla kuin keppiä passin kanssa, niin iksi kukaan selväjärkinen äänestäisi sen puolesta.

Korona on kuitenkin vain verho joka peittää taakseen paljon synkemmän totuuden. Sen avulla ujutetaan meidän yhteiskuntaan
Juoksufoorumin koronakeskustelu laitettiin ylläpitäjän toimesta kiinni pari viikkoa sitten. Sepon korvaan ei sopinut korona-/rokotekriittiset kirjoitukset. Tyyppi laittoi keskustelun kiinni ja totesi itse kaiken päälle kahden piikin olevan ainoa ratkaisu! Toihan menee yks yhteen valtamedian toitottaman totuuden kanssa. Järkevää keskustelua aiheen ympäriltä ei saisi käydä. On vain yksi tie, jota pitkin vauvasta vaariin tulee kulkea. 😣

Päättelen siitä et sulta näyttää tulevan aika kipakkaa tekstiä myös mulle, vaikka omasta mielestäni en ees yrittänyt triggeröidä. Jos tulkkaan väärin ettei mennyt tunteisiin niin fine, ei sitten. Tarkoitukseni oli lähinnä ihmetellä ja ehkä vähän ravistella et asioita voi nähdä monella tavalla ja jopa natsivertauksista voisi ihan jutella ihmisiksi sen kummemmin tunteiden nousematta. Turha siitä sen kummemmin on kummankaan niin sanotun puolen mitään hallita nostaa.

Ainiin, vaikka filtteröidään ääripäät pois niin en taida olla ainoa jota jossain määrin vituttaa naamarileikit.

Back
Ylös Bottom